Alternatív műszeres leszállási rendszer a Gripen repülőgépeken
Idén februárban a cseh Gripenek teljes flottája további modernizáción esett át, melynek során megkapták az MS20 fedélzeti szoftver legújabb verzióját. Ez ugyan meglehetősen kis terjedelmű fejlesztést jelentett, amely főként egy új EGI navigációs egység telepítése körül forgott, de egy meglehetősen egyedi funkció aktiválását is magába foglalta, amely lehetővé teszi a földi rádiótechnikai biztonsági berendezések segítsége nélkül történő leszállást. A svéd gyártó ezt a funkciót úgynevezett navigációs leszállásnak (NAV Landing) nevezi, és lehetőséget adott a cseh Gripeneknek egy alternatív műszeres megközelítésre a leszálláshoz anélkül, hogy a hagyományos ILS rendszert kellene használni....
Idén februárban a cseh Gripenek teljes flottája további modernizáción esett át, melynek során megkapták az MS20 fedélzeti szoftver legújabb verzióját. Ez ugyan meglehetősen kis terjedelmű fejlesztést jelentett, amely főként egy új EGI navigációs egység telepítése körül forgott, de egy meglehetősen egyedi funkció aktiválását is magába foglalta, amely lehetővé teszi a földi rádiótechnikai biztonsági berendezések segítsége nélkül történő leszállást. A svéd gyártó ezt a funkciót úgynevezett navigációs leszállásnak (NAV Landing) nevezi, és lehetőséget adott a cseh Gripeneknek egy alternatív műszeres megközelítésre a leszálláshoz anélkül, hogy a hagyományos ILS rendszert kellene használni....