B–17 Flying Fortress (Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 313
58 128
113
DqIa2w7WoAAgCNQ.jpg

Kingman Army Airfield, Arizona, 1946, B-17-esek várják a sorsuk beteljesedését, régiek és újak egyaránt.


Bazz,pár cent ment a recyclingbe az adófizetők zsebéből,mi a brének gyártottak ennyit,43tól már látszott,hogy dolfiék elmatekozták magukat rendesen?
Nem lepődnék meg, ha pár db a gyárból egyből a roncstelpre ment volna, mert már nem volt kit bombázni.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Bazz,pár cent ment a recyclingbe az adófizetők zsebéből,mi a brének gyártottak ennyit,43tól már látszott,hogy dolfiék elmatekozták magukat rendesen?
Nem lepődnék meg, ha pár db a gyárból egyből a roncstelpre ment volna, mert már nem volt kit bombázni.
De ott voltak még a japcsik is, akik többször megmutatták, hogy atom nélkül még hónapokig kitartottak volna. - Azt meg előre senki sem tudhatta, hogy mikor lesz - vagy lesz-e egyáltalán - bevethető amerikai atomfegyver...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 313
58 128
113
De ott voltak még a japcsik is, akik többször megmutatták, hogy atom nélkül még hónapokig kitartottak volna. - Azt meg előre senki sem tudhatta, hogy mikor lesz - vagy lesz-e egyáltalán - bevethető amerikai atomfegyver...



Igen,de oda sem kellett volna ha még hónapokig ki is tartanak,több ezres nagyságrend.
 
M

molnibalage

Guest
Bazz,pár cent ment a recyclingbe az adófizetők zsebéből,mi a brének gyártottak ennyit,43tól már látszott,hogy dolfiék elmatekozták magukat rendesen?
Nem lepődnék meg, ha pár db a gyárból egyből a roncstelpre ment volna, mert már nem volt kit bombázni.
Igen, az utolsó hónap gyártása ilyen volt.

A mi a brének gyártottakra kérdésre adok egy hosszabb választ.
  • 1943-ban senkinek fogalma sem volt, hogy 1945-ben véget ér a háború Európában.
  • Arról sem, hogy mekkora lesz a veszteségi arány.
  • Kiképezni is azon kellett az újoncokat, amin majd repülni fognak. Tehát erre is rohadt sok gép kellett.
  • Ezen felül az ilyen fotókon nem csak a már feleslegesen legyártott gépek, de a háború végén szolgáló gépek is szerepelnek. A kettő aránya kérdés, hogy mennyivel korábban kellett volna a termelést leállítani. Tehát egyszerre kerültek be kiképzésre használt gépek, a bevetésre járók és ami az utolsó 1-2 hónapban készült. Nem baszták el az adófizetők pénzét annyira.
Van adatod arra n+1 gépre vonatkozólag, hogy a havi termelési ütem mennyi volt?
Hogy mennyi volt a veszteség? A nappali bevetések kezdetben olyan veszteséggel jártak, hogy arra alapozva kellettek a gépek. Nagyon.

https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a542518.pdf
Ebben láthatod a kiképzett és az alatt álló személyzeteket is asszem, tömérdek számoszlop. Na akkor képzeld ezek közé a gépeket. Mivel adott bevetésszám után mentek haza a pilóták, ezért iszonyatosan sok belépő volt és sokan repültek bevetést is. Ez rohadt sok gép. És fogytak is.

1943 elején, amikor igazán meglendült a gyártás és az USAAF mérete nagy volt, de kezdők voltak, akkor nagyon nem látszott még az elmatekozás. Konkrétan még a tengóháborút sem nyerték meg, hogy a csapatokat átszállíthassák Európába meg mindent, ami kell az USAAF hadjáratához. Mert a sokezer tonna bombát és benzint hajók vitték át. 1943 tavaszának végén takarodtak haza a tengók, amikor 3 hónap alatt majdnem 100 tengó veszett oda.
https://uboat.net/fates/losses/chart.htm
uboatlosses.gif


Az 8th USAAF teljesítménye.
https://en.wikipedia.org/wiki/Strat...orld_War_II#Allied_bombing_statistics_1939–45

1943 44 165 tonna
1944 389 119 tonna
És ők az 1944-es tempót akarták fenntartani, de a veszteségek is magasak maradtak még egy ideig.

Time laps videón. Ebben a RAF is benne van, de remélem ezek után érthető lesz az intenzitás és annak fokozása.

Nem látod az összképet. A háború utáni bölcsességgel és minden számot ismerve kérded meg, hogy miért nem húzták be a kéziféket sokkal korábban.

Igen,de oda sem kellett volna ha még hónapokig ki is tartanak,több ezres nagyságrend.
Nem gondoltad végig. Ezért kell számokkal és nem jelzőkkel dolgozni. Ezzel lehet értelmes vitába bocsátkozni, hogy hova gyártottak sok gépet.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A Willow Run-i gyár elég érdekes sztrori. Ford eszében kezdettől fogva a tömegtermelés járt, hogy csinál majd egy óriási repülőgépgyárat, csak Fordok helyett bombázót fog gyártani, csak kockás papíron minden sokkal jobban és egyszerűbben nézett ki, mint a valóságban. Bevált autóipari módszereket próbált egy az egyben ráerőltetni a repülőgépgyártásra, de ez nem működött annyira.

Kijelöltek egy ideális helyet a gyárnak az üres pusztában - csak arra nem gondoltak hogy olyan messzire csak kevesen fognak kiutazni kocsival úgy, hogy a benzin és a gumi is jegyre ment. Szórakozási lehetőség nem volt semmi, a gyárnak végig nem csak kb. a tervezett munkaerő fele, volt hogy felvettek 3 000 embert de ugyanannyi el is ment. Így felvettek boldog boldogtalant, rengeteg volt a képzetlen munkás, aki életében nem látott repülőgépet közelről, nemhogy épített volna olyat.

Ennek köszönhetően az elején tulajdonképpen óriási darabszámban sikerült teljesen selejt és használhatatlan gépeket gyártaniuk, amik ahogy kigördültek a gyártósorról mehettek vissza kijavításra. Később belejöttek de elég blama volt a kezdet.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Willow Run-i gyár elég érdekes sztrori. Ford eszében kezdettől fogva a tömegtermelés járt, hogy csinál majd egy óriási repülőgépgyárat, csak Fordok helyett bombázót fog gyártani, csak kockás papíron minden sokkal jobban és egyszerűbben nézett ki, mint a valóságban. Bevált autóipari módszereket próbált egy az egyben ráerőltetni a repülőgépgyártásra, de ez nem működött annyira.

Kijelöltek egy ideális helyet a gyárnak az üres pusztában - csak arra nem gondoltak hogy olyan messzire csak kevesen fognak kiutazni kocsival úgy, hogy a benzin és a gumi is jegyre ment. Szórakozási lehetőség nem volt semmi, a gyárnak végig nem csak kb. a tervezett munkaerő fele, volt hogy felvettek 3 000 embert de ugyanannyi el is ment. Így felvettek boldog boldogtalant, rengeteg volt a képzetlen munkás, aki életében nem látott repülőgépet közelről, nemhogy épített volna olyat.

Ennek köszönhetően az elején tulajdonképpen óriási darabszámban sikerült teljesen selejt és használhatatlan gépeket gyártaniuk, amik ahogy kigördültek a gyártósorról mehettek vissza kijavításra. Később belejöttek de elég blama volt a kezdet.
Talán ehhez kapcsolódik...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and jani22

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 313
58 128
113
Igen, az utolsó hónap gyártása ilyen volt.

A mi a brének gyártottakra kérdésre adok egy hosszabb választ.
  • 1943-ban senkinek fogalma sem volt, hogy 1945-ben véget ér a háború Európában.
  • Arról sem, hogy mekkora lesz a veszteségi arány.
  • Kiképezni is azon kellett az újoncokat, amin majd repülni fognak. Tehát erre is rohadt sok gép kellett.
  • Ezen felül az ilyen fotókon nem csak a már feleslegesen legyártott gépek, de a háború végén szolgáló gépek is szerepelnek. A kettő aránya kérdés, hogy mennyivel korábban kellett volna a termelést leállítani. Tehát egyszerre kerültek be kiképzésre használt gépek, a bevetésre járók és ami az utolsó 1-2 hónapban készült. Nem baszták el az adófizetők pénzét annyira.
Van adatod arra n+1 gépre vonatkozólag, hogy a havi termelési ütem mennyi volt?
Hogy mennyi volt a veszteség? A nappali bevetések kezdetben olyan veszteséggel jártak, hogy arra alapozva kellettek a gépek. Nagyon.

https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a542518.pdf
Ebben láthatod a kiképzett és az alatt álló személyzeteket is asszem, tömérdek számoszlop. Na akkor képzeld ezek közé a gépeket. Mivel adott bevetésszám után mentek haza a pilóták, ezért iszonyatosan sok belépő volt és sokan repültek bevetést is. Ez rohadt sok gép. És fogytak is.

1943 elején, amikor igazán meglendült a gyártás és az USAAF mérete nagy volt, de kezdők voltak, akkor nagyon nem látszott még az elmatekozás. Konkrétan még a tengóháborút sem nyerték meg, hogy a csapatokat átszállíthassák Európába meg mindent, ami kell az USAAF hadjáratához. Mert a sokezer tonna bombát és benzint hajók vitték át. 1943 tavaszának végén takarodtak haza a tengók, amikor 3 hónap alatt majdnem 100 tengó veszett oda.
https://uboat.net/fates/losses/chart.htm
uboatlosses.gif


Az 8th USAAF teljesítménye.
https://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_bombing_during_World_War_II#Allied_bombing_statistics_1939–45

1943 44 165 tonna
1944 389 119 tonna
És ők az 1944-es tempót akarták fenntartani, de a veszteségek is magasak maradtak még egy ideig.

Time laps videón. Ebben a RAF is benne van, de remélem ezek után érthető lesz az intenzitás és annak fokozása.

Nem látod az összképet. A háború utáni bölcsességgel és minden számot ismerve kérded meg, hogy miért nem húzták be a kéziféket sokkal korábban.


Nem gondoltad végig. Ezért kell számokkal és nem jelzőkkel dolgozni. Ezzel lehet értelmes vitába bocsátkozni, hogy hova gyártottak sok gépet.


Ennyire nem néztem utána,az tény,de azért köszi a részletes választ.:)
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 760
10 755
113
Én azért vagyok ellene, mert idővel elfogynak így.
A kis számuk ellenére iszonytató mennyiségben potyognak le ezek sajnos.
Ha vannak belőle múzeumi példányok is, akkor repkedjenek, különben csak 1el több földi látványoságok lesznek a rerülőképes példányok is. és sosem láthatja őket senki az "elemükben". Most az emberveszteségtől tekintsünk el, gondoljuk azt, hogy tudják mire vállalkoznak, ha felszállnak vele.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113