[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Hat @ozymandias mnajd kijavit, de szerintem meg a kohoknal is csak odaig igaz, hogy addig nem kezdenek szallitani, amig nem biztos az eljaras, de utana is nonstop merik mindenfele tesztelessel a kesz anyagot - konkretan tudom, hogy motorblokkoknal volumetrikus szoftverrel volt megtamogatva a QA mar 20+ evvel ezelott is a nemeteknel.
A kohászatban minden legyártott adagból mintát vesznek, és meghatározzák a pontos anyagösszetételt. Ha nem megfelelő, nem mehet ki a gyárból.
Ez egyébként nagyon flottul meg van szervezve. Ahol nem közvelenül a kemencék közelében van a labor, ott csőposta van. Vesznek egy mintát az olvadt fémből, beleöntik a formába, a kész mintát pár másodpercre vízbe dobják, felcímkézve beteszik a csőpostába. Ilyen helyeken nonstop megy a labor, és pár percen belül meg van az eredmény a számítógépben. Mivel az egész ellenőrzés 1-2 perc alatt megvan, lehet még korrigálni az összetételt. Ez amit leírtam, már 1990-ben magyarországon is így ment.
 
A kohászatban minden legyártott adagból mintát vesznek, és meghatározzák a pontos anyagösszetételt. Ha nem megfelelő, nem mehet ki a gyárból.
Ez egyébként nagyon flottul meg van szervezve. Ahol nem közvelenül a kemencék közelében van a labor, ott csőposta van. Vesznek egy mintát az olvadt fémből, beleöntik a formába, a kész mintát pár másodpercre vízbe dobják, felcímkézve beteszik a csőpostába. Ilyen helyeken nonstop megy a labor, és pár percen belül meg van az eredmény a számítógépben. Mivel az egész ellenőrzés 1-2 perc alatt megvan, lehet még korrigálni az összetételt. Ez amit leírtam, már 1990-ben magyarországon is így ment.
Ja, ez korrektul hangzik - azaz ellenorzik folyamatosan, ertem. :)
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Fundin and Venom85
Így építeném a hàzaikat. A 20. màr tuti jó lesz. Lenne hisztike a nagy gyàrosok részérôl.

Nem mehet másként, Ki már csak olyan termék kerülhet a kereskedelembe, ami kompletten kész, tökéletes. Önmagában a képletes rajzasztalon nem elég megrajzolni valamit. Az legyártva, nagyon sok mindenben nem az lesz, mint amit megálmodtak, mert egy rakás mindenféle probléma előjön. Ezeket helyre kell hozni. Ez idő. Tesztüzemről jut eszembe, egy régi történet. Amikor az Opelnél dolgoztam, a hengerfejgyár indulásakor, hetekig, de lehet hónapokig, napi szinten, kamionos konténerekben ment hulladékba, a legyártott aluminium blokkos hengerfej. Mert tesztüzem volt, nem éles gyártás. Lehet hogy a zöme jó volt, de akkor is kidobták. Mert az nem mehetett kereskedelmi forgalomba, vagy az új gyártású motorokba. Eladták hulladék fémnek az Alcufernek. Ahol aztán a helyi élelmes Alcufer főnök, felfogadott cigányokkal verette ki a szelepeket, a hengerfejekből. Ami Úgy már akkor színesfém lett egyből, a szelepek nélküli alu hengerfej blokk. :)
Tehát Lynx terén ne várjatok idén sokat. Jövőre indul inkább majd az erősebb menet, itthon. Elvileg a németeknek viszont szállítaniuk kellene az általuk készített harcjárműveket. Na erről nem tudunk, hogy mikor, hol, mennyit.
 
Hat @ozymandias mnajd kijavit, de szerintem meg a kohoknal is csak odaig igaz, hogy addig nem kezdenek szallitani, amig nem biztos az eljaras, de utana is nonstop merik mindenfele tesztelessel a kesz anyagot - konkretan tudom, