• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 286
84 040
113
Igen de ha az időjárás engedi a legtöbb esetben nyitott buvoval, kidugott fejjel vezetnek a sofőrök.
Így a műszereket nem nagyon figyelik.

Ezért lehetne hangjelzèst is beiktatni egy ilyen súlyos hibalehetőségnèl
Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 370
20 408
113
Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...
Az ergonómia lényege, hogy ne legyen egy amúgy is fárasztó feladat a szükségesnél még jóval nehezebb, fárasztóbb, adott esetben veszélyesebb. Általában meglepően apró módosítások is javíthatnak rajta. A fent említett hibalámpával párhuzamosan kötött csipogó pl. filléres megoldás.

Amúgy te amikor autót vezetsz folyamatosan a műszerfalat nézed, mondjuk egy hosszú monoton autópályázásnál, hogy mennyi az egyes műszerek állása? Az én autóm a hibákra, veszélyekre, figyelmet, esetleg reakciót igénylő dolgokra hangjelzéssel (idegesítő sípjel) emlékeztet, és a sebességmérőt se nézem pl. folyamatosan, arra a navigáció figyelmeztet, ha átlépem a megengedett sebességet pl. Minden figyelmem a forgalomnak tudom szentelni. Nem véletlen az sem, hogy minimalista HUD van sok modern autóban is.

Az ergonómia már egy konzervnyitónál is számít, nem hogy egy bonyolullt fegyveres erőgépnél. Ettől még a vezető is hibás,hogy nem tartotta be az utasítást, de az egyszerűsítés mindenki érdekét szolgálja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 286
84 040
113
Az ergonómia lényege, hogy ne legyen egy amúgy is fárasztó feladat a szükségesnél még jóval nehezebb, fárasztóbb, adott esetben veszélyesebb. Általában meglepően apró módosítások is javíthatnak rajta. A fent említett hibalámpával párhuzamosan kötött csipogó pl. filléres megoldás.

Amúgy te amikor autót vezetsz folyamatosan a műszerfalat nézed, mondjuk egy hosszú monoton autópályázásnál, hogy mennyi az egyes műszerek állása? Az én autóm a hibákra, veszélyekre, figyelmet, esetleg reakciót igénylő dolgokra hangjelzéssel (idegesítő sípjel) emlékeztet, és a sebességmérőt se nézem pl. folyamatosan, arra a navigáció figyelmeztet, ha átlépem a megengedett sebességet pl. Minden figyelmem a forgalomnak tudom szentelni. Nem véletlen az sem, hogy minimalista HUD van sok modern autóban is.

Az ergonómia már egy konzervnyitónál is számít, nem hogy egy bonyolullt fegyveres erőgépnél. Ettől még a vezető is hibás,hogy nem tartotta be az utasítást, de az egyszerűsítés mindenki érdekét szolgálja.
Azt azért észreveszi az ember amikor a műszerfal közepén elkezd világítani egy bazi piros lámpa. Ezenkívül a BTR eléggé érzékeny a hűtésre emiatt a sofőröknek erre külön oda kell figyelni. Szépíthetjük ahogy akarjuk, de a hősünk vagy hanyagságból vagy hozzánemértésből megfőzött egy BTR-t.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...
Hát. :D :rolleyes:
Igen így is fogalmazhatunk.
Ahogy èn is írtam. Nem felmentem őket.

Bár egy friss c-s jogsis, aki csinál egy osztálybasorolót, majd kb fél èvig nem vezet némelyik olyan izgatott volt, mint szűzlány azon a bizonyos èjszakán amikor ki kellett menni forgalomba.

Magamból kiindulva,èn nekem az első dolgom lett volna, ès menet közben 5 percenként ellenőrizték volna.:D
Dehát nem vagyunk egyformák.

