Ha türelmes lennék nem írtam volna.Ti nem türelmesek vagytok, hanem perverzek.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha türelmes lennék nem írtam volna.Ti nem türelmesek vagytok, hanem perverzek.
Spec èn már nem kaptam rá pénzt.Értem én hogy bármihez nyúlunk annak van következménye, s van hatása is. Hogy elpattog az eleje az annak a következménye hogy könnyű az eleje. Pont ezért rajzoltam Kriss-nek hogy tegyük az elejébe a motort s lesz deszant rész is. A rengeteg gardán is megszűnik. Ám Kriss mondta hogy maradjon egyben az egész így nem forszíroztam tovább a változtatást. Ugye csak nekem estetek hogy hogy gondolom! Nekem jó így is nem én pattogok benne! Meg nem én kínlódok oldalt a kiszállással. Remélem értesz.
- No erre mutattam a rakétás BTR-t hogy a rakétásoknak nem kell annyit ki-be járkálni. Toronycserével megoldható, más megoldotta. Nem volt jó az sem.
Ruhára most kaptatok pénzt. S sajnálom hogy eddig vennetek kellet, erről én nem tehetek. Ám érzem a keseredettségedet.
Volt szerintem kb tegnapelőttHiánylom a "gombokért" kifejezést ebből az örökzöld vitából!
Ez mennyire reális?Itt egy orosz cég amely BTR80 modernizálással is foglalkozik....
Utána lehet nézni,hogy náluk mennyibe fáj egy ilyen BTR-80 modernizálás úgy, hogy ők sem nyúlnak a BTR-80 hátuljához.
"A JSC "Muromteplovoz" - (korábban F. E. Dzerzsinszkijről elnevezett dízelmozdony üzem) 100 éves múltra tekint vissza, az 1916-ban alapított hadiipari komplexum városalakító, stratégiai vállalkozása Murom városában, Vlagyimirban található. Vidék.
A JSC "Muromteplovoz" egy diverzifikált vállalkozás, amely folyamatosan növeli a termelési mennyiséget és az alkalmazottak számát. A vállalkozás tervezési és technológiai szolgáltatásokat nyújt az alábbi területeken: általános gépészeti termékek, védelmi termékek, vasúti gépek gyártása, mezőgazdasági gépek gyártása, oktatóeszközök gyártása."
![]()
KorszerűsítésBTR-80
A modernizált BTR-80A páncélozott személyszállítót az élőerő és a könnyű páncélzatú ellenséges célpontok, valamint az alacsonyan repülő légi célpontok elleni küzdelemre tervezték.
A modernizáció a következőket kínálja:
- a névleges motorteljesítmény 8,3%-os növekedése;
- a motor maximális nyomatékának 62%-os növekedése;
- a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
- az üzemanyag-hatótáv növelése mind szárazföldi vezetés közben 500 km-ről 800 km-re, mind vízen 12 óráról 15 órára;
- az átlagsebesség 40%-os növekedése;
- a közlekedésbiztonság javítása;
- fokozott túlélés;
- az ergonómiai jellemzők javítása;
- javítja a karbantarthatóságot;
- fokozott tűzerő;
Nézd meg a videót
Súly üzemkész állapotban, kg 14500 Férőhelyek száma, fő tíz Maximális sebesség autópályán / vízen, km/h 80-90/10 Fegyverzet: Géppuska, típus / kaliber / szám PKTM / 7.62 / 1 Pisztoly, típus / kaliber / szám 2А42/30/1 Gránátvető, típus / kaliber / szám AG-17 / 30 / 1 Fegyverzetstabilizátor elektromechanikus kétsíkú
Szerintem a tizedesvessző elcsúszottEz mennyire reális?
Még ha teljesen új motort is kap, ez szerintem nem lehet igaz:
- a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
Hát azt írja 500 ről 800ra nő a hatótáv.Szerintem a tizedesvessző elcsúszott
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?A @Wilson által berakott anyag(hsz. ITT) nagyságrendileg ugyanazokat a műszaki adatokat adja meg, amiket szerintem is --viszonylag-- könnyen, gyorsan el lehet érni egy megfizethető modernizálás utáni, hazai kivitelezéssel.
Sokak véleményét összegezve: CURRUS közreműködés nélkül tartom csak lehetségesnek!
Modernizálva sem APC/IFV-ként alkalmazva, arra ebben a formában a modern hadviselésre alkalmatlan.
Támogatónak viszont "pont jó", a jelenlegi SEMMI(közeli) állapottól a bizonytalan 3-5-10 év múlva valószínűsíthető utód-megérkezésigés, +"gyorsíthatós"(lenne) ez a megvalósítás, és megfizethető!
Politikai szándék esetén lehetne jól is "PR-előadni"!
A "nagyobb falat":
A "hátul-kiszállós" átépítés-modernizációkból a legolcsóbb 250e $ volt Covid előtt a neten, már nincs fenn. Biztos oka van.
Ha lenne, most sem lenne több 350e $-nál. "Érdekes" volt!
Az is jobb lenne a SEMMI-nél, mert Pl:
- gyorsan,
- 10+ millió helyett is, "mindennel is" együtt sem lenne több fél milliónál,
- és mégis "hátul-kiszállós"...
.
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?
Kicsit "elszabadult az írói fantázia"....Ez mennyire reális?
Még ha teljesen új motort is kap, ez szerintem nem lehet igaz:
- a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
Ez ilyen tipikus "old eastern mentality". Nagy divat volt annó elmondani, hogy mindenből kell a kéziüzem is az automata mellé, meg az elektronika.. stb. mennyire gáz. Hát azért voltak arcok amikor valaki az UAZ-ból átült a Land Roverbe, G Mercibe és a HMMWV-t ne is említsük. De akkor gondolom vegyük ki a rádiót, jó lesz a postagalamb meg az éjjellátó és lámpák helyett pedig a gyertya...- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát!Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Legalább te érted, hogy nem személyes támadásnak ment.- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
"Fillérekért":Bár nem is oly rég itt írtam, de Ismétlés a Tudás nagymamája (annál akinél nem közelebbi rokon):
- drón(okkal) a motortér feletti puttonyban, a kezelői állomással bent,
- Grad, más rakétatüzérséggel 5-50+ km lötávval, kb. az előző puttony helyén,
- műszaki kiszolgáló, karbantartó és/vagy utánpótlás szállító feladat "repesz-veszélyes" sávba,
- csapatlégvédelem a "hokedlis-Mistral" helyett,
- "csendesítve" szerintem felderítőnek is(de ezt majd vmi profi helyre tesz, ha kell),
- EW, anti-EW(Rádió-elektronikai felderítés és ellentevékenység),
- és még kb. ezer felszámolt, hiányzó képesség.
.
Azért egy tetőlemez megerősítés sem annyi mint felheggeszteni egy kopott ekevasat. A tesztelgetések pedig főleg azért szükségesek mert nem mindíg annyira okos és ügyes az a mérnök aki tervezte mint amennyire gondolta. Pl tengervízzhez számolta a vízkiszorítást, a meleg dunavizben egy kis őrvényléssel megfűszerezve pedig elsülyedt a gép. Nézz kőrül az életben, hogy mennyi mérnöki munka nem sikerült jól ! Az egy hónapról pedig annyit, hogy szerinted mennyi ideig tart csupaszra bontani egy gépet, megszabadítani a festéktől, hőkezelni a heggesztéshez, majd heggeszteni, hőkezelni, újrafesteni, majd ősszerakni! Még versenyszférábsn tervezgetés meg tesztelgetés nélkül is hetekről beszélnénk!- Persze hogy nem, - nekünk anno fél év alatt egy működő esztergapad dokumentációját kellet megtervezni, dipára, pauszra, lerajzólni a hajtástól a csavarokig! Mellé méretezni, doksiba rakni.
