• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
885
1 807
93
És akkor még arról nem beszéltünk,hogy ez egy harceszköz amellyel szemben speciális követelményeket támasztanak.
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
 
W

Wilson

Guest
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Ha hiszed ha nem, pl pont arra megy el a fejlesztéseknél sok idő és pénz , mivel az a követelmény,hogy a harcjármű menjen el árkon bokron keresztül, kibírja pl a hajtáslánc az ebből fakadó igénybevételeket stb.
 
K

Kopi2000

Guest
- Bameg :confused: Nem igényváltozásról volt szó. Kulturáltan.
Jarmufejlesztesnel nem veletlenul vannak teszpalyak, mert meg kell a gyakorlatban is bizonyosodni a tartossagrol. Trial an error (proba es hiba) modszer utjan, amit egyebkent mas teruleten is hasznalnak. Persze lehet improvizalni eszkozoket foleg haborus helyzetben, amikor a jarganyok harcteri elettartama amugy is alacsony. De egyenlore meg beke van....
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
K

Kopi2000

Guest
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
A kobalta eleg egyszeru lesz a XXI. Szazadi seregnek?
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Szerintem itt fejezd is be. Értem én, hogy a kommunista ideológia szerint a melós mindent IS meg tud egyedül csinálni (hallottam én olyat is kőművestől, hogy mi tudunk ám házat építeni mérnök nélkül is, de a mérnök nem tud). Nem, amit te mondasz az a totális csőd receptje. Egy tervezési folyamat nem annyi, hogy jajj de jó ötlet, megrajzolom és kész, hanem bizony teszt, újra tervezés. Ha nem így lenne, akkor pl. az összes autógyár, mindenféle törésteszt, fárasztás, tesztelés nélkül csak simán legyártana mindent. Akkor aztán lenne egy rakás életveszélyes, szar, állandóan elromló fostalicska az utakon. Honnan jutott eszedbe, hogy nem kell tesztelni? Nem ásóbotot gyártasz az őskorban.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
885
1 807
93
Miért? Menj ki és nézd meg milyen állapotúak a BTR-ek , amiket kipakolnak a közönség elé.. majd kérdezgesd a katonákat, ha nem akkor legyél tartalékos és látsz majd "csodákat".
- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 023
129 796
113
- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
A többivel ellentétben ez annyit is ér sajnos.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and Ocses

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
885
1 807
93
Szerintem ha a BTR maradnak akkor a tervezett ideig tartó rendszerben tartásukhoz és a legszükségesebb modernizálásukhoz (a tervezett felhasználásuknak megfelelően) szükséges javításokat és módosításokat el kell végezni, de ennél többet semmiképpen sem kell rájuk költeni mert teljesen felesleges.
Igen, ezt beszéltük Kriss-el is. Mivel szeretné ha egyben maradna.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 653
71 848
113
Ha hiszed ha nem, pl pont arra megy el a fejlesztéseknél sok idő és pénz , mivel az a követelmény,hogy a harcjármű menjen el árkon bokron keresztül, kibírja pl a hajtáslánc az ebből fakadó igénybevételeket stb.
Csak azt az egyet nem értem ebben, hogy mivel gyakorlatilag rendelkezésre áll általános szinten kihegyezve mindenféle gyártó termékében az adott feladatra hajtásláncok generációjának a tapasztalata, akkor hogyan is okoz még mindig akadályt? Van hosszú távú fuvarokra, jó útminőségen kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés), van hosszú távú fuvarokra változóan jó és abszolút gány útminőségre kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés) és ezeknek vannak könnyű, nehéz és különlegesen nehéz fuvarokhoz optimalizált alváltozatai és van kurva nehéz terepre globálisan többszáz féle hajtáslánc sorozatgyártott és prototípus verziókban és kis szériákban és sikeres manufakturális termékekben egyaránt és mégis fennáll az a gond, hogy x tonnát, x terepen melyik y hajtáslánc viheti is el megfelelően? Hmmm. :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest
Csak azt az egyet nem értem ebben, hogy mivel gyakorlatilag rendelkezésre áll általános szinten kihegyezve mindenféle gyártó termékében az adott feladatra hajtásláncok generációjának a tapasztalata, akkor hogyan is okoz még mindig akadályt? Van hosszú távú fuvarokra, jó útminőségen kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés), van hosszú távú fuvarokra változóan jó és abszolút gány útminőségre kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés) és ezeknek vannak könnyű, nehéz és különlegesen nehéz fuvarokhoz optimalizált alváltozatai és van kurva nehéz terepre globálisan többszáz féle hajtáslánc sorozatgyártott és prototípus verziókban és kis szériákban és sikeres manufakturális termékekben egyaránt és mégis fennáll az a gond, hogy x tonnát, x terepen melyik y hajtáslánc viheti is el megfelelően? Hmmm. :D :D :D
Csak ezek nem a (magyar) BTR-80-ra vannak optimalizálva és kifejlesztve, ha most bármelyik céget megkeresnél aki harcjármű gyártással és fejlesztéssel foglalkozik ,hogy a magyar BTR-be faragjon bele egy már meglévő hajtásláncot olyan árat kapnánk,hogy a döntéshozók füle ketté állna, sajnos ez egy ilyen buli de ezt már számtalanszor kitárgyaltuk a T-72-k modernizálása kapcsán.Ha pedig mi állnánk neki még nagyobb lenne a számla persze ha még közbeiktatnák jó magyar szokás szerint az átku...k KFT-t is akkor még drágább lenne a "buli".
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
W

Wilson

Guest
Igen, ezt beszéltük Kriss-el is. Mivel szeretné ha egyben maradna.
Itt egy orosz cég amely BTR80 modernizálással is foglalkozik....
Utána lehet nézni,hogy náluk mennyibe fáj egy ilyen BTR-80 modernizálás úgy, hogy ők sem nyúlnak a BTR-80 hátuljához.

"A JSC "Muromteplovoz" - (korábban F. E. Dzerzsinszkijről elnevezett dízelmozdony üzem) 100 éves múltra tekint vissza, az 1916-ban alapított hadiipari komplexum városalakító, stratégiai vállalkozása Murom városában, Vlagyimirban található. Vidék.

A JSC "Muromteplovoz" egy diverzifikált vállalkozás, amely folyamatosan növeli a termelési mennyiséget és az alkalmazottak számát. A vállalkozás tervezési és technológiai szolgáltatásokat nyújt az alábbi területeken: általános gépészeti termékek, védelmi termékek, vasúti gépek gyártása, mezőgazdasági gépek gyártása, oktatóeszközök gyártása."


A BTR-80 modernizálása

Korszerűsítés BTR-80​


A modernizált BTR-80A páncélozott személyszállítót az élőerő és a könnyű páncélzatú ellenséges célpontok, valamint az alacsonyan repülő légi célpontok elleni küzdelemre tervezték.

A modernizáció a következőket kínálja:



  • a névleges motorteljesítmény 8,3%-os növekedése;
  • a motor maximális nyomatékának 62%-os növekedése;
  • a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
  • az üzemanyag-hatótáv növelése mind szárazföldi vezetés közben 500 km-ről 800 km-re, mind vízen 12 óráról 15 órára;
  • az átlagsebesség 40%-os növekedése;
  • a közlekedésbiztonság javítása;
  • fokozott túlélés;
  • az ergonómiai jellemzők javítása;
  • javítja a karbantarthatóságot;
  • fokozott tűzerő;



Nézd meg a videót


Súly üzemkész állapotban, kg14500
Férőhelyek száma, főtíz
Maximális sebesség autópályán / vízen, km/h80-90/10
Fegyverzet:
Géppuska, típus / kaliber / számPKTM / 7.62 / 1
Pisztoly, típus / kaliber / szám2А42/30/1
Gránátvető, típus / kaliber / számAG-17 / 30 / 1
Fegyverzetstabilizátorelektromechanikus kétsíkú
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 653
71 848
113
Csak ezek nem a (magyar) BTR-80-ra vannak optimalizálva és kifejlesztve, ha most bármelyik céget megkeresnél aki harcjármű gyártással és fejlesztéssel foglalkozik ,hogy a magyar BTR-be faragjon bele egy már meglévő hajtásláncot olyan árat kapnánk,hogy a döntéshozók füle ketté állna, sajnos ez egy ilyen buli de ezt már számtalanszor kitárgyaltuk a T-72-k modernizálása kapcsán.Ha pedig mi állnánk neki még nagyobb lenne a számla persze ha még közbeiktatnák jó magyar szokás szerint az átku...k KFT-t is akkor még drágább lenne a "buli".
Miért? Egy hosszabb, vagy rövidebb kardán maga lenne a pokol? Terepre, tömegre és kerékátmérőre vannak optimalizálva, nem egy járműre. A járműre optimalizálás az már innentől annyi, hogy az x motor erejétt, hány sebességfokozaton keresztül továbbítod a tengelyekhez. HA teljes hajtáslánc cserét akarsz, akkor motor, váltó, differnciálművek, tengelyek bármelyik megfelelő, már kidolgozott eszközből megfelelnek, mert évszázada fejlesztik őket erre a célra egymás után, korszakosan mindig rengeteg megfelelő verziót gyártva és az ezeket a járműhöz szabás már csak méretezés azaz az összekötő kardán hossza, aminek a terhelhetősége szintén ki van kutatva. Nem varázslat.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
885
1 807
93
Egy tervezési folyamat nem annyi, hogy jajj de jó ötlet, megrajzolom és kész, hanem bizony teszt, újra tervezés. Ha nem így lenne, akkor pl. az összes autógyár, mindenféle törésteszt, fárasztás, tesztelés nélkül csak simán legyártana mindent. Akkor aztán lenne egy rakás életveszélyes, szar, állandóan elromló fostalicska az utakon. Honnan jutott eszedbe, hogy nem kell tesztelni? Nem ásóbotot gyártasz az őskorban.
Mitől vagy így kiakadva? Higgadj már le, légyszi. o_O Ki beszélt itt vadi új gépekről? Kibeszélt itt házépítésről? Ki mondta hogy nem kell tesztelni? :confused:

- Egy 40 éves BTR-ről van szó. Amit fel kellene újítani, mivel van belőle 500db. Erről beszélgetünk.
Vagy esetleg hova tudnánk felhasználni így egyben! Erről beszélgetünk s jöttök itt agymotorral meg törés tesztekkel meg 3-szoros tervezéssel! o_O Elszáll az agyam.
- Nézd meg a topik címét: BTR- 80. Nem eltévedtél?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
Azt èrtsd meg.
Van egy feleséged.

Aki csúnya.
Szar az ágyban ès csak fekszik mint egy darab fa.
Nem tud főzni, max rántottát süt. Azt is kiszárítja.
Nem tud takarítani, vagy csak szarul.
Nem tudsz vele beszèlgetni mert buta mint a föld.
Nincs humorérzéke.
Minden barátod utálja.

Akkor NEM költesz rá csak mert van egy közös lakáshiteletek meg 10 èvig. Nem küldöd fodrászhoz.
Hátha kicsit jobb lessz.
Mert ha igazán használható feleségét akarsz, újjat keresel.
A btr nem Rogán Cecília.



A btr olyan szar alap, abból nem tudsz kihozni semmit.
Kb bármihez nyúlsz, máshová is bele kell nyúlnod.

Elbasztuk meg a rádiók beèpítèsèt is.
Krisss leírta ha tornyot akarsz cserélni ahhoz kevès a motor.
Cserélhetnèl motort, de akkor már váltó sem ártana. Mert az nem rossz hanem katasztrófa.
A nehezebb motornál illene a futóműhöz is hozzányúlni.
Amúgy is mert terepen úgy elpattog az eleje csak pislogsz.
Igazából kormánytól motorig minden szar.
Az egész hajtáslánc.

Akkor még mindíg oldalt szálsz.
Az ülések szarok. Meg öv sincs.
Kényelmetlen.
Olyat belerakni ami jó, kb helyhiány miatt nem lehet.
Aknavèdelem nulla.
Nem is nagyon tudsz vele mit kezdeni.
Páncèlvèdelem is lófasz.
12,7 bárhonnan átviszi.
De egy 7.62 GPU páncéltörő is kissebb tavrol.
Hely a gyalogság cuccanak nincs.
A fegyverek elhasználtak benne.
Arra sincs sok esély hogy cseréljék, főleg most.

Ráadásul az az 500 db valószínű bőven nincs ennyi.
Mivel alkatrészhez bajosan jutunk ezután, ez fogyni is fog.

Ha meg kitörne valami erőteljes használatnál pikk-pakk elfogynak műszakilag.

Kb annyi pozitívumot tudok mondani autópályán jól megy.


Az meg mi hogy így kezeltük a többit is???

Nézd már meg dudi mennyièrt vesz bakancsot.
Hány ember köztük èn is mennyit költött-költ el hogy normális felszerelése legyen.
Konkrétan èvtizeddel ezelőtt is százezreket.
Volt csak a nadrág volt rajtam rendszeresített.

Mi az hogy a többit is így kezelték?
Mi a faszt kellene? A rajnak összedobi aksira ha 1 század gépből 4 indul csak?
Kicserélni a gumitömiteseket ha azok elöregedtek?

Ne az állomány legyen a hibás mert lerongyolódott minden körülöttük.
Eleget költenek a saját cuccaikra, hogy normálisan el tudják látni a feladatukat.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 705
12 175
113
Olyan us szokott történni hogy a tervezőasztalon készült elgondolás nem úgy sikerül gyakorlatban vagy nem úgy viselkedik amilyennek szánták ilyenkor biza újratàbla van...

Azt èrtsd meg.
Van egy feleséged.

Aki csúnya.
Szar az ágyban ès csak fekszik mint egy darab fa.
Nem tud főzni, max rántottát süt. Azt is kiszárítja.
Nem tud takarítani, vagy csak szarul.
Nem tudsz vele beszèlgetni mert buta mint a föld.
Nincs humorérzéke.
Minden barátod utálja.

Akkor NEM költesz rá csak mert van egy közös lakáshiteletek meg 10 èvig. Nem küldöd fodrászhoz.
Hátha kicsit jobb lessz.
Mert ha igazán használható feleségét akarsz, újjat keresel.
A btr nem Rogán Cecília.



A btr olyan szar alap, abból nem tudsz kihozni semmit.
Kb bármihez nyúlsz, máshová is bele kell nyúlnod.

Elbasztuk meg a rádiók beèpítèsèt is.
Krisss leírta ha tornyot akarsz cserélni ahhoz kevès a motor.
Cserélhetnèl motort, de akkor már váltó sem ártana. Mert az nem rossz hanem katasztrófa.
A nehezebb motornál illene a futóműhöz is hozzányúlni.
Amúgy is mert terepen úgy elpattog az eleje csak pislogsz.
Igazából kormánytól motorig minden szar.
Az egész hajtáslánc.

Akkor még mindíg oldalt szálsz.
Az ülések szarok. Meg öv sincs.
Kényelmetlen.
Olyat belerakni ami jó, kb helyhiány miatt nem lehet.
Aknavèdelem nulla.
Nem is nagyon tudsz vele mit kezdeni.
Páncèlvèdelem is lófasz.
12,7 bárhonnan átviszi.
De egy 7.62 GPU páncéltörő is kissebb tavrol.
Hely a gyalogság cuccanak nincs.
A fegyverek elhasználtak benne.
Arra sincs sok esély hogy cseréljék, főleg most.

Ráadásul az az 500 db valószínű bőven nincs ennyi.
Mivel alkatrészhez bajosan jutunk ezután, ez fogyni is fog.

Ha meg kitörne valami erőteljes használatnál pikk-pakk elfogynak műszakilag.

Kb annyi pozitívumot tudok mondani autópályán jól megy.


Az meg mi hogy így kezeltük a többit is???

Nézd már meg dudi mennyièrt vesz bakancsot.
Hány ember köztük èn is mennyit költött-költ el hogy normális felszerelése legyen.
Konkrétan èvtizeddel ezelőtt is százezreket.
Volt csak a nadrág volt rajtam rendszeresített.

Mi az hogy a többit is így kezelték?
Mi a faszt kellene? A rajnak összedobi aksira ha 1 század gépből 4 indul csak?
Kicserélni a gumitömiteseket ha azok elöregedtek?

Ne az állomány legyen a hibás mert lerongyolódott minden körülöttük.
Eleget költenek a saját cuccaikra, hogy normálisan el tudják látni a feladatukat.