Ès mégegyszer, semmibe nem telt volna a tervezőnek egy hangjelzèst beiktatni, egy olyan hibánál ami működésképtelenné teszi a járművet.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Azt azért észreveszi az ember amikor a műszerfal közepén elkezd világítani egy bazi piros lámpa. Ezenkívül a BTR eléggé érzékeny a hűtésre emiatt a sofőröknek erre külön oda kell figyelni. Szépíthetjük ahogy akarjuk, de a hősünk vagy hanyagságból vagy hozzánemértésből megfőzött egy BTR-t.
Több hősünk van.:D

Gondolom csak èn gurultak itt már pár métert behúzott kezifekkel.:rolleyes:
Hiába van lámpa.o_O
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 370
20 408
113
Aki nem hibázik az nem dolgozik, nincs ezzel baj, csak ne akarjuk a gépre fogni azt ami nem a gép hibája.
A szar ergonómia továbbra is szar, de látom te az a fajta ember vagy, aki ha valami szar, beleírja a kézikönyvbe, nem pedig kijavításán töri a fejét. Az AK tűzváltókar is jó lesz, nem kell balkezesbarát karabély sem, stb...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 286
84 040
113
A szar ergonómia továbbra is szar, de látom te az a fajta ember vagy, aki ha valami szar, beleírja a kézikönyvbe, nem pedig kijavításán töri a fejét.
Szar a BTR ez tény, de hidd el, ha nem teljesen leszarod az egészet, akkor feltűnik, ha kigyullad a piros lámpa.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 370
20 408
113
Szar a BTR ez tény, de hidd el, ha nem teljesen leszarod az egészet, akkor feltűnik, ha kigyullad a piros lámpa.
Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.
Na jó a currus miatt nem megy a like. :D

Mármint a btr-be volt terv váltocserere?
Vagy csak ötlet gyanánt?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 286
84 040
113
Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.
Azt nem észrrevenni, hogy felforr a hűtővíz úgy, hogy még világít is a gép már ne is haragudj de semmilyen formában nem a gép hibája.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 653
71 851
113
Azt nem észrrevenni, hogy felforr a hűtővíz úgy, hogy még világít is a gép már ne is haragudj de semmilyen formában nem a gép hibája.
Kivéve ha késik a jelzés vidáman mint tavaly egy kollégámnak a céges kocsival emelkedőn felfelé. Egyszercsak elment a powa', aztán mire megfőtt a motor kicsivel később már jelezte is a kis led. :D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 286
84 040
113
Kivéve ha késik a jelzés vidáman mint tavaly egy kollégámnak a céges kocsival emelkedőn felfelé. Egyszercsak elment a powa', aztán mire megfőtt a motor kicsivel később már jelezte is a kis led. :D
A BTR ennél egyszerűbb szerkezet. Ott vagy működik a visszajelző és időben jelez, vagy egyáltalán nem működik. A termosztát/érzékelő/jelzőlámpa láncba nincs beiktatva egy központi számítógép ami a késlekedést okozhatja.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
A motort nem lehetne kicserélni nagyobb teljesítményűre, mint a gyári? Mint Kriss is írta, a mai helyzetben még a jelenlegi szinten való fenntartás sem zökkenő mentes. Például egy kamion motor. Elég sok modell van, ami a jelenlegi teljesítményt jóval túlszárnyalja, tömegtermék, alkatrész utánpótlás megoldott. Egy sima Man HX motor is 60 le-vel erősebb (260 vs 326 le), de a D26 sorozatnak vannak erősebb darabjai.
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 785
32 172
113
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.
Szerintem azért ez a kardán erőltetés, mert általában igénytelenebb és strapabíróbb mint más meghajtás -persze mindennek megvan a maga hátránya. Talán ma már hidraulikával meg lehetne ezeket oldani, vagy villanymotorral (mármint pl a csörlőt).
Motor súlyát nem néztem. Nem tudom, hogy egy egy tonnás motor mennyire rontaná a súlypontot 13,5 t-nál. Mert nagyságrendileg 250 kg tömegnövekedés nem olyan sok. Persze nem a leggyengébb D26-os motor 326 lóerejéhez képest, de már egy 530 le-höz meg talán simán elviselhető a súlygyarapodás, mert az is 1 tonnás-ra írják hirdetésben:

De D15-öt, katalógusadatnak 860 kg-nak ír a gyártó, 279-440 le között:
Méretben 20 cm-el kissebnek tűnik a kamaz motor, mást nem tudtam összehasonlítani.

