M48 / M60 Patton harckocsi (USA)

MZK torony a Roketsantól az M60A3 modernizációhoz

Az M60A3 tartályok korszerűsítésének részeként a Roketsan kifejlesztett egy 105 mm-es MZK tornyot automatikus rakodóval. Csökkentette a tartály súlyát az MZK toronnyal.

A török fegyveres erők leltárában szereplő M60A3 fő harckocsik célja a "TİYK-M60A3 program" keretében történő korszerűsítés. Ebben az összefüggésben a Roketsan kifejlesztett egy nagyon speciális toronyrendszert az M60A3 tartályokhoz.

Kifejlesztett 105 mm-es MZK torony; Robbanó reaktív páncél (ERA) modulokból, vezető látórendszerből, kiegészítő tápegységből, ködhabarcsokból, lézeres figyelmeztető vevőkből, távirányítású fegyverrendszerből és autoloaderből áll. Az új torony, amely sokkal high-techebb, mint az M60A3 tartályok jelenlegi 14, 5 tonnás tornyai, súlya 13 tonna.

A Roketsan korábban saját ERA és Hollow Modular Add-on páncélmegoldásokat használt a Leopard 2A4 és M60T tartályok korszerűsítése során. Az ezekből a modernizációs projektekből szerzett tapasztalatok alapján a Roketsan egy sokkal fejlettebb megoldást tár fel az M60A3 tartályokhoz.

A kapott információk szerint SavunmaSanayiST.com; Ismeretes, hogy a török fegyveres erők leltárában több mint 600 M60A3 fő harci tartály található. A TİYK-M60A3 program keretein belül ezeknek a tartályoknak a modernizálása és az M60TM-hez hasonló képességekhez való szállítása a célja.

M60A3.jpg
M60-A3-Tank.jpg


Elég pofásan néz ki így az öreg fiú
 
@dudi @Kurfürst

Milyen állapotú M60-as Patton-ökből tunningolnak SLEP-et, honnan szednek elő, ha azokat nagyrészt régóta száműzték Nevadába, és nem tartjátok gépbarátnak az ő letárolásukat sem ?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Bentrōl kezelik a kotrót,kamerákkal,vagy ki kell ülni hozzá?
Bentről is kezelhető, de picit csavaros a dolog. A kezelő a torony elejében ül, ami miatt a páncélzatot is meg kellett vágni. Az ő pozíciójának a teteje is nyitható, ki tudja dugni a buksiját, ha begombolkozva kell dolgozni, akkor viszont a gépparancsnok a kupolán keresztül figyeli a kart és utasításokat ad a kezelőnek. Nem tudom mennyire lehetett ez így hatékony, azért vannak kétségeim. Pár éve volt szó a modernizálásukról, de a spanyolok inkább a közeljövőben történő kivonásuk mellett döntöttek. Valahol logikus, mert egyre kevesebb a rendszerben náluk már az M60 alapú gép ami miatt egyre nagyobb luxus az életben tartásuk. 19 darab M60 alapú hídvető és 38 Alcotán meg 1 darab M47 alapú hídvető és 22 darab műszaki mentő, ha jók az információim ennyi a Patton alapú flotta és ezekből sem mind működőképes.
Az még talán egy érdekes adalék lehet, hogy többféle kiegészítő szerszámot is rendszeresítettek hozzájuk, így nem csak ásásra voltak alkalmasak. Gyakorlatilag mindent tudtak, amit egy civil piacos exkavátor tud.
Ezen a képen jól látszik a kezelő pozíciója.
El%20carro%20de%20ingenieros%20Alacran%20(Ej%C3%A9rcito%20de%20Tierra).jpg

op70alacran.jpg

Itt meg egy közeli. Ezzel nagyon megszenvedtem, mire értékelhető és linkelhető képet találtam róla.
M60CZ_ALACRAN_GUADARRAMA_XII_MADRID_2008_17%2B%2528Custom%2529.JPG
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra