Igen, az utolsó hónap gyártása ilyen volt.
A mi a brének gyártottakra kérdésre adok egy hosszabb választ.
- 1943-ban senkinek fogalma sem volt, hogy 1945-ben véget ér a háború Európában.
- Arról sem, hogy mekkora lesz a veszteségi arány.
- Kiképezni is azon kellett az újoncokat, amin majd repülni fognak. Tehát erre is rohadt sok gép kellett.
- Ezen felül az ilyen fotókon nem csak a már feleslegesen legyártott gépek, de a háború végén szolgáló gépek is szerepelnek. A kettő aránya kérdés, hogy mennyivel korábban kellett volna a termelést leállítani. Tehát egyszerre kerültek be kiképzésre használt gépek, a bevetésre járók és ami az utolsó 1-2 hónapban készült. Nem baszták el az adófizetők pénzét annyira.
Van adatod arra n+1 gépre vonatkozólag, hogy a havi termelési ütem mennyi volt?
Hogy mennyi volt a veszteség? A nappali bevetések kezdetben olyan veszteséggel jártak, hogy arra alapozva kellettek a gépek. Nagyon.
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a542518.pdf
Ebben láthatod a kiképzett és az alatt álló személyzeteket is asszem, tömérdek számoszlop. Na akkor képzeld ezek közé a gépeket. Mivel adott bevetésszám után mentek haza a pilóták, ezért iszonyatosan sok belépő volt és sokan repültek bevetést is. Ez rohadt sok gép. És fogytak is.
1943 elején, amikor igazán meglendült a gyártás és az USAAF mérete nagy volt, de kezdők voltak, akkor nagyon nem látszott még az elmatekozás. Konkrétan még a tengóháborút sem nyerték meg, hogy a csapatokat átszállíthassák Európába meg mindent, ami kell az USAAF hadjáratához. Mert a sokezer tonna bombát és benzint hajók vitték át. 1943 tavaszának végén takarodtak haza a tengók, amikor 3 hónap alatt majdnem 100 tengó veszett oda.
https://uboat.net/fates/losses/chart.htm
Az 8th USAAF teljesítménye.
https://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_bombing_during_World_War_II#Allied_bombing_statistics_1939–45
1943 44 165 tonna
1944 389 119 tonna
És ők az 1944-es tempót akarták fenntartani, de a veszteségek is magasak maradtak még egy ideig.
Time laps videón. Ebben a RAF is benne van, de remélem ezek után érthető lesz az intenzitás és annak fokozása.
Nem látod az összképet. A háború utáni bölcsességgel és minden számot ismerve kérded meg, hogy miért nem húzták be a kéziféket sokkal korábban.
Nem gondoltad végig.
Ezért kell számokkal és nem jelzőkkel dolgozni. Ezzel lehet értelmes vitába bocsátkozni, hogy hova gyártottak sok gépet.