JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

Alternatív műszeres leszállási rendszer a Gripen repülőgépeken

Idén februárban a cseh Gripenek teljes flottája további modernizáción esett át, melynek során megkapták az MS20 fedélzeti szoftver legújabb verzióját. Ez ugyan meglehetősen kis terjedelmű fejlesztést jelentett, amely főként egy új EGI navigációs egység telepítése körül forgott, de egy meglehetősen egyedi funkció aktiválását is magába foglalta, amely lehetővé teszi a földi rádiótechnikai biztonsági berendezések segítsége nélkül történő leszállást. A svéd gyártó ezt a funkciót úgynevezett navigációs leszállásnak (NAV Landing) nevezi, és lehetőséget adott a cseh Gripeneknek egy alternatív műszeres megközelítésre a leszálláshoz anélkül, hogy a hagyományos ILS rendszert kellene használni....
 
A svéd földön épülő új Gripen hajtómű terméktámogatása és karbantartása

Néhány éven belül az ország határain belül minden infrastruktúrának ki kell épülnie a terméktámogatáshoz és a karbantartáshoz egyaránt.
Gondolom, ez összhangban van a múlthavi nagy ráeszméléssel, miszerint naív a SAAB menedzsmentje, illetve a keserű tapasztalattal, amit ezer éve még a Viggen esetében szereztek. Jobb később, mint soha.
 
news_1726_gripen9234_apron_small.jpg


Szlovák katonák kaptak kiképzést a cseh Gripenek kiszolgálására...
 
Október utolsó hetében fejeződött be az első Gripen E vadászrepülőgép törzsének gyártása a Saab São Bernardo do Campó-i (SP) repülőgépgyárában.

Ez a repülőgép legösszetettebb szerkezeti része. A Saab szerint a törzs első része körülbelül 1500 alkatrészből áll, amelyeket 14 500 rögzítőelem köt össze, és súlya 250 kg. A kész alkatrész már úton van a Saab linköpingi gyárába, ahol a Brazil Légierő (FAB) által megrendelt vadászgép végső összeszerelő sora található. A brazil összeszerelő sora (az Embraer gavião peixotói főhadiszállásán) még nem fejeződött be.

Assuntos%20Militares%20(2).jpg
Assuntos%20Militares%20(1).jpg


 
On Monday at 21.40 an incident occurred with a JAS 39 Gripen at F 17 in Kallinge. No injuries are reported from the incident.

On Monday 7 November at 21.40 there was a warning alarm for aircraft failure on a JAS 39 Gripen. The pilot returned the aircraft to the airport, landed and stopped the aircraft by running into the taxiway barrier.

The offer was handled according to routine. The pilot was not injured and is doing well under the circumstances. Air traffic control started distress alarms according to established procedures.

The state accident commission is conducting an inspection of the crashed aircraft on Tuesday. The aircraft has been recovered from the scene. The airport opened to all air traffic on Tuesday evening.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
On Monday at 21.40 an incident occurred with a JAS 39 Gripen at F 17 in Kallinge. No injuries are reported from the incident.

On Monday 7 November at 21.40 there was a warning alarm for aircraft failure on a JAS 39 Gripen. The pilot returned the aircraft to the airport, landed and stopped the aircraft by running into the taxiway barrier.

The offer was handled according to routine. The pilot was not injured and is doing well under the circumstances. Air traffic control started distress alarms according to established procedures.

The state accident commission is conducting an inspection of the crashed aircraft on Tuesday. The aircraft has been recovered from the scene. The airport opened to all air traffic on Tuesday evening.
Ez hol történt?
 
Egy svéd politikus ragaszkodik ahhoz, hogy országa jóváhagyja a SAAB JAS 39 Gripen vadászgépek Ukrajnába történő értékesítését
 
Egy svéd politikus ragaszkodik ahhoz, hogy országa jóváhagyja a SAAB JAS 39 Gripen vadászgépek Ukrajnába történő értékesítését
A Google-fordító alapján elolvastam a cikket és abból nekem az derült ki, hogy ez a Magnus Jakobsson megdolgozott a maga 15 perc hírnevéért. Ennyi történt és nem több.
Egy igen alacsony politikai rizikójú triviális nyilatkozattal hívta fel magára a figyelmet. Kb annyit mondott, hogy "Ukrajnának korszerű gép kell és a JAS-39-es egy korszerű gép, ezért adjuk el nekik!"
És még talán arra is volt gondja, hogy ebből egy kvázi mínuszos hír lehessen az Ukrajna-fegyverszállítás-biznisz kultúrkörben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A Google-fordító alapján elolvastam a cikket és abból nekem az derült ki, hogy ez a Magnus Jakobsson megdolgozott a maga 15 perc hírnevéért. Ennyi történt és nem több.
Egy igen alacsony politikai rizikójú triviális nyilatkozattal hívta fel magára a figyelmet. Kb annyit mondott, hogy "Ukrajnának korszerű gép kell és a JAS-39-es egy korszerű gép, ezért adjuk el nekik!"
És még talán arra is volt gondja, hogy ebből egy kvázi mínuszos hír lehessen az Ukrajna-fegyverszállítás-biznisz kultúrkörben.

Pedig már a Defense Romanián is jó ráizgultak.
 
Military Type Certificate for Gripen E obtained...

Obtaining a military type certificate for a fighter aircraft is something unique. A milestone adding yet another chapter to the aviation history.

In November, Saab was granted a Military Restricted Type Certificate (MRTC) for Gripen E, which attests that the aircraft has met all the airworthiness and flight safety requirements set by the Swedish and Brazilian military authorities, represented by the Swedish Military Aviation Safety Inspectorate (FLYGI) and the Industrial Fostering and Coordination Institute (IFI) in Brazil. The joint certification reflects the synergy obtained through the technical cooperation between the two authorities.

As the design is now certified, Saab shifts its focus to the development and testing of new functionalities. For the customers, this is a milestone of the greatest importance, being an essential step for the Gripen to start operations.

“The fact that we now have reached this important milestone, is not only a historic step in the aviation history, it is also, above all, a significant step for our customers. This is the result of a great team effort which requires knowledge, competence and perseverance to obtain. Designing a fighter aircraft is the ultimate team sport", says Johan Segertoft, Head of Gripen Design.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

20221216-en-4429292-1.jpg