Leopard 2

Hogy rutinból állj neki egy lánctalpassal feltolni a trélerre egy másikat, amikor egy sérült motorral álló gépet mentesz, mikor közeledik a front esetleg már hozzátok is és nem akarod otthagyni amit nemrég vettél egy kistelepülés áráért, közben esetleg esik az eső is, esetleg nem is teljesen sima aszfaltozott terepen állsz neki?
Plusz,a hadműveleti szállitások.Merthogy kevés hk-nk hajtásláncának meglepően rövid üzemidejével bizony úgy lehet takarékoskodni,hogy a hadműveleti meneteket nem lábon végzik,hanem tréleren.És ehez kell,lehetőleg némileg terepképes vontatók és trélerek is.....
 
eusebiusX 2022. november 21. 16:03

@B_kanya
Abrams:
Indítás: 10 gallon
Alapjárat 1 gal/6 perc
Terep: 1 gal/perc
400 gal tank
1 gallon kb 3,8 liter
Mellesleg igen porérzékeny, nem csak a sivatag, de az alföldi rónaság is igen poros szárasz időben.

Leo:
Terepen 120l/75 km, azaz 160l/100 km
Úton 85l/75 km, azaz 107l/100km
Ez több, mint százat százon :)
 
@Vlad , amúgy a Leopard 2T programotok hogy halad? A protón kívül nem láttam fejleményt, pedig néha lesem a netet ezügyben.
2 különböző projekt indult a Leopard 2-esek számára a török hadsereg kezében. Az egyik a Leopard 2A4T1. Ebben a modernizációs projektben a Roketsan gyártású Reaktív Reaktív Páncél (ERA), az Add-on-Armor és a High Ballistic Strength Cage Armor került a harckocsikba. Ezt a modernizációt anélkül lehet elvégezni, hogy a gyárba kellene mennie. Eddig 40 tartályt korszerűsítettek ilyen módon. Ezt követően a TİYK-LEO 2A4 projekt keretében az Aselsan olyan fejlesztéseket ad ezekhez a tartályokhoz, mint az új generációs tűzvédelmi rendszer - elektrooptikai rendszerek - LWS - RCWS - aktív védelmi rendszer.

Leopard-2A4-3.jpg
Leopard-2A4-780x470.jpg
 
2 különböző projekt indult a Leopard 2-esek számára a török hadsereg kezében. Az egyik a Leopard 2A4T1. Ebben a modernizációs projektben a Roketsan gyártású Reaktív Reaktív Páncél (ERA), az Add-on-Armor és a High Ballistic Strength Cage Armor került a harckocsikba. Ezt a modernizációt anélkül lehet elvégezni, hogy a gyárba kellene mennie. Eddig 40 tartályt korszerűsítettek ilyen módon. Ezt követően a TİYK-LEO 2A4 projekt keretében az Aselsan olyan fejlesztéseket ad ezekhez a tartályokhoz, mint az új generációs tűzvédelmi rendszer - elektrooptikai rendszerek - LWS - RCWS - aktív védelmi rendszer.

Leopard-2A4-3.jpg
Leopard-2A4-780x470.jpg

A felső képen a kialakítás élhető megoldásnak tűnik. Kell is a vasra, mert e nélkül nagyon sovány.
 
2 különböző projekt indult a Leopard 2-esek számára a török hadsereg kezében. Az egyik a Leopard 2A4T1. Ebben a modernizációs projektben a Roketsan gyártású Reaktív Reaktív Páncél (ERA), az Add-on-Armor és a High Ballistic Strength Cage Armor került a harckocsikba. Ezt a modernizációt anélkül lehet elvégezni, hogy a gyárba kellene mennie. Eddig 40 tartályt korszerűsítettek ilyen módon. Ezt követően a TİYK-LEO 2A4 projekt keretében az Aselsan olyan fejlesztéseket ad ezekhez a tartályokhoz, mint az új generációs tűzvédelmi rendszer - elektrooptikai rendszerek - LWS - RCWS - aktív védelmi rendszer.

Leopard-2A4-3.jpg
Leopard-2A4-780x470.jpg
@Vlad do you have any information if any changes to the gun or gunbreech has been made to give give the tank the ability to fire more modern projectiles with much higher chamber pressure?
 
@Vlad do you have any information if any changes to the gun or gunbreech has been made to give give the tank the ability to fire more modern projectiles with much higher chamber pressure?
No, there are no changes in the gun of the tank. One of the modernization options was to integrate the turret part of Altay into the Leopard, but I don't think it would be desirable because this would be a very expensive option. When you integrate the Altay turret into the Leopard, that's technically what you call it, because it's integrated in the L55 gun with the turret.

EsaRgKzXcAAwOm2
 
Erre voltam kíváncsi. Köszönöm.
But the military does not think that this is enough, so they definitely want the Active protection system to be integrated. Also, if the only army that uses these tanks in a real operation wants such a thing, it is worth understanding the importance of this. The tanks ordered by Magyar Army should not be considered sufficient just because they are the latest version.
 
But the military does not think that this is enough, so they definitely want the Active protection system to be integrated. Also, if the only army that uses these tanks in a real operation wants such a thing, it is worth understanding the importance of this. The tanks ordered by Magyar Army should not be considered sufficient just because they are the latest version.
We want too, but on ours will a little better main option a soft-kill APS.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Vlad
Ugyanezen az emelkedön ezzel a tempóval az összes hk ugyanezt csinàlta volna. Ez a demonstràció szerintem annak az alàtàmasztàsàra született amit a cikkben is hangoztatnak. Nem küldünk Ukrajnàba.
Igazából ez egy érdekes kérdés. Ez az egyik olyan terület, ahol a súly nagyon a leo ellen dolgozik. Anno a görög teszten már a könnyebb A5-nek se sikerült a 30° lejtőt megmásznia, még pályatisztítás, és lánctalpcsere után se.
Érdekességképpen: Az akkori M1 "csak" a megállást nem teljesítette (visszacsúszott)
A challenger 2-nek csak oldalazva sikerült felmennie, utána lánctalpcserére szorult.
A "könnyű" gépek közül
a Leclerc és a T-80 tökéletesen vette az akadályt
A T-84 felment, de ha megállt, nem tudott újra elindulni.
De ez csak egy paraméter a sokból.
 
Igazából ez egy érdekes kérdés. Ez az egyik olyan terület, ahol a súly nagyon a leo ellen dolgozik. Anno a görög teszten már a könnyebb A5-nek se sikerült a 30° lejtőt megmásznia, még pályatisztítás, és lánctalpcsere után se.
Érdekességképpen: Az akkori M1 "csak" a megállást nem teljesítette (visszacsúszott)
A challenger 2-nek csak oldalazva sikerült felmennie, utána lánctalpcserére szorult.
A "könnyű" gépek közül
a Leclerc és a T-80 tökéletesen vette az akadályt
A T-84 felment, de ha megállt, nem tudott újra elindulni.
De ez csak egy paraméter a sokból.
A motor nyomatékát viszont jol szemlélteti.És az meghatározó elindulási és gyorsulási jellemzőknél is.Ami viszont nagyon is lényeges tulajdonság,főleg a nyugatiak által preferált "szökellő",terepfedezékeket váltogató harcászatban.
Abrams gt-jának legnagyobb előnye ez.Emellett gt könnyebb,könnyebben javitható,és jóval több a javitásközi üzemideje,mint a hk dizeleké.Az USA logisztikai rendszerének meg nem igazán probléma a hátrányok,a magasabb fogyasztás és a magasabb technikai felkészültségi igény.
 
A motor nyomatékát viszont jol szemlélteti.És az meghatározó elindulási és gyorsulási jellemzőknél is.Ami viszont nagyon is lényeges tulajdonság,főleg a nyugatiak által preferált "szökellő",terepfedezékeket váltogató harcászatban.
Abrams gt-jának legnagyobb előnye ez.Emellett gt könnyebb,könnyebben javitható,és jóval több a javitásközi üzemideje,mint a hk dizeleké.Az USA logisztikai rendszerének meg nem igazán probléma a hátrányok,a magasabb fogyasztás és a magasabb technikai felkészültségi igény.
Sok mindent szemléltet, ebből a szempontból a görög teszt méltatlanul alulértékelt iromány, amiből általában egy-egy esemény van csak kiragadva, mindig a megfelelő szájíz szerint.
Igazából bennem ez mindig egy dolgot vet fel, ami viszont nagyon fontos dolog. A súly igenis számít, nem csak a fajlagos talajnyomás, meg a le/t arányok.
Ettől függetlenül a német macska egy remek iparos munka, ami nem lebecsülhető, de sose fogja ukrajna megkapni, mert pl az ilyen lejtős videó is jelzi, hogy nagyon komoly felkészítést igényel (és nem csak, nem elsődlegesen a tankvezető szintjén), hogy a hátrányait figyelembe véve ki tudd használni az előnyeit. Ami viszont magával hordozza, hogy égni fog. Csak az nem elsődlegesen a tankot mint gépet, hanem a kezelőszemélyzetet minősítené.
Csak az átlag nem figyelné, hogy nééé hát becsalták egy mocsárba, aztán darabokra lőtték teázás közben, hanem deszarez mégaruszkikissimánkilövik.
 
Sok mindent szemléltet, ebből a szempontból a görög teszt méltatlanul alulértékelt iromány, amiből általában egy-egy esemény van csak kiragadva, mindig a megfelelő szájíz szerint.
Igazából bennem ez mindig egy dolgot vet fel, ami viszont nagyon fontos dolog. A súly igenis számít, nem csak a fajlagos talajnyomás, meg a le/t arányok.
Ettől függetlenül a német macska egy remek iparos munka, ami nem lebecsülhető, de sose fogja ukrajna megkapni, mert pl az ilyen lejtős videó is jelzi, hogy nagyon komoly felkészítést igényel (és nem csak, nem elsődlegesen a tankvezető szintjén), hogy a hátrányait figyelembe véve ki tudd használni az előnyeit. Ami viszont magával hordozza, hogy égni fog. Csak az nem elsődlegesen a tankot mint gépet, hanem a kezelőszemélyzetet minősítené.
Csak az átlag nem figyelné, hogy nééé hát becsalták egy mocsárba, aztán darabokra lőtték teázás közben, hanem deszarez mégaruszkikissimánkilövik.
Az egész (és nem csak a hk) harcászatrol nagyon fals elképzelések vannak a fórumon.A köztudatban az van,ami a valóságban elégr itka-a hk találkozóharc.
Én spec a löszerrovatba rendre kitörő vitákon tudok jókat röhögni.Ki se tudja lőni!!!!Áááá,dehogy....De mégis.Ott vannak a tényleges,éles harci tapasztalatok,tessenerk már kikeresni és átböngészgetni.
 
Az egész (és nem csak a hk) harcászatrol nagyon fals elképzelések vannak a fórumon.A köztudatban az van,ami a valóságban elégr itka-a hk találkozóharc.
Én spec a löszerrovatba rendre kitörő vitákon tudok jókat röhögni.Ki se tudja lőni!!!!Áááá,dehogy....De mégis.Ott vannak a tényleges,éles harci tapasztalatok,tessenerk már kikeresni és átböngészgetni.
Hát keresd ki, és prezentáld. Így honnan tudjuk, mire gondolsz?