Alapvetően egyetértve veled, a következőket fűzném hozzá:
  • Korábban én is a motor tuning mellett voltam. Ma már inkább egy teljesen új motort és váltóművet tennék bele, polgári-kereskedelmi forrásból. Ezzel sokszáz kilós tömegmegtakarítást, drasztikus fogyasztáscsökkenét és helyfelszabadulást érhetünk el.
    Az egyik üzemanyag-tarály helyére APU-t építhetünk be. 20-30K USD tétel.

  • Ki lett próbálva az Rafael SAMSON RCWS Bushmaster Mk II gépágyúval:
    Eredmény: egy hosszú sorozat után szétrepedt a BTR-80 tetőpáncélja.
    Ebből következőleg a maximális erőhatás, amit a BTR-80 tetőpáncélja elvisel, az a 2A72 gépágyú

  • Új gumikkal (Continental) duplájára emelhető a rugózott tömeg.

  • Az eredeti osztóműben van egy nyomatékmaximalizáló szerkentyű, amely nem tudom, mekkora maximális nyomatákot enged át (valaki ezt meg tudná mondani?)
 
a btr be amekkora apu kellene az nem 20-30K dolcsis tétel sokkal inkább
ennyi ezzel már hatalmas kapacitása enne az igényeihez mérten...
de az 1. nem is kéne van bőven hely az aksiknak a gépben... (mennyi fér bele 6-8-10 ? db ebből 2 szokott általába benne lenni...(nagyméretű.)
 
Alapvetően egyetértve veled, a következőket fűzném hozzá:
  • Korábban én is a motor tuning mellett voltam. Ma már inkább egy teljesen új motort és váltóművet tennék bele, polgári-kereskedelmi forrásból. Ezzel sokszáz kilós tömegmegtakarítást, drasztikus fogyasztáscsökkenét és helyfelszabadulást érhetünk el.
    Az egyik üzemanyag-tarály helyére APU-t építhetünk be. 20-30K USD tétel.

  • Ki lett próbálva az Rafael SAMSON RCWS Bushmaster Mk II gépágyúval:
    Eredmény: egy hosszú sorozat után szétrepedt a BTR-80 tetőpáncélja.
    Ebből következőleg a maximális erőhatás, amit a BTR-80 tetőpáncélja elvisel, az a 2A72 gépágyú

  • Új gumikkal (Continental) duplájára emelhető a rugózott tömeg.

  • Az eredeti osztóműben van egy nyomatékmaximalizáló szerkentyű, amely nem tudom, mekkora maximális nyomatékot enged át (valaki ezt meg tudná mondani?)

Jó ötletek, feleslegesen. Az enyémek is.



Csak ennek a témának az utolsó 10 hozzászólásában több kreativitás van, mint hazai szak(?)politika 12+ évében!

"Ennyike." :(

.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
a btr be amekkora apu kellene az nem 20-30K dolcsis tétel sokkal inkább
ennyi ezzel már hatalmas kapacitása enne az igényeihez mérten...
de az 1. nem is kéne van bőven hely az aksiknak a gépben... (mennyi fér bele 6-8-10 ? db ebből 2 szokott általába benne lenni...(nagyméretű.)
Mea culpa, rosszul szerkesztettem be az AUP-s mondat után a 20-30K USD-t.
Természetesen az az új motorra és váltóműre vontakozik.
 
Bónusz:
szemmértékkel mérve, megfelelő helykihasználással a BTR-80 3 tengelyűvé alakítható, a 4. tengely elhagyásával, pl. felderítő, fegyverhordozó feladatokra.
A levágott 4 tengely részéből pedig páncélozott utánfutót alakíthatunk ki.
 
Bónusz:
szemmértékkel mérve, megfelelő helykihasználással a BTR-80 3 tengelyűvé alakítható, a 4. tengely elhagyásával, pl. felderítő, fegyverhordozó feladatokra.
A levágott 4 tengely részéből pedig páncélozott utánfutót alakíthatunk ki.
https://en.wikipedia.org/wiki/Spähpanzer_Luchs igazából még vágni sem kellene :) annyi hogy a luch jobban kormányozható vólt (mondjuk ez meghibásodásokat okozott és komolyabb karbantartás igénye vólt.) de egyébként kb egy btr deszant nélkül. persze aahogy modernizálták a képességei javltak felderítés terén.
 
az hogy van benne hely. az hogy drágább nem igaz. ha van torony irányzó is kell az irányzót ki kell képezned. ha van torony a toronyt karban kell tartanoda fő fegyverzetet karban kell tartanod lőszerrt kell bemálháznod be kell szabályozni a fegyverzetet be kell lőni a fegyverzetet ez mind pénz. míg behegeszteni a tetőt és feldobni egy gépuskát ehhez képest filléres. a btr 30% motortér 30% desszanttér 25% a torony 15% a vezetői és pk hely.

A BTR-80(család) a korábbi/jelenlegi -oldal-kimászós-- verzióban lövész szállításra, gyors-deszantolásra alkalmatlan, soha nem is volt jó az "eredeti" feladatára.
Én ezért csinálnék belőle harctámogató/Terminátor-t ATGM-e!!!
...a 80A-kból!

A sima nyolcvanasokat pedig átépíteni "hátul-deszantolósnak".
...kb. 150e$.


A motornak igazán nem is a teljesítmény lenne a gondja, hanem hogy qrva-nehéééz: 350LE-s és 900(+)kg !!!

A T-72: 720LE-s és szintén 980 kg!!! ...és ez a motor a 30(+) évvel korábbi ! :oops:
Bele lehetne tenni a T-72 motorját!!! Hely is van! Ezt csak azért írtam, hogy szemléletes legyen, hogy annak is van előnye, ha valami --a BTR-80/-80A-- egy elb@szott konstrukció => viszonylag könnyen lehet sokkal többet kihozni belőle!
...annak, aki akarja!

...+: erőátvitel mindkettőnél, de az ebben az összehasonlításban nem érdekes.

.
 
  • Vicces
Reactions: therob and alfa74
A sima nyolcvanasokat pedig átépíteni "hátul-deszantolósnak".
...kb. 150e$.
Csak abban az eetben, ha dízel-elektromos hajtáslánc mellett döntünk, ekkor bárhova helyezhetjük a motort.
A motornak igazán nem is a teljesítmény lenne a gondja, hanem hogy qrva-nehéééz: 350LE-s és 900(+)kg !!!
-> GM Duramax L5P
A T-72: 720LE-s és szintén 980 kg!!! ...és ez a motor a 30(+) évvel korábbi ! :oops:
Bele lehetne tenni a T-72 motorját!!! Hely is van! Ezt csak azért írtam, hogy szemléletes legyen, hogy annak is van előnye, ha valami --a BTR-80/-80A-- egy elb@szott konstrukció => viszonylag könnyen lehet sokkal többet kihozni belőle!
...annak, aki akarja!

...+: erőátvitel mindkettőnél, de az ebben az összehasonlításban nem érdekes.

.
És ez mennyit fogyasztana?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Csak abban az eetben, ha dízel-elektromos hajtáslánc mellett döntünk, ekkor bárhova helyezhetjük a motort.

;) + :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:





Nem rossz, nem rossz...
Milyen súlyú a motor? Nem találtam.




És ez mennyit fogyasztana?

"Költői felvetés" volt részemől, nincs értelme berakni. Csak azt akartam érzékeltetni, hogy az T-72 motorja háromszoros(+) teljesítményt tud, mint a BTR motorja kb. ugyan annyi súlyból.
Fajlagos fogyasztásban rosszabb a mechanikus feltöltő miatt a tank-motor, 230 körüli ez az érték, a turbó miatt sokkal gazdaságosabb BTR-motor 190 körüli értékével szemben.
...de az az 1 tonna, az 1 tonna, ami --BTR-motor-- eredeti formájában kevés teljesítményt is ad már, brutálisan-rossz fajlagos --súly/teljesítmény érték mellett.

.
 
a 80 asok egy részéről kapásból le kellene emelni a tornyot és valamelyik már létező hazai kialakítású alváltozat alapjain átépíteni Taxivá önvédelmi géppuskával. (akár sima manuális megoldással.) ezzel egy esetleges szükséges mozgósítás esetére legalább taxi jutna az egyébként könnyűlövészeknek mert más eggyenlőre nem áll rendelkezésre.

a 80/A a gépágyút kihazsnálva némi modernizálással (desszantot kivenni a járműből) egy támogató járművet lehetne kialakítani...

egy részük a már meglévő koncepticiók szerint átalakításra kerülhet (pl műszakimentő)

de ez meég mindig nem jelenti azt hogy ne lenne szükség nagyobb számban hagyományos APC re taxira. ahogy Harcra alkalmas APC re is szükség lenne nagyobb db számba....

az APC vonal szétvált ezt nem hajlandóak sokan elismerni. van a TAXI és van ami a Harc megvívására korlátozottan alkalmas.
Nálad mi a taxi? Platós terepjáró pickup? Mondjuk a jobbik japán fajtából?
 
@LMzek 2.0 de miértt kell feltétlen átépíteni hátsó desszantosra ha clasic PSZH nak lenne használva? nem ad annyit neki az egész.
az m1117 est sem akarja senki hátsó desszantolásra alkalmasnak átalakítani.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Nemerson
Nálad mi a taxi? Platós terepjáró pickup? Mondjuk a jobbik japán fajtából?
a klasszikus APC páncélozott gyalogsági szállító harcjármű.
m113-apc-connecticut-ukraine-scaled.jpg
van toronyfegyvere? nincs
Spuerpanzer_Fuchs_ABC.jpg
toronyfegyver ? nincs
Patria_6x6_APC.jpg
teherauto-katonai-teherauto-STEYR-Pinzgauer-6x6-APC-Armoured-bronovaniy---1647810068780782851_big--22032020075112726500.jpg
 
APC classzikus. nyuszibusz nyuszi taxi lövész taxi. elvisz A ból B be repeszektől és géppuskatűztől védetten. a jármű és a desszant nem képez egy rajt egy jármű több rajt is kiszolgálhat. motorizált gyaogság járműve kb a páncélozatlan teherautók utódja gyalogság szállítására.
 
Tehát ugyanaz, mint most, csak kevesebb fegyverrel. Hát ennek nem sok értelme van.
hogyne lenne. más feladatkör. mire a nagykaliberű fegyver amikor nem harcra van tervezve csak szállításra. ??? azért hogy kevesebb hely legyen benne?
hova lövöldözöl vele? kiviszed vele a frontra az embereket és támogatod a desszantot 1 jármű 1 desszant? na az már más kategória oda nem alkalmas.
ez már csak arra jó hogy a front közelébe hozd és vidd a gyalogságot.
 
@LMzek 2.0 de miért kell feltétlen átépíteni hátsó deszantosra ha classic PSZH nak lenne használva? nem ad annyit neki az egész.
az m1117 est sem akarja senki hátsó desszantolásra alkalmasnak átalakítani.

Nem kell.

..."csak": oldalt --gyakorlatilag-- nem lehet kiszállni/deszantolni!
Vagyis APC/PSzH szerep esetén: meg kellene oldani a gyors és biztonságos kiszállást felszereléssel.!
Minden-más esetben nem kel.
Szerintem.

.
 
Nem kell.

..."csak": oldalt --gyakorlatilag-- nem lehet kiszállni/deszantolni!
Vagyis APC/PSzH szerep esetén: kell!
Minden-más esetben nem kel.
Szerintem.

.
én gpu val is simán desszantóltam meg más is. menetből is. nem nehéz a btr nél a desszant pláne ha nem veted harcba csak szállítod a gyalogságot mint az APC... ezek az új 8x8 as APC-k nem valódi apck hanem APC-IFV vegyes valami átmenet a kettő között. (egyfajta olcsósított IFVk akarnak lenni.)
 
ezek a nagykaliberű gépágyús 8x8 asok inkább AFV k és nem APC k. apc k nagyján nehézgéppuska van nem akarom képekkel telszemetelni. de nézd meg itrael vagy horvát brazil járművek a strykerek nagyrésze is csak nehézgéppuskás. szerte a világon APC a nagyobb fegyvert hordozók a közösalváz miatt apc néven futnak de azok inkább AFV k.