Ti nem türelmesek vagytok, hanem perverzek.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Olvastam, de amire én gondolok abban semmilyen átalakítás nincs benne mivel sz..l nem lehet várat építeni, és a haderőfejlesztésre szánt költségvetési forrásokból szerintem felesleges a BTR-k átalakítására költeni...
Én csak azt nem éltem, hogy miélt kínlódunk itt ezzel. Én mint állampolgál csak annyit kélek, hogy az adó befizetésem fejében a seleg védjen meg. Aztán, ha nekik jó a jelenlegi Btl állapot, akkol ebbe ülnek bele, és, ha kell mennek benne a flontla. (Ugyanez vonatkozik a T-72-le is.)
Úgyhogy ebből a vitából inkább asszem kimaladok! Van legalább 400 belőle különböző állapotban, hajlá!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Lengyel_nem_medik

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Mitől vagy így kiakadva? Higgadj már le, légyszi. o_O Ki beszélt itt vadi új gépekről? Kibeszélt itt házépítésről? Ki mondta hogy nem kell tesztelni? :confused:

- Egy 40 éves BTR-ről van szó. Amit fel kellene újítani, mivel van belőle 500db. Erről beszélgetünk.
Vagy esetleg hova tudnánk felhasználni így egyben! Erről beszélgetünk s jöttök itt agymotorral meg törés tesztekkel meg 3-szoros tervezéssel! o_O Elszáll az agyam.
- Nézd meg a topik címét: BTR- 80. Nem eltévedtél?
Nem, nem tévedtem el. Amiről ti beszélgettek (függően attól, hogy épp ki az) az a teljes felújítás-alakítsuk át a hajtásláncot, felépítményt, fegyverzetet kör. Ezeket a járműveket a legjobban egy óceáni mesterséges korallzátony kialakítására lehetne használni. A BTR 80 nem korszerű, nem is lehet belőle olyasmit csinálni, még csak nem is élne túl a mai harci körülmények közt semeddig sem. Akkor minek? A másik, hogy amiket itt eddig előadtatok, az mind olyan (cseréljünk hajtásláncot, vagy milyen jó lenne légvédelemre) amihez bizony tervezni is kellene. Ez nem a fessünk rá új csapatjelzést, lehet piros is kategória. Kár erre pénzt pazarolni. Én ültem hasonlóban, nem tudom ti mennyit utaztatok ilyesmivel, hát köszi de nem. Ez olyan, hogy azt hiszem még mindig van MZ-ben R142 gaz66 és pszh alapon is. Hát én egyiket sem akarnám már használni, akkor sem, ha ne agy isten új hajtáslánc kerül alá. Ahogy a 130-as, vagy a 121-es rádiót sem, vagy a 107-est sem igazán. Miért? Mert nem felel meg a mai kor követelményeinek. Mert nagyobb veszélynek teszed ki magad ha ezeket használod, mint ha felállnál és elkezdenél átkiabálni a másiknak. Az meg, hogy de hát működő rádió, alakítsuk át gyorsadóvá, hiszen rádió/rádió láttunk az alibabán mindenféle szuper alkatrészt, az meg nem megy. Mert nem úgy lett tervezve, hogy át lehessen alakítani. Ahogy a BTR-80 sem. Olyan összegeket kellene rákölteni, aminek százszor jobb helye van a hadseregben. Nincs végtelen pénz. Ha meg lenne, akkor pláne nem erre kellene költeni.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
885
1 807
93
Amúgy is mert terepen úgy elpattog az eleje csak pislogsz.
Értem én hogy bármihez nyúlunk annak van következménye, s van hatása is. Hogy elpattog az eleje az annak a következménye hogy könnyű az eleje. Pont ezért rajzoltam Kriss-nek hogy tegyük az elejébe a motort s lesz deszant rész is. A rengeteg gardán is megszűnik. Ám Kriss mondta hogy maradjon egyben az egész így nem forszíroztam tovább a változtatást. Ugye csak nekem estetek hogy hogy gondolom! Nekem jó így is nem én pattogok benne! Meg nem én kínlódok oldalt a kiszállással. Remélem értesz.
- No erre mutattam a rakétás BTR-t hogy a rakétásoknak nem kell annyit ki-be járkálni. Toronycserével megoldható, más megoldotta. Nem volt jó az sem.

Ruhára most kaptatok pénzt. S sajnálom hogy eddig vennetek kellet, erről én nem tehetek. Ám érzem a keseredettségedet.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson