Ha türelmes lennék nem írtam volna.Ti nem türelmesek vagytok, hanem perverzek.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha türelmes lennék nem írtam volna.Ti nem türelmesek vagytok, hanem perverzek.
Spec èn már nem kaptam rá pénzt.Értem én hogy bármihez nyúlunk annak van következménye, s van hatása is. Hogy elpattog az eleje az annak a következménye hogy könnyű az eleje. Pont ezért rajzoltam Kriss-nek hogy tegyük az elejébe a motort s lesz deszant rész is. A rengeteg gardán is megszűnik. Ám Kriss mondta hogy maradjon egyben az egész így nem forszíroztam tovább a változtatást. Ugye csak nekem estetek hogy hogy gondolom! Nekem jó így is nem én pattogok benne! Meg nem én kínlódok oldalt a kiszállással. Remélem értesz.
- No erre mutattam a rakétás BTR-t hogy a rakétásoknak nem kell annyit ki-be járkálni. Toronycserével megoldható, más megoldotta. Nem volt jó az sem.
Ruhára most kaptatok pénzt. S sajnálom hogy eddig vennetek kellet, erről én nem tehetek. Ám érzem a keseredettségedet.
Volt szerintem kb tegnapelőttHiánylom a "gombokért" kifejezést ebből az örökzöld vitából!
Ez mennyire reális?Itt egy orosz cég amely BTR80 modernizálással is foglalkozik....
Utána lehet nézni,hogy náluk mennyibe fáj egy ilyen BTR-80 modernizálás úgy, hogy ők sem nyúlnak a BTR-80 hátuljához.
"A JSC "Muromteplovoz" - (korábban F. E. Dzerzsinszkijről elnevezett dízelmozdony üzem) 100 éves múltra tekint vissza, az 1916-ban alapított hadiipari komplexum városalakító, stratégiai vállalkozása Murom városában, Vlagyimirban található. Vidék.
A JSC "Muromteplovoz" egy diverzifikált vállalkozás, amely folyamatosan növeli a termelési mennyiséget és az alkalmazottak számát. A vállalkozás tervezési és technológiai szolgáltatásokat nyújt az alábbi területeken: általános gépészeti termékek, védelmi termékek, vasúti gépek gyártása, mezőgazdasági gépek gyártása, oktatóeszközök gyártása."
KorszerűsítésBTR-80
A modernizált BTR-80A páncélozott személyszállítót az élőerő és a könnyű páncélzatú ellenséges célpontok, valamint az alacsonyan repülő légi célpontok elleni küzdelemre tervezték.
A modernizáció a következőket kínálja:
- a névleges motorteljesítmény 8,3%-os növekedése;
- a motor maximális nyomatékának 62%-os növekedése;
- a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
- az üzemanyag-hatótáv növelése mind szárazföldi vezetés közben 500 km-ről 800 km-re, mind vízen 12 óráról 15 órára;
- az átlagsebesség 40%-os növekedése;
- a közlekedésbiztonság javítása;
- fokozott túlélés;
- az ergonómiai jellemzők javítása;
- javítja a karbantarthatóságot;
- fokozott tűzerő;
Nézd meg a videót
Súly üzemkész állapotban, kg 14500 Férőhelyek száma, fő tíz Maximális sebesség autópályán / vízen, km/h 80-90/10 Fegyverzet: Géppuska, típus / kaliber / szám PKTM / 7.62 / 1 Pisztoly, típus / kaliber / szám 2А42/30/1 Gránátvető, típus / kaliber / szám AG-17 / 30 / 1 Fegyverzetstabilizátor elektromechanikus kétsíkú
Szerintem a tizedesvessző elcsúszottEz mennyire reális?
Még ha teljesen új motort is kap, ez szerintem nem lehet igaz:
- a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
Hát azt írja 500 ről 800ra nő a hatótáv.Szerintem a tizedesvessző elcsúszott
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?A @Wilson által berakott anyag(hsz. ITT) nagyságrendileg ugyanazokat a műszaki adatokat adja meg, amiket szerintem is --viszonylag-- könnyen, gyorsan el lehet érni egy megfizethető modernizálás utáni, hazai kivitelezéssel.
Sokak véleményét összegezve: CURRUS közreműködés nélkül tartom csak lehetségesnek!
Modernizálva sem APC/IFV-ként alkalmazva, arra ebben a formában a modern hadviselésre alkalmatlan.
Támogatónak viszont "pont jó", a jelenlegi SEMMI(közeli) állapottól a bizonytalan 3-5-10 év múlva valószínűsíthető utód-megérkezésigés, +"gyorsíthatós"(lenne) ez a megvalósítás, és megfizethető!
Politikai szándék esetén lehetne jól is "PR-előadni"!
A "nagyobb falat":
A "hátul-kiszállós" átépítés-modernizációkból a legolcsóbb 250e $ volt Covid előtt a neten, már nincs fenn. Biztos oka van.
Ha lenne, most sem lenne több 350e $-nál. "Érdekes" volt!
Az is jobb lenne a SEMMI-nél, mert Pl:
- gyorsan,
- 10+ millió helyett is, "mindennel is" együtt sem lenne több fél milliónál,
- és mégis "hátul-kiszállós"...
.
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?
Kicsit "elszabadult az írói fantázia"....Ez mennyire reális?
Még ha teljesen új motort is kap, ez szerintem nem lehet igaz:
- a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
Ez ilyen tipikus "old eastern mentality". Nagy divat volt annó elmondani, hogy mindenből kell a kéziüzem is az automata mellé, meg az elektronika.. stb. mennyire gáz. Hát azért voltak arcok amikor valaki az UAZ-ból átült a Land Roverbe, G Mercibe és a HMMWV-t ne is említsük. De akkor gondolom vegyük ki a rádiót, jó lesz a postagalamb meg az éjjellátó és lámpák helyett pedig a gyertya...- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Legalább te érted, hogy nem személyes támadásnak ment. A BTR-t kikéne dobni a múzeumokba vagy Ukrajnába esetleg Afrikába..- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
"Fillérekért":Bár nem is oly rég itt írtam, de Ismétlés a Tudás nagymamája (annál akinél nem közelebbi rokon ):
- drón(okkal) a motortér feletti puttonyban, a kezelői állomással bent,
- Grad, más rakétatüzérséggel 5-50+ km lötávval, kb. az előző puttony helyén,
- műszaki kiszolgáló, karbantartó és/vagy utánpótlás szállító feladat "repesz-veszélyes" sávba,
- csapatlégvédelem a "hokedlis-Mistral" helyett,
- "csendesítve" szerintem felderítőnek is(de ezt majd vmi profi helyre tesz, ha kell),
- EW, anti-EW(Rádió-elektronikai felderítés és ellentevékenység),
- és még kb. ezer felszámolt, hiányzó képesség.
.
Azért egy tetőlemez megerősítés sem annyi mint felheggeszteni egy kopott ekevasat. A tesztelgetések pedig főleg azért szükségesek mert nem mindíg annyira okos és ügyes az a mérnök aki tervezte mint amennyire gondolta. Pl tengervízzhez számolta a vízkiszorítást, a meleg dunavizben egy kis őrvényléssel megfűszerezve pedig elsülyedt a gép. Nézz kőrül az életben, hogy mennyi mérnöki munka nem sikerült jól ! Az egy hónapról pedig annyit, hogy szerinted mennyi ideig tart csupaszra bontani egy gépet, megszabadítani a festéktől, hőkezelni a heggesztéshez, majd heggeszteni, hőkezelni, újrafesteni, majd ősszerakni! Még versenyszférábsn tervezgetés meg tesztelgetés nélkül is hetekről beszélnénk!- Persze hogy nem, - nekünk anno fél év alatt egy működő esztergapad dokumentációját kellet megtervezni, dipára, pauszra, lerajzólni a hajtástól a csavarokig! Mellé méretezni, doksiba rakni.
- Nem "Egy vaslapot a tetőpáncélra erősítésnek felrakni, az lehet egy hónap" Na ne már!
Nem azt mondtam hogy építsd meg, csak azt hogy tervezd meg, rajzold meg hogy működjön.
Egy mérnöknek nem kell reszelgetni, gyöközni a vasat. Neki tudnia kell mit hova miért s mennyit kell pakolni. Látjátok nektek nincs fogalmatok sem kinek mi a feladata.
- Sajnos itt tartunk, ahogy mondjátok, egy hónap a lemezfeltét. Pedig mennyi tervező program áll a mai fiatalok rendelkezésére, 3D is, nekünk fejben kellet ötletelni, számolni esetleg számológépen, ha volt. Suliba meg logarléc! Na de ti tudjátok fiatalok! Engem már hidegen hagy, ha 10 évig is teszitek fel azt a lemezt. Ha hadja a főnökötök. - Kalapács a válra s lehet sétálni, telik az idő. Ha a főnök megkérdi hová mész, lemezt egyengetni. - Hasznos munkát. -
Hegesztő, hegesztés, hegeszteni.Azért egy tetőlemez megerősítés sem annyi mint felheggeszteni egy kopott ekevasat. A tesztelgetések pedig főleg azért szükségesek mert nem mindíg annyira okos és ügyes az a mérnök aki tervezte mint amennyire gondolta. Pl tengervízzhez számolta a vízkiszorítást, a meleg dunavizben egy kis őrvényléssel megfűszerezve pedig elsülyedt a gép. Nézz kőrül az életben, hogy mennyi mérnöki munka nem sikerült jól ! Az egy hónapról pedig annyit, hogy szerinted mennyi ideig tart csupaszra bontani egy gépet, megszabadítani a festéktől, hőkezelni a heggesztéshez, majd heggeszteni, hőkezelni, újrafesteni, majd ősszerakni! Még versenyszférábsn tervezgetés meg tesztelgetés nélkül is hetekről beszélnénk!
- Inkább a ragozással van bajba a fordító.Kicsit "elszabadult az írói fantázia"
500-ról 800-ra.- Inkább a ragozással van bajba a fordító.
A fajlagos üzemanyag-fogyasztás 100%-ról - 71,5%-ra csökkent;
A meg tett út 500Km-ről - 700Km-re emelkedett.
Így a logikus.
- Inkább a ragozással van bajba a fordító.
A fajlagos üzemanyag-fogyasztás 100%-ról - 71,5%-ra csökkent;
A meg tett út 500Km-ről - 700Km-re emelkedett.
Így a logikus.
Pontosan, megnéztem az eredeti Orosz szöveget és egyértelműen úgy fogalmaznak benne, hogy 71,5%-al csökken az üzemanyag fogyasztás, lehet ,hogy a valóságban 71,5%-ra csökken az üzemanyagfogyasztás, de a honlap szövegében nem ez van....500-ról 800-ra.
Ez van leírva.
Az sehogy nem logikus.
Ahogy leírod valószínű az áll legközelebb az igazsághoz, de ők nem ezt írták.
Vagy a kmek vagy a százalék nem stimmel.
- Természetesen értem én hogy nem letámadni akartál, ám nem érted még mindig hogy mit szerettünk volna. Kellene a srácoknak kb vagy 50db BTR amivel tudnának gyakorolni a terepen, amiből hátul tudnának kilépni. Ha megjönnek az új gépek majd lecserélődnének. Ám addig is tudtak volna kulturáltabban gyakorlatozni. Na de a NEM - az NEM-et jelent. Ennyi.Legalább te érted, hogy nem személyes támadásnak ment. A BTR-t kikéne dobni a múzeumokba vagy Ukrajnába esetleg Afrikába..