[HUN] Helikopterbeszerzés

Szerintem ha akarna az Airbus készíthtne egy normális dedikált fegyveres verziót a H145 -ből. Lenne rá pár ötletem. természetesen 5 lapátos verzió, az utastérből üléseket burkolatokat kipakolni, törzs megerősítő kereteket beépíteni a keretekhez kívülről fix fegyvertartó szárnyakat felszerelni. Utastérbe pótüzemanyag tartályokat beépíteni. Pilótákat védő plusz páncélzatót felszerelni. És a 20 gépünkből legalább 12 db átépíthetnénk.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Szerintem ha akarna az Airbus készíthtne egy normális dedikált fegyveres verziót a H145 -ből. Lenne rá pár ötletem. természetesen 5 lapátos verzió, az utastérből üléseket burkolatokat kipakolni, törzs megerősítő kereteket beépíteni a keretekhez kívülről fix fegyvertartó szárnyakat felszerelni. Utastérbe pótüzemanyag tartályokat beépíteni. Pilótákat védő plusz páncélzatót felszerelni. És a 20 gépünkből legalább 12 db átépíthetnénk.
Nekünk a legolcsóbb és a legegyszerűbb ha mind a 20 145-ös megkapná maximális H-force csomagot és legalább 10-12 készletnyi fegyver felfüggesztőnk és fegyverzetünk lenne. legalább 6-8 gép levegőben szinte folyamatosan lehetne egyenként 8 Spikekkal - elég komoly erő lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Szerintem a mai formájában H-force is csomaggal is csak repülő műanyag koporsó. Semmilyen komolyabb katonai célra nem alkalmas.
 
  • Hűha
Reactions: Aladeen
Ja és elfelejtettem még, a jegesedés gátlót is fejleszteni hozzá és be szerelni a gépekbe.
 
Szerintem a mai formájában H-force is csomaggal is csak repülő műanyag koporsó. Semmilyen komolyabb katonai célra nem alkalmas.
Miért is nem?!?
Gépágyúzni és rakétablokkozni tényleg veszélyes vele (max. COIN műveletben jó), de "Szpájkoni" 10+ km-ről teljesen jó!
Föld felett pár tizméterre repülve terep ölelésében abszolút jól használható szerintem.

Front fölé berepkedni Apache-val is ugyan olyan veszélyes mint ezzel: ugyan leszedi egy Igla vagy Pantsir vagy BUK. Ha meg nem kell berepülni a front fölé, akkor meg 145M-is jó.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
A legújabb AW249-es helikopterek váltják fel a magyar Mi-24-est? [ELEMZÉS]

JULIUSZ SABAK

A hadiipari együttműködésről szóló olasz-magyar tárgyalások során kiemelt figyelmet fordítottak az új AW-249 NEES felderítő és kísérőhelikopter, a pilóta nélküli légi rendszerek és a drónellenes rendszerek (C-UAS) fejlesztésére. A megbízott országos fegyverkezési igazgató, Tömböl László tábornok szerint ezek prioritások a magyar honvédség modernizációs terveiben.


Mindkét ország küldöttsége február 17-én Firenzében, a Segretariato Generale Della Difesa (Segredifesa – Védelmi Főtitkárság) székhelyén találkozott. Az olasz delegációt Luciano Portolano tábornok védelmi főtitkár és nemzeti fegyverzeti igazgató vezette, Magyarországot pedig a megbízott nemzeti fegyverzeti igazgató, tábornok képviselte. Tömbol László. Mindkét fél érdekelt a kiterjedt ipari és katonai együttműködésben, amely a 2013-as kétoldalú kormányközi megállapodásnak köszönhetően valósulhat meg.

Az olasz fél megerősítette, hogy az ipar kész minden szükséges támogatást megadni a magyar fegyveres erők modernizációs igényeihez, kiterjedt ipari együttműködés keretében is. Ez megfelel Magyarország elvárásainak, amely nem annyira fegyverszállítókat, mint inkább stratégiai partnereket keres a védelmi iparban. Természetesen a fegyveres erők kiemelt programjainak részeként.

Ezzel kapcsolatban kiemelt figyelmet fordítottak a Leonardo Helicopters AW249 NEES felderítő és kísérőhelikopter (olaszul: Nuovo Elicottero da Esplorazione e Scorta) fejlesztésére, amely az AW129 gépek utódja lesz, mivel úgy vélték, kimerítették műszaki és korszerűsítési képességeiket. Tavaly szeptemberben hajtotta végre első repülését az első AW249-es prototípus, és jelenleg ez az osztály legújabb konstrukciója a világon. Eddig csak Olaszország döntött úgy, hogy 48 darabot vásárol. Többek között ebben a programban való együttműködést javasolták. Lengyelország a Kruk program ajánlatának részeként, de Varsó a Boeing AH-64E Apache helikopterek vásárlását választotta. Felismerték, hogy a Kruk program prioritásai eltérnek a NEES programban felvázolt prioritásoktól.

Magyarország érdekes partnernek bizonyulhat Olaszország számára az együttműködés és a társfinanszírozás, valamint a programban való részvétel szempontjából, hiszen sok kelet-közép-európai országhoz hasonlóan olyan Mi-24-es helikopterekkel rendelkezik, amelyek előbb-utóbb, de inkább amint lehetőség szerint olyan kialakításra kell cserélni, amellyel a gyártó nem ellenséges a NATO-val szemben. Magyarországnak mindössze 8 darab Mi-24-es helikoptere van, és egyelőre nem is tervezte ezek gyors cseréjét, olyan többcélú gépekre koncentrálva, mint a HForce rendszerrel felszerelt könnyű H145M és közepes H225M Caracal, amely lehetővé teszi a nem irányított fegyverek használatát, valamint a a jövőben a rakétákhoz és az irányított rakétákhoz való alkalmazkodás lehetősége is.

Az Olaszországgal az AW249 programról folytatott megbeszélések bizonyos változást sugallhatnak a légi közlekedés prioritásaiban. E gépek esetleges budapesti részvétele és megvásárlása utat nyithat ezeknek az új helikoptereknek más közép-európai országok fegyvertárába. Ez minden bizonnyal jó hír lenne a gyártó számára, ami lehetővé tenné, hogy felvehesse a versenyt az amerikai pályázókkal. Eddig Lengyelország az AH-64E Apache mellett döntött, míg Csehország az AH-1Z Vipert vásárolja meg. Románia tárgyalásokat folytat a támadóhelikopterek esetleges vásárlásáról is. A Leonardo Helicopters ajánlata, ha Magyarország választja, régiónk harmadik szereplője lehet ebben a kategóriában.

Az AW249-es AH-249A változatban, amely elsőként kerül az olasz fegyveres erők rendelkezésére, több mint kétszer annyi fegyvert szállít, mint a jelenleg üzemelő AH-129, és sokkal nagyobb sebességet és repülési hatótávot ér el. Ez a nagyobb, akár 8 tonnás felszálló tömegnek és a jóval erősebb motoroknak köszönhetően lesz lehetséges. A munka felgyorsítása érdekében az AW249-ben a 8,6 tonna tömegű AW149 többcélú helikopter erőátviteli rendszerét használták. Ez egy ötlapátos rotor és négy lapátos farokrotor, amelyet két amerikai GE CT7-2E1 motor hajt, egyenként 1490 kW (2000 LE). Integrált kipufogógáz-elosztó rendszert használnak. A gép aktív érzékelő és önvédelmi rendszerekkel is rendelkezik az irányított rakéták ellen.

p0ahun-be9fde5baa7579da1dd429a127479407.png


Az új repülőgépváz felépítését illetően a Leonardo Helicopters úgy döntött, hogy a bevált utat követi, de facto kibővítette az AW129 rendszert ágyúval és optoelektronikus fejjel az orrban, tandem személyzeti kabinnal és hosszú, keskeny törzsgel. A hajótest oldalain azonban hosszú sponsonok lesznek, amelyekben pl. nagyobb üzemanyagtartályok, érzékelők és repüléselektronika. A fegyverzet a 20 mm-es ágyúkon kívül különféle típusú levegő-levegő és légfelszín rakétákat tartalmaz, köztük Hellfire és Spike NLOS-t, és esetleg az Akeron család európai irányított rakétáit is. Az olasz gép az erős és nagy hatótávolságú fegyverzetre, valamint a magas szintű helyzetfelismerésre és gyorsaságra helyezte a hangsúlyt, nem a páncélzatra, mint a biztonságot növelő tényezőre. Az idő eldönti, mennyire lesz hatékony ez a megoldás, és megfelel-e a magyar haderőnek.
 
A legújabb AW249-es helikopterek váltják fel a magyar Mi-24-est? [ELEMZÉS]

JULIUSZ SABAK

A hadiipari együttműködésről szóló olasz-magyar tárgyalások során kiemelt figyelmet fordítottak az új AW-249 NEES felderítő és kísérőhelikopter, a pilóta nélküli légi rendszerek és a drónellenes rendszerek (C-UAS) fejlesztésére. A megbízott országos fegyverkezési igazgató, Tömböl László tábornok szerint ezek prioritások a magyar honvédség modernizációs terveiben.


Mindkét ország küldöttsége február 17-én Firenzében, a Segretariato Generale Della Difesa (Segredifesa – Védelmi Főtitkárság) székhelyén találkozott. Az olasz delegációt Luciano Portolano tábornok védelmi főtitkár és nemzeti fegyverzeti igazgató vezette, Magyarországot pedig a megbízott nemzeti fegyverzeti igazgató, tábornok képviselte. Tömbol László. Mindkét fél érdekelt a kiterjedt ipari és katonai együttműködésben, amely a 2013-as kétoldalú kormányközi megállapodásnak köszönhetően valósulhat meg.

Az olasz fél megerősítette, hogy az ipar kész minden szükséges támogatást megadni a magyar fegyveres erők modernizációs igényeihez, kiterjedt ipari együttműködés keretében is. Ez megfelel Magyarország elvárásainak, amely nem annyira fegyverszállítókat, mint inkább stratégiai partnereket keres a védelmi iparban. Természetesen a fegyveres erők kiemelt programjainak részeként.

Ezzel kapcsolatban kiemelt figyelmet fordítottak a Leonardo Helicopters AW249 NEES felderítő és kísérőhelikopter (olaszul: Nuovo Elicottero da Esplorazione e Scorta) fejlesztésére, amely az AW129 gépek utódja lesz, mivel úgy vélték, kimerítették műszaki és korszerűsítési képességeiket. Tavaly szeptemberben hajtotta végre első repülését az első AW249-es prototípus, és jelenleg ez az osztály legújabb konstrukciója a világon. Eddig csak Olaszország döntött úgy, hogy 48 darabot vásárol. Többek között ebben a programban való együttműködést javasolták. Lengyelország a Kruk program ajánlatának részeként, de Varsó a Boeing AH-64E Apache helikopterek vásárlását választotta. Felismerték, hogy a Kruk program prioritásai eltérnek a NEES programban felvázolt prioritásoktól.

Magyarország érdekes partnernek bizonyulhat Olaszország számára az együttműködés és a társfinanszírozás, valamint a programban való részvétel szempontjából, hiszen sok kelet-közép-európai országhoz hasonlóan olyan Mi-24-es helikopterekkel rendelkezik, amelyek előbb-utóbb, de inkább amint lehetőség szerint olyan kialakításra kell cserélni, amellyel a gyártó nem ellenséges a NATO-val szemben. Magyarországnak mindössze 8 darab Mi-24-es helikoptere van, és egyelőre nem is tervezte ezek gyors cseréjét, olyan többcélú gépekre koncentrálva, mint a HForce rendszerrel felszerelt könnyű H145M és közepes H225M Caracal, amely lehetővé teszi a nem irányított fegyverek használatát, valamint a a jövőben a rakétákhoz és az irányított rakétákhoz való alkalmazkodás lehetősége is.