- Nem "Egy vaslapot a tetőpáncélra erősítésnek felrakni, az lehet egy hónap"![]()
![]()
Na ne már!
Nem azt mondtam hogy építsd meg, csak azt hogy tervezd meg, rajzold meg hogy működjön.
Egy mérnöknek nem kell reszelgetni, gyöközni a vasat. Neki tudnia kell mit hova miért s mennyit kell pakolni. Látjátok nektek nincs fogalmatok sem kinek mi a feladata.
- Sajnos itt tartunk, ahogy mondjátok, egy hónap a lemezfeltét.Pedig mennyi tervező program áll a mai fiatalok rendelkezésére, 3D is, nekünk fejben kellet ötletelni, számolni esetleg számológépen, ha volt. Suliba meg logarléc!
![]()
Na de ti tudjátok fiatalok! Engem már hidegen hagy, ha 10 évig is teszitek fel azt a lemezt. Ha hadja a főnökötök. -
Kalapács a válra s lehet sétálni, telik az idő.
Ha a főnök megkérdi hová mész, lemezt egyengetni.
- Hasznos munkát. -
Hegesztő, hegesztés, hegeszteni.Azért egy tetőlemez megerősítés sem annyi mint felheggeszteni egy kopott ekevasat. A tesztelgetések pedig főleg azért szükségesek mert nem mindíg annyira okos és ügyes az a mérnök aki tervezte mint amennyire gondolta. Pl tengervízzhez számolta a vízkiszorítást, a meleg dunavizben egy kis őrvényléssel megfűszerezve pedig elsülyedt a gép. Nézz kőrül az életben, hogy mennyi mérnöki munka nem sikerült jól ! Az egy hónapról pedig annyit, hogy szerinted mennyi ideig tart csupaszra bontani egy gépet, megszabadítani a festéktől, hőkezelni a heggesztéshez, majd heggeszteni, hőkezelni, újrafesteni, majd ősszerakni! Még versenyszférábsn tervezgetés meg tesztelgetés nélkül is hetekről beszélnénk!
- Inkább a ragozással van bajba a fordító.Kicsit "elszabadult az írói fantázia"
500-ról 800-ra.- Inkább a ragozással van bajba a fordító.
A fajlagos üzemanyag-fogyasztás 100%-ról - 71,5%-ra csökkent;
A meg tett út 500Km-ről - 700Km-re emelkedett.
Így a logikus.
- Inkább a ragozással van bajba a fordító.
A fajlagos üzemanyag-fogyasztás 100%-ról - 71,5%-ra csökkent;
A meg tett út 500Km-ről - 700Km-re emelkedett.
Így a logikus.
Pontosan, megnéztem az eredeti Orosz szöveget és egyértelműen úgy fogalmaznak benne, hogy 71,5%-al csökken az üzemanyag fogyasztás, lehet ,hogy a valóságban 71,5%-ra csökken az üzemanyagfogyasztás, de a honlap szövegében nem ez van....500-ról 800-ra.
Ez van leírva.
Az sehogy nem logikus.
Ahogy leírod valószínű az áll legközelebb az igazsághoz, de ők nem ezt írták.
Vagy a kmek vagy a százalék nem stimmel.
- Természetesen értem én hogy nem letámadni akartál, ám nem érted még mindig hogy mit szerettünk volna. Kellene a srácoknak kb vagy 50db BTR amivel tudnának gyakorolni a terepen, amiből hátul tudnának kilépni. Ha megjönnek az új gépek majd lecserélődnének. Ám addig is tudtak volna kulturáltabban gyakorlatozni. Na de a NEM - az NEM-et jelent. Ennyi.Legalább te érted, hogy nem személyes támadásnak ment.A BTR-t kikéne dobni a múzeumokba vagy Ukrajnába esetleg Afrikába..
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..