T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

Kopi2000

Guest
Illetve mostanra a fél teknőt újra kellene tervezni a gt-hez,nem lenne a X motorral sem gond,ha nem lopnák ki a fejlesztési,tesztelési,gyártási pénzeket,vagy ha tényleg szar,akkor 10 év alatt ki kellett volna derüljön,hogy menthetetlen,és akkor mehet bele valami más,akár gt,akár dízel,a T90- hez is van 1300 le körüli motorjuk,azt tudják gyártani 10 000 szám,80 éve csiszolgatják.
Mondjuk, ilyenem az oroszok... Nem tudom, mirol koppintottak a T-34 motorjat, de a motor konstruktoret arulasert kivegeztek. Biztos nem volt tajekozott a Leninizmusban. Ezzel csak azt akartam mondani, azert ment minden elegge szarul baluk, mivel azt gondoltak, mindenki egyszeruen levalthato, kicserelheto.... Mire rajonnenek, hogy ez nem igy van, addigra mar eltekozoltak az embri eroforrasaikat....
 

tomippo

Well-Known Member
2016. május 16.
3 305
10 214
113
U7p8EbB.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 014
54 009
113
Ezt csinálták az utolsó módosítás alkalmával:
But in comparison with the B-92S2, it has a more powerful crankcase, crankshaft, conrod-piston group, improved turbocharger, exhaust system and cooling system. The heads of the cylinder block are cast from a heat resistant aluminum alloy. The fuel system provides high efficiency and has a power limiting mechanism that reduces the load on the diesel engine when the temperature extremes are reached.



Ok,de ez.pont semmi, mármint ha emelni akarják a teljesítményt,megbízhatóságot,akkor ezeket meg kell lépni.
Azt próbálom elmagyarázni,hogy ha végre invesztálnának a gyártásba,és a 15-20 évvel ezelőtti nyugati, civil motorok gyártási,és anyag(!!) minőségét elérnék,akkor simán lehetne ez a motor 1500-2000 lóerő,és sokszor ennyi üzemórát kibíró,még adagolóval is.
Nem a motor konstrukciójával van gond,az mai napig a legmodernebb,legjobb tankmotor,a.gt-ket kivéve.
Ha ezt meglépték volna, mehetett volna az armatába az is,nem kellett volna az X motorral szarakodni.
Közben annyit módosítanék,hogy 95-tő a mercinek volt a w124-ben adagolós,doch dízelje,2.5,és 3.0 literes,szívó,és turbós is,a 3.0td volt az akkori,w140 s osztályban is,csak a BMW rájuk rúgtanaz ajtót 3 évvel később, es az ő 2.5,3.0 literes dízeljük már cr volt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 053
113

Ha az átlagos szélességét is meg tudnád szerezni valahonnan akkor meg tudnám becsülni a 0 méteren való páncél átütését.
Ha 900*35-nek veszem a rudat, és 2 km/s-el és DU-val (18600 kg/köbméter) számolok akkor 300 HB-s acélban több, mint 1 méteres átütést tud!
Ha úgy tippelem , hogy 2 km-en 300 m/s-t lassul reálisan, akkor még mindig 970 mm RHA a páncél átütése...
A Svéd Strv 122-s, a legjobban védett pontján tud kb. 800 mm RHA-t. :rolleyes:
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 137
113
Ha az átlagos szélességét is meg tudnád szerezni valahonnan akkor meg tudnám becsülni a 0 méteren való páncél átütését.
Ha 900*35-nek veszem a rudat, és 2 km/s-el és DU-val (18600 kg/köbméter) számolok akkor 300 HB-s acélban több, mint 1 méteres átütést tud!
Ha úgy tippelem , hogy 2 km-en 300 m/s-t lassul reálisan, akkor még mindig 970 mm RHA a páncél átütése...
A Svéd Strv 122-s, a legjobban védett pontján tud kb. 800 mm RHA-t. :rolleyes:
Átkurkásztam mindent, de a penetrátor szélességére vonatkozóan nincsenek infók. Amit tudni, hogy a 2A82-1M ágyú esetében a kezdősebesség 2050 m/s, és a torkolati energia 15-24 MJ között változik, miközben APFSDS átütésére 850-1000 millimétert adnak meg, gondolom 2 kilométeren. Plusz amit meg tudunk szokásos, hogy a 3BM69 az a vofram, míg a 3BM70 az meg a DU. Azt hiszem az alábbi linket boki már linkelte is be párszor, kb ez tekinthető hivatalos forrásnak a témában
Тактико-технические характеристики 125-мм пушки 2А82-1М:
  • Тип пушки – гладкоствольная с хромированным покрытием ствола;
  • Масса – 2700 кг;
  • Длина ствола – 7000 мм;
  • Начальная скорость полета снаряда – 2050 м/с;
  • Эффективная дальность выстрела:
– снарядами – 4700 м;

– управляемым реактивным снарядом (УРС) 3УБК21 «Спринтер» – 8000 м;

