B–17 Flying Fortress (Boeing,USA)

DqIa2w7WoAAgCNQ.jpg

Kingman Army Airfield, Arizona, 1946, B-17-esek várják a sorsuk beteljesedését, régiek és újak egyaránt.


Bazz,pár cent ment a recyclingbe az adófizetők zsebéből,mi a brének gyártottak ennyit,43tól már látszott,hogy dolfiék elmatekozták magukat rendesen?
Nem lepődnék meg, ha pár db a gyárból egyből a roncstelpre ment volna, mert már nem volt kit bombázni.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Bazz,pár cent ment a recyclingbe az adófizetők zsebéből,mi a brének gyártottak ennyit,43tól már látszott,hogy dolfiék elmatekozták magukat rendesen?
Nem lepődnék meg, ha pár db a gyárból egyből a roncstelpre ment volna, mert már nem volt kit bombázni.
De ott voltak még a japcsik is, akik többször megmutatták, hogy atom nélkül még hónapokig kitartottak volna. - Azt meg előre senki sem tudhatta, hogy mikor lesz - vagy lesz-e egyáltalán - bevethető amerikai atomfegyver...
 
De ott voltak még a japcsik is, akik többször megmutatták, hogy atom nélkül még hónapokig kitartottak volna. - Azt meg előre senki sem tudhatta, hogy mikor lesz - vagy lesz-e egyáltalán - bevethető amerikai atomfegyver...



Igen,de oda sem kellett volna ha még hónapokig ki is tartanak,több ezres nagyságrend.
 
Bazz,pár cent ment a recyclingbe az adófizetők zsebéből,mi a brének gyártottak ennyit,43tól már látszott,hogy dolfiék elmatekozták magukat rendesen?
Nem lepődnék meg, ha pár db a gyárból egyből a roncstelpre ment volna, mert már nem volt kit bombázni.
Igen, az utolsó hónap gyártása ilyen volt.

A mi a brének gyártottakra kérdésre adok egy hosszabb választ.
  • 1943-ban senkinek fogalma sem volt, hogy 1945-ben véget ér a háború Európában.
  • Arról sem, hogy mekkora lesz a veszteségi arány.
  • Kiképezni is azon kellett az újoncokat, amin majd repülni fognak. Tehát erre is rohadt sok gép kellett.
  • Ezen felül az ilyen fotókon nem csak a már feleslegesen legyártott gépek, de a háború végén szolgáló gépek is szerepelnek. A kettő aránya kérdés, hogy mennyivel korábban kellett volna a termelést leállítani. Tehát egyszerre kerültek be kiképzésre használt gépek, a bevetésre járók és ami az utolsó 1-2 hónapban készült. Nem baszták el az adófizetők pénzét annyira.
Van adatod arra n+1 gépre vonatkozólag, hogy a havi termelési ütem mennyi volt?
Hogy mennyi volt a veszteség? A nappali bevetések kezdetben olyan veszteséggel jártak, hogy arra alapozva kellettek a gépek. Nagyon.

https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a542518.pdf
Ebben láthatod a kiképzett és az alatt álló személyzeteket is asszem, tömérdek számoszlop. Na akkor képzeld ezek közé a gépeket. Mivel adott bevetésszám után mentek haza a pilóták, ezért iszonyatosan sok belépő volt és sokan repültek bevetést is. Ez rohadt sok gép. És fogytak is.

1943 elején, amikor igazán meglendült a gyártás és az USAAF mérete nagy volt, de kezdők voltak, akkor nagyon nem látszott még az elmatekozás. Konkrétan még a tengóháborút sem nyerték meg, hogy a csapatokat átszállíthassák Európába meg mindent, ami kell az USAAF hadjáratához. Mert a sokezer tonna bombát és benzint hajók vitték át. 1943 tavaszának végén takarodtak haza a tengók, amikor 3 hónap alatt majdnem 100 tengó veszett oda.
https://uboat.net/fates/losses/chart.htm
uboatlosses.gif


Az 8th USAAF teljesítménye.
https://en.wikipedia.org/wiki/Strat...orld_War_II#Allied_bombing_statistics_1939–45

1943 44 165 tonna
1944 389 119 tonna
És ők az 1944-es tempót akarták fenntartani, de a veszteségek is magasak maradtak még egy ideig.

Time laps videón. Ebben a RAF is benne van, de remélem ezek után érthető lesz az intenzitás és annak fokozása.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem látod az összképet. A háború utáni bölcsességgel és minden számot ismerve kérded meg, hogy miért nem húzták be a kéziféket sokkal korábban.

Igen,de oda sem kellett volna ha még hónapokig ki is tartanak,több ezres nagyságrend.
Nem gondoltad végig. Ezért kell számokkal és nem jelzőkkel dolgozni. Ezzel lehet értelmes vitába bocsátkozni, hogy hova gyártottak sok gépet.
 
A Willow Run-i gyár elég érdekes sztrori. Ford eszében kezdettől fogva a tömegtermelés járt, hogy csinál majd egy óriási repülőgépgyárat, csak Fordok helyett bombázót fog gyártani, csak kockás papíron minden sokkal jobban és egyszerűbben nézett ki, mint a valóságban. Bevált autóipari módszereket próbált egy az egyben ráerőltetni a repülőgépgyártásra, de ez nem működött annyira.

Kijelöltek egy ideális helyet a gyárnak az üres pusztában - csak arra nem gondoltak hogy olyan messzire csak kevesen fognak kiutazni kocsival úgy, hogy a benzin és a gumi is jegyre ment. Szórakozási lehetőség nem volt semmi, a gyárnak végig nem csak kb. a tervezett munkaerő fele, volt hogy felvettek 3 000 embert de ugyanannyi el is ment. Így felvettek boldog boldogtalant, rengeteg volt a képzetlen munkás, aki életében nem látott repülőgépet közelről, nemhogy épített volna olyat.

