Korábban is volt már itt ötlet a motorcserére és ezzel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy az bizony tömegnövekedéssel és esetleg súlypontvándorlással járna együtt (nomeg a geometriai méretek is mások).
Egy Kamaz740-es motor elvileg 850kg körül van tömegben. Egy modern civil dízelmotor igencsak nehézre szokott sikeredni ehhez képest.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf
Gyors kereséssel ezt találtam és a legkönnyebb MAN dízel alulról súrolja az egy tonnát. Igaz ki lehet belőle préselni 360LE-t is elvileg.
De asszem a V8-as Scania motorok is 1100-1200kg között szoktak lenni.
Szóval 150-250 plusz kg csak a motornál és nem hinném, hogy ezt egy bármilyen modern váltóval vissza lehet hozni.
És ugye a BTR most is nehéz a lábai számára állítólag.
Ami még nekem rémisztő, az a motor és erőátszármaztatás esetlen elrendezése, meg a mérhetetlen mennyiségű kardánhasználat.
(Korábban is feltűnt, hogy mi itt keleten imádtunk minden szart kardánnal meghajtani és ehhez terjedelmes bonyolult geometriájú hajtóműveket gyártottunk. pl.: M44 mozdony, vagy D1 motorvonat segédberendezés meghajtása).
Itt is képesek voltak egy hosszú kardános transzmissziót elvinni előre, hogy meghajtsák a csörlőt, ha kellene + hátra a motor alá a hajócsavarhoz is megy egy, amit szintén szökőévente kell használni szerintem. Ha jól látom, még a hűtőventilátort is valami Hardy-tárcsás cumóval tekeri...
Nekem az egész meghajtás nem túl szerencsés koncepciónak tűnik...
Csak műszaki kíváncsiságból teszem fel a költői kérdést, vajon a csörlő, a ventilátor és a csavar meghajtásának elektromossá tételével mennyi súlyt lehetne megspórolni, és ha ezekhez (is) van generátor, akkor mekkora generátort bírhatna el a motor maximum?