– противотанковой управляемой ракетой (ПТУР) «Рефлекс-М» – 5500 м;
  • Скорострельность – 10–12 выстрелов в минуту;
  • Дульная энергия выстрела – 15–24 МДж;
  • Бронепробиваемость:
– бронебойным подкалиберным снарядом (БПС) – 850–1000 мм;
– ПТУР – 1200–1400 м;
  • Ресурс ствола пушки – 280 выстрелов;
  • Боекомплект – 40 снарядов;
  • Автомат заряжания – 24 снаряда.
Plusz amúgy a linkelt képek azok egy 2012-es videóból származnak, csak hát az azóta jó mélyen eltűnt az internet süllyesztőjében
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 053
113
Átkurkásztam mindent, de a penetrátor szélességére vonatkozóan nincsenek infók. Amit tudni, hogy a 2A82-1M ágyú esetében a kezdősebesség 2050 m/s, és a torkolati energia 15-24 MJ között változik, miközben APFSDS átütésére 850-1000 millimétert adnak meg, gondolom 2 kilométeren. Plusz amit meg tudunk szokásos, hogy a 3BM69 az a vofram, míg a 3BM70 az meg a DU. Azt hiszem az alábbi linket boki már linkelte is be párszor, kb ez tekinthető hivatalos forrásnak a témában

Plusz amúgy a linkelt képek azok egy 2012-es videóból származnak, csak hát az azóta jó mélyen eltűnt az internet süllyesztőjében

Köszi :)
Akkor a lényeg az, hogy kb. jól kalkuláltam a lövedék teljesítményét.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 053
113
Akkor a cicáinknak heló,leó?

Bőven. Bár ez T-14 nélkül is kb. így volt.

Gyártani is kéne a t14-et! Közbe megjelent a új német párduc!

Ami még annyira sincs kész, mint a T-14, és persze azt is gyártani kellene. Nem mintha nem lenne 1 generációval elavultabb, mint a T-14 vagy az Abrams X protó. Az EMBT ami köztes szint, de abból se lesz semmi...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 014
54 009
113
Átkurkásztam mindent, de a penetrátor szélességére vonatkozóan nincsenek infók. Amit tudni, hogy a 2A82-1M ágyú esetében a kezdősebesség 2050 m/s, és a torkolati energia 15-24 MJ között változik, miközben APFSDS átütésére 850-1000 millimétert adnak meg, gondolom 2 kilométeren. Plusz amit meg tudunk szokásos, hogy a 3BM69 az a vofram, míg a 3BM70 az meg a DU. Azt hiszem az alábbi linket boki már linkelte is be párszor, kb ez tekinthető hivatalos forrásnak a témában

Plusz amúgy a linkelt képek azok egy 2012-es videóból származnak, csak hát az azóta jó mélyen eltűnt az internet süllyesztőjében



2km-en,1 méter páncét átüt.:eek:
Nem szalmabálát,hajópadlót,kazánlemezt,hanem páncélt,ami azért van, hogy ne legyen átlőve.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 495
12 673
113
Nincs ilyen, hogy megsül minden elektronika.
én is kíváncsi lennék rá... hiszen a hk belseje az egy elég jó Faraday kalitka.

Csöves elektronikákban meg átüt a trafó.. szóval az sem mindenálló.. (meg igaz ez itt off, de az elvakult és amúgy néha már nevetséges high end audió legnagyobb ellensége a műszeres mérés, mint a spektrumanalizátor.. főleg trafós csatolásnál.. de volt már high end találkozón csövesnek álcázott félvezetős.. mindegyik hívő mágus beszopta, de amint kiderült, hogy félvezetős, megállapították, hogy egy szar) :)
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 495
12 673
113
Ezt csinálták az utolsó módosítás alkalmával:
But in comparison with the B-92S2, it has a more powerful crankcase, crankshaft, conrod-piston group, improved turbocharger, exhaust system and cooling system. The heads of the cylinder block are cast from a heat resistant aluminum alloy. The fuel system provides high efficiency and has a power limiting mechanism that reduces the load on the diesel engine when the temperature extremes are reached.
ez a modern autógyártásban több "generációnyi" motor alatt megy át..
De pl ha valaki vesz egy integrált hengerfejes 2.0tfsi keresztmotort.. az pl még mindig rámegy a golf2 keresztváltóra..
Mindegyik autógyártónál volt olyan, hogy alapjaiban a blokk nyersöntvény formát 40-50 évig is használták, apróbb módosításokkal.. de kinek mi a módosítás.
Ez mindehol így megy.
Szóval összességében ezt simán lehet egy új generációs blokknak hívni. Modern autógyártásban ennél kisebb módosításnál is annak hívnák.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Bőven. Bár ez T-14 nélkül is kb. így volt.



Ami még annyira sincs kész, mint a T-14, és persze azt is gyártani kellene. Nem mintha nem lenne 1 generációval elavultabb, mint a T-14 vagy az Abrams X protó. Az EMBT ami köztes szint, de abból se lesz semmi...
És szerinted a német és a párduc mennyi ideig lesz proto? Nézd már meg mikor 2013 vagy 14-ben "szűk politikai köröknek " bemutattak az Armata tankot! Hát nem kis idő telt el azóta!