Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az lenne logikus, ha legalább részben már azok lennének, mert az MS20 B2.1-hez vagy B2.2-höz tartozó hardvermódosítás új radar nélkül csak minimális, az Iris-T, Meteor fegyverzet aktiválása miatti szoftvermódosítást pedig eddig sem értettük hogy szükség van-e rá vagy már eddig is tudta a gép, csak nem vették meg hozzá a rakétákat. A többi fejlesztést pedig majd megkapja valamikor később.A következő kérdés hogy a beérkező gépek modernizáltak lesznek vagy sem?
Az a gyönyörű, hogy a svéd állam tolja bele a pénzt, de a haszon a Wallenbergeké a végén. Pont az a minta, mint az USA-ban. Mi még csak most kezdtük a felzárkózást, aztán itt húzza a száját mindenki, pedig ez csak fejlődés!.
.
A svéd állam nyomja folyamatosan beléjük a pénzt, és az FMV (Försvarets Materielverk) folyamatosan köti a különféle szerződéseket velük, továbbfejlesztés, megrendelése, valami karbantartás, szervizszolgáltatások, tehát nyugodtan mondható, hogy az adófizetők pénzét költik.
.Az a gyönyörű, hogy a svéd állam tolja bele a pénzt, de a haszon a Wallenbergeké a végén. Pont az a minta, mint az USA-ban. Mi még csak most kezdtük a felzárkózást, aztán itt húzza a száját mindenki, pedig ez csak fejlődés!
Sztem egyértelmű hogy lesz Én úgy értelmezem, a második századnál kérdéses az hogy C vagy E.Nem siekerült kétszer ugyanazt nyilatkozni... most akkor új lesz a +4 Gripen vagy nem?
Köszönöm a válaszodat , itt szerintem nem lehet mellébeszélni , mert ha modernizáltak lesznek és a különbőző sajtóorgánumokban lehozott folyamatokat kategórikusan végigviszik , akkor az egyik munkafolyamat hogy új hajtómű kerül a gépbe , na ezt nem 4 óra alatt valósítják meg!Ez már akkor így kell hogy érkezzen!Az lenne logikus, ha legalább részben már azok lennének, mert az MS20 B2.1-hez vagy B2.2-höz tartozó hardvermódosítás új radar nélkül csak minimális, az Iris-T, Meteor fegyverzet aktiválása miatti szoftvermódosítást pedig eddig sem értettük hogy szükség van-e rá vagy már eddig is tudta a gép, csak nem vették meg hozzá a rakétákat. A többi fejlesztést pedig majd megkapja valamikor később.
Nem arrol volt szó,hogy van tucatnyi letárolt nullkm-es C sárkány,amik soha nem voltak szolgálatban?Mert azok feltámasztása végül is gyári új gépeket jelent.Nem siekerült kétszer ugyanazt nyilatkozni... most akkor új lesz a +4 Gripen vagy nem?
Csak pont ez az, hogy a 12 gépnek pont az az előnye, hogy egyben kiadnak egy századot. Ez értékesítési szempontból a svédeknek egyben többet ér.Nem arrol volt szó,hogy van tucatnyi letárolt nullkm-es C sárkány,amik soha nem voltak szolgálatban?Mert azok feltámasztása végül is gyári új gépeket jelent.
Az már tartalmazza az AESA antennát?Nem tudni a részleteket nyilvánosan. Annyit remélek, hogy MS.20 block2 frissítést kapnak. Arra gondolni sem merek, pedig milyen szép lenne, ha a Gripen+ program pilot gépei lennének.. (nincs forrásunk)..
Engem hidegen hagy,hogy a svédeknek mi lenne a jó.Engem az érdekel,hogy nekünk mi a jó.Csak pont ez az, hogy a 12 gépnek pont az az előnye, hogy egyben kiadnak egy századot. Ez értékesítési szempontból a svédeknek egyben többet ér.
Szóval, ha van egy kis eszük, akkor addig nem adják oda senkinek sem ezeket a vázakat, amíg valaki egyben nem jelentkezik rájuk.
Meg a beérkezőSztem egyértelmű hogy lesz Én úgy értelmezem, a második századnál kérdéses az hogy C vagy E.
Csak a modernizált program!Az már tartalmazza az AESA antennát?
Milyen új hajtómű?Gripen C sárkányba?Ami az internetes forrásokból lejön a modernizációs Gripen program 3 fő területre fog fókúszálni : új hajtómű ; AESA radar ; EW kèpesség fokozása , meg még amit nem tudunk.Nyilván a Block20 2.1. és a 2.2. alap szerintem!
Nem sajnos nem tartalmaz. Az már tudtommal talán block3 lenne (ha egyáltalán a svéd is megrendeli a saját C+ modenizálásba). Ott már az orr részben némi lemezes munka is szükséges.Az már tartalmazza az AESA antennát?
Egy modernizált hajtómű, hasonló mint a F404EPE lett volna. 2-10%-os tolóerő többletet ad üzemmódtól függően. Gondolom a blisk technológia, talán ötvözött módosítás és szoftveres tuning is. Vannak nálam ebben jóval szakavatottabb kollégák itt a topicban, kik ezt leírják majd szerintem, pld. Alessmor..
És ez mit jelent?Merthogy a Gripen C nem Kfir.Ott az NG ajánlat tartalmazza a hajtóműcserét az F414re-de az kisebb,mint az eredeti J79.(még plusz üzemanyag is kerülne a felszabaduló helyre).Gripen C viszont teljes törzsátépitést igényelne a nagyobb hajtómű beépitéséhez,marha drágán (ezért is lettek végül új gyártásúak az E-k,és nem C átépitésűek).
A svédek márpedig megrendelik.Nem sajnos nem tartalmaz. Az már tudtommal talán block3 lenne (ha egyáltalán a svéd is megrendeli a saját C+ modenizálásba). Ott már az orr részben némi lemezes munka is szükséges.