Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 376
3 515
113
Azért elképesztő, hogy számukra mekkora ugrás lesz ez a típus. Fél évszázados kivénhedt vasakkal repkednek - ez a gép kb. csillagtechnika lesz nekik. Emellé még megtartják az F-14/Fakour kombót és beszereznek pár AWACS madarat, végre értelme is lesz katonai reptereket fenntartaniuk.

Viszont a beszerzés érdekes kérdést vet fel, milyen mixet is képzelnek el hosszabb távon. Mivel egy 5.th gen vasra mindenképpen szükségük lesz (pár év és nem lesz abban semmi extra, a 6.th gen is a betonon lesz az évtizedben), az valszeg valamiféle egyhajtóműves LO gép lesz. Itt pedig csakis a J-35 jöhet szóba, mert az lesz is + mivel kínai, nem egy forrástól függenek majd és velük le lehet lebartelozni a dolgot. Onnantól pedig lenne egy ütős 4+/5.th gen mixük.
Hát nem tudom, de valami azt súgja, hogy az izraeli légierôtôl még így felszerelkezve és megújulva is elég kijózanító pofonzáport kapnának.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 691
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 691
113
Él még a városi legenda, hogy H-29-et vettünk csak indítósínt hozzá nem.
Milyen városi legenda? Konkrétan voltak H-29-eseink. Nem volt hozzájuk sín, de ez nem városi legenda.
Nem is értem, miért kell annak nevezni, ha a sztori igen jól dokumentált, mi több, fizikailag is bárki megtekinthette ezeket úgy Kecelen, a múzeumban, mint Szolnokon, szintén a múzeumban, vagy a kecskeméti repülőnapokon.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Milyen városi legenda? Konkrétan voltak H-29-eseink. Nem volt hozzájuk sín, de ez nem városi legenda.
Nem is értem, miért kell annak nevezni, ha a sztori igen jól dokumentált, mi több, fizikailag is bárki megtekinthette ezeket úgy Kecelen, a múzeumban, mint Szolnokon, szintén a múzeumban, vagy a kecskeméti repülőnapokon.
És végig nem javították ki? Ehez nem kellett volna valami célzókonténer?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 691
113
És végig nem javították ki? Ehez nem kellett volna valami célzókonténer?
A gép orrában levő lézercélzót használta a H-25ML és a H-29L.
Mivel nekünk csak Szu-22M3-asunk volt, ezért nálunk a televíziós rávezetőfejes H-29T eleve szóba se jöhetett. A képernyő, ami a H-29T orrában levő kamera képével operált, a Szu-22M4-eseken jelent csak meg, mint pl ez az NDK-s gép is:

 
M

molnibalage

Guest
Milyen városi legenda? Konkrétan voltak H-29-eseink. Nem volt hozzájuk sín, de ez nem városi legenda.
Nem is értem, miért kell annak nevezni, ha a sztori igen jól dokumentált, mi több, fizikailag is bárki megtekinthette ezeket úgy Kecelen, a múzeumban, mint Szolnokon, szintén a múzeumban, vagy a kecskeméti repülőnapokon.
Hát, én máshogy tudom.
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 363
14 249
113
Hát nem tudom, de valami azt súgja, hogy az izraeli légierôtôl még így felszerelkezve és megújulva is elég kijózanító pofonzáport kapnának.

Ez hol ütközik azzal amit írtam? Én a saját eddigi szintjükhöz mérem az előrelépést...
  • Jelenleg üzemeltetnek amerikai, orosz, kínai és francia gépeket - rengeteg típus, ezekhez külön-külön (típusspecifikus) maintenance személyzetet kell fenntartani, alkatrészbázist, földi eszközöket, spec szerszámokat tartani, stb... minden egyes típusra. Iszonyat munka
  • Ráadásul ezek szinte kivétel nélkül gyártói support nélkül, ami elképesztő erőfeszítésekre késztette őket
  • És ezen gépek mindegyikének össz képessége megakadt valahol a 80-as, 90-es években. Modernizáltak ezt-azt, de a core az elavult szar.
És akkor ha váltanak egy Szu-35-re, ami az edigiekhez képest töredék munkaigényű típus, ráadásul a full gyári support és alkatrészbázis rendelkezésre áll - hihetetlen mennyiségű maintenance személyzet, valamint R&D szabadul fel, amit eddig ezek életbentartására használtak. A képességek pedig többszáz százalékos javulást mutatnak.

A Szu-35 az F-14/Fakour párossal ugyanazt a kombót eljátszahatják, mint a RuAF esetében a Szu-35/MiG-31BM kombó, vagyis van egy nagy területet lefogó/nagy hatótávolságú BVR gép és egy multirole vadász. Az oroszok is ezek kombinált alkalmazására jutottak Ukrajna fölött. Ez már egy potens légi harcászati taktikára ad lehetőséget, kombinálva a sokrétű légvédelmükkel.

Az meg, hogy az USA és Izrael ellen ez gyenge, senki nem vitatja - de ellenük mindenki nudli. Majd Kína talán egy évtized múlva.
Őket a BM erejük védi meg, meg a tömegpusztító fegyvereik, már amennyi van. De nincs lehetőségük a nyugati légi hatalom ellen kiépíteni hatékony ellenszert, ahhoz ezer milliárd dollárok kellenének... majd Kína. Esetleg.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
A beepített ki tudta szolgálni a lézerest.
.
.
Lezernek par km hatotavja volt, max talan 10km, szoval eleg közel kellett repulni, es viszonylag minimalis manöverekkel fogni be a celt, inditani, es követni a raketat a becsapodasig. A sugarat vizsszintesen + -12 fokban, fuggölegesen +6 -30 fokban lehetett csak mozgatni, szoval nagy manöverezesbe nem tudott kezdeni.
.
Tenylegesen mennyire lehetett közel a repulö a celhoz, amikortol tenyleg ki tudott fordulni, es menekulni?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
Milyen városi legenda? Konkrétan voltak H-29-eseink. Nem volt hozzájuk sín, de ez nem városi legenda.
Nem is értem, miért kell annak nevezni, ha a sztori igen jól dokumentált, mi több, fizikailag is bárki megtekinthette ezeket úgy Kecelen, a múzeumban, mint Szolnokon, szintén a múzeumban, vagy a kecskeméti repülőnapokon.
.
.
Egyebkent mi volt ebben a logika? A fegyver valami titkossaga miatt nem kaphattuk meg a sineket? VSZ tagorszagkent ekkora bizalomhiany? De akkor miert adtak el magat a raketat?
Az lett volna a terv, hogy haborus helyzetben a szovjetek gyorsan atadjak a sineket, es akkor onnantol tudjuk hasznalni?
.
Tudsz olyanrol, h magyar pilota inditott H-29L-t, hogy valami felkeszultseget fenntartsanak? Vagy volt ehhez valami szimulator gyakorolni?
.
.
.
Erdekes libiai "dzsihadmobilos" megoldas volt sinekkel mindennel: https://www.oryxspioenkop.com/2014/08/kh-29-air-to-surface-missiles-used-as.html
 
  • Tetszik
Reactions: endre and LMzek 2.0

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
Úgy tudom igen, és igen.
.
.
De ha bizalomhiany, akkor miert adtak el magat a raketat is? Illetve kezelöi gyakorlat nelkul (kiveve ha volt esetleg valami szimulator) milyen esellyel lehetett volna egy ilyen fegyvert elsökent elesben hasznalni? (Gondolom, kb nulla esellyel)
.
Erdekes amugy, hogy maguk az oroszok se hasznaljak most, pedig mint mindenböl ebböl is lehetett jokora hideghaborus keszletuk, es a 320kg robbanofej is nagyot tudna szolni.
.
.
Erdekes, hogy a televizios H-29T es az R-60 legiharcraketa nagyon hasonlo aerodinamikai elrendezessel keszult.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 564
79 730
113
.
.
Lezernek par km hatotavja volt, max talan 10km, szoval eleg közel kellett repulni, es viszonylag minimalis manöverekkel fogni be a celt, inditani, es követni a raketat a becsapodasig. A sugarat vizsszintesen + -12 fokban, fuggölegesen +6 -30 fokban lehetett csak mozgatni, szoval nagy manöverezesbe nem tudott kezdeni.
.
Tenylegesen mennyire lehetett közel a repulö a celhoz, amikortol tenyleg ki tudott fordulni, es menekulni?
Szabad szemmel derítette fel a pilóta a célokat, nem a lézer hatótavolsága volt a szűk keresztmetszet.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
Szabad szemmel derítette fel a pilóta a célokat, nem a lézer hatótavolsága volt a szűk keresztmetszet.
.
.
Akkor ez igy nem ert volna sokkal többet az S-24, S-25 NIRezesnel, bar mondjuk a H-29-re felpakolt 320 kilos robbanotöltet biztosan nagyot tudott szolni.