[HUN] Harckocsibeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 812
36 004
113
Csucsukám en tudom mennyit kernek egy Leoert, már ha igaz! A Lynx120-ra írtam! Az mennyi lehet? 13-15 milla/db?
Ugyan annyi kb. mint a sima IFV. Szinte csak löveget kell kifizetni pluszban - bár egy 120-as löveg meg egy gépágyú között sem biztos hogy olyan óriási a különbség...
Ha jól tutom akkor kb. 10 millió EUR körül van a Lynx darabja. Lynx-120 is kijönne 12-14 millióból szerintem. Leopard-2A8 árának a fele amiért hozza annak a képességeinek nagyrészét.
Szemből nem bírja az APFSDS-t úgy mint a Leopard-2 - kb. ennyi különbség! Ukrajnai háború is bizonyítja hogy tank-tank ellen ütközetek szuper ritkák, szóval ez nem feltétlen nagy baj.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and J.G.

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
754
2 030
93
Szittya megmondta hogy nem lesz belőle semmi!! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:



Jó lenne harckocsizó alegység minden lövészdandárba de század szintű mennyiség sose lesz önállóan sehol - önálló hk század nincs is sehol, értelme sincs, minimum zászlóaljtól van értelme, de annyi hk meg nincs és valószínűleg nem is lesz hogy jusson még 2 helyőrségbe. A +44 Leó ami felmerül az csak itteni vágyálom, és az is marad kb beláthatatlan ideig a gazdasági helyzetet elnézve. Nem azt mondom hogy szó szerint lehetetlen lenne kifizetnie az államnak, csak azt hogy biztosan nem lesz prioritásban mostanában. Örüljünk ha a még nem leszerződött beszerzésekből lesz valami: MLRS, kerekes önjáró, drónok stb.
Márpedig század szinten volt a képesség életben tartva korábban a Tatai dandàrnàl.
De nekem az is jó ha az egy zászlóalj T-72 őt kapja meg Debrecen. A lényeg, hogy legyen harckocsizó, kiszolgáló személyzet és lövegcső is a csupasz dandárjainknál. Arra már lehet építkezni.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 847
35 427
113

Több száz régi Merkava tank útban Európába: minden részlet a történelmi megállapodásról​

40 évvel azután, hogy az IDF-nél szolgálatba álltak, több száz, 2. és 3. márkájú Merkava harckocsi várhatóan két külföldi országba kerül, köztük először egy európai országba. A harckocsik az elmúlt években használaton kívül voltak, raktárakban maradtak – de az ukrajnai háború kitörése és a páncélozott hadijárművek iránti kereslet megújítása után tesztelték őket, és elég alkalmasnak találták az eladásra.​

Először exportálják Európába az egyik izraeli szimbólumot: 40 évvel azután, hogy az IDF-nél szolgálatba álltak, várhatóan hamarosan eladják az Izraelben gyártott régi Merkava tankokat a két idegen hadsereg eléri Európát, és magas koruk ellenére tovább szolgál.

Az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának hamarosan jóvá kell hagynia Izraelnek több száz Merkava Mark 2 és 3 típusú harckocsi eladását, amelyeket az 1980-as és 1990-es években gyártottak Izraelben, és amelyeket az elmúlt években leszereltek.két külföldi országba, az egyik Európában, az ukrajnai háború és a klasszikus páncélozott hadijárművek beszerzésének finomítása mellett. Ez az első alkalom, hogy Merkava tankokat adnak el európai országnak.

A védelmi minisztérium a folyamat érzékenységére tekintettel nem adja meg a több mint 200 használt izraeli harckocsi vásárlásáról megállapodott két ország nevét, de az ügylet a végleges aláírás küszöbén áll, és várhatóan megszületik. viszonylag azonnal, körülbelül három hónapon belül elkészült. A védelmi minisztérium illetékesei azt mondták a Ynetnek, hogy mivel ezekben a harckocsikban egyes mechanikai alkatrészek – különösen a motor – amerikai gyártmányúak, a tranzakció végrehajtásához a washingtoni védelmi minisztérium jóváhagyása szükséges.

Becslések szerint az ügylet összege az összes tank esetében eléri a több tízmillió dollárt, ez az összeg az államkasszába kerül, és valószínűleg közvetlenül a védelmi intézménybe kerül. Ez az új nyugati harckocsik beszerzése kapcsán elhanyagolhatónak tekinthető összeg. Az arányosság kedvéért körülbelül egy évtizede a Honvédelmi Minisztérium felajánlotta egy külföldi hadseregnek egy új Mark 4 Merkava harckocsi beszerzését a gyártósorról, tankonként körülbelül négymillió dollárért.

A részletek azt mutatják, hogy a két tranzakció szétválik – az egyik a régebbi Merkava 2 harckocsikat, a másik pedig a kilencvenes években szolgálatba lépett Merkava Mark 3-at tartalmazza, és főleg a 188. dandár vadászgépeit szolgálta. Az elmúlt években ezek a harckocsik kiestek a használatból, és mára mind a 3 rendes páncélos dandár - 401, 188 és 7. dandár - fejlett Merkava Mark 4 harckocsikkal van felszerelve aktív páncéltörő rakéták elleni, szélkabátos típusú és számítógépes védelmi rendszerrel. irányító és irányító rendszerek.

A rendes harckocsik egy része, különösen a kevesebb tapasztalattal rendelkezők tartalékdandárokhoz kerültek, köztük a harckocsik helyett a 10. (Harel) dandárhoz. Azonban több mint 200 árva harckocsi maradt az IDF karbantartó raktárában. A védelmi szervezet eleinte pesszimista volt azzal kapcsolatban, hogy külföldi hadsereg vásárolja meg őket, és mérlegelték, hogy vas-újrafeldolgozó vállalkozóknak adják el, de a selejtezés előtt nem. De az ellenfegyverkezés jól megerősíti őket, és ezzel egyidejűleg tavaly kitört a háború Oroszország és Ukrajna között, amely megváltoztatta az európai országok biztonsági igényeit. A használt harckocsik iránti kezdeti érdeklődés már tavaly év közepén megindult, és a Honvédelmi Minisztérium sietett ellenőrizni a régi harckocsik állapotát,
A biztonsági tisztviselők kifejtették, hogy "egy tartály késztermékként történő előállítása összetett és hosszú folyamat, amely két évig is eltarthat, és egy vagyonba kerül, a mi korunkban vannak olyan tartályok, amelyek holnap reggel üzemképesek, bizonylatokkal, nyílt és beépített területeken." A források azt is közölték, hogy "Európa olyan fegyverkezési versenyben zajlik, amely a második világháború óta nem volt ugyanaz". Például a német védelmi minisztérium megháromszorozta védelmi költségvetését az Oroszországgal fennálló feszültségek miatt, miközben Svédország és Finnország csatlakozik a NATO-hoz, és csak tegnap számolt be az izraeli védelmi minisztérium minden idők rekordjáról az izraeli fegyverek világnak történő eladásában - körülbelül 12,5 milliárd dollárt az elmúlt évben.

Megjegyzendő, hogy az IDF raktáraiban még mindig több száz M-113 APC van, amelyek szintén használaton kívül vannak, tekintettel az NMR és az Eitan APC-k elmúlt években történő bevezetésére, főként a rendes brigádok számára. Ezekre az APC-kre, amelyek nem tekinthetők védettnek a páncéltörő tűztől, továbbra sincs külföldi kereslet. Ugyanakkor az elmúlt években Izraelnek sikerült elősegítenie a leszerelt légierő F-16-os repülőgépeinek értékesítését a horvát hadsereg számára. A biztonsági tisztviselők kijelentették, hogy "nehéz eladni a katonai feleslegeket, mi pedig igyekszünk vonzóak lenni, és amennyire csak lehetséges meghosszabbítani az életüket".

Az első harckocsi harckocsikat, Izrael Tal (Telik) vezérőrnagy és Israel Tilan mérnök fejlesztésének termékét az 1970-es évek végén gyártották Izraelben, és első változatukat, a Mark 1-et már a hadműveleti tevékenységbe integrálták. Az első libanoni háború a galileai béke hadművelet során. Közvetlenül ezt követően a Honvédelmi Minisztérium kidolgozta az utóverziót, a Mark 2-t, olyan fejlesztésekkel, amelyek lehetővé tették a hadviselést a lakott területeken is, és a passzív védelmet szolgáló kiegészítéseket. A rendszeres és tartalék páncélosok több ezer sikeres csatát jegyeztek fel harckocsi harckocsikban az összes közelmúltbeli izraeli rendszerben, a libanoni biztonsági zónában, a Védőfal hadműveletben, a második libanoni háborúban, a Gázai övezetben folytatott hadműveletekben a kiszállás előtt és után,
Millen jó lenne, ha mink lennénk a vásárlók, ez egy jó húzás lenne haderőfejlesztés terén.