De nem vagyok mérnök, csak eszembe jutott, hogy elég kézenfekvő lenne, ha még úgy is rendszerben kell tartani és egyre nehezebb karbantartani is -és amúgy is alul motorizált; pláne, hogy még a MAN-on belül is találni többfajta erőforrást.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.
Szerintem azért ez a kardán erőltetés, mert általában igénytelenebb és strapabíróbb mint más meghajtás -persze mindennek megvan a maga hátránya. Talán ma már hidraulikával meg lehetne ezeket oldani, vagy villanymotorral (mármint pl a csörlőt).
Motor súlyát nem néztem. Nem tudom, hogy egy egy tonnás motor mennyire rontaná a súlypontot 13,5 t-nál. Mert nagyságrendileg 250 kg tömegnövekedés nem olyan sok. Persze nem a leggyengébb D26-os motor 326 lóerejéhez képest, de már egy 530 le-höz meg talán simán elviselhető a súlygyarapodás, mert az is 1 tonnás-ra írják hirdetésben:

De D15-öt, katalógusadatnak 860 kg-nak ír a gyártó, 279-440 le között:
Méretben 20 cm-el kissebnek tűnik a kamaz motor, mást nem tudtam összehasonlítani.

De nem vagyok mérnök, csak eszembe jutott, hogy elég kézenfekvő lenne, ha még úgy is rendszerben kell tartani és egyre nehezebb karbantartani is -és amúgy is alul motorizált; pláne, hogy még a MAN-on belül is találni többfajta erőforrást.
A súlypontvándorlást azért írtam csak, mert szerintem elképzelhető, hogy úgy már lógna segge a vízben úszáskor.
A kardánokat szerintem „teljesítményosztály”-ból válogatták bele (legalábbis remélem, hogy nem egyedi gyártás, hanem valami GOSZT szabvány szerinti katalógusból válogatható cucc), szóval egyrészt azért kéne kidobni motorcserekor őket, mert elöregedtek, másrészt az eltérő fordulatszám / nyomaték párost kevésbé lájkolják, mint a régit ----> vagyis gyengék az új motorhoz.
És akkor ez már igaz lehet a difikre, féltengelyekre, stb.

Jómagam mérnökféle lennék, de nem ilyen szárazföldi izékkel foglalkozom. Annyit látok a dologból, hogy irdatlan meló lenne az átalakítás, de akarat és némi pénzmag csodákra képes. Csak ezeknek a bicikliknek az esetében mindenből hiány van.
Ugye volt az a cikksorozat a HT-ban pár éve a kerékcsere kísérletekről.
Hiába lehetett volna évente akár százmilliókat is spórolni „flotta”-szinten. Egyszerűen lesz@rják, hogy folyik el a pénz a folyamatos abroncs-cserékre...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 012
13 992
113
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...

Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.
Szerintem azért ez a kardán erőltetés, mert általában igénytelenebb és strapabíróbb mint más meghajtás -persze mindennek megvan a maga hátránya. Talán ma már hidraulikával meg lehetne ezeket oldani, vagy villanymotorral (mármint pl a csörlőt).
Motor súlyát nem néztem. Nem tudom, hogy egy egy tonnás motor mennyire rontaná a súlypontot 13,5 t-nál. Mert nagyságrendileg 250 kg tömegnövekedés nem olyan sok. Persze nem a leggyengébb D26-os motor 326 lóerejéhez képest, de már egy 530 le-höz meg talán simán elviselhető a súlygyarapodás, mert az is 1 tonnás-ra írják hirdetésben:

De D15-öt, katalógusadatnak 860 kg-nak ír a gyártó, 279-440 le között:
Méretben 20 cm-el kissebnek tűnik a kamaz motor, mást nem tudtam összehasonlítani.

De nem vagyok mérnök, csak eszembe jutott, hogy elég kézenfekvő lenne, ha még úgy is rendszerben kell tartani és egyre nehezebb karbantartani is -és amúgy is alul motorizált; pláne, hogy még a MAN-on belül is találni többfajta erőforrást.

Az elejére egy (Alibaba)civil-csörlő, elektromos, többet-tudó, felesúly, +sok-liter másra használható "megnyert" hely!
Én is/Más is írta már, ugyanezt lehet 2-3 elektromos hajócsavar-meghajtással, még redundancia-szempontból is jobb lenne, szintén fele-súly, még kevéssel jobb vizes paraméterekkel, +szintén sok kiló/liter(hely) nyereség.

Ha van APU(külső-Diesel-es --a megható-motortól független-- áramforrás) akkor lehet jobb klímát használni, elektromos vezérlésű stabilizált-fegyveres tornyot rakni!

Az eredeti motor --motorgépész munkatárs szerint is-- 10-15% tuningot elbír, évtizedekkel ezelőtt is már csináltak ugyan-ebből kb. 350 Le-set (asszem' a bolgárok/csehek).

Politikai akarat esetén gombokért lehetne belőle sokkal jobb támogató(drón, rakéta-tüzér, tüzérségi vontató), műszaki, logisztikai kiszolgálót csinálni, amíg nem lesz pénz másik 2-3-400 darab hasonló, --ha módjával is de jelenleg azért repesz-/gyalogsági-fegyver "álló"-- szintű gépre.
Amíg nincs itt az utód, hazaárulás kidobni/eladni, leszerelni!

A súlypontvándorlást azért írtam csak, mert szerintem elképzelhető, hogy úgy már lógna segge a vízben úszáskor.
A kardánokat szerintem „teljesítményosztály”-ból válogatták bele (legalábbis remélem, hogy nem egyedi gyártás, hanem valami GOSZT szabvány szerinti katalógusból válogatható cucc), szóval egyrészt azért kéne kidobni motorcserekor őket, mert elöregedtek, másrészt az eltérő fordulatszám / nyomaték párost kevésbé lájkolják, mint a régit ----> vagyis gyengék az új motorhoz.
És akkor ez már igaz lehet a difikre, féltengelyekre, stb.

Jómagam mérnökféle lennék, de nem ilyen szárazföldi izékkel foglalkozom. Annyit látok a dologból, hogy irdatlan meló lenne az átalakítás, de akarat és némi pénzmag csodákra képes. Csak ezeknek a bicikliknek az esetében mindenből hiány van.
Ugye volt az a cikksorozat a HT-ban pár éve a kerékcsere kísérletekről.
Hiába lehetett volna évente akár százmilliókat is spórolni „flotta”-szinten. Egyszerűen lesz@rják, hogy folyik el a pénz a folyamatos abroncs-cserékre...

A korábbi harmadáras, háromszoros futás-idejű, háromszoros futott-kilométeres lehetőségű civil abroncs-cserét sem látom!!!

SEMMI szakértelemmel lehet égetni a milliárdokat, mert a politikai vezetés részéről nincs követelmény támasztva, nincs számonkérés, mert a politikai vezetés nem lát számonkérhetőséget saját magán sem, nincs politikai kockázata a döntően látszat-eredményeknek, a disszszemle-haderőnek, látszat-modernizálásnak.

Végigvezetve az ok-okozat láncon elég lehangoló az eredmény!

A politikai akarat nélkül pedig valóban eléggé "puki-flexelés", "testgáz-plasmavágás" és egyebek zajlit itt is, sajnos, holott valóban lehetne --"gombokért"-- zavarba ejtően jó eredményeket elérni a mostani, múltból hozott anyagból is, mutava némi kreativitást a "szomszédoknak"!!!

.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 286
84 040
113
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
36195236_347739971.pdf-6.jpg

Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
Van email címed?