[HUN] Vadászgépek beszerzése

Az lenne logikus, ha legalább részben már azok lennének, mert az MS20 B2.1-hez vagy B2.2-höz tartozó hardvermódosítás új radar nélkül csak minimális, az Iris-T, Meteor fegyverzet aktiválása miatti szoftvermódosítást pedig eddig sem értettük hogy szükség van-e rá vagy már eddig is tudta a gép, csak nem vették meg hozzá a rakétákat. A többi fejlesztést pedig majd megkapja valamikor később.
Köszönöm a válaszodat , itt szerintem nem lehet mellébeszélni , mert ha modernizáltak lesznek és a különbőző sajtóorgánumokban lehozott folyamatokat kategórikusan végigviszik , akkor az egyik munkafolyamat hogy új hajtómű kerül a gépbe , na ezt nem 4 óra alatt valósítják meg!Ez már akkor így kell hogy érkezzen!
 
Nem arrol volt szó,hogy van tucatnyi letárolt nullkm-es C sárkány,amik soha nem voltak szolgálatban?Mert azok feltámasztása végül is gyári új gépeket jelent.
Csak pont ez az, hogy a 12 gépnek pont az az előnye, hogy egyben kiadnak egy századot. Ez értékesítési szempontból a svédeknek egyben többet ér.
Szóval, ha van egy kis eszük, akkor addig nem adják oda senkinek sem ezeket a vázakat, amíg valaki egyben nem jelentkezik rájuk.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Nem tudni a részleteket nyilvánosan. Annyit remélek, hogy MS.20 block2 frissítést kapnak. Arra gondolni sem merek, pedig milyen szép lenne, ha a Gripen+ program pilot gépei lennének.. (nincs forrásunk)..
 
Csak pont ez az, hogy a 12 gépnek pont az az előnye, hogy egyben kiadnak egy századot. Ez értékesítési szempontból a svédeknek egyben többet ér.
Szóval, ha van egy kis eszük, akkor addig nem adják oda senkinek sem ezeket a vázakat, amíg valaki egyben nem jelentkezik rájuk.
Engem hidegen hagy,hogy a svédeknek mi lenne a jó.Engem az érdekel,hogy nekünk mi a jó.
Különben árat már lehet tudni,hogy mibe is kerülnek a gépek?(AESA radarral,komplett REH felszereltséggel-és az kb mit is takar?)
 
Ami az internetes forrásokból lejön a modernizációs Gripen program 3 fő területre fog fókúszálni : új hajtómű ; AESA radar ; EW kèpesség fokozása , meg még amit nem tudunk.Nyilván a Block20 2.1. és a 2.2. alap szerintem!
 
Ami az internetes forrásokból lejön a modernizációs Gripen program 3 fő területre fog fókúszálni : új hajtómű ; AESA radar ; EW kèpesség fokozása , meg még amit nem tudunk.Nyilván a Block20 2.1. és a 2.2. alap szerintem!
Milyen új hajtómű?Gripen C sárkányba?
 
Egy modernizált hajtómű, hasonló mint a F404EPE lett volna. 2-10%-os tolóerő többletet ad üzemmódtól függően. Gondolom a blisk technológia, talán ötvözött módosítás és szoftveres tuning is. Vannak nálam ebben jóval szakavatottabb kollégák itt a topicban, kik ezt leírják majd szerintem, pld. Alessmor..
 
  • Tetszik
Reactions: bel
És ez mit jelent?Merthogy a Gripen C nem Kfir.Ott az NG ajánlat tartalmazza a hajtóműcserét az F414re-de az kisebb,mint az eredeti J79.(még plusz üzemanyag is kerülne a felszabaduló helyre).Gripen C viszont teljes törzsátépitést igényelne a nagyobb hajtómű beépitéséhez,marha drágán (ezért is lettek végül új gyártásúak az E-k,és nem C átépitésűek).
Szóval milyen hajtómű cserét is igérnek-és mennyiért?
 
Nem sajnos nem tartalmaz. Az már tudtommal talán block3 lenne (ha egyáltalán a svéd is megrendeli a saját C+ modenizálásba). Ott már az orr részben némi lemezes munka is szükséges.
A svédek márpedig megrendelik.
De 2 dolog van:
Egyrészt a C+ szoros folyománya a jelenlegi upgrade-eknek. Másrészt az új kisebb AESA antenná miatt nem kell faragni a gépen. Arra csak akkor lett volna szükség, ha egy az egyben bele akarták volna tenni az E AESA radarját!
 
Egy modernizált hajtómű, hasonló mint a F404EPE lett volna. 2-10%-os tolóerő többletet ad üzemmódtól függően. Gondolom a blisk technológia, talán ötvözött módosítás és szoftveres tuning is. Vannak nálam ebben jóval szakavatottabb kollégák itt a topicban, kik ezt leírják majd szerintem, pld. Alessmor..
Akkor ez nem hajtómű csere ilyen formán,hanem ugyanannak a hajtóműnek modernizált változata.(ilyet csináltak a búrok a modernizált Atar,meg a zsidók is a javitott J79el.)
 
A svédek márpedig megrendelik.
De 2 dolog van:
Egyrészt a C+ szoros folyománya a jelenlegi upgrade-eknek. Másrészt az új kisebb AESA antenná miatt nem kell faragni a gépen. Arra csak akkor lett volna szükség, ha egy az egyben bele akarták volna tenni az E AESA radarját!
Arrol szó se volt.A 05 radar AESA radaros modernizált változatárol volt szó.
 
  • Szomorú
Reactions: Negan
Nem sajnos nem tartalmaz. Az már tudtommal talán block3 lenne (ha egyáltalán a svéd is megrendeli a saját C+ modenizálásba). Ott már az orr részben némi lemezes munka is szükséges.
.
.
A Saab jelentős megrendelést kapott tavaly év végén Gripen modernizálásra, és idén újabb is várható.
.
Ebben a radarról annyit irnak, hogy "Beställningen innefattar även uppgradering till Saabs senaste nosradar", a Saab saját publikációja technikai részleteket nem mond, maga az "uppgradering till Saabs senaste nosradar" azt jelenti fejlesztés a Saab legfrissebb radarjáig.
.
Ami a hir lényegi része:
"Saab och Försvarets Materielverk, FMV, har idag tecknat ett kontrakt och Saab har erhållit en order för att säkerställa fortsatt drift och förmågehöjning av stridsflygplanet JAS 39 Gripen C/D. Ordervärdet uppgår till cirka 3,5 miljarder SEK och kontraktsperioden är 2023-2029. Kontraktet innefattar även optioner för FMV att under 2023 lägga ytterligare beställningar för fortsatt förmågeutveckling."
.
Azaz a Saab és a Védelmi Beszerzési Hivatal ma szerződést irt alá, blablabla.... A lényeg, hogy a Gripen-C/D folytatólagos üzemeltetése és képességfejlesztése a cél. A megrendelés értéke 3.5 milliard korona (kb 350 millio dollar!) és a szerződés időtartama 2023-2029.
Sőt, mint irják: A szerződés opciókat tartalmaz a Hivatal számára, hogy 2023 évben további megrendelést adjon további, folytatólagos képességfejlesztésre.
 
.
.
A Saab jelentős megrendelést kapott tavaly év végén Gripen modernizálásra, és idén újabb is várható.
.
Ebben a radarról annyit irnak, hogy "Beställningen innefattar även uppgradering till Saabs senaste nosradar", a Saab saját publikációja technikai részleteket nem mond, maga az "uppgradering till Saabs senaste nosradar" azt jelenti fejlesztés a Saab legfrissebb radarjáig.
.
Ami a hir lényegi része:
"Saab och Försvarets Materielverk, FMV, har idag tecknat ett kontrakt och Saab har erhållit en order för att säkerställa fortsatt drift och förmågehöjning av stridsflygplanet JAS 39 Gripen C/D. Ordervärdet uppgår till cirka 3,5 miljarder SEK och kontraktsperioden är 2023-2029. Kontraktet innefattar även optioner för FMV att under 2023 lägga ytterligare beställningar för fortsatt förmågeutveckling."
.
Azaz a Saab és a Védelmi Beszerzési Hivatal ma szerződést irt alá, blablabla.... A lényeg, hogy a Gripen-C/D folytatólagos üzemeltetése és képességfejlesztése a cél. A megrendelés értéke 3.5 milliard korona (kb 350 millio dollar!) és a szerződés időtartama 2023-2029.
Sőt, mint irják: A szerződés opciókat tartalmaz a Hivatal számára, hogy 2023 évben további megrendelést adjon további, folytatólagos képességfejlesztésre.
Igen, ezért írtam, hogy a svédek megrendelik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby