• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 721
15 298
113
Értem én hogy bármihez nyúlunk annak van következménye, s van hatása is. Hogy elpattog az eleje az annak a következménye hogy könnyű az eleje. Pont ezért rajzoltam Kriss-nek hogy tegyük az elejébe a motort s lesz deszant rész is. A rengeteg gardán is megszűnik. Ám Kriss mondta hogy maradjon egyben az egész így nem forszíroztam tovább a változtatást. Ugye csak nekem estetek hogy hogy gondolom! Nekem jó így is nem én pattogok benne! Meg nem én kínlódok oldalt a kiszállással. Remélem értesz.
- No erre mutattam a rakétás BTR-t hogy a rakétásoknak nem kell annyit ki-be járkálni. Toronycserével megoldható, más megoldotta. Nem volt jó az sem.

Ruhára most kaptatok pénzt. S sajnálom hogy eddig vennetek kellet, erről én nem tehetek. Ám érzem a keseredettségedet.
Spec èn már nem kaptam rá pénzt.

Keresd vissza arról mit írtam. Mire elég.
Kezdetnek jó.

Nem ruhára kapták. Egyéni felszerelésre.
A kettő nem egy halmaz. Csak részhalmaza a ruha.


Előre rakni a motort akkora áttervezès, ès költség, munka beszarnank.

500 darab amivel számolsz mikor készülne el.
Mennyi pénzért.
Hol??
Milyen munkaerő/gyár csinálna?

Rakètásnál a torony rakèta mennyibe kerülne.

Ja ahogy krisss írta a torony energiaellátása nincs megoldva.

Stbstbstb
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and alfa74

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 312
15 970
113
Itt egy orosz cég amely BTR80 modernizálással is foglalkozik....
Utána lehet nézni,hogy náluk mennyibe fáj egy ilyen BTR-80 modernizálás úgy, hogy ők sem nyúlnak a BTR-80 hátuljához.

"A JSC "Muromteplovoz" - (korábban F. E. Dzerzsinszkijről elnevezett dízelmozdony üzem) 100 éves múltra tekint vissza, az 1916-ban alapított hadiipari komplexum városalakító, stratégiai vállalkozása Murom városában, Vlagyimirban található. Vidék.

A JSC "Muromteplovoz" egy diverzifikált vállalkozás, amely folyamatosan növeli a termelési mennyiséget és az alkalmazottak számát. A vállalkozás tervezési és technológiai szolgáltatásokat nyújt az alábbi területeken: általános gépészeti termékek, védelmi termékek, vasúti gépek gyártása, mezőgazdasági gépek gyártása, oktatóeszközök gyártása."


A BTR-80 modernizálása

KorszerűsítésBTR-80​


A modernizált BTR-80A páncélozott személyszállítót az élőerő és a könnyű páncélzatú ellenséges célpontok, valamint az alacsonyan repülő légi célpontok elleni küzdelemre tervezték.

A modernizáció a következőket kínálja:



  • a névleges motorteljesítmény 8,3%-os növekedése;
  • a motor maximális nyomatékának 62%-os növekedése;
  • a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
  • az üzemanyag-hatótáv növelése mind szárazföldi vezetés közben 500 km-ről 800 km-re, mind vízen 12 óráról 15 órára;
  • az átlagsebesség 40%-os növekedése;
  • a közlekedésbiztonság javítása;
  • fokozott túlélés;
  • az ergonómiai jellemzők javítása;
  • javítja a karbantarthatóságot;
  • fokozott tűzerő;



Nézd meg a videót


Súly üzemkész állapotban, kg14500
Férőhelyek száma, főtíz
Maximális sebesség autópályán / vízen, km/h80-90/10
Fegyverzet:
Géppuska, típus / kaliber / számPKTM / 7.62 / 1
Pisztoly, típus / kaliber / szám2А42/30/1
Gránátvető, típus / kaliber / számAG-17 / 30 / 1
Fegyverzetstabilizátorelektromechanikus kétsíkú
Ez mennyire reális?
Még ha teljesen új motort is kap, ez szerintem nem lehet igaz:
  • a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 199
14 450
113
A @Wilson által berakott anyag(hsz. ITT) nagyságrendileg ugyanazokat a műszaki adatokat adja meg, amiket szerintem is --viszonylag-- könnyen, gyorsan el lehet érni egy megfizethető modernizálás utáni, hazai kivitelezéssel.

Sokak véleményét összegezve: CURRUS közreműködés nélkül tartom csak lehetségesnek!

Modernizálva sem APC/IFV-ként alkalmazva, arra ebben a formában a modern hadviselésre alkalmatlan.
Támogatónak viszont "pont jó", a jelenlegi SEMMI(közeli) állapottól a bizonytalan 3-5-10 év múlva valószínűsíthető utód-megérkezésigés, +"gyorsíthatós"(lenne) ez a megvalósítás, és megfizethető!
Politikai szándék esetén lehetne jól is "PR-előadni"!


A "nagyobb falat":
A "hátul-kiszállós" átépítés-modernizációkból a legolcsóbb 250e $ volt Covid előtt a neten, már nincs fenn. Biztos oka van.
Ha lenne, most sem lenne több 350e $-nál. "Érdekes" volt!
Az is jobb lenne a SEMMI-nél, mert Pl:
  1. gyorsan,
  2. 10+ millió helyett is, "mindennel is" együtt sem lenne több fél milliónál,
  3. és mégis "hátul-kiszállós"...

.
 
Last edited by a moderator:

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 476
5 307
113
A @Wilson által berakott anyag(hsz. ITT) nagyságrendileg ugyanazokat a műszaki adatokat adja meg, amiket szerintem is --viszonylag-- könnyen, gyorsan el lehet érni egy megfizethető modernizálás utáni, hazai kivitelezéssel.

Sokak véleményét összegezve: CURRUS közreműködés nélkül tartom csak lehetségesnek!

Modernizálva sem APC/IFV-ként alkalmazva, arra ebben a formában a modern hadviselésre alkalmatlan.
Támogatónak viszont "pont jó", a jelenlegi SEMMI(közeli) állapottól a bizonytalan 3-5-10 év múlva valószínűsíthető utód-megérkezésigés, +"gyorsíthatós"(lenne) ez a megvalósítás, és megfizethető!
Politikai szándék esetén lehetne jól is "PR-előadni"!


A "nagyobb falat":
A "hátul-kiszállós" átépítés-modernizációkból a legolcsóbb 250e $ volt Covid előtt a neten, már nincs fenn. Biztos oka van.
Ha lenne, most sem lenne több 350e $-nál. "Érdekes" volt!
Az is jobb lenne a SEMMI-nél, mert Pl:
  1. gyorsan,
  2. 10+ millió helyett is, "mindennel is" együtt sem lenne több fél milliónál,
  3. és mégis "hátul-kiszállós"...

.
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 199
14 450
113
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?


Bár nem is oly rég itt írtam, de Ismétlés a Tudás nagymamája (annál akinél nem közelebbi rokon ;) ):
  1. drón(okkal) a motortér feletti puttonyban, a kezelői állomással bent,
  2. Grad, más rakétatüzérséggel 5-50+ km lötávval, kb. az előző puttony helyén,
  3. műszaki kiszolgáló, karbantartó és/vagy utánpótlás szállító feladat "repesz-veszélyes" sávba,
  4. csapatlégvédelem a "hokedlis-Mistral" helyett,
  5. "csendesítve" szerintem felderítőnek is(de ezt majd vmi profi helyre tesz, ha kell),
  6. EW, anti-EW(Rádió-elektronikai felderítés és ellentevékenység),
  7. és még kb. ezer felszámolt, hiányzó képesség.


.
 
  • Tetszik
Reactions: Fekete Herceg

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
954
113
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Ez ilyen tipikus "old eastern mentality". Nagy divat volt annó elmondani, hogy mindenből kell a kéziüzem is az automata mellé, meg az elektronika.. stb. mennyire gáz. Hát azért voltak arcok amikor valaki az UAZ-ból átült a Land Roverbe, G Mercibe és a HMMWV-t ne is említsük. De akkor gondolom vegyük ki a rádiót, jó lesz a postagalamb meg az éjjellátó és lámpák helyett pedig a gyertya...
Ne mááár... minden meglehet tervezni jól, meg meg is lehet csinálni, csak mondjuk sok teszt és jó anyagminőség a feltétele.
Az AK esetében a felvetés igaz is volt. De mondok 1 másik dolgot, hasonló mentalitás.. régen a Ladák.. stb nem törtek enyire, mint ezek a hulladék nyugati típusok, mert nekimegy valaminek aztán már törik is. (Többször hallottam.) Csak azt felejti el az okos, hogy az az energia nem máshol mint a járműben tartózkodók testén/testében ment el, ami szép dolgokat tudott okozni.

De igen aki a hadseregben az üzemanyagfogyasztáson aggódik , az hülye tudomásul kell venni, hogy ezekebe a gépekbe erő kell és nem kis cccm motor.


- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
Legalább te érted, hogy nem személyes támadásnak ment. :) A BTR-t kikéne dobni a múzeumokba vagy Ukrajnába esetleg Afrikába..

Ha jobbat akarunk akkor nem a BTR-re kell költeni, hanem értelmes technikát venni. Idővel mindent cserélni kell és a farigcsálás csak ideig-óráig olcsóbb.
Egyik kedvenc olvasott érvem , mikor védték az az volt, hogy párszár méterről képes átlőni a gyengébben páncélozott harckocsikat oldalról.. hát nem tudom ki és hogyan akar a BTR-el a harckocsik mellé manőverezni, de egyészségére. Csak más katonát ne vigyen magával a hülyeségével.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
954
113
Bár nem is oly rég itt írtam, de Ismétlés a Tudás nagymamája (annál akinél nem közelebbi rokon ;) ):
  1. drón(okkal) a motortér feletti puttonyban, a kezelői állomással bent,
  2. Grad, más rakétatüzérséggel 5-50+ km lötávval, kb. az előző puttony helyén,
  3. műszaki kiszolgáló, karbantartó és/vagy utánpótlás szállító feladat "repesz-veszélyes" sávba,
  4. csapatlégvédelem a "hokedlis-Mistral" helyett,
  5. "csendesítve" szerintem felderítőnek is(de ezt majd vmi profi helyre tesz, ha kell),
  6. EW, anti-EW(Rádió-elektronikai felderítés és ellentevékenység),
  7. és még kb. ezer felszámolt, hiányzó képesség.


.
"Fillérekért":

1. : Toyota Hilux, Mercedes Sprinter 4x4 (emelt hasmagasságú). De van Unimog is ha nagyon rajzolgatni akartok.
2.: Van sok Rába, platós teherautó.
3.: Kérdés, hogy mennyire repesz-veszélyes... ,mert pont a BTR-nél.. :D Rába VZF vagy van sok Cougar.
4.: Ez is ráfér 1 pickupra és mobilabb is.
5.: Csendesítve a BTR? Mivel? Elektromos hajtással? Meg szerencse, hogy olyan apró jószág és alig lehet észrevenni. Akkor inkább nyeregbe.. :D Polaris jellegű sztori.
6. Ehhez sem kell feltétlen BTR, bár nem hátrány a nagy alapjármű.
7. Lehet, hogy olyan járművek kellenének oda, amik arra vannak tervezve alapból.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 265
40 877
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a legújabb változat.
A pótpáncélzathoz kell egy erősebb motor meg, meg kell erősíteni a felfüggesztést.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
773
2 257
93
- Persze hogy nem, - nekünk anno fél év alatt egy működő esztergapad dokumentációját kellet megtervezni, dipára, pauszra, lerajzólni a hajtástól a csavarokig! Mellé méretezni, doksiba rakni.
- Nem "Egy vaslapot a tetőpáncélra erősítésnek felrakni, az lehet egy hónap" :p :p :p Na ne már!
Nem azt mondtam hogy építsd meg, csak azt hogy tervezd meg, rajzold meg hogy működjön.
Egy mérnöknek nem kell reszelgetni, gyöközni a vasat. Neki tudnia kell mit hova miért s mennyit kell pakolni. Látjátok nektek nincs fogalmatok sem kinek mi a feladata.
- Sajnos itt tartunk, ahogy mondjátok, egy hónap a lemezfeltét. :( Pedig mennyi tervező program áll a mai fiatalok rendelkezésére, 3D is, nekünk fejben kellet ötletelni, számolni esetleg számológépen, ha volt. Suliba meg logarléc! :cool: o_O Na de ti tudjátok fiatalok! Engem már hidegen hagy, ha 10 évig is teszitek fel azt a lemezt. Ha hadja a főnökötök. - :rolleyes: Kalapács a válra s lehet sétálni, telik az idő. :p Ha a főnök megkérdi hová mész, lemezt egyengetni. :p - Hasznos munkát. -
Azért egy tetőlemez megerősítés sem annyi mint felheggeszteni egy kopott ekevasat. A tesztelgetések pedig főleg azért szükségesek mert nem mindíg annyira okos és ügyes az a mérnök aki tervezte mint amennyire gondolta. Pl tengervízzhez számolta a vízkiszorítást, a meleg dunavizben egy kis őrvényléssel megfűszerezve pedig elsülyedt a gép. Nézz kőrül az életben, hogy mennyi mérnöki munka nem sikerült jól ! Az egy hónapról pedig annyit, hogy szerinted mennyi ideig tart csupaszra bontani egy gépet, megszabadítani a festéktől, hőkezelni a heggesztéshez, majd heggeszteni, hőkezelni, újrafesteni, majd ősszerakni! Még versenyszférábsn tervezgetés meg tesztelgetés nélkül is hetekről beszélnénk!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and honved
K

kamm

Guest
Azért egy tetőlemez megerősítés sem annyi mint felheggeszteni egy kopott ekevasat. A tesztelgetések pedig főleg azért szükségesek mert nem mindíg annyira okos és ügyes az a mérnök aki tervezte mint amennyire gondolta. Pl tengervízzhez számolta a vízkiszorítást, a meleg dunavizben egy kis őrvényléssel megfűszerezve pedig elsülyedt a gép. Nézz kőrül az életben, hogy mennyi mérnöki munka nem sikerült jól ! Az egy hónapról pedig annyit, hogy szerinted mennyi ideig tart csupaszra bontani egy gépet, megszabadítani a festéktől, hőkezelni a heggesztéshez, majd heggeszteni, hőkezelni, újrafesteni, majd ősszerakni! Még versenyszférábsn tervezgetés meg tesztelgetés nélkül is hetekről beszélnénk!
Hegesztő, hegesztés, hegeszteni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 721
15 298
113
- Inkább a ragozással van bajba a fordító.
A fajlagos üzemanyag-fogyasztás 100%-ról - 71,5%-ra csökkent;
A meg tett út 500Km-ről - 700Km-re emelkedett.

Így a logikus.
500-ról 800-ra.
Ez van leírva.
Az sehogy nem logikus.

Ahogy leírod valószínű az áll legközelebb az igazsághoz, de ők nem ezt írták.
Vagy a kmek vagy a százalék nem stimmel.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
- Inkább a ragozással van bajba a fordító.
A fajlagos üzemanyag-fogyasztás 100%-ról - 71,5%-ra csökkent;
A meg tett út 500Km-ről - 700Km-re emelkedett.

Így a logikus.
500-ról 800-ra.
Ez van leírva.
Az sehogy nem logikus.

Ahogy leírod valószínű az áll legközelebb az igazsághoz, de ők nem ezt írták.
Vagy a kmek vagy a százalék nem stimmel.
Pontosan, megnéztem az eredeti Orosz szöveget és egyértelműen úgy fogalmaznak benne, hogy 71,5%-al csökken az üzemanyag fogyasztás, lehet ,hogy a valóságban 71,5%-ra csökken az üzemanyagfogyasztás, de a honlap szövegében nem ez van....
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 011
2 103
113
Legalább te érted, hogy nem személyes támadásnak ment. :) A BTR-t kikéne dobni a múzeumokba vagy Ukrajnába esetleg Afrikába..
- Természetesen értem én hogy nem letámadni akartál, ám nem érted még mindig hogy mit szerettünk volna. Kellene a srácoknak kb vagy 50db BTR amivel tudnának gyakorolni a terepen, amiből hátul tudnának kilépni. Ha megjönnek az új gépek majd lecserélődnének. Ám addig is tudtak volna kulturáltabban gyakorlatozni. Na de a NEM - az NEM-et jelent. Ennyi.

- A többinek meg keresni kell - kellene alternatív felhasználási megoldásokat. Erre is mondtam páldát. Mivel a NATO-nak be kell mutatni egy nehéz gépesített sereget. Ha kihajítod az 500 BTR-t akkor csökken a gépesített szám! Próbáljatok már elkezdeni gondolkodni, ha nehéz is.
- Az nem opció hogy lesz 48db harckocsink, meg 24db panczer lövegünk, 40 db Gidrán s majd megkérdik - no és? Mi van még? Hol vannak a rakétások, aknavetősök, rakéta sorozatvetősök stb..! Mi van a mennyiséggel, db? Stb....!? Ellehet gondolkodni! Mi mire elég.
- S mi mennyibe kerül. Ki s miből fogja azt kifizetni?

- Az Ukránoknak mennyi fegyver is ment már hogy tudjanak védekezni? Pedig nekik volt fegyverük! S mennyi fog menni még?
- Mi meddig tudnánk kitartani jelen fegyver mennyiséggel? Jó volna számolgatni kicsit fejben.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Pogány and alali77