Type 214 AIP tengeralattjárók

WTF! Na jó, hadjuk is!
Inkább; tudsz valami konkrétumot a properrelcserére cserére vagy csak ötletelsz?
Segítek: a kikötőben marhára nem tudsz megbízható hangmintát venni:
-jó munkát ahhoz, hogy bejuss :)
-nagyon sok a zaj

Nem véletlen az összes ilyen HH-s sub-os film (Vörös okt stb) témája.
A hírszerzés tudja, hogy mi-mikor fut ki, műholdak, stb.
És kb mindig van egy fülelő sub is az 'ellenséges' kikötő bejáratánál, a prediktálható
tengeralattjáró útvonal külső (úm. mély vizekhez vezető folyosó) végénél.
Onnantól meg a szenzorok elvégzik, amit kell.
Persze ehhez nem árt ismerni a helyi vizeket, alapvetően jó intuícióval rendelkezni.
De a sub pk-k ilyenek.
 
WTF! Na jó, hadjuk is!
Inkább; tudsz valami konkrétumot a properrelcserére cserére vagy csak ötletelsz?

Nála nincs olyan, hogy a németek nem a legjobbak a világon valamiben. Szóval biztosan létezik a wunderwaffe hajócsavar is, valahol :rolleyes:
Egyébként Hasp-nak volt egy táblázata a tengók zajosságáról. Nem amit ő csinált, hanem egy orosz. A német DE tengók elég zajosak voltak.
A legcsendesebbek az orosz DE tengók meg a Svédek.
 
Meg is találtam.
"Guppy" osztály 160 DB (referencia)
Type-209 (német) 144 DB
Kilo (Szu) 143 DB
Kilo (636-os típus) 130 DB
Type-212 (német) 136 DB

A svédes infó akkor ezek szerint máshonnan van. De azok is nagyon csendesek.
 
Meg is találtam.
"Guppy" osztály 160 DB (referencia)
Type-209 (német) 144 DB
Kilo (Szu) 143 DB
Kilo (636-os típus) 130 DB
Type-212 (német) 136 DB

A svédes infó akkor ezek szerint máshonnan van. De azok is nagyon csendesek.
Az albánt sem lehet hallani, mert nincs motorja, csak néha fel kell jönni a felszínre az evezősöknek levegőt venni..
(A lapátok kavitációja beleolvad a tengervilágának hangjai közé, mert nem egy ütemben és ritmusosan csapkodják a vizet.)
 
Meg is találtam.
"Guppy" osztály 160 DB (referencia)
Type-209 (német) 144 DB
Kilo (Szu) 143 DB
Kilo (636-os típus) 130 DB
Type-212 (német) 136 DB

A svédes infó akkor ezek szerint máshonnan van. De azok is nagyon csendesek.
A diesel-elec subok alapjában véve csendesek - elektromos üzemben.
De a Kilo is addig, amig az általánosan szar karbantartás miatt el nem kezdett önmagában nyekeregni... :D
 
Meg is találtam.
"Guppy" osztály 160 DB (referencia)
Type-209 (német) 144 DB
Kilo (Szu) 143 DB
Kilo (636-os típus) 130 DB
Type-212 (német) 136 DB

A svédes infó akkor ezek szerint máshonnan van. De azok is nagyon csendesek.
Ez ugye hangerő, de megint más a frekvencia, amik alapján azonosítják.
Én is úgy tudtam, hogy a Svéd Stirling motoros subja valami szuper csendes, ezért tudott "elsüllyeszteni" egy US carriert valami gyakorlaton.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy időben hallgattam egy volt US tengeralattjárós szónát tiszt beszámolóit a YT-on, az is a frekvencia képet emelte ki. Konkrétan mondta melyik sub osztálynak mi a frekvenciaja.
Meg mondott olyanokat, hogy annyira fontos volt a zajszint, hogy az egész Navy-nél a Tengeralattjárósok kaptak légtalpas NIKE cipőt. :)
 
Ez ugye hangerő, de megint más a frekvencia, amik alapján azonosítják.

Igen, ez két külön dolog. De a hangerő elég fontos a felderítési távolság szempontjából.
Eleve 90 db körül van az óceán háttér zaja, ehhez képest kell nézni a tengók hangerejét is.
Egy régi 160 DB-el szóló atomtengeralattjárót konkrétan a világ túlsó felén is lehet hallani.
Egy 120-130 DB-el szóló elektromos tengeralattjárót ezzel szemben elég nehéz kiszúrni, főleg nagy távolságon.

Én is úgy tudtam, hogy a Svéd Stirling motoros subja valami szuper csendes, ezért tudott "elsüllyeszteni" egy US carriert valami gyakorlaton.

Igen és nem is egyszer fordult elő ilyen.
Például egy hajónak van saját zaja is, mindenféle frekvencián. Egy nagyobb hajó 160-180 DB körül szól. (Full kavitáció)
Innen meghallani egy ellenséges D+E tengót nem egyszerű. Nem véletlenül szoktak a helikopterek szonár bólyázni.
 
On May 25, 2023, the Turkish Navy's Golcuk Naval Shipyard launched the second Reis-class (Type 214TN) air independent propulsion (AIP) capable submarine, the future TCG HIZIRREIS...

tcg-hizirreis.jpg
 
Például egy hajónak van saját zaja is, mindenféle frekvencián. Egy nagyobb hajó 160-180 DB körül szól. (Full kavitáció)
- Főleg ha motoros. A motor jellegzetes hangját rögzítik. Természetesen a kavitáció is közbejátszik, a hajócsavar jellegzetes formája miatt.
Pont ennek a légbuborékoknak a leválasztására szolgál a hajócsavarnál az a plusz kis csavar. Így csendesebb lesz. Meg ugye nem látszik a buborékok által keltet légcsík sem, ha nem mélyen halad.
Magyarul a buborékokat aprózza el.
- Itt a képen pedig a felső soron a felvet jelet mutatja, majd a csuklója felet látod a már ismert jeleket (frekiket), azok előre el vannak mentve. Az újja alat pedig próbálja szűrni a hallott jelet. Azaz beazonosítani a hallott hajót. Szeretik ha vájt fülüek ezek a személyek. Sok függ rajtuk.
AEWyWDK.png
 
Portuguese Diesel-Electric AIP Submarine Just Patrolled Under The Arctic Ice...

The Arpão is the first Portuguese sub to operate below the ice and could herald patrols by other advanced conventionally powered NATO boats.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed