Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Szerintem meg összehangolt támadás a Kormány ellen, mert csak nem tudnak Majdan-t csinálni. (Tanár+benzin+Matolcsy)
Fentebb is írták, hogy pánikot keltenek. 1,5x a kereslet a pánik miatt. Majd ha mindenkinek tele a tankja, visszaáll a nyugalom.

Vadakról:
Megint megy a szarkeverés, mint az üzemanyagok tekintetében is. Boros Imre kimondta ma, hogy ez miért megy:

"Mindig a Molnál tankolok. Tegnap, Győrből jövet már csak prémiumot kaptam, emelt áron.
A kollégák ma gyakorlatilag sehol nem tudtak tankolni a fővárosban, se benzint, se gázolajat, pedig a százhalombattai finomító műszaki problémája – a hírek szerint – csak a gázolajfinomítást érinti. Mi történik itt?

Egy hete folyik a hisztériakeltés, hogy a nyugati olajembargó milyen hatással van Magyarországra és készlethiány lesz. Pedig az embargó csak a tengeren hozott olajra vonatkozik, a vezetékesre nem. Utóbbiból a teljes orosz import mintegy 25 százaléka átszivárog a nyugati ellátásba, például Németországba, azaz ott sem eszik olyan forrón a kását. Az arabok most kétségtelenül fel fogják verni a Brent olaj árát, de az embargó egyáltalán nem indokolja meg az itthoni áremelést. Itthon a nép hülyítése folyik magas fokon; egy Holoda Attila nevű volt molos igazgató és egykori energiaügyi helyettes államtitkár különösen élen jár a rémhírkeltésben. Nem csoda, hogy az emberek megrohamozták a kutakat és elfogyott az üzemanyag.

Kinek a felelőssége ez?

Ne felejtsük el, hogy a Mol Nyrt. egy lenyúlt multinacionális cég, amiben csak 2010 után tudott újra döntő befolyást szerezni a magyar állam – az osztrák–orosz pakett legendás visszaszerzésével –, de a vállalat működése és érdekei lényegében nem változtak. Nyilvánvaló, hogy árat akarnak emelni és el akarják töröltetni a 480 forintos ársapkát, ezért mindent elkövetnek fű alatt. A Mol három finomítóban érdekelt: az állítólag műszaki gondokkal küszködő százhalombattai mellett a pozsonyiban és a horvátban is. Ugyan miért kell játszani ezt a bazári komédiát és miért nem lehet megszervezni rendesen az ellátást? Ezek a finomítók vezetékeken vannak összekötve, mindenhova eljuttatható az orosz nyersolaj. Aminek az ára nemhogy nőtt volna, hanem még csökkent is, mintegy húsz százalékkal, a háború előtti időkhöz képest. Sajnos sokan hisznek a Mol körüli megmondóemberek siránkozásának, pedig nagyon kilóg a lóláb. Nyilvánvaló amerikai érdek, hogy hisztériát keltsenek Magyarországon. Ha nincs üzemanyag, megbénul minden. Nem véletlen, hogy időnként lövöldöztetnek az ukránokkal a Barátság-kőolajvezeték környékén.

Az Északi Áramlat–2-t simán fel lehetett robbantani, még azt sem tudni, ki tette. A tengeri olajra kivetett uniós embargó után nem lehet, hogy csak azért is tönkreteszik majd a Barátság-vezetéket?

Ugye annak csak az egyik ága – sajnos a hazánkat és Szlovákiát tápláló – jön Ukrajnán keresztül, a másik ága Fehéroroszországon és Lengyelországon át jut az egykori NDK területére. Tehát nem olyan könnyű azt tönkretenni, ráadásul az oroszok sem hagynák szó nélkül. Mindenesetre pillanatnyilag működik és a tartalékaink is rendben vannak, most tehát nincs objektív oka ilyen mértékű hiánynak. Arról nem is beszélve, hogy Magyarország egy komoly állam Németországhoz képest, ahol még érdemi vizsgálat sem folyik a robbantók kézre kerítésére. Szóval ne hagyjuk magunkat!

A rémhírkeltés maga is egy diverzáns akció része lehet?

Nyilvánvaló a zsarolás szándéka, lehet, hogy a ma bemutatkozó új energiaügyi minisztert, Lantos Csabát akarják móresre tanítani avval, hogy ma alig kapni üzemanyagot. Dezorganizálni akarják a magyar társadalmat. Amit nem sikerült elérni Ursula von der “Wunderlüger” támadásaival, az ellenzéknek tolt guruló dollárokkal és a folyamatos bullshiteléssel, azt most elérik az üzemanyagpánikkal: bizonytalanságot és indulatokat keltenek. Hogy hol az összefüggés? Ne felejtsük el, hogy a Mol Karácsony Gergely kampányába is beszállt…

Mit kell tenni ellene?

Ma az EU-ban úgyis nagy divatja van ennek, tehát szigorú állami irányítás alá kell venni a Molt! Meg kell szervezni a Százhalombattán kieső termelés pótlását a másik két finomítóból, és kőkeményen ki kell vizsgálni, hogy kinek a felelőssége az elhúzódó “karbantartás” és a csővezetékek újabb és újabb elrepedése! A titkosszolgálat és a kormány legyen a lehető leghatározottabb e téren! Ezt nem úszhatják meg következmény nélkül! Persze vannak egyéb feladatok is: nyilvánvaló, hogy a gazdálkodók egy része visszaél a 480 forintos ársapkával, telephelyeik tartályai már dugig vannak az olcsó gázolajjal. Csak annyi ársapkás üzemanyagot szabad kiengedni a mezőgazdaságba, amit a megművelt terület mérete indokol!"

Tehát Matolcsy is keveri a szart rendesen.
Szerintem a magyar tarsadalom nagy resze meg mindig a szocializmusba gondolkodik es nem a piacgazdasagban. Ha valaminek a termeloi ara magasabb, mint az eladasi ara, az a gazdasagi tevekenyseg sokaig nem fenntarthato... Nem a MOL a hibas, hanem a ........
 
Szerintem meg összehangolt támadás a Kormány ellen, mert csak nem tudnak Majdan-t csinálni. (Tanár+benzin+Matolcsy)
Fentebb is írták, hogy pánikot keltenek. 1,5x a kereslet a pánik miatt. Majd ha mindenkinek tele a tankja, visszaáll a nyugalom.

Vadakról:
Megint megy a szarkeverés, mint az üzemanyagok tekintetében is. Boros Imre kimondta ma, hogy ez miért megy:

"Mindig a Molnál tankolok. Tegnap, Győrből jövet már csak prémiumot kaptam, emelt áron.
A kollégák ma gyakorlatilag sehol nem tudtak tankolni a fővárosban, se benzint, se gázolajat, pedig a százhalombattai finomító műszaki problémája – a hírek szerint – csak a gázolajfinomítást érinti. Mi történik itt?

Egy hete folyik a hisztériakeltés, hogy a nyugati olajembargó milyen hatással van Magyarországra és készlethiány lesz. Pedig az embargó csak a tengeren hozott olajra vonatkozik, a vezetékesre nem. Utóbbiból a teljes orosz import mintegy 25 százaléka átszivárog a nyugati ellátásba, például Németországba, azaz ott sem eszik olyan forrón a kását. Az arabok most kétségtelenül fel fogják verni a Brent olaj árát, de az embargó egyáltalán nem indokolja meg az itthoni áremelést. Itthon a nép hülyítése folyik magas fokon; egy Holoda Attila nevű volt molos igazgató és egykori energiaügyi helyettes államtitkár különösen élen jár a rémhírkeltésben. Nem csoda, hogy az emberek megrohamozták a kutakat és elfogyott az üzemanyag.

Kinek a felelőssége ez?

