KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

Ez világos, de ettől még nincs Panthert gyártó üzem. És ha a KMW-nek, ami ugye termelő üzem, 7 évébe telik leszállítani 44 Leo-2-est, akkor egy jelenleg még papíron sem létező gyárnak mennyi időbe fog telni?
Ennyire azért nem rossza helyzet. A. Pzh 2000-et 2020 nyarán kezdték el gyártani és tavaly nyár végére ideértek. Ez 2 év.
Sztem a Leopardnal is ez az átfutási idő. A rendelés aláírása és a gyártás megkezdése nem ugyanaz a dátum. Másrészt semmi időnyomás nem volt anno. Sztem tud a cég gyorsítani, ha akarja a vasak gyártási idejét. De mivel nő az igény nagy kérdés, ki, mikorra kerül sor. Én azt gondolom, amit mostanában rendelünk és nem itthon gyártunk, annak az érkezése bizonytalan. Szerencsére a nagy megrendelések már gyártás alatt, ott max. csúszás lesz. Van néhány kivétel, pl.Saab Gripen, amiket 2 év alatti is megkaphatjuk.
 
Az EU adófizetői szívesen állják, ha az RM részvényeseinek jólétéről van szó: megszavazódik egy újabb segélycsomag és csak 200 milkacsoki kell belőle a Papinak és már nyomtatja is az évi 400(!) párducot, szakmányban.

Legalábbis ezt linkelte Pavol barátunk a KF51 topikban.
Tegyuk hozza, igaza van: miert menne inkabb a penz amerikai cegeknek, akik mar eddig is gennyesre kerestek magukat, miert ne mehetne europai fegyvergyartoknak,, mint az RM, ha mar az EU allamok fizetik?
 
Paperger nagyot megy , aszongya komoly tárgyalásokat folytat (két hónapon belül pontot tehetnek az ügy végére) Ukrajnával egy harckocsi gyártó üzem létrehozásáról ahol évi 400 db KF-51-t gyárthatnak, és még az sem gond a számára, hogy Ukrajnában háború van , mivel azt mondta , hogy a gyár légvédelmének a megoldása nem probléma, hogy mit szed azt nem tudom, de látva ezeket a kijelentéseit az biztos, hogy ütős cucc lehet....:-)
 
Mind a britek, mind a szovjetek a a Lend-Lease töredékét fizették vissza, ezek inkább segélyek voltak. Ukránoknál is ez a helyzet: majd 80-100 év alatt visszafizeték a negyedét, felét a többi leírják...vagy nagy részét levonják a ruszkik befagyasztott pénzéből.
Ettől még a fegyvergyártók ki lessznek fizetve.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Paperger nagyot megy , aszongya komoly tárgyalásokat folytat (két hónapon belül pontot tehetnek az ügy végére) Ukrajnával egy harckocsi gyártó üzem létrehozásáról ahol évi 400 db KF-51-t gyárthatnak, és még az sem gond a számára, hogy Ukrajnában háború van , mivel azt mondta , hogy a gyár légvédelmének a megoldása nem probléma, hogy mit szed azt nem tudom, de látva ezeket a kijelentéseit az biztos, hogy ütős cucc lehet....:)
Pedig ha belégondolunk, teljesen logikus lépés RM részérol, ráadásul nincsen nagyon más kitorési lehetosége a harckocsikat illetoen.

Néhány éve még a RM harckocsibiznisze azon ált, hogy van 50-60 Leopardjuk, melyeket eladhatnek mondjuk MBT Revoluton modernizációval. Most viszont az 2A4-esek kifogynak és tobbet már nem fognak tudni szerezni, hogy azon építgessenek. Saját harckocsialvázat a nollárol drága lenne megtervezni, no még idoigényes is. E nélkul viszont nem csak hogy kiszorúlnak a harckocsipiacról, de a fejlesztésben lévo 130mm-es ágyújuk számára se találnak vevot, mivel a konkures KMW-Nexter konzorcium inkább a 140mm-ert fogja nyomni. Feltétlenul kell nekik egy alváz, amire épithetnek, de egy ilyent vajon ki oszataná meg veluk?

Na és itt jonnek képbe az ukránok, akik rendelkeznek már kifejlesztet alvázakkal és dokumentációval, de gyartani alig képesek valamit, mivel pont háborúban vannak, bármenyire is kellene nekik egy mukodo gyártósor, amirol ozonlenének a harckocsik. Élég lenne megegyezniuk és mindkét fél problémája megoldódhat.

Már Papi a multkori kijelentése, hogy akár egy-egy és fél év múlva beindulhat a gyártás, csak azzal magyarázható, hogy valoszinuleg csak valami kész terméket fognak felpofozni KF-51 szintre és a mostani kijelentés évi 400 darabról azzal magyarázható, hogy lényegében kibelezet kész harkocsikat használnának újra, ezzel elég sok idot spórolva.

Az én eredeti tippem T-84 modifikálása volt, de lehet hogy kezdetben inkább T-64 lenne az alap, mert abból szazasával van az ukránoknak raktáron kibelezet "pucér páncél" verzióban.
 
Pedig ha belégondolunk, teljesen logikus lépés RM részérol, ráadásul nincsen nagyon más kitorési lehetosége a harckocsikat illetoen.

Néhány éve még a RM harckocsibiznisze azon ált, hogy van 50-60 Leopardjuk, melyeket eladhatnek mondjuk MBT Revoluton modernizációval. Most viszont az 2A4-esek kifogynak és tobbet már nem fognak tudni szerezni, hogy azon építgessenek. Saját harckocsialvázat a nollárol drága lenne megtervezni, no még idoigényes is. E nélkul viszont nem csak hogy kiszorúlnak a harckocsipiacról, de a fejlesztésben lévo 130mm-es ágyújuk számára se találnak vevot, mivel a konkures KMW-Nexter konzorcium inkább a 140mm-ert fogja nyomni. Feltétlenul kell nekik egy alváz, amire épithetnek, de egy ilyent vajon ki oszataná meg veluk?

Na és itt jonnek képbe az ukránok, akik rendelkeznek már kifejlesztet alvázakkal és dokumentációval, de gyartani alig képesek valamit, mivel pont háborúban vannak, bármenyire is kellene nekik egy mukodo gyártósor, amirol ozonlenének a harckocsik. Élég lenne megegyezniuk és mindkét fél problémája megoldódhat.

Már Papi a multkori kijelentése, hogy akár egy-egy és fél év múlva beindulhat a gyártás, csak azzal magyarázható, hogy valoszinuleg csak valami kész terméket fognak felpofozni KF-51 szintre és a mostani kijelentés évi 400 darabról azzal magyarázható, hogy lényegében kibelezet kész harkocsikat használnának újra, ezzel elég sok idot spórolva.

Az én eredeti tippem T-84 modifikálása volt, de lehet hogy kezdetben inkább T-64 lenne az alap, mert abból szazasával van az ukránoknak raktáron kibelezet "pucér páncél" verzióban.
Mégis miből van 400db amit ki tudnak pofozni?
 
Pedig ha belégondolunk, teljesen logikus lépés RM részérol, ráadásul nincsen nagyon más kitorési lehetosége a harckocsikat illetoen.

Néhány éve még a RM harckocsibiznisze azon ált, hogy van 50-60 Leopardjuk, melyeket eladhatnek mondjuk MBT Revoluton modernizációval. Most viszont az 2A4-esek kifogynak és tobbet már nem fognak tudni szerezni, hogy azon építgessenek. Saját harckocsialvázat a nollárol drága lenne megtervezni, no még idoigényes is. E nélkul viszont nem csak hogy kiszorúlnak a harckocsipiacról, de a fejlesztésben lévo 130mm-es ágyújuk számára se találnak vevot, mivel a konkures KMW-Nexter konzorcium inkább a 140mm-ert fogja nyomni. Feltétlenul kell nekik egy alváz, amire épithetnek, de egy ilyent vajon ki oszataná meg veluk?

Na és itt jonnek képbe az ukránok, akik rendelkeznek már kifejlesztet alvázakkal és dokumentációval, de gyartani alig képesek valamit, mivel pont háborúban vannak, bármenyire is kellene nekik egy mukodo gyártósor, amirol ozonlenének a harckocsik. Élég lenne megegyezniuk és mindkét fél problémája megoldódhat.

Már Papi a multkori kijelentése, hogy akár egy-egy és fél év múlva beindulhat a gyártás, csak azzal magyarázható, hogy valoszinuleg csak valami kész terméket fognak felpofozni KF-51 szintre és a mostani kijelentés évi 400 darabról azzal magyarázható, hogy lényegében kibelezet kész harkocsikat használnának újra, ezzel elég sok idot spórolva.

Az én eredeti tippem T-84 modifikálása volt, de lehet hogy kezdetben inkább T-64 lenne az alap, mert abból szazasával van az ukránoknak raktáron kibelezet "pucér páncél" verzióban.
Mi az hogy "felpofozni KF-51 szintre"? Ennyi erovel a Gripen A-bol is tudsz Tempest csinalni.
 
Pedig ha belégondolunk, teljesen logikus lépés RM részérol, ráadásul nincsen nagyon más kitorési lehetosége a harckocsikat illetoen.

Néhány éve még a RM harckocsibiznisze azon ált, hogy van 50-60 Leopardjuk, melyeket eladhatnek mondjuk MBT Revoluton modernizációval. Most viszont az 2A4-esek kifogynak és tobbet már nem fognak tudni szerezni, hogy azon építgessenek. Saját harckocsialvázat a nollárol drága lenne megtervezni, no még idoigényes is. E nélkul viszont nem csak hogy kiszorúlnak a harckocsipiacról, de a fejlesztésben lévo 130mm-es ágyújuk számára se találnak vevot, mivel a konkures KMW-Nexter konzorcium inkább a 140mm-ert fogja nyomni. Feltétlenul kell nekik egy alváz, amire épithetnek, de egy ilyent vajon ki oszataná meg veluk?

Na és itt jonnek képbe az ukránok, akik rendelkeznek már kifejlesztet alvázakkal és dokumentációval, de gyartani alig képesek valamit, mivel pont háborúban vannak, bármenyire is kellene nekik egy mukodo gyártósor, amirol ozonlenének a harckocsik. Élég lenne megegyezniuk és mindkét fél problémája megoldódhat.

Már Papi a multkori kijelentése, hogy akár egy-egy és fél év múlva beindulhat a gyártás, csak azzal magyarázható, hogy valoszinuleg csak valami kész terméket fognak felpofozni KF-51 szintre és a mostani kijelentés évi 400 darabról azzal magyarázható, hogy lényegében kibelezet kész harkocsikat használnának újra, ezzel elég sok idot spórolva.

Az én eredeti tippem T-84 modifikálása volt, de lehet hogy kezdetben inkább T-64 lenne az alap, mert abból szazasával van az ukránoknak raktáron kibelezet "pucér páncél" verzióban.
Nem hiszem, hogy a Rheinmetall belemenne bármilyen exszovjet harckocsi batkácsolásába, azt meg szerintem ne gondolja senki sem komolyan, hogy bármilyen gyárépítést és legfőképpen termelést fog a Rheinmetall Ukrajnában folytatni amíg háború dúl az országban.
 
Mégis miből van 400db amit ki tudnak pofozni?
Nincs fantaziad. Hat a nem letezo 400 alvaz lesz a nem letezo gyarban a meg nem is letezo KF-51 technologiaval integralva(termeszetesen kesedelem nelkul).


Medvegyev mar kommentalta is. Ez az amit mondtam hogy az alapkoletetel elott szet lesz bombazva marha nem 1 km melyen tervezik azt a gyarat. :D

Az RM Board szerintem most vagy azert itta felholtra magat mert a Spiegel ezt a faszsagot kepes volt publikalni, vagy azert mert Papi ezt komolyan is gondolja. :D
 
Mégis miből van 400db amit ki tudnak pofozni?
Haború elott majdnem hatszáz T-64 volt ukránoknak raktáron, ebbol szerintem alig tobb, mint az az otodét lehettek képesek uzemképes/harcképes állapotba hozni.

Nem hiszem, hogy a Rheinmetall belemenne bármilyen exszovjet harckocsi batkácsolásába, azt meg szerintem ne gondolja senki sem komolyan, hogy bármilyen gyárépítést és legfőképpen termelést fog a Rheinmetall Ukrajnában folytatni amíg háború dúl az országban.
Ha már alá lesz írva a szerzodés, nemigazán lesz más vállasztásuk. :cool: Két hónapon belul megtudjuk.
 