Ennek köszönhetően az elején tulajdonképpen óriási darabszámban sikerült teljesen selejt és használhatatlan gépeket gyártaniuk, amik ahogy kigördültek a gyártósorról mehettek vissza kijavításra. Később belejöttek de elég blama volt a kezdet.
 
A Willow Run-i gyár elég érdekes sztrori. Ford eszében kezdettől fogva a tömegtermelés járt, hogy csinál majd egy óriási repülőgépgyárat, csak Fordok helyett bombázót fog gyártani, csak kockás papíron minden sokkal jobban és egyszerűbben nézett ki, mint a valóságban. Bevált autóipari módszereket próbált egy az egyben ráerőltetni a repülőgépgyártásra, de ez nem működött annyira.

Kijelöltek egy ideális helyet a gyárnak az üres pusztában - csak arra nem gondoltak hogy olyan messzire csak kevesen fognak kiutazni kocsival úgy, hogy a benzin és a gumi is jegyre ment. Szórakozási lehetőség nem volt semmi, a gyárnak végig nem csak kb. a tervezett munkaerő fele, volt hogy felvettek 3 000 embert de ugyanannyi el is ment. Így felvettek boldog boldogtalant, rengeteg volt a képzetlen munkás, aki életében nem látott repülőgépet közelről, nemhogy épített volna olyat.

Ennek köszönhetően az elején tulajdonképpen óriási darabszámban sikerült teljesen selejt és használhatatlan gépeket gyártaniuk, amik ahogy kigördültek a gyártósorról mehettek vissza kijavításra. Később belejöttek de elég blama volt a kezdet.
Talán ehhez kapcsolódik...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and jani22
Igen, az utolsó hónap gyártása ilyen volt.

A mi a brének gyártottakra kérdésre adok egy hosszabb választ.
  • 1943-ban senkinek fogalma sem volt, hogy 1945-ben véget ér a háború Európában.
  • Arról sem, hogy mekkora lesz a veszteségi arány.
  • Kiképezni is azon kellett az újoncokat, amin majd repülni fognak. Tehát erre is rohadt sok gép kellett.
  • Ezen felül az ilyen fotókon nem csak a már feleslegesen legyártott gépek, de a háború végén szolgáló gépek is szerepelnek. A kettő aránya kérdés, hogy mennyivel korábban kellett volna a termelést leállítani. Tehát egyszerre kerültek be kiképzésre használt gépek, a bevetésre járók és ami az utolsó 1-2 hónapban készült. Nem baszták el az adófizetők pénzét annyira.
Van adatod arra n+1 gépre vonatkozólag, hogy a havi termelési ütem mennyi volt?
Hogy mennyi volt a veszteség? A nappali bevetések kezdetben olyan veszteséggel jártak, hogy arra alapozva kellettek a gépek. Nagyon.

https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a542518.pdf
Ebben láthatod a kiképzett és az alatt álló személyzeteket is asszem, tömérdek számoszlop. Na akkor képzeld ezek közé a gépeket. Mivel adott bevetésszám után mentek haza a pilóták, ezért iszonyatosan sok belépő volt és sokan repültek bevetést is. Ez rohadt sok gép. És fogytak is.

1943 elején, amikor igazán meglendült a gyártás és az USAAF mérete nagy volt, de kezdők voltak, akkor nagyon nem látszott még az elmatekozás. Konkrétan még a tengóháborút sem nyerték meg, hogy a csapatokat átszállíthassák Európába meg mindent, ami kell az USAAF hadjáratához. Mert a sokezer tonna bombát és benzint hajók vitték át. 1943 tavaszának végén takarodtak haza a tengók, amikor 3 hónap alatt majdnem 100 tengó veszett oda.
https://uboat.net/fates/losses/chart.htm
uboatlosses.gif


Az 8th USAAF teljesítménye.
https://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_bombing_during_World_War_II#Allied_bombing_statistics_1939–45

1943 44 165 tonna
1944 389 119 tonna
És ők az 1944-es tempót akarták fenntartani, de a veszteségek is magasak maradtak még egy ideig.

Time laps videón. Ebben a RAF is benne van, de remélem ezek után érthető lesz az intenzitás és annak fokozása.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem látod az összképet. A háború utáni bölcsességgel és minden számot ismerve kérded meg, hogy miért nem húzták be a kéziféket sokkal korábban.


Nem gondoltad végig. Ezért kell számokkal és nem jelzőkkel dolgozni. Ezzel lehet értelmes vitába bocsátkozni, hogy hova gyártottak sok gépet.


Ennyire nem néztem utána,az tény,de azért köszi a részletes választ.:)
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Talán ehhez kapcsolódik...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Dallas airshow

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Dallas airshow

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
B+ :(

Tiszta ég, jó látási viszonyok, szabályosan neki ment... :(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Dallas-i airshow, légi ütközet B-17 vs. Texan (?)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én azért vagyok ellene, mert idővel elfogynak így.
A kis számuk ellenére iszonytató mennyiségben potyognak le ezek sajnos.
Ha vannak belőle múzeumi példányok is, akkor repkedjenek, különben csak 1el több földi látványoságok lesznek a rerülőképes példányok is. és sosem láthatja őket senki az "elemükben". Most az emberveszteségtől tekintsünk el, gondoljuk azt, hogy tudják mire vállalkoznak, ha felszállnak vele.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani