Agregator, regebben minden radios 142-esben tartozek volt. Akar gaz66 akar btr en voltÖszinte leszek,én nem értek a Btr-ekhez-nem tudom mire gondolsz.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Agregator, regebben minden radios 142-esben tartozek volt. Akar gaz66 akar btr en voltÖszinte leszek,én nem értek a Btr-ekhez-nem tudom mire gondolsz.
Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...Igen de ha az időjárás engedi a legtöbb esetben nyitott buvoval, kidugott fejjel vezetnek a sofőrök.
Így a műszereket nem nagyon figyelik.
Ezért lehetne hangjelzèst is beiktatni egy ilyen súlyos hibalehetőségnèl
Az ergonómia lényege, hogy ne legyen egy amúgy is fárasztó feladat a szükségesnél még jóval nehezebb, fárasztóbb, adott esetben veszélyesebb. Általában meglepően apró módosítások is javíthatnak rajta. A fent említett hibalámpával párhuzamosan kötött csipogó pl. filléres megoldás.Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...
Azt azért észreveszi az ember amikor a műszerfal közepén elkezd világítani egy bazi piros lámpa. Ezenkívül a BTR eléggé érzékeny a hűtésre emiatt a sofőröknek erre külön oda kell figyelni. Szépíthetjük ahogy akarjuk, de a hősünk vagy hanyagságból vagy hozzánemértésből megfőzött egy BTR-t.Az ergonómia lényege, hogy ne legyen egy amúgy is fárasztó feladat a szükségesnél még jóval nehezebb, fárasztóbb, adott esetben veszélyesebb. Általában meglepően apró módosítások is javíthatnak rajta. A fent említett hibalámpával párhuzamosan kötött csipogó pl. filléres megoldás.
Amúgy te amikor autót vezetsz folyamatosan a műszerfalat nézed, mondjuk egy hosszú monoton autópályázásnál, hogy mennyi az egyes műszerek állása? Az én autóm a hibákra, veszélyekre, figyelmet, esetleg reakciót igénylő dolgokra hangjelzéssel (idegesítő sípjel) emlékeztet, és a sebességmérőt se nézem pl. folyamatosan, arra a navigáció figyelmeztet, ha átlépem a megengedett sebességet pl. Minden figyelmem a forgalomnak tudom szentelni. Nem véletlen az sem, hogy minimalista HUD van sok modern autóban is.
Az ergonómia már egy konzervnyitónál is számít, nem hogy egy bonyolullt fegyveres erőgépnél. Ettől még a vezető is hibás,hogy nem tartotta be az utasítást, de az egyszerűsítés mindenki érdekét szolgálja.
Hát.Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...
Több hősünk van.Azt azért észreveszi az ember amikor a műszerfal közepén elkezd világítani egy bazi piros lámpa. Ezenkívül a BTR eléggé érzékeny a hűtésre emiatt a sofőröknek erre külön oda kell figyelni. Szépíthetjük ahogy akarjuk, de a hősünk vagy hanyagságból vagy hozzánemértésből megfőzött egy BTR-t.
Aki nem hibázik az nem dolgozik, nincs ezzel baj, csak ne akarjuk a gépre fogni azt ami nem a gép hibája.Több hősünk van.
Gondolom csak èn gurultak itt már pár métert behúzott kezifekkel.
Hiába van lámpa.![]()
Csak azt tudom mondani az első írásom amire reagáltál, utolsó sorába kb ezt írtam le.Aki nem hibázik az nem dolgozik, nincs ezzel baj, csak ne akarjuk a gépre fogni azt ami nem a gép hibája.
A szar ergonómia továbbra is szar, de látom te az a fajta ember vagy, aki ha valami szar, beleírja a kézikönyvbe, nem pedig kijavításán töri a fejét. Az AK tűzváltókar is jó lesz, nem kell balkezesbarát karabély sem, stb...Aki nem hibázik az nem dolgozik, nincs ezzel baj, csak ne akarjuk a gépre fogni azt ami nem a gép hibája.
Szar a BTR ez tény, de hidd el, ha nem teljesen leszarod az egészet, akkor feltűnik, ha kigyullad a piros lámpa.A szar ergonómia továbbra is szar, de látom te az a fajta ember vagy, aki ha valami szar, beleírja a kézikönyvbe, nem pedig kijavításán töri a fejét.
Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.Szar a BTR ez tény, de hidd el, ha nem teljesen leszarod az egészet, akkor feltűnik, ha kigyullad a piros lámpa.
Na jó a currus miatt nem megy a like.Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.
Azt nem észrrevenni, hogy felforr a hűtővíz úgy, hogy még világít is a gép már ne is haragudj de semmilyen formában nem a gép hibája.Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.
Kivéve ha késik a jelzés vidáman mint tavaly egy kollégámnak a céges kocsival emelkedőn felfelé. Egyszercsak elment a powa', aztán mire megfőtt a motor kicsivel később már jelezte is a kis led.Azt nem észrrevenni, hogy felforr a hűtővíz úgy, hogy még világít is a gép már ne is haragudj de semmilyen formában nem a gép hibája.
