Olyan us szokott történni hogy a tervezőasztalon készült elgondolás nem úgy sikerül gyakorlatban vagy nem úgy viselkedik amilyennek szánták ilyenkor biza újratàbla van...- Bameg Nem igényváltozásról volt szó. Kulturáltan.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Olyan us szokott történni hogy a tervezőasztalon készült elgondolás nem úgy sikerül gyakorlatban vagy nem úgy viselkedik amilyennek szánták ilyenkor biza újratàbla van...- Bameg Nem igényváltozásról volt szó. Kulturáltan.
- Ide ennyi is elég, úgy se alkottok semmit. Venni kell itt mindent. Ennyi. -
Ha valaki agymotort szeretne rakni pl egy BTR-be az nem olyan egyszerű mint ahogy gondolod ugyanis ilyet még senki sem csinált nem tudod levenni a polcról a kész műszaki megoldásokat, tehát nekünk kell megcsinálni, és hiába vannak nagyon jó 3D tervező programok a prototípust a menetpróbákat nem lehet még kihagyni az egyenletből és ez még akkor is sok pénz és idő ha valami csoda folytán elsőre sikerül tökéletes műszaki megoldással előrukkolni , de sajnos inkább az a helyzet, hogy a prototípuson még bőven kell reszelni ,mire megszületik a jó műszaki megoldás.És akkor még arról nem beszéltünk,hogy ez egy harceszköz amellyel szemben speciális követelményeket támasztanak.Nem ezt írtam, olvasd el még egyszer. Én csak 3D progit írtam. Ám nem 3-szor kell tervezni egy gépet, meg reszelgetni. Vagy megtervezem-vagy nem. Igen mérnöki munka, gondolkodni kell.
Szerintem sokkal jobb irány az,hogy pl nem a meglévő BTR-re szabadítjuk rá a Béla meg a Józsi bácsikat (akik lehet a szakmájuk kiváló művelói) hanem pl az idetelepült a világ élvonalát képviselő hadiipari vállalatok (pl Rheinmetall) bázisan kezdjük el kiképezni és felépíteni a magyar hadipar gerincét képező magyar szakembergárdát, hosszú távon sokkal többet profitálunk belőle mintha a meglévő BTR-l akarnánk Boxereket csinálni,szerintem ha a BTR maradnak akkor a tervezett ideig tartó rendszerbentartásukhoz és a legszükségesebb modernizálásukhoz (a tervezett felhasználásuknak megfelelően) szükséges javításokat és módosításokat el kell végezni, de ennél többet semmiképpen sem kell rájuk költeni mert teljesen felesleges.- Ide ennyi is elég, úgy se alkottok semmit. Venni kell itt mindent. Ennyi. -
Állj le, mert nem érted, ..... Átmeneti időszakról van szó! .... Örülünk hogy készülnek az új gépek! Kényelmesen mint a buszban ülhetnek a katonáink.Megfelelő ipari kapacitás hiányában, igen, venni kell. Nem véletlen a zalaegerszegi és egyéb gyárfejlesztések, az országban, hadiipar téren.
Igen, nos itt már az 1. pontnál megbukott a dolog.Fontossági sorrend:
1 - Átgondoljuk mit óhajtunk tervezni, információ gyűjtés.
2 - Méretezés előtt mérünk, mérőszalag, tolómérő, finomabb mérőeszközök.
3 - A szerszámokat vesszük.
4 - Nem kell 3 szór tervezni! Nem selejtet kell gyártani.
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! Mit fog szólni a parancsnokom?És akkor még arról nem beszéltünk,hogy ez egy harceszköz amellyel szemben speciális követelményeket támasztanak.
Ha hiszed ha nem, pl pont arra megy el a fejlesztéseknél sok idő és pénz , mivel az a követelmény,hogy a harcjármű menjen el árkon bokron keresztül, kibírja pl a hajtáslánc az ebből fakadó igénybevételeket stb.- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Jarmufejlesztesnel nem veletlenul vannak teszpalyak, mert meg kell a gyakorlatban is bizonyosodni a tartossagrol. Trial an error (proba es hiba) modszer utjan, amit egyebkent mas teruleten is hasznalnak. Persze lehet improvizalni eszkozoket foleg haborus helyzetben, amikor a jarganyok harcteri elettartama amugy is alacsony. De egyenlore meg beke van....- Bameg Nem igényváltozásról volt szó. Kulturáltan.
A kobalta eleg egyszeru lesz a XXI. Szazadi seregnek?- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Szerintem itt fejezd is be. Értem én, hogy a kommunista ideológia szerint a melós mindent IS meg tud egyedül csinálni (hallottam én olyat is kőművestől, hogy mi tudunk ám házat építeni mérnök nélkül is, de a mérnök nem tud). Nem, amit te mondasz az a totális csőd receptje. Egy tervezési folyamat nem annyi, hogy jajj de jó ötlet, megrajzolom és kész, hanem bizony teszt, újra tervezés. Ha nem így lenne, akkor pl. az összes autógyár, mindenféle törésteszt, fárasztás, tesztelés nélkül csak simán legyártana mindent. Akkor aztán lenne egy rakás életveszélyes, szar, állandóan elromló fostalicska az utakon. Honnan jutott eszedbe, hogy nem kell tesztelni? Nem ásóbotot gyártasz az őskorban.- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!Miért? Menj ki és nézd meg milyen állapotúak a BTR-ek , amiket kipakolnak a közönség elé.. majd kérdezgesd a katonákat, ha nem akkor legyél tartalékos és látsz majd "csodákat".
A többivel ellentétben ez annyit is ér sajnos.- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
Igen, ezt beszéltük Kriss-el is. Mivel szeretné ha egyben maradna.Szerintem ha a BTR maradnak akkor a tervezett ideig tartó rendszerben tartásukhoz és a legszükségesebb modernizálásukhoz (a tervezett felhasználásuknak megfelelően) szükséges javításokat és módosításokat el kell végezni, de ennél többet semmiképpen sem kell rájuk költeni mert teljesen felesleges.
Olvastam, de amire én gondolok abban semmilyen átalakítás nincs benne mivel sz..l nem lehet várat építeni, és a haderőfejlesztésre szánt költségvetési forrásokból szerintem felesleges a BTR-k átalakítására költeni...Igen, ezt beszéltük Kriss-el is. Mivel szeretné ha egyben maradna.
Csak azt az egyet nem értem ebben, hogy mivel gyakorlatilag rendelkezésre áll általános szinten kihegyezve mindenféle gyártó termékében az adott feladatra hajtásláncok generációjának a tapasztalata, akkor hogyan is okoz még mindig akadályt? Van hosszú távú fuvarokra, jó útminőségen kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés), van hosszú távú fuvarokra változóan jó és abszolút gány útminőségre kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés) és ezeknek vannak könnyű, nehéz és különlegesen nehéz fuvarokhoz optimalizált alváltozatai és van kurva nehéz terepre globálisan többszáz féle hajtáslánc sorozatgyártott és prototípus verziókban és kis szériákban és sikeres manufakturális termékekben egyaránt és mégis fennáll az a gond, hogy x tonnát, x terepen melyik y hajtáslánc viheti is el megfelelően? Hmmm.Ha hiszed ha nem, pl pont arra megy el a fejlesztéseknél sok idő és pénz , mivel az a követelmény,hogy a harcjármű menjen el árkon bokron keresztül, kibírja pl a hajtáslánc az ebből fakadó igénybevételeket stb.
Amit ìrsz, hogy hàtulnyitóssà kéne tenni meg pont legkonplexebb és legdrágább àtalakítás viszont, úgy hogy az alap továbbra sem való semmire.Igen, ezt beszéltük Kriss-el is. Mivel szeretné ha egyben maradna.
Csak ezek nem a (magyar) BTR-80-ra vannak optimalizálva és kifejlesztve, ha most bármelyik céget megkeresnél aki harcjármű gyártással és fejlesztéssel foglalkozik ,hogy a magyar BTR-be faragjon bele egy már meglévő hajtásláncot olyan árat kapnánk,hogy a döntéshozók füle ketté állna, sajnos ez egy ilyen buli de ezt már számtalanszor kitárgyaltuk a T-72-k modernizálása kapcsán.Ha pedig mi állnánk neki még nagyobb lenne a számla persze ha még közbeiktatnák jó magyar szokás szerint az átku...k KFT-t is akkor még drágább lenne a "buli".Csak azt az egyet nem értem ebben, hogy mivel gyakorlatilag rendelkezésre áll általános szinten kihegyezve mindenféle gyártó termékében az adott feladatra hajtásláncok generációjának a tapasztalata, akkor hogyan is okoz még mindig akadályt? Van hosszú távú fuvarokra, jó útminőségen kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés), van hosszú távú fuvarokra változóan jó és abszolút gány útminőségre kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés) és ezeknek vannak könnyű, nehéz és különlegesen nehéz fuvarokhoz optimalizált alváltozatai és van kurva nehéz terepre globálisan többszáz féle hajtáslánc sorozatgyártott és prototípus verziókban és kis szériákban és sikeres manufakturális termékekben egyaránt és mégis fennáll az a gond, hogy x tonnát, x terepen melyik y hajtáslánc viheti is el megfelelően? Hmmm.
Itt egy orosz cég amely BTR80 modernizálással is foglalkozik....Igen, ezt beszéltük Kriss-el is. Mivel szeretné ha egyben maradna.
Súly üzemkész állapotban, kg | 14500 |
Férőhelyek száma, fő | tíz |
Maximális sebesség autópályán / vízen, km/h | 80-90/10 |
Fegyverzet: | |
Géppuska, típus / kaliber / szám | PKTM / 7.62 / 1 |
Pisztoly, típus / kaliber / szám | 2А42/30/1 |
Gránátvető, típus / kaliber / szám | AG-17 / 30 / 1 |
Fegyverzetstabilizátor | elektromechanikus kétsíkú |
Miért? Egy hosszabb, vagy rövidebb kardán maga lenne a pokol? Terepre, tömegre és kerékátmérőre vannak optimalizálva, nem egy járműre. A járműre optimalizálás az már innentől annyi, hogy az x motor erejétt, hány sebességfokozaton keresztül továbbítod a tengelyekhez. HA teljes hajtáslánc cserét akarsz, akkor motor, váltó, differnciálművek, tengelyek bármelyik megfelelő, már kidolgozott eszközből megfelelnek, mert évszázada fejlesztik őket erre a célra egymás után, korszakosan mindig rengeteg megfelelő verziót gyártva és az ezeket a járműhöz szabás már csak méretezés azaz az összekötő kardán hossza, aminek a terhelhetősége szintén ki van kutatva. Nem varázslat.Csak ezek nem a (magyar) BTR-80-ra vannak optimalizálva és kifejlesztve, ha most bármelyik céget megkeresnél aki harcjármű gyártással és fejlesztéssel foglalkozik ,hogy a magyar BTR-be faragjon bele egy már meglévő hajtásláncot olyan árat kapnánk,hogy a döntéshozók füle ketté állna, sajnos ez egy ilyen buli de ezt már számtalanszor kitárgyaltuk a T-72-k modernizálása kapcsán.Ha pedig mi állnánk neki még nagyobb lenne a számla persze ha még közbeiktatnák jó magyar szokás szerint az átku...k KFT-t is akkor még drágább lenne a "buli".