Nyilván nem marad halk, pláne amikor kikötőben közlekedik jól láthatóan a víz felszínén. De akkor nem is kell, hogy halk legyen, pont ez a lényeg!Akkro hogyan marad halk a tengeralattjáród, ha valamivel elrejted a "hangját"?
Nyilván nem marad halk, pláne amikor kikötőben közlekedik jól láthatóan a víz felszínén. De akkor nem is kell, hogy halk legyen, pont ez a lényeg!Akkro hogyan marad halk a tengeralattjáród, ha valamivel elrejted a "hangját"?
A nyílt vízen is követhetik, ott is megszerezhetik az akusztikai lenyomatot.Nyilván nem marad halk, pláne amikor kikötőben közlekedik jól láthatóan a víz felszínén. De akkor nem is kell, hogy halk legyen, pont ez a lényeg!
Hát, ott szokik ez történni, nemis kikötőben.A nyílt vízen is követhetik, ott is megszerezhetik az akusztikai lenyomatot.
Azt már csak egy másik tengeralattjáró tudja, ami persze benne van a pakliban, de azokra épp ugyanúgy figyelnek is.A nyílt vízen is követhetik, ott is megszerezhetik az akusztikai lenyomatot.
Igen pont erről beszélek. Csak akkor tudsz odafigyelni, ha tudod, hogy ott van...Azt már csak egy másik tengeralattjáró tudja, ami persze benne van a pakliban, de azokra épp ugyanúgy figyelnek is.
WTF! Na jó, hadjuk is!Igen pont erről beszélek. Csak akkor tudsz odafigyelni, ha tudod, hogy ott van...
Segítek: a kikötőben marhára nem tudsz megbízható hangmintát venni:WTF! Na jó, hadjuk is!
Inkább; tudsz valami konkrétumot a properrelcserére cserére vagy csak ötletelsz?
WTF! Na jó, hadjuk is!
Inkább; tudsz valami konkrétumot a properrelcserére cserére vagy csak ötletelsz?
Az albánt sem lehet hallani, mert nincs motorja, csak néha fel kell jönni a felszínre az evezősöknek levegőt venni..Meg is találtam.
"Guppy" osztály 160 DB (referencia)
Type-209 (német) 144 DB
Kilo (Szu) 143 DB
Kilo (636-os típus) 130 DB
Type-212 (német) 136 DB
A svédes infó akkor ezek szerint máshonnan van. De azok is nagyon csendesek.
A diesel-elec subok alapjában véve csendesek - elektromos üzemben.Meg is találtam.
"Guppy" osztály 160 DB (referencia)
Type-209 (német) 144 DB
Kilo (Szu) 143 DB
Kilo (636-os típus) 130 DB
Type-212 (német) 136 DB
A svédes infó akkor ezek szerint máshonnan van. De azok is nagyon csendesek.
Ez ugye hangerő, de megint más a frekvencia, amik alapján azonosítják.Meg is találtam.
"Guppy" osztály 160 DB (referencia)
Type-209 (német) 144 DB
Kilo (Szu) 143 DB
Kilo (636-os típus) 130 DB
Type-212 (német) 136 DB
A svédes infó akkor ezek szerint máshonnan van. De azok is nagyon csendesek.
Exportra megy... a sajátjukat biztos letakarták volna. Érdekes, hogy a törökök és a görögök ugyanazt a típust rendszeresítették.Eddig azt hittem a propeller kialakítas az egy viszonylag félve örzött titok a tengeralattjáróknál, erre ezt meg mutogatják... fura.
Ez ugye hangerő, de megint más a frekvencia, amik alapján azonosítják.
Én is úgy tudtam, hogy a Svéd Stirling motoros subja valami szuper csendes, ezért tudott "elsüllyeszteni" egy US carriert valami gyakorlaton.
- Főleg ha motoros. A motor jellegzetes hangját rögzítik. Természetesen a kavitáció is közbejátszik, a hajócsavar jellegzetes formája miatt.Például egy hajónak van saját zaja is, mindenféle frekvencián. Egy nagyobb hajó 160-180 DB körül szól. (Full kavitáció)
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..