Öszinte leszek,én nem értek a Btr-ekhez-nem tudom mire gondolsz.Már nincs bennük kutya?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Öszinte leszek,én nem értek a Btr-ekhez-nem tudom mire gondolsz.Már nincs bennük kutya?
Lövész alakulatnál is előfordult.A Btr-eket sokszor honvédségi gyorstalpalós jogsival vezetik.ezzel még nem is lenne baj.A lövészeknél ha jol tudom,a harcjármű vezetőknél el is érik hogy értsenek a gépükhöz.De mégis mindig van 1-2 aki vagy szakmailag idióta,vagy emberileg annyira bele szarik,hogy többet árt mint használ.Megprobálom elmagyarázni,hogy értsd hogy mire gondolok.
Adott egy hirközpont btr,nem lövész alakulatnál.Az eredeti vezetője egy képzés alkalmával szabin volt,igy más vitte ki a gépet oktatásra.Azt tudni kell hogy ahhoz hogy huzamosabb ideig adjon,mennie kell a motornak.Ilyenkor ugye nem lehet lezárva a szellőzés.Ezt az eredeti sofőr el is mondta előző nap telefonon,mikor felhivták előző nap.Erre a srác másnap megfőzte a motort,mert a szellőzők nem voltak felnyitva.Na kb ez van ha olyanok nyulnak dolgokhoz,akik nem értenek hozzá vagy beleszarnak.Hozzá teszem az egyetlen normális állapotú btr volt,mert az eredeti sofőr már régi harcjármű vezető és mindig foglalkozott a gépével és ismerte is a teknikát ami rá volt bizva.
Bár nem tekintem magam a BTR szakérőjének és gyűlölöm is, viszont biztosan van benne hűtővíz hőmérséklet mérőóra...Lövész alakulatnál is előfordult.
Külszolgálatban is előfordult.
Ez a gép hibája is(egy újabb)ha nem jelzi kellő mértékben a sofőrnek, hogy mindjárt megfő a motor.
Persze ez nem mentesíti a hibázó sofőröket.
Igen de egy végzetes hibát jelezhetne nagyobb mértékben, akár hangjelzèssel is.Bár nem tekintem magam a BTR szakérőjének és gyűlölöm is, viszont biztosan van benne hűtővíz hőmérséklet mérőóra...
Igen de ha az időjárás engedi a legtöbb esetben nyitott buvoval, kidugott fejjel vezetnek a sofőrök.Nemcsak hűtővíz hőfokmérő óra van a BTR-ben, hanem egy piros lámpa is ami kigyullad, ha túlmelegszik a hűtővíz...
(én sem vagyok rá büszke, hogy tudom, nem kell vele szívni a véremet)
Agregator, regebben minden radios 142-esben tartozek volt. Akar gaz66 akar btr en voltÖszinte leszek,én nem értek a Btr-ekhez-nem tudom mire gondolsz.
Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...Igen de ha az időjárás engedi a legtöbb esetben nyitott buvoval, kidugott fejjel vezetnek a sofőrök.
Így a műszereket nem nagyon figyelik.
Ezért lehetne hangjelzèst is beiktatni egy ilyen súlyos hibalehetőségnèl
Az ergonómia lényege, hogy ne legyen egy amúgy is fárasztó feladat a szükségesnél még jóval nehezebb, fárasztóbb, adott esetben veszélyesebb. Általában meglepően apró módosítások is javíthatnak rajta. A fent említett hibalámpával párhuzamosan kötött csipogó pl. filléres megoldás.Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...
Azt azért észreveszi az ember amikor a műszerfal közepén elkezd világítani egy bazi piros lámpa. Ezenkívül a BTR eléggé érzékeny a hűtésre emiatt a sofőröknek erre külön oda kell figyelni. Szépíthetjük ahogy akarjuk, de a hősünk vagy hanyagságból vagy hozzánemértésből megfőzött egy BTR-t.Az ergonómia lényege, hogy ne legyen egy amúgy is fárasztó feladat a szükségesnél még jóval nehezebb, fárasztóbb, adott esetben veszélyesebb. Általában meglepően apró módosítások is javíthatnak rajta. A fent említett hibalámpával párhuzamosan kötött csipogó pl. filléres megoldás.
Amúgy te amikor autót vezetsz folyamatosan a műszerfalat nézed, mondjuk egy hosszú monoton autópályázásnál, hogy mennyi az egyes műszerek állása? Az én autóm a hibákra, veszélyekre, figyelmet, esetleg reakciót igénylő dolgokra hangjelzéssel (idegesítő sípjel) emlékeztet, és a sebességmérőt se nézem pl. folyamatosan, arra a navigáció figyelmeztet, ha átlépem a megengedett sebességet pl. Minden figyelmem a forgalomnak tudom szentelni. Nem véletlen az sem, hogy minimalista HUD van sok modern autóban is.
Az ergonómia már egy konzervnyitónál is számít, nem hogy egy bonyolullt fegyveres erőgépnél. Ettől még a vezető is hibás,hogy nem tartotta be az utasítást, de az egyszerűsítés mindenki érdekét szolgálja.
Hát.Mármint a hülye nem figyeli vezetés közben a műszereket...
Több hősünk van.Azt azért észreveszi az ember amikor a műszerfal közepén elkezd világítani egy bazi piros lámpa. Ezenkívül a BTR eléggé érzékeny a hűtésre emiatt a sofőröknek erre külön oda kell figyelni. Szépíthetjük ahogy akarjuk, de a hősünk vagy hanyagságból vagy hozzánemértésből megfőzött egy BTR-t.
Aki nem hibázik az nem dolgozik, nincs ezzel baj, csak ne akarjuk a gépre fogni azt ami nem a gép hibája.Több hősünk van.
Gondolom csak èn gurultak itt már pár métert behúzott kezifekkel.
Hiába van lámpa.
Csak azt tudom mondani az első írásom amire reagáltál, utolsó sorába kb ezt írtam le.Aki nem hibázik az nem dolgozik, nincs ezzel baj, csak ne akarjuk a gépre fogni azt ami nem a gép hibája.
A szar ergonómia továbbra is szar, de látom te az a fajta ember vagy, aki ha valami szar, beleírja a kézikönyvbe, nem pedig kijavításán töri a fejét. Az AK tűzváltókar is jó lesz, nem kell balkezesbarát karabély sem, stb...Aki nem hibázik az nem dolgozik, nincs ezzel baj, csak ne akarjuk a gépre fogni azt ami nem a gép hibája.
Szar a BTR ez tény, de hidd el, ha nem teljesen leszarod az egészet, akkor feltűnik, ha kigyullad a piros lámpa.A szar ergonómia továbbra is szar, de látom te az a fajta ember vagy, aki ha valami szar, beleírja a kézikönyvbe, nem pedig kijavításán töri a fejét.
Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.Szar a BTR ez tény, de hidd el, ha nem teljesen leszarod az egészet, akkor feltűnik, ha kigyullad a piros lámpa.
Na jó a currus miatt nem megy a like.Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.
Azt nem észrrevenni, hogy felforr a hűtővíz úgy, hogy még világít is a gép már ne is haragudj de semmilyen formában nem a gép hibája.Értem, nem is azt mondom, hogy nem baszta el, de vannak kezdők, vannak fáradt emberek, van monotonitás. Egy kis moddolás sokat dobna ezen is. Ez az amit még a Currusra lehetne bízni... Ahogy az automata váltót is volt aki javasolta, ami ennél sokkal nagyobb, de az is sokat segít a vezetőnek, hogy vezetés lényegére koncentrálhasson.
Kivéve ha késik a jelzés vidáman mint tavaly egy kollégámnak a céges kocsival emelkedőn felfelé. Egyszercsak elment a powa', aztán mire megfőtt a motor kicsivel később már jelezte is a kis led.Azt nem észrrevenni, hogy felforr a hűtővíz úgy, hogy még világít is a gép már ne is haragudj de semmilyen formában nem a gép hibája.