Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

Kopi2000

Guest
Szerintem meg összehangolt támadás a Kormány ellen, mert csak nem tudnak Majdan-t csinálni. (Tanár+benzin+Matolcsy)
Fentebb is írták, hogy pánikot keltenek. 1,5x a kereslet a pánik miatt. Majd ha mindenkinek tele a tankja, visszaáll a nyugalom.

Vadakról:
Megint megy a szarkeverés, mint az üzemanyagok tekintetében is. Boros Imre kimondta ma, hogy ez miért megy:

"Mindig a Molnál tankolok. Tegnap, Győrből jövet már csak prémiumot kaptam, emelt áron.
A kollégák ma gyakorlatilag sehol nem tudtak tankolni a fővárosban, se benzint, se gázolajat, pedig a százhalombattai finomító műszaki problémája – a hírek szerint – csak a gázolajfinomítást érinti. Mi történik itt?

Egy hete folyik a hisztériakeltés, hogy a nyugati olajembargó milyen hatással van Magyarországra és készlethiány lesz. Pedig az embargó csak a tengeren hozott olajra vonatkozik, a vezetékesre nem. Utóbbiból a teljes orosz import mintegy 25 százaléka átszivárog a nyugati ellátásba, például Németországba, azaz ott sem eszik olyan forrón a kását. Az arabok most kétségtelenül fel fogják verni a Brent olaj árát, de az embargó egyáltalán nem indokolja meg az itthoni áremelést. Itthon a nép hülyítése folyik magas fokon; egy Holoda Attila nevű volt molos igazgató és egykori energiaügyi helyettes államtitkár különösen élen jár a rémhírkeltésben. Nem csoda, hogy az emberek megrohamozták a kutakat és elfogyott az üzemanyag.

Kinek a felelőssége ez?

Ne felejtsük el, hogy a Mol Nyrt. egy lenyúlt multinacionális cég, amiben csak 2010 után tudott újra döntő befolyást szerezni a magyar állam – az osztrák–orosz pakett legendás visszaszerzésével –, de a vállalat működése és érdekei lényegében nem változtak. Nyilvánvaló, hogy árat akarnak emelni és el akarják töröltetni a 480 forintos ársapkát, ezért mindent elkövetnek fű alatt. A Mol három finomítóban érdekelt: az állítólag műszaki gondokkal küszködő százhalombattai mellett a pozsonyiban és a horvátban is. Ugyan miért kell játszani ezt a bazári komédiát és miért nem lehet megszervezni rendesen az ellátást? Ezek a finomítók vezetékeken vannak összekötve, mindenhova eljuttatható az orosz nyersolaj. Aminek az ára nemhogy nőtt volna, hanem még csökkent is, mintegy húsz százalékkal, a háború előtti időkhöz képest. Sajnos sokan hisznek a Mol körüli megmondóemberek siránkozásának, pedig nagyon kilóg a lóláb. Nyilvánvaló amerikai érdek, hogy hisztériát keltsenek Magyarországon. Ha nincs üzemanyag, megbénul minden. Nem véletlen, hogy időnként lövöldöztetnek az ukránokkal a Barátság-kőolajvezeték környékén.

Az Északi Áramlat–2-t simán fel lehetett robbantani, még azt sem tudni, ki tette. A tengeri olajra kivetett uniós embargó után nem lehet, hogy csak azért is tönkreteszik majd a Barátság-vezetéket?

Ugye annak csak az egyik ága – sajnos a hazánkat és Szlovákiát tápláló – jön Ukrajnán keresztül, a másik ága Fehéroroszországon és Lengyelországon át jut az egykori NDK területére. Tehát nem olyan könnyű azt tönkretenni, ráadásul az oroszok sem hagynák szó nélkül. Mindenesetre pillanatnyilag működik és a tartalékaink is rendben vannak, most tehát nincs objektív oka ilyen mértékű hiánynak. Arról nem is beszélve, hogy Magyarország egy komoly állam Németországhoz képest, ahol még érdemi vizsgálat sem folyik a robbantók kézre kerítésére. Szóval ne hagyjuk magunkat!

A rémhírkeltés maga is egy diverzáns akció része lehet?

Nyilvánvaló a zsarolás szándéka, lehet, hogy a ma bemutatkozó új energiaügyi minisztert, Lantos Csabát akarják móresre tanítani avval, hogy ma alig kapni üzemanyagot. Dezorganizálni akarják a magyar társadalmat. Amit nem sikerült elérni Ursula von der “Wunderlüger” támadásaival, az ellenzéknek tolt guruló dollárokkal és a folyamatos bullshiteléssel, azt most elérik az üzemanyagpánikkal: bizonytalanságot és indulatokat keltenek. Hogy hol az összefüggés? Ne felejtsük el, hogy a Mol Karácsony Gergely kampányába is beszállt…

Mit kell tenni ellene?

Ma az EU-ban úgyis nagy divatja van ennek, tehát szigorú állami irányítás alá kell venni a Molt! Meg kell szervezni a Százhalombattán kieső termelés pótlását a másik két finomítóból, és kőkeményen ki kell vizsgálni, hogy kinek a felelőssége az elhúzódó “karbantartás” és a csővezetékek újabb és újabb elrepedése! A titkosszolgálat és a kormány legyen a lehető leghatározottabb e téren! Ezt nem úszhatják meg következmény nélkül! Persze vannak egyéb feladatok is: nyilvánvaló, hogy a gazdálkodók egy része visszaél a 480 forintos ársapkával, telephelyeik tartályai már dugig vannak az olcsó gázolajjal. Csak annyi ársapkás üzemanyagot szabad kiengedni a mezőgazdaságba, amit a megművelt terület mérete indokol!"

Tehát Matolcsy is keveri a szart rendesen.
Szerintem a magyar tarsadalom nagy resze meg mindig a szocializmusba gondolkodik es nem a piacgazdasagban. Ha valaminek a termeloi ara magasabb, mint az eladasi ara, az a gazdasagi tevekenyseg sokaig nem fenntarthato... Nem a MOL a hibas, hanem a ........
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
278
749
93
Szerintem meg összehangolt támadás a Kormány ellen, mert csak nem tudnak Majdan-t csinálni. (Tanár+benzin+Matolcsy)
Fentebb is írták, hogy pánikot keltenek. 1,5x a kereslet a pánik miatt. Majd ha mindenkinek tele a tankja, visszaáll a nyugalom.

Vadakról:
Megint megy a szarkeverés, mint az üzemanyagok tekintetében is. Boros Imre kimondta ma, hogy ez miért megy:

"Mindig a Molnál tankolok. Tegnap, Győrből jövet már csak prémiumot kaptam, emelt áron.
A kollégák ma gyakorlatilag sehol nem tudtak tankolni a fővárosban, se benzint, se gázolajat, pedig a százhalombattai finomító műszaki problémája – a hírek szerint – csak a gázolajfinomítást érinti. Mi történik itt?

Egy hete folyik a hisztériakeltés, hogy a nyugati olajembargó milyen hatással van Magyarországra és készlethiány lesz. Pedig az embargó csak a tengeren hozott olajra vonatkozik, a vezetékesre nem. Utóbbiból a teljes orosz import mintegy 25 százaléka átszivárog a nyugati ellátásba, például Németországba, azaz ott sem eszik olyan forrón a kását. Az arabok most kétségtelenül fel fogják verni a Brent olaj árát, de az embargó egyáltalán nem indokolja meg az itthoni áremelést. Itthon a nép hülyítése folyik magas fokon; egy Holoda Attila nevű volt molos igazgató és egykori energiaügyi helyettes államtitkár különösen élen jár a rémhírkeltésben. Nem csoda, hogy az emberek megrohamozták a kutakat és elfogyott az üzemanyag.

Kinek a felelőssége ez?

Ne felejtsük el, hogy a Mol Nyrt. egy lenyúlt multinacionális cég, amiben csak 2010 után tudott újra döntő befolyást szerezni a magyar állam – az osztrák–orosz pakett legendás visszaszerzésével –, de a vállalat működése és érdekei lényegében nem változtak. Nyilvánvaló, hogy árat akarnak emelni és el akarják töröltetni a 480 forintos ársapkát, ezért mindent elkövetnek fű alatt. A Mol három finomítóban érdekelt: az állítólag műszaki gondokkal küszködő százhalombattai mellett a pozsonyiban és a horvátban is. Ugyan miért kell játszani ezt a bazári komédiát és miért nem lehet megszervezni rendesen az ellátást? Ezek a finomítók vezetékeken vannak összekötve, mindenhova eljuttatható az orosz nyersolaj. Aminek az ára nemhogy nőtt volna, hanem még csökkent is, mintegy húsz százalékkal, a háború előtti időkhöz képest. Sajnos sokan hisznek a Mol körüli megmondóemberek siránkozásának, pedig nagyon kilóg a lóláb. Nyilvánvaló amerikai érdek, hogy hisztériát keltsenek Magyarországon. Ha nincs üzemanyag, megbénul minden. Nem véletlen, hogy időnként lövöldöztetnek az ukránokkal a Barátság-kőolajvezeték környékén.

Az Északi Áramlat–2-t simán fel lehetett robbantani, még azt sem tudni, ki tette. A tengeri olajra kivetett uniós embargó után nem lehet, hogy csak azért is tönkreteszik majd a Barátság-vezetéket?

Ugye annak csak az egyik ága – sajnos a hazánkat és Szlovákiát tápláló – jön Ukrajnán keresztül, a másik ága Fehéroroszországon és Lengyelországon át jut az egykori NDK területére. Tehát nem olyan könnyű azt tönkretenni, ráadásul az oroszok sem hagynák szó nélkül. Mindenesetre pillanatnyilag működik és a tartalékaink is rendben vannak, most tehát nincs objektív oka ilyen mértékű hiánynak. Arról nem is beszélve, hogy Magyarország egy komoly állam Németországhoz képest, ahol még érdemi vizsgálat sem folyik a robbantók kézre kerítésére. Szóval ne hagyjuk magunkat!

A rémhírkeltés maga is egy diverzáns akció része lehet?

Nyilvánvaló a zsarolás szándéka, lehet, hogy a ma bemutatkozó új energiaügyi minisztert, Lantos Csabát akarják móresre tanítani avval, hogy ma alig kapni üzemanyagot. Dezorganizálni akarják a magyar társadalmat. Amit nem sikerült elérni Ursula von der “Wunderlüger” támadásaival, az ellenzéknek tolt guruló dollárokkal és a folyamatos bullshiteléssel, azt most elérik az üzemanyagpánikkal: bizonytalanságot és indulatokat keltenek. Hogy hol az összefüggés? Ne felejtsük el, hogy a Mol Karácsony Gergely kampányába is beszállt…

Mit kell tenni ellene?

Ma az EU-ban úgyis nagy divatja van ennek, tehát szigorú állami irányítás alá kell venni a Molt! Meg kell szervezni a Százhalombattán kieső termelés pótlását a másik két finomítóból, és kőkeményen ki kell vizsgálni, hogy kinek a felelőssége az elhúzódó “karbantartás” és a csővezetékek újabb és újabb elrepedése! A titkosszolgálat és a kormány legyen a lehető leghatározottabb e téren! Ezt nem úszhatják meg következmény nélkül! Persze vannak egyéb feladatok is: nyilvánvaló, hogy a gazdálkodók egy része visszaél a 480 forintos ársapkával, telephelyeik tartályai már dugig vannak az olcsó gázolajjal. Csak annyi ársapkás üzemanyagot szabad kiengedni a mezőgazdaságba, amit a megművelt terület mérete indokol!"

Tehát Matolcsy is keveri a szart rendesen.
Irigylésre méltó az a szakmaiság és magabiztosság ami ebből árad.
Ja nem
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Szerintem meg összehangolt támadás a Kormány ellen, mert csak nem tudnak Majdan-t csinálni. (Tanár+benzin+Matolcsy)
Fentebb is írták, hogy pánikot keltenek. 1,5x a kereslet a pánik miatt. Majd ha mindenkinek tele a tankja, visszaáll a nyugalom.

Vadakról:
Megint megy a szarkeverés, mint az üzemanyagok tekintetében is. Boros Imre kimondta ma, hogy ez miért megy:

"Mindig a Molnál tankolok. Tegnap, Győrből jövet már csak prémiumot kaptam, emelt áron.
A kollégák ma gyakorlatilag sehol nem tudtak tankolni a fővárosban, se benzint, se gázolajat, pedig a százhalombattai finomító műszaki problémája – a hírek szerint – csak a gázolajfinomítást érinti. Mi történik itt?

Egy hete folyik a hisztériakeltés, hogy a nyugati olajembargó milyen hatással van Magyarországra és készlethiány lesz. Pedig az embargó csak a tengeren hozott olajra vonatkozik, a vezetékesre nem. Utóbbiból a teljes orosz import mintegy 25 százaléka átszivárog a nyugati ellátásba, például Németországba, azaz ott sem eszik olyan forrón a kását. Az arabok most kétségtelenül fel fogják verni a Brent olaj árát, de az embargó egyáltalán nem indokolja meg az itthoni áremelést. Itthon a nép hülyítése folyik magas fokon; egy Holoda Attila nevű volt molos igazgató és egykori energiaügyi helyettes államtitkár különösen élen jár a rémhírkeltésben. Nem csoda, hogy az emberek megrohamozták a kutakat és elfogyott az üzemanyag.

Kinek a felelőssége ez?

Ne felejtsük el, hogy a Mol Nyrt. egy lenyúlt multinacionális cég, amiben csak 2010 után tudott újra döntő befolyást szerezni a magyar állam – az osztrák–orosz pakett legendás visszaszerzésével –, de a vállalat működése és érdekei lényegében nem változtak. Nyilvánvaló, hogy árat akarnak emelni és el akarják töröltetni a 480 forintos ársapkát, ezért mindent elkövetnek fű alatt. A Mol három finomítóban érdekelt: az állítólag műszaki gondokkal küszködő százhalombattai mellett a pozsonyiban és a horvátban is. Ugyan miért kell játszani ezt a bazári komédiát és miért nem lehet megszervezni rendesen az ellátást? Ezek a finomítók vezetékeken vannak összekötve, mindenhova eljuttatható az orosz nyersolaj. Aminek az ára nemhogy nőtt volna, hanem még csökkent is, mintegy húsz százalékkal, a háború előtti időkhöz képest. Sajnos sokan hisznek a Mol körüli megmondóemberek siránkozásának, pedig nagyon kilóg a lóláb. Nyilvánvaló amerikai érdek, hogy hisztériát keltsenek Magyarországon. Ha nincs üzemanyag, megbénul minden. Nem véletlen, hogy időnként lövöldöztetnek az ukránokkal a Barátság-kőolajvezeték környékén.

Az Északi Áramlat–2-t simán fel lehetett robbantani, még azt sem tudni, ki tette. A tengeri olajra kivetett uniós embargó után nem lehet, hogy csak azért is tönkreteszik majd a Barátság-vezetéket?

Ugye annak csak az egyik ága – sajnos a hazánkat és Szlovákiát tápláló – jön Ukrajnán keresztül, a másik ága Fehéroroszországon és Lengyelországon át jut az egykori NDK területére. Tehát nem olyan könnyű azt tönkretenni, ráadásul az oroszok sem hagynák szó nélkül. Mindenesetre pillanatnyilag működik és a tartalékaink is rendben vannak, most tehát nincs objektív oka ilyen mértékű hiánynak. Arról nem is beszélve, hogy Magyarország egy komoly állam Németországhoz képest, ahol még érdemi vizsgálat sem folyik a robbantók kézre kerítésére. Szóval ne hagyjuk magunkat!

A rémhírkeltés maga is egy diverzáns akció része lehet?

Nyilvánvaló a zsarolás szándéka, lehet, hogy a ma bemutatkozó új energiaügyi minisztert, Lantos Csabát akarják móresre tanítani avval, hogy ma alig kapni üzemanyagot. Dezorganizálni akarják a magyar társadalmat. Amit nem sikerült elérni Ursula von der “Wunderlüger” támadásaival, az ellenzéknek tolt guruló dollárokkal és a folyamatos bullshiteléssel, azt most elérik az üzemanyagpánikkal: bizonytalanságot és indulatokat keltenek. Hogy hol az összefüggés? Ne felejtsük el, hogy a Mol Karácsony Gergely kampányába is beszállt…

Mit kell tenni ellene?

Ma az EU-ban úgyis nagy divatja van ennek, tehát szigorú állami irányítás alá kell venni a Molt! Meg kell szervezni a Százhalombattán kieső termelés pótlását a másik két finomítóból, és kőkeményen ki kell vizsgálni, hogy kinek a felelőssége az elhúzódó “karbantartás” és a csővezetékek újabb és újabb elrepedése! A titkosszolgálat és a kormány legyen a lehető leghatározottabb e téren! Ezt nem úszhatják meg következmény nélkül! Persze vannak egyéb feladatok is: nyilvánvaló, hogy a gazdálkodók egy része visszaél a 480 forintos ársapkával, telephelyeik tartályai már dugig vannak az olcsó gázolajjal. Csak annyi ársapkás üzemanyagot szabad kiengedni a mezőgazdaságba, amit a megművelt terület mérete indokol!"

Tehát Matolcsy is keveri a szart rendesen.
Ja, az AdBlue pánik meg az élesztő/wc papír pánik mögött is a tugggyukkik állnak és nem a baromság terjed a fénysebességnél is gyorsabban...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 514
4 049
113
Ja, az AdBlue pánik meg az élesztő/wc papír pánik mögött is a tugggyukkik állnak és nem a baromság terjed a fénysebességnél is gyorsabban...

A baromság fénysebességnél is gyorsabban terjed. A tugggyukkik kezdik terjeszteni jellemzően.

Legyen igazam, de tippem szerint ez a helyzet is pont úgy fog véget érni mint az AdBlue meg a budipapír pánik. Egyszerűen újra lesz, és mindenki továbblép.

Ha valaminek a termeloi ara magasabb, mint az eladasi ara, az a gazdasagi tevekenyseg sokaig nem fenntarthato... Nem a MOL a hibas, hanem a ........

Olcsó orosz olajból miért is lenne több a benzin/gázolaj termelési ára, mint 480Ft?
Ha több lenne, akkor hatósági ár mellett hogyan lenne a MOL-nak történelmi profitja?
(Azt értem, hogy "nyugati, szankciós" olajjal nem lenne gazdaságos a 480-as ár. Azt mondjuk nem, hogy miért akarnak itt egyesek 800-as üzemanyagárat...)
 
M

molnibalage

Guest
Olcsó orosz olajból miért is lenne több a benzin/gázolaj termelési ára, mint 480Ft?
Ha több lenne, akkor hatósági ár mellett hogyan lenne a MOL-nak történelmi profitja?
(Azt értem, hogy "nyugati, szankciós" olajjal nem lenne gazdaságos a 480-as ár. Azt mondjuk nem, hogy miért akarnak itt egyesek 800-as üzemanyagárat...)
Ez arra vonatkozik, hogy emiatt nincs import és hiány van.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 786
113
Olcsó orosz olajból miért is lenne több a benzin/gázolaj termelési ára, mint 480Ft?
Ha több lenne, akkor hatósági ár mellett hogyan lenne a MOL-nak történelmi profitja?
(Azt értem, hogy "nyugati, szankciós" olajjal nem lenne gazdaságos a 480-as ár. Azt mondjuk nem, hogy miért akarnak itt egyesek 800-as üzemanyagárat...)
Na várj, nem az volt a nagy magyar győzelem, hogy korátlanul magas áron vehetjük az orosz olajat?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Na várj, nem az volt a nagy magyar győzelem, hogy korátlanul magas áron vehetjük az orosz olajat?
Nem!
A győzelem az, hogy egyáltalán kapunk orosz olajat.
Az urali olaj jelenleg az ársapkás 60USD/hordó ár felett 1-2 dollárral forog. De az olajár sapkát alkalmazó országok elvből nem kaphatnak.
A Brent olaj meg 83USD körül mozog.
Annak ellenére, hogy a sapkás országok nem kaphatnak olajat, az ára valószínűleg ekörül a 60USD körül fog továbbra is mozogni. Tekintve, hogy a szállítási költségek megugranak rá a világ többi részében, és csak így tud versenyképes maradni. Másrészt a kereslet csökkenése árcsökkentő hatású is.
Amíg nekünk megy a Barátság, addig fulladozhatunk a 60USD-s olajban.
Ha mégis elkezdik az oroszok felénk külön emelni az árat (nem ismerem a MOL szerződéseit, hogy mennyire fixek), akkor nekünk nem kell feltétlen ragaszkodnunk a sok orosz olajhoz. Ha nagyon akarjuk, akkor növelhetjük a más forrású beszerzéseket is!
Tehát nekünk lehet több is, kevesebb is, de meglesz az ellátásbiztonságunk. Olajársapkával meg b@szhatnánk.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Nem!
A győzelem az, hogy egyáltalán kapunk orosz olajat.
Az urali olaj jelenleg az ársapkás 60USD/hordó ár felett 1-2 dollárral forog. De az olajár sapkát alkalmazó országok elvből nem kaphatnak.
A Brent olaj meg 83USD körül mozog.
Annak ellenére, hogy a sapkás országok nem kaphatnak olajat, az ára valószínűleg ekörül a 60USD körül fog továbbra is mozogni. Tekintve, hogy a szállítási költségek megugranak rá a világ többi részében, és csak így tud versenyképes maradni. Másrészt a kereslet csökkenése árcsökkentő hatású is.
Amíg nekünk megy a Barátság, addig fulladozhatunk a 60USD-s olajban.
Ha mégis elkezdik az oroszok felénk külön emelni az árat (nem ismerem a MOL szerződéseit, hogy mennyire fixek), akkor nekünk nem kell feltétlen ragaszkodnunk a sok orosz olajhoz. Ha nagyon akarjuk, akkor növelhetjük a más forrású beszerzéseket is!
Tehát nekünk lehet több is, kevesebb is, de meglesz az ellátásbiztonságunk. Olajársapkával meg b@szhatnánk.
Nem egészen így megy. Az urali keverékre van ráállítva Százhalombatta, nem olyan egyszerű az átállás és hogy állandóan ugyan azt a keveréket húzzuk be. A brüsszelita belpesti hülyék ehhez sem értenek. Holnap mint német nagyvállalat veszek ársapkás orosz olajat még 60 dollár alatt is. A megoldás egyszerű az átvételi pontot megváltoztatom a szerződésben, és a kútfejen veszem meg mondjuk az orenburgi mezőn. az hogy a szállítási költség pont kiadja a piaci ár és az olaj különbségét hát na ja véletlenek mindig vannak. Na és a szállítási költségek is pont úgy hullámoznak mint a tőzsdei olaj árak hát ezek a fránya műszaki kérdések. ;)
Ergo meg tudom oldani és szerintem mindenhol meg is oldják ezt. lsd nem csökken az orosz eladás nyugatra.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
amikből nem jön olaj, szóval nincsenek más források.
Alapvetően nem is voltak, de legalább a szankciókkal sikerült elérni, hogy ne is legyenek.
Hogyne jöhetne belőlük olaj! A kérdés az ára. A OPEC döntése a kereslet csökkenésének szól elsősorban (túlteremelés van a rendszerben). Tehát jelenleg is vásárolható világpiacról olaj. Az idejuttatással meg a feldolgozással van a probléma. De ezen egy ideje azért gőzerővel dolgoznak.