Az Olaszországgal az AW249 programról folytatott megbeszélések bizonyos változást sugallhatnak a légi közlekedés prioritásaiban. E gépek esetleges budapesti részvétele és megvásárlása utat nyithat ezeknek az új helikoptereknek más közép-európai országok fegyvertárába. Ez minden bizonnyal jó hír lenne a gyártó számára, ami lehetővé tenné, hogy felvehesse a versenyt az amerikai pályázókkal. Eddig Lengyelország az AH-64E Apache mellett döntött, míg Csehország az AH-1Z Vipert vásárolja meg. Románia tárgyalásokat folytat a támadóhelikopterek esetleges vásárlásáról is. A Leonardo Helicopters ajánlata, ha Magyarország választja, régiónk harmadik szereplője lehet ebben a kategóriában.

Az AW249-es AH-249A változatban, amely elsőként kerül az olasz fegyveres erők rendelkezésére, több mint kétszer annyi fegyvert szállít, mint a jelenleg üzemelő AH-129, és sokkal nagyobb sebességet és repülési hatótávot ér el. Ez a nagyobb, akár 8 tonnás felszálló tömegnek és a jóval erősebb motoroknak köszönhetően lesz lehetséges. A munka felgyorsítása érdekében az AW249-ben a 8,6 tonna tömegű AW149 többcélú helikopter erőátviteli rendszerét használták. Ez egy ötlapátos rotor és négy lapátos farokrotor, amelyet két amerikai GE CT7-2E1 motor hajt, egyenként 1490 kW (2000 LE). Integrált kipufogógáz-elosztó rendszert használnak. A gép aktív érzékelő és önvédelmi rendszerekkel is rendelkezik az irányított rakéták ellen.

p0ahun-be9fde5baa7579da1dd429a127479407.png


Az új repülőgépváz felépítését illetően a Leonardo Helicopters úgy döntött, hogy a bevált utat követi, de facto kibővítette az AW129 rendszert ágyúval és optoelektronikus fejjel az orrban, tandem személyzeti kabinnal és hosszú, keskeny törzsgel. A hajótest oldalain azonban hosszú sponsonok lesznek, amelyekben pl. nagyobb üzemanyagtartályok, érzékelők és repüléselektronika. A fegyverzet a 20 mm-es ágyúkon kívül különféle típusú levegő-levegő és légfelszín rakétákat tartalmaz, köztük Hellfire és Spike NLOS-t, és esetleg az Akeron család európai irányított rakétáit is. Az olasz gép az erős és nagy hatótávolságú fegyverzetre, valamint a magas szintű helyzetfelismerésre és gyorsaságra helyezte a hangsúlyt, nem a páncélzatra, mint a biztonságot növelő tényezőre. Az idő eldönti, mennyire lesz hatékony ez a megoldás, és megfelel-e a magyar haderőnek.
Elég hosszú elemzés és elég jól értesültnek hangzik.
Az olaszok nagyon hangsulyozzák a kiterjedt hadiipari együttműködést és a cikk szerint stratégiailag szükségük lenne 1 KKE megrendelésre, mielőtt az amcsik letarolják a piacot.
Sztem az olasz LYNX progira is jó hatással lenne egy olasz heli magyarorszagi megrendelése ipari együttműködéssel.

Érdekes fordulat.
 
Ja és elfelejtettem még, a jegesedés gátlót is fejleszteni hozzá és be szerelni a gépekbe.
A 225-ösbe emlékeim szerint van, lesz.

Megnéztem.

A Caracal repülhet rossz időjárási viszonyok, és jegesedés veszély esetén is. A főrotor kompozit lapátjainak belépő éleiben fém fűtőszálakat ágyaztak be, a farokrotornál szén alapú, de ugyancsak elektromos vezető betétek akadályozzák meg a jégképződést.
 
Nekünk a legolcsóbb és a legegyszerűbb ha mind a 20 145-ös megkapná maximális H-force csomagot és legalább 10-12 készletnyi fegyver felfüggesztőnk és fegyverzetünk lenne. legalább 6-8 gép levegőben szinte folyamatosan lehetne egyenként 8 Spikekkal - elég komoly erő lenne...
Hol láttál te olyat, hogy 8 spike-ot hordoz?
Az a H225M.
A H145M csak 4-et tud.
A Hforce3 szint +25 M €.
Ezen a pénzen egy fullos OV-10X Super Broncót veszel, 16 db IPTR-rel.
10 éve 2 db OV-10D-t modernizáltak, darabját 10 M $-ért.
"The OV-10s proved incredibly reliable in their 82 days of combat, completing 99 percent of the missions planned for them, according to Davis."
Harci helikopter-ügyileg aminek értelme van, az az, hogy gombokért felvásároljuk a brazilok Mi-35M-jeit, az IAI-val modernizáltatjuk és NATO-sítjuk, majd a szerbekkel nagyjavíttatjuk (ha eljön az ideje), ha ez lehetséges.
Ha nem lehetséges, akkor le kell mondani a harci helikopterekről.
 
Elég hosszú elemzés és elég jól értesültnek hangzik.
Az olaszok nagyon hangsulyozzák a kiterjedt hadiipari együttműködést és a cikk szerint stratégiailag szükségük lenne 1 KKE megrendelésre, mielőtt az amcsik letarolják a piacot.
Sztem az olasz LYNX progira is jó hatással lenne egy olasz heli magyarorszagi megrendelése ipari együttműködéssel.

Érdekes fordulat.
Szerintem csak az olasz cikk alapján megírt cikkhez költöttek hozzá picit.
Egyelőre semmi konkrétum nincs...
 
Hol láttál te olyat, hogy 8 spike-ot hordoz?
Az a H225M.
A H145M csak 4-et tud.
A Hforce3 szint +25 M €.
Ezen a pénzen egy fullos OV-10X Super Broncót veszel, 16 db IPTR-rel.
10 éve 2 db OV-10D-t modernizáltak, darabját 10 M $-ért.
"The OV-10s proved incredibly reliable in their 82 days of combat, completing 99 percent of the missions planned for them, according to Davis."
Harci helikopter-ügyileg aminek értelme van, az az, hogy gombokért felvásároljuk a brazilok Mi-35M-jeit, az IAI-val modernizáltatjuk és NATO-sítjuk, majd a szerbekkel nagyjavíttatjuk (ha eljön az ideje), ha ez lehetséges.
Ha nem lehetséges, akkor le kell mondani a harci helikopterekről.
50667694136_da18ff9c55_b.jpg
 
Milyen fegyvereket hordoz a 225 H-Force, van-e információ? Marte Er rendben lenne.
A HForce egy rendszer, aminek több szintje van. 1-2-3.
Bármire, amire integrálják a HForce valamely szintjét, az a platform megkapja az adott HForce képességeit.
 
Hol láttál te olyat, hogy 8 spike-ot hordoz?
Az a H225M.
A H145M csak 4-et tud.
A Hforce3 szint +25 M €.
Ezen a pénzen egy fullos OV-10X Super Broncót veszel, 16 db IPTR-rel.
10 éve 2 db OV-10D-t modernizáltak, darabját 10 M $-ért.
"The OV-10s proved incredibly reliable in their 82 days of combat, completing 99 percent of the missions planned for them, according to Davis."

Ja, a dzsungelben, orrbavalos-landzsas indianok ellen.

Annal meg a DJ Bobo jet trainere is jobb.

Harci helikopter-ügyileg aminek értelme van, az az, hogy gombokért felvásároljuk a brazilok Mi-35M-jeit, az IAI-val modernizáltatjuk és NATO-sítjuk, majd a szerbekkel nagyjavíttatjuk (ha eljön az ideje), ha ez lehetséges.
Ha nem lehetséges, akkor le kell mondani a harci helikopterekről.
Edes istenem, na ez tenne be meg a kaput vegleg DJ Bobotol, ha hasznalt, elavult szar Hindek vasarlasara koltenenk egy fillert is...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Aladeen
A cikk utal rà egy esetleges együttfejlesztésre!
Csak érdekességképpen: ez pedig a szerb mutációja az eredeti olasz hírnek... mindenki hozzáírja a saját gondolatait. Honnan tudná egy szerb, román, cseh,lengyel stb. híroldal, hogy mi hangzott el egy olasz-magyar megbeszélésen? Ők is csak találgatnak az eredeti hír alapján, mint mi itt a fórumon.