Ne felejtsük el, hogy a Mol Nyrt. egy lenyúlt multinacionális cég, amiben csak 2010 után tudott újra döntő befolyást szerezni a magyar állam – az osztrák–orosz pakett legendás visszaszerzésével –, de a vállalat működése és érdekei lényegében nem változtak. Nyilvánvaló, hogy árat akarnak emelni és el akarják töröltetni a 480 forintos ársapkát, ezért mindent elkövetnek fű alatt. A Mol három finomítóban érdekelt: az állítólag műszaki gondokkal küszködő százhalombattai mellett a pozsonyiban és a horvátban is. Ugyan miért kell játszani ezt a bazári komédiát és miért nem lehet megszervezni rendesen az ellátást? Ezek a finomítók vezetékeken vannak összekötve, mindenhova eljuttatható az orosz nyersolaj. Aminek az ára nemhogy nőtt volna, hanem még csökkent is, mintegy húsz százalékkal, a háború előtti időkhöz képest. Sajnos sokan hisznek a Mol körüli megmondóemberek siránkozásának, pedig nagyon kilóg a lóláb. Nyilvánvaló amerikai érdek, hogy hisztériát keltsenek Magyarországon. Ha nincs üzemanyag, megbénul minden. Nem véletlen, hogy időnként lövöldöztetnek az ukránokkal a Barátság-kőolajvezeték környékén.

Az Északi Áramlat–2-t simán fel lehetett robbantani, még azt sem tudni, ki tette. A tengeri olajra kivetett uniós embargó után nem lehet, hogy csak azért is tönkreteszik majd a Barátság-vezetéket?

Ugye annak csak az egyik ága – sajnos a hazánkat és Szlovákiát tápláló – jön Ukrajnán keresztül, a másik ága Fehéroroszországon és Lengyelországon át jut az egykori NDK területére. Tehát nem olyan könnyű azt tönkretenni, ráadásul az oroszok sem hagynák szó nélkül. Mindenesetre pillanatnyilag működik és a tartalékaink is rendben vannak, most tehát nincs objektív oka ilyen mértékű hiánynak. Arról nem is beszélve, hogy Magyarország egy komoly állam Németországhoz képest, ahol még érdemi vizsgálat sem folyik a robbantók kézre kerítésére. Szóval ne hagyjuk magunkat!

A rémhírkeltés maga is egy diverzáns akció része lehet?

Nyilvánvaló a zsarolás szándéka, lehet, hogy a ma bemutatkozó új energiaügyi minisztert, Lantos Csabát akarják móresre tanítani avval, hogy ma alig kapni üzemanyagot. Dezorganizálni akarják a magyar társadalmat. Amit nem sikerült elérni Ursula von der “Wunderlüger” támadásaival, az ellenzéknek tolt guruló dollárokkal és a folyamatos bullshiteléssel, azt most elérik az üzemanyagpánikkal: bizonytalanságot és indulatokat keltenek. Hogy hol az összefüggés? Ne felejtsük el, hogy a Mol Karácsony Gergely kampányába is beszállt…

Mit kell tenni ellene?

Ma az EU-ban úgyis nagy divatja van ennek, tehát szigorú állami irányítás alá kell venni a Molt! Meg kell szervezni a Százhalombattán kieső termelés pótlását a másik két finomítóból, és kőkeményen ki kell vizsgálni, hogy kinek a felelőssége az elhúzódó “karbantartás” és a csővezetékek újabb és újabb elrepedése! A titkosszolgálat és a kormány legyen a lehető leghatározottabb e téren! Ezt nem úszhatják meg következmény nélkül! Persze vannak egyéb feladatok is: nyilvánvaló, hogy a gazdálkodók egy része visszaél a 480 forintos ársapkával, telephelyeik tartályai már dugig vannak az olcsó gázolajjal. Csak annyi ársapkás üzemanyagot szabad kiengedni a mezőgazdaságba, amit a megművelt terület mérete indokol!"

Tehát Matolcsy is keveri a szart rendesen.
Irigylésre méltó az a szakmaiság és magabiztosság ami ebből árad.
Ja nem
 
Szerintem meg összehangolt támadás a Kormány ellen, mert csak nem tudnak Majdan-t csinálni. (Tanár+benzin+Matolcsy)
Fentebb is írták, hogy pánikot keltenek. 1,5x a kereslet a pánik miatt. Majd ha mindenkinek tele a tankja, visszaáll a nyugalom.

Vadakról:
Megint megy a szarkeverés, mint az üzemanyagok tekintetében is. Boros Imre kimondta ma, hogy ez miért megy:

"Mindig a Molnál tankolok. Tegnap, Győrből jövet már csak prémiumot kaptam, emelt áron.
A kollégák ma gyakorlatilag sehol nem tudtak tankolni a fővárosban, se benzint, se gázolajat, pedig a százhalombattai finomító műszaki problémája – a hírek szerint – csak a gázolajfinomítást érinti. Mi történik itt?

Egy hete folyik a hisztériakeltés, hogy a nyugati olajembargó milyen hatással van Magyarországra és készlethiány lesz. Pedig az embargó csak a tengeren hozott olajra vonatkozik, a vezetékesre nem. Utóbbiból a teljes orosz import mintegy 25 százaléka átszivárog a nyugati ellátásba, például Németországba, azaz ott sem eszik olyan forrón a kását. Az arabok most kétségtelenül fel fogják verni a Brent olaj árát, de az embargó egyáltalán nem indokolja meg az itthoni áremelést. Itthon a nép hülyítése folyik magas fokon; egy Holoda Attila nevű volt molos igazgató és egykori energiaügyi helyettes államtitkár különösen élen jár a rémhírkeltésben. Nem csoda, hogy az emberek megrohamozták a kutakat és elfogyott az üzemanyag.

Kinek a felelőssége ez?

Ne felejtsük el, hogy a Mol Nyrt. egy lenyúlt multinacionális cég, amiben csak 2010 után tudott újra döntő befolyást szerezni a magyar állam – az osztrák–orosz pakett legendás visszaszerzésével –, de a vállalat működése és érdekei lényegében nem változtak. Nyilvánvaló, hogy árat akarnak emelni és el akarják töröltetni a 480 forintos ársapkát, ezért mindent elkövetnek fű alatt. A Mol három finomítóban érdekelt: az állítólag műszaki gondokkal küszködő százhalombattai mellett a pozsonyiban és a horvátban is. Ugyan miért kell játszani ezt a bazári komédiát és miért nem lehet megszervezni rendesen az ellátást? Ezek a finomítók vezetékeken vannak összekötve, mindenhova eljuttatható az orosz nyersolaj. Aminek az ára nemhogy nőtt volna, hanem még csökkent is, mintegy húsz százalékkal, a háború előtti időkhöz képest. Sajnos sokan hisznek a Mol körüli megmondóemberek siránkozásának, pedig nagyon kilóg a lóláb. Nyilvánvaló amerikai érdek, hogy hisztériát keltsenek Magyarországon. Ha nincs üzemanyag, megbénul minden. Nem véletlen, hogy időnként lövöldöztetnek az ukránokkal a Barátság-kőolajvezeték környékén.

Az Északi Áramlat–2-t simán fel lehetett robbantani, még azt sem tudni, ki tette. A tengeri olajra kivetett uniós embargó után nem lehet, hogy csak azért is tönkreteszik majd a Barátság-vezetéket?

Ugye annak csak az egyik ága – sajnos a hazánkat és Szlovákiát tápláló – jön Ukrajnán keresztül, a másik ága Fehéroroszországon és Lengyelországon át jut az egykori NDK területére. Tehát nem olyan könnyű azt tönkretenni, ráadásul az oroszok sem hagynák szó nélkül. Mindenesetre pillanatnyilag működik és a tartalékaink is rendben vannak, most tehát nincs objektív oka ilyen mértékű hiánynak. Arról nem is beszélve, hogy Magyarország egy komoly állam Németországhoz képest, ahol még érdemi vizsgálat sem folyik a robbantók kézre kerítésére. Szóval ne hagyjuk magunkat!

A rémhírkeltés maga is egy diverzáns akció része lehet?

Nyilvánvaló a zsarolás szándéka, lehet, hogy a ma bemutatkozó új energiaügyi minisztert, Lantos Csabát akarják móresre tanítani avval, hogy ma alig kapni üzemanyagot. Dezorganizálni akarják a magyar társadalmat. Amit nem sikerült elérni Ursula von der “Wunderlüger” támadásaival, az ellenzéknek tolt guruló dollárokkal és a folyamatos bullshiteléssel, azt most elérik az üzemanyagpánikkal: bizonytalanságot és indulatokat keltenek. Hogy hol az összefüggés? Ne felejtsük el, hogy a Mol Karácsony Gergely kampányába is beszállt…

Mit kell tenni ellene?

Ma az EU-ban úgyis nagy divatja van ennek, tehát szigorú állami irányítás alá kell venni a Molt! Meg kell szervezni a Százhalombattán kieső termelés pótlását a másik két finomítóból, és kőkeményen ki kell vizsgálni, hogy kinek a felelőssége az elhúzódó “karbantartás” és a csővezetékek újabb és újabb elrepedése! A titkosszolgálat és a kormány legyen a lehető leghatározottabb e téren! Ezt nem úszhatják meg következmény nélkül! Persze vannak egyéb feladatok is: nyilvánvaló, hogy a gazdálkodók egy része visszaél a 480 forintos ársapkával, telephelyeik tartályai már dugig vannak az olcsó gázolajjal. Csak annyi ársapkás üzemanyagot szabad kiengedni a mezőgazdaságba, amit a megművelt terület mérete indokol!"

Tehát Matolcsy is keveri a szart rendesen.
Ja, az AdBlue pánik meg az élesztő/wc papír pánik mögött is a tugggyukkik állnak és nem a baromság terjed a fénysebességnél is gyorsabban...
 
Ja, az AdBlue pánik meg az élesztő/wc papír pánik mögött is a tugggyukkik állnak és nem a baromság terjed a fénysebességnél is gyorsabban...

A baromság fénysebességnél is gyorsabban terjed. A tugggyukkik kezdik terjeszteni jellemzően.

Legyen igazam, de tippem szerint ez a helyzet is pont úgy fog véget érni mint az AdBlue meg a budipapír pánik. Egyszerűen újra lesz, és mindenki továbblép.

Ha valaminek a termeloi ara magasabb, mint az eladasi ara, az a gazdasagi tevekenyseg sokaig nem fenntarthato... Nem a MOL a hibas, hanem a ........

Olcsó orosz olajból miért is lenne több a benzin/gázolaj termelési ára, mint 480Ft?
Ha több lenne, akkor hatósági ár mellett hogyan lenne a MOL-nak történelmi profitja?
(Azt értem, hogy "nyugati, szankciós" olajjal nem lenne gazdaságos a 480-as ár. Azt mondjuk nem, hogy miért akarnak itt egyesek 800-as üzemanyagárat...)
 
Olcsó orosz olajból miért is lenne több a benzin/gázolaj termelési ára, mint 480Ft?
Ha több lenne, akkor hatósági ár mellett hogyan lenne a MOL-nak történelmi profitja?
(Azt értem, hogy "nyugati, szankciós" olajjal nem lenne gazdaságos a 480-as ár. Azt mondjuk nem, hogy miért akarnak itt egyesek 800-as üzemanyagárat...)
Ez arra vonatkozik, hogy emiatt nincs import és hiány van.
 
Olcsó orosz olajból miért is lenne több a benzin/gázolaj termelési ára, mint 480Ft?
Ha több lenne, akkor hatósági ár mellett hogyan lenne a MOL-nak történelmi profitja?
(Azt értem, hogy "nyugati, szankciós" olajjal nem lenne gazdaságos a 480-as ár. Azt mondjuk nem, hogy miért akarnak itt egyesek 800-as üzemanyagárat...)
Na várj, nem az volt a nagy magyar győzelem, hogy korátlanul magas áron vehetjük az orosz olajat?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Na várj, nem az volt a nagy magyar győzelem, hogy korátlanul magas áron vehetjük az orosz olajat?
Nem!
A győzelem az, hogy egyáltalán kapunk orosz olajat.
Az urali olaj jelenleg az ársapkás 60USD/hordó ár felett 1-2 dollárral forog. De az olajár sapkát alkalmazó országok elvből nem kaphatnak.
A Brent olaj meg 83USD körül mozog.
Annak ellenére, hogy a sapkás országok nem kaphatnak olajat, az ára valószínűleg ekörül a 60USD körül fog továbbra is mozogni. Tekintve, hogy a szállítási költségek megugranak rá a világ többi részében, és csak így tud versenyképes maradni. Másrészt a kereslet csökkenése árcsökkentő hatású is.
Amíg nekünk megy a Barátság, addig fulladozhatunk a 60USD-s olajban.
Ha mégis elkezdik az oroszok felénk külön emelni az árat (nem ismerem a MOL szerződéseit, hogy mennyire fixek), akkor nekünk nem kell feltétlen ragaszkodnunk a sok orosz olajhoz. Ha nagyon akarjuk, akkor növelhetjük a más forrású beszerzéseket is!
Tehát nekünk lehet több is, kevesebb is, de meglesz az ellátásbiztonságunk. Olajársapkával meg b@szhatnánk.
 
Nem!
A győzelem az, hogy egyáltalán kapunk orosz olajat.
Az urali olaj jelenleg az ársapkás 60USD/hordó ár felett 1-2 dollárral forog. De az olajár sapkát alkalmazó országok elvből nem kaphatnak.
A Brent olaj meg 83USD körül mozog.
Annak ellenére, hogy a sapkás országok nem kaphatnak olajat, az ára valószínűleg ekörül a 60USD körül fog továbbra is mozogni. Tekintve, hogy a szállítási költségek megugranak rá a világ többi részében, és csak így tud versenyképes maradni. Másrészt a kereslet csökkenése árcsökkentő hatású is.
Amíg nekünk megy a Barátság, addig fulladozhatunk a 60USD-s olajban.
Ha mégis elkezdik az oroszok felénk külön emelni az árat (nem ismerem a MOL szerződéseit, hogy mennyire fixek), akkor nekünk nem kell feltétlen ragaszkodnunk a sok orosz olajhoz. Ha nagyon akarjuk, akkor növelhetjük a más forrású beszerzéseket is!
Tehát nekünk lehet több is, kevesebb is, de meglesz az ellátásbiztonságunk. Olajársapkával meg b@szhatnánk.
Nem egészen így megy. Az urali keverékre van ráállítva Százhalombatta, nem olyan egyszerű az átállás és hogy állandóan ugyan azt a keveréket húzzuk be. A brüsszelita belpesti hülyék ehhez sem értenek. Holnap mint német nagyvállalat veszek ársapkás orosz olajat még 60 dollár alatt is. A megoldás egyszerű az átvételi pontot megváltoztatom a szerződésben, és a kútfejen veszem meg mondjuk az orenburgi mezőn. az hogy a szállítási költség pont kiadja a piaci ár és az olaj különbségét hát na ja véletlenek mindig vannak. Na és a szállítási költségek is pont úgy hullámoznak mint a tőzsdei olaj árak hát ezek a fránya műszaki kérdések. ;)
Ergo meg tudom oldani és szerintem mindenhol meg is oldják ezt. lsd nem csökken az orosz eladás nyugatra.
 
amikből nem jön olaj, szóval nincsenek más források.
Alapvetően nem is voltak, de legalább a szankciókkal sikerült elérni, hogy ne is legyenek.
Hogyne jöhetne belőlük olaj! A kérdés az ára. A OPEC döntése a kereslet csökkenésének szól elsősorban (túlteremelés van a rendszerben). Tehát jelenleg is vásárolható világpiacról olaj. Az idejuttatással meg a feldolgozással van a probléma. De ezen egy ideje azért gőzerővel dolgoznak.