Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Azért elképesztő, hogy számukra mekkora ugrás lesz ez a típus. Fél évszázados kivénhedt vasakkal repkednek - ez a gép kb. csillagtechnika lesz nekik. Emellé még megtartják az F-14/Fakour kombót és beszereznek pár AWACS madarat, végre értelme is lesz katonai reptereket fenntartaniuk.

Viszont a beszerzés érdekes kérdést vet fel, milyen mixet is képzelnek el hosszabb távon. Mivel egy 5.th gen vasra mindenképpen szükségük lesz (pár év és nem lesz abban semmi extra, a 6.th gen is a betonon lesz az évtizedben), az valszeg valamiféle egyhajtóműves LO gép lesz. Itt pedig csakis a J-35 jöhet szóba, mert az lesz is + mivel kínai, nem egy forrástól függenek majd és velük le lehet lebartelozni a dolgot. Onnantól pedig lenne egy ütős 4+/5.th gen mixük.
Hát nem tudom, de valami azt súgja, hogy az izraeli légierôtôl még így felszerelkezve és megújulva is elég kijózanító pofonzáport kapnának.
 
Él még a városi legenda, hogy H-29-et vettünk csak indítósínt hozzá nem.
Milyen városi legenda? Konkrétan voltak H-29-eseink. Nem volt hozzájuk sín, de ez nem városi legenda.
Nem is értem, miért kell annak nevezni, ha a sztori igen jól dokumentált, mi több, fizikailag is bárki megtekinthette ezeket úgy Kecelen, a múzeumban, mint Szolnokon, szintén a múzeumban, vagy a kecskeméti repülőnapokon.
 
Milyen városi legenda? Konkrétan voltak H-29-eseink. Nem volt hozzájuk sín, de ez nem városi legenda.
Nem is értem, miért kell annak nevezni, ha a sztori igen jól dokumentált, mi több, fizikailag is bárki megtekinthette ezeket úgy Kecelen, a múzeumban, mint Szolnokon, szintén a múzeumban, vagy a kecskeméti repülőnapokon.
És végig nem javították ki? Ehez nem kellett volna valami célzókonténer?
 
És végig nem javították ki? Ehez nem kellett volna valami célzókonténer?
A gép orrában levő lézercélzót használta a H-25ML és a H-29L.
Mivel nekünk csak Szu-22M3-asunk volt, ezért nálunk a televíziós rávezetőfejes H-29T eleve szóba se jöhetett. A képernyő, ami a H-29T orrában levő kamera képével operált, a Szu-22M4-eseken jelent csak meg, mint pl ez az NDK-s gép is:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Milyen városi legenda? Konkrétan voltak H-29-eseink. Nem volt hozzájuk sín, de ez nem városi legenda.
Nem is értem, miért kell annak nevezni, ha a sztori igen jól dokumentált, mi több, fizikailag is bárki megtekinthette ezeket úgy Kecelen, a múzeumban, mint Szolnokon, szintén a múzeumban, vagy a kecskeméti repülőnapokon.
Hát, én máshogy tudom.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
Hát nem tudom, de valami azt súgja, hogy az izraeli légierôtôl még így felszerelkezve és megújulva is elég kijózanító pofonzáport kapnának.

Ez hol ütközik azzal amit írtam? Én a saját eddigi szintjükhöz mérem az előrelépést...
  • Jelenleg üzemeltetnek amerikai, orosz, kínai és francia gépeket - rengeteg típus, ezekhez külön-külön (típusspecifikus) maintenance személyzetet kell fenntartani, alkatrészbázist, földi eszközöket, spec szerszámokat tartani, stb... minden egyes típusra. Iszonyat munka
  • Ráadásul ezek szinte kivétel nélkül gyártói support nélkül, ami elképesztő erőfeszítésekre késztette őket
  • És ezen gépek mindegyikének össz képessége megakadt valahol a 80-as, 90-es években. Modernizáltak ezt-azt, de a core az elavult szar.
És akkor ha váltanak egy Szu-35-re, ami az edigiekhez képest töredék munkaigényű típus, ráadásul a full gyári support és alkatrészbázis rendelkezésre áll - hihetetlen mennyiségű maintenance személyzet, valamint R&D szabadul fel, amit eddig ezek életbentartására használtak. A képességek pedig többszáz százalékos javulást mutatnak.

A Szu-35 az F-14/Fakour párossal ugyanazt a kombót eljátszahatják, mint a RuAF esetében a Szu-35/MiG-31BM kombó, vagyis van egy nagy területet lefogó/nagy hatótávolságú BVR gép és egy multirole vadász. Az oroszok is ezek kombinált alkalmazására jutottak Ukrajna fölött. Ez már egy potens légi harcászati taktikára ad lehetőséget, kombinálva a sokrétű légvédelmükkel.

Az meg, hogy az USA és Izrael ellen ez gyenge, senki nem vitatja - de ellenük mindenki nudli. Majd Kína talán egy évtized múlva.
Őket a BM erejük védi meg, meg a tömegpusztító fegyvereik, már amennyi van. De nincs lehetőségük a nyugati légi hatalom ellen kiépíteni hatékony ellenszert, ahhoz ezer milliárd dollárok kellenének... majd Kína. Esetleg.
 
A beepített ki tudta szolgálni a lézerest.
.
.
Lezernek par km hatotavja volt, max talan 10km, szoval eleg közel kellett repulni, es viszonylag minimalis manöverekkel fogni be a celt, inditani, es követni a raketat a becsapodasig. A sugarat vizsszintesen + -12 fokban, fuggölegesen +6 -30 fokban lehetett csak mozgatni, szoval nagy manöverezesbe nem tudott kezdeni.
.
Tenylegesen mennyire lehetett közel a repulö a celhoz, amikortol tenyleg ki tudott fordulni, es menekulni?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat
Milyen városi legenda? Konkrétan voltak H-29-eseink. Nem volt hozzájuk sín, de ez nem városi legenda.
Nem is értem, miért kell annak nevezni, ha a sztori igen jól dokumentált, mi több, fizikailag is bárki megtekinthette ezeket úgy Kecelen, a múzeumban, mint Szolnokon, szintén a múzeumban, vagy a kecskeméti repülőnapokon.
.
.
Egyebkent mi volt ebben a logika? A fegyver valami titkossaga miatt nem kaphattuk meg a sineket? VSZ tagorszagkent ekkora bizalomhiany? De akkor miert adtak el magat a raketat?
Az lett volna a terv, hogy haborus helyzetben a szovjetek gyorsan atadjak a sineket, es akkor onnantol tudjuk hasznalni?
.
Tudsz olyanrol, h magyar pilota inditott H-29L-t, hogy valami felkeszultseget fenntartsanak? Vagy volt ehhez valami szimulator gyakorolni?
.
.
.
Erdekes libiai "dzsihadmobilos" megoldas volt sinekkel mindennel: https://www.oryxspioenkop.com/2014/08/kh-29-air-to-surface-missiles-used-as.html
 
  • Tetszik
Reactions: endre and LMzek 2.0
Úgy tudom igen, és igen.
.
.
De ha bizalomhiany, akkor miert adtak el magat a raketat is? Illetve kezelöi gyakorlat nelkul (kiveve ha volt esetleg valami szimulator) milyen esellyel lehetett volna egy ilyen fegyvert elsökent elesben hasznalni? (Gondolom, kb nulla esellyel)
.
Erdekes amugy, hogy maguk az oroszok se hasznaljak most, pedig mint mindenböl ebböl is lehetett jokora hideghaborus keszletuk, es a 320kg robbanofej is nagyot tudna szolni.
.
.
Erdekes, hogy a televizios H-29T es az R-60 legiharcraketa nagyon hasonlo aerodinamikai elrendezessel keszult.
 
.
.
Lezernek par km hatotavja volt, max talan 10km, szoval eleg közel kellett repulni, es viszonylag minimalis manöverekkel fogni be a celt, inditani, es követni a raketat a becsapodasig. A sugarat vizsszintesen + -12 fokban, fuggölegesen +6 -30 fokban lehetett csak mozgatni, szoval nagy manöverezesbe nem tudott kezdeni.
.
Tenylegesen mennyire lehetett közel a repulö a celhoz, amikortol tenyleg ki tudott fordulni, es menekulni?
Szabad szemmel derítette fel a pilóta a célokat, nem a lézer hatótavolsága volt a szűk keresztmetszet.