Haború elott majdnem hatszáz T-64 volt ukránoknak raktáron, ebbol szerintem alig tobb, mint az az otodét lehettek képesek uzemképes/harcképes állapotba hozni.


Ha már alá lesz írva a szerzodés, nemigazán lesz más vállasztásuk. :cool: Két hónapon belul megtudjuk.
Van itt valaki jartas Photoshopban? Keszitsen mar egy Panther-t T-64 alvazon. :D
 
Nincs fantaziad. Hat a nem letezo 400 alvaz lesz a nem letezo gyarban a meg nem is letezo KF-51 technologiaval integralva(termeszetesen kesedelem nelkul).


Medvegyev mar kommentalta is. Ez az amit mondtam hogy az alapkoletetel elott szet lesz bombazva marha nem 1 km melyen tervezik azt a gyarat. :D

Az RM Board szerintem most vagy azert itta felholtra magat mert a Spiegel ezt a faszsagot kepes volt publikalni, vagy azert mert Papi ezt komolyan is gondolja. :D
Nem iszok Xanaxra az biztos.

Haború elott majdnem hatszáz T-64 volt ukránoknak raktáron, ebbol szerintem alig tobb, mint az az otodét lehettek képesek uzemképes/harcképes állapotba hozni.


Ha már alá lesz írva a szerzodés, nemigazán lesz más vállasztásuk. :cool: Két hónapon belul megtudjuk.
Megnézted, hogy mi a különbség egy T-64 teknő és egy Leopard 2A4 (amit most használ az RM) teknő közt?
 
Megnézted, hogy mi a különbség egy T-64 teknő és egy Leopard 2A4 (amit most használ az RM) teknő közt?
Most ilyen reszletkerdesekkel miert zaklatod itt az olvasokat mart megint? :hadonaszos:

Az a mai idnes-es Panther-os cikk nagyon szepen mutatja hogy mar egy eve ha az ukranokrol van szo akkor a kritikus erveles megy a pics@ba es ilyen rozsaszin szemuvegen keresztul nezik a vilagot es az olvasok szerint minden megoldhato es semmi nem akadaly nekik. Eleg csak a kommenteket elolvasni. En arra lennek kivancsi hogy ez az emberi hulyeseg es elvakultsag egy ev alatt hany millio korona profitot generalhatott.
 
Nincs fantaziad. Hat a nem letezo 400 alvaz lesz a nem letezo gyarban a meg nem is letezo KF-51 technologiaval integralva(termeszetesen kesedelem nelkul).


Medvegyev mar kommentalta is. Ez az amit mondtam hogy az alapkoletetel elott szet lesz bombazva marha nem 1 km melyen tervezik azt a gyarat. :D

Az RM Board szerintem most vagy azert itta felholtra magat mert a Spiegel ezt a faszsagot kepes volt publikalni, vagy azert mert Papi ezt komolyan is gondolja. :D
Ha már alá lesz írva a szerzodés, nemigazán lesz más vállasztásuk. :cool: Két hónapon belul megtudjuk.

Agyrém az egész csak mindenki azt gondolja végig, hogy a cég részvényesei mit szólnának ahhoz amikor Paperger felvázolja a számukra azt a nagyszerű üzleti lehetőséget Ukrajnában, hogy azonnal szükségük lenne az ukriknak 400 db KF51-re ezért Ukrajnában azonnal megkezdik egy gyár megépítését és amikor a részvényesek finoman emlékeztetik "Papit" arra, hogy éppen az orosz haderő lövi széjjel Ukrajnát, azonnal jön a válasz, hogy semmi probléma a gyár légvédelme megoldható.

Végül is minden megoldható csak a gyár minden négyzetméterére kellene telepíteni egy Nasams/IrisT üteget mellettük még a ballisztikus rakéták elleni védelem érdekében meg kéne még szórni a területet bőven Patriot-l THAAD-l is, emellett még nem ártana , hogy F-35-l biztosítsanak légvédelmet a Párduc harckocsit gyártó üzemnek, és még egy dandárnyi szárazföldi erő is kellene, hogy hermetikusan lezárják a gyár területét a szabotázsok elkerülése érdekében és emelett még a gyár teljes körű drónok elleni védelmét is ki kellene építeni, végül is ez egy teljesen reális elképzelés...:)
 
Ennyire azért nem rossza helyzet. A. Pzh 2000-et 2020 nyarán kezdték el gyártani és tavaly nyár végére ideértek. Ez 2 év.
Sztem a Leopardnal is ez az átfutási idő. A rendelés aláírása és a gyártás megkezdése nem ugyanaz a dátum. Másrészt semmi időnyomás nem volt anno. Sztem tud a cég gyorsítani, ha akarja a vasak gyártási idejét. De mivel nő az igény nagy kérdés, ki, mikorra kerül sor. Én azt gondolom, amit mostanában rendelünk és nem itthon gyártunk, annak az érkezése bizonytalan. Szerencsére a nagy megrendelések már gyártás alatt, ott max. csúszás lesz. Van néhány kivétel, pl.Saab Gripen, amiket 2 év alatti is megkaphatjuk.

Paperger nagyot megy , aszongya komoly tárgyalásokat folytat (két hónapon belül pontot tehetnek az ügy végére) Ukrajnával egy harckocsi gyártó üzem létrehozásáról ahol évi 400 db KF-51-t gyárthatnak, és még az sem gond a számára, hogy Ukrajnában háború van , mivel azt mondta , hogy a gyár légvédelmének a megoldása nem probléma, hogy mit szed azt nem tudom, de látva ezeket a kijelentéseit az biztos, hogy ütős cucc lehet....:)
aha, felszerszámozzák pillanatok alatt, meg kb. kimegy 2-300 magasan kvalifikált német mérnök - nagyjából az RM krémje a helyszínre, a hátára rajzolt hatalmas célkereszttel. Elég lenne csak a hotelt "bekalibrálni" és ennyi volt.

Teljesen hülyék irányítják a német médiát. Lassan már naponta van háborúellenes tüntetés, ma meg a LinkedIn-en örvendezik a RM, hogy 300000 lőszer lesz a Gepard-hoz, amit Németország fizet. Ketten mertük rákérdezni a matekra, repült is a hozzászólás, mert "megsértette az irányelveket".

Szép dolog a "demokrácia"
 
Pedig ha belégondolunk, teljesen logikus lépés RM részérol, ráadásul nincsen nagyon más kitorési lehetosége a harckocsikat illetoen.

Néhány éve még a RM harckocsibiznisze azon ált, hogy van 50-60 Leopardjuk, melyeket eladhatnek mondjuk MBT Revoluton modernizációval. Most viszont az 2A4-esek kifogynak és tobbet már nem fognak tudni szerezni, hogy azon építgessenek. Saját harckocsialvázat a nollárol drága lenne megtervezni, no még idoigényes is. E nélkul viszont nem csak hogy kiszorúlnak a harckocsipiacról, de a fejlesztésben lévo 130mm-es ágyújuk számára se találnak vevot, mivel a konkures KMW-Nexter konzorcium inkább a 140mm-ert fogja nyomni. Feltétlenul kell nekik egy alváz, amire épithetnek, de egy ilyent vajon ki oszataná meg veluk?

Na és itt jonnek képbe az ukránok, akik rendelkeznek már kifejlesztet alvázakkal és dokumentációval, de gyartani alig képesek valamit, mivel pont háborúban vannak, bármenyire is kellene nekik egy mukodo gyártósor, amirol ozonlenének a harckocsik. Élég lenne megegyezniuk és mindkét fél problémája megoldódhat.

Már Papi a multkori kijelentése, hogy akár egy-egy és fél év múlva beindulhat a gyártás, csak azzal magyarázható, hogy valoszinuleg csak valami kész terméket fognak felpofozni KF-51 szintre és a mostani kijelentés évi 400 darabról azzal magyarázható, hogy lényegében kibelezet kész harkocsikat használnának újra, ezzel elég sok idot spórolva.

Az én eredeti tippem T-84 modifikálása volt, de lehet hogy kezdetben inkább T-64 lenne az alap, mert abból szazasával van az ukránoknak raktáron kibelezet "pucér páncél" verzióban.
És T-64-ből hogyan tudnának a németek KF-51-et varázsolni? :):):)