A BTR ennél egyszerűbb szerkezet. Ott vagy működik a visszajelző és időben jelez, vagy egyáltalán nem működik. A termosztát/érzékelő/jelzőlámpa láncba nincs beiktatva egy központi számítógép ami a késlekedést okozhatja.Kivéve ha késik a jelzés vidáman mint tavaly egy kollégámnak a céges kocsival emelkedőn felfelé. Egyszercsak elment a powa', aztán mire megfőtt a motor kicsivel később már jelezte is a kis led.![]()
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).A motort nem lehetne kicserélni nagyobb teljesítményűre, mint a gyári? Mint Kriss is írta, a mai helyzetben még a jelenlegi szinten való fenntartás sem zökkenő mentes. Például egy kamion motor. Elég sok modell van, ami a jelenlegi teljesítményt jóval túlszárnyalja, tömegtermék, alkatrész utánpótlás megoldott. Egy sima Man HX motor is 60 le-vel erősebb (260 vs 326 le), de a D26 sorozatnak vannak erősebb darabjai.
Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
![]()
Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
A súlypontvándorlást azért írtam csak, mert szerintem elképzelhető, hogy úgy már lógna segge a vízben úszáskor.Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.
Szerintem azért ez a kardán erőltetés, mert általában igénytelenebb és strapabíróbb mint más meghajtás -persze mindennek megvan a maga hátránya. Talán ma már hidraulikával meg lehetne ezeket oldani, vagy villanymotorral (mármint pl a csörlőt).
Motor súlyát nem néztem. Nem tudom, hogy egy egy tonnás motor mennyire rontaná a súlypontot 13,5 t-nál. Mert nagyságrendileg 250 kg tömegnövekedés nem olyan sok. Persze nem a leggyengébb D26-os motor 326 lóerejéhez képest, de már egy 530 le-höz meg talán simán elviselhető a súlygyarapodás, mert az is 1 tonnás-ra írják hirdetésben:
![]()
Silnik MAN TGA TGS TGX D2676LF Euro4 D26 E4 NOWY, Stojadła, Lengyelország - Használt motor - Mascus Magyarország
Silnik MAN TGA TGS TGX D2676LF Euro4 D26 E4 NOWY eladó - Lengyelország - , Általános állapot (1-5): 5, Motorteljesítmény: 390 kW,... - Mascus Magyarországwww.mascus.hu
De D15-öt, katalógusadatnak 860 kg-nak ír a gyártó, 279-440 le között:
Méretben 20 cm-el kissebnek tűnik a kamaz motor, mást nem tudtam összehasonlítani.
De nem vagyok mérnök, csak eszembe jutott, hogy elég kézenfekvő lenne, ha még úgy is rendszerben kell tartani és egyre nehezebb karbantartani is -és amúgy is alul motorizált; pláne, hogy még a MAN-on belül is találni többfajta erőforrást.
Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
![]()
Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
Igen, igazad lehet. Főleg erőátvitel terén.
Szerintem azért ez a kardán erőltetés, mert általában igénytelenebb és strapabíróbb mint más meghajtás -persze mindennek megvan a maga hátránya. Talán ma már hidraulikával meg lehetne ezeket oldani, vagy villanymotorral (mármint pl a csörlőt).
Motor súlyát nem néztem. Nem tudom, hogy egy egy tonnás motor mennyire rontaná a súlypontot 13,5 t-nál. Mert nagyságrendileg 250 kg tömegnövekedés nem olyan sok. Persze nem a leggyengébb D26-os motor 326 lóerejéhez képest, de már egy 530 le-höz meg talán simán elviselhető a súlygyarapodás, mert az is 1 tonnás-ra írják hirdetésben:
![]()
Silnik MAN TGA TGS TGX D2676LF Euro4 D26 E4 NOWY, Stojadła, Lengyelország - Használt motor - Mascus Magyarország
Silnik MAN TGA TGS TGX D2676LF Euro4 D26 E4 NOWY eladó - Lengyelország - , Általános állapot (1-5): 5, Motorteljesítmény: 390 kW,... - Mascus Magyarországwww.mascus.hu
De D15-öt, katalógusadatnak 860 kg-nak ír a gyártó, 279-440 le között:
Méretben 20 cm-el kissebnek tűnik a kamaz motor, mást nem tudtam összehasonlítani.
De nem vagyok mérnök, csak eszembe jutott, hogy elég kézenfekvő lenne, ha még úgy is rendszerben kell tartani és egyre nehezebb karbantartani is -és amúgy is alul motorizált; pláne, hogy még a MAN-on belül is találni többfajta erőforrást.
A súlypontvándorlást azért írtam csak, mert szerintem elképzelhető, hogy úgy már lógna segge a vízben úszáskor.
A kardánokat szerintem „teljesítményosztály”-ból válogatták bele (legalábbis remélem, hogy nem egyedi gyártás, hanem valami GOSZT szabvány szerinti katalógusból válogatható cucc), szóval egyrészt azért kéne kidobni motorcserekor őket, mert elöregedtek, másrészt az eltérő fordulatszám / nyomaték párost kevésbé lájkolják, mint a régit ----> vagyis gyengék az új motorhoz.
És akkor ez már igaz lehet a difikre, féltengelyekre, stb.
Jómagam mérnökféle lennék, de nem ilyen szárazföldi izékkel foglalkozom. Annyit látok a dologból, hogy irdatlan meló lenne az átalakítás, de akarat és némi pénzmag csodákra képes. Csak ezeknek a bicikliknek az esetében mindenből hiány van.
Ugye volt az a cikksorozat a HT-ban pár éve a kerékcsere kísérletekről.
Hiába lehetett volna évente akár százmilliókat is spórolni „flotta”-szinten. Egyszerűen lesz@rják, hogy folyik el a pénz a folyamatos abroncs-cserékre...
Van email címed?Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
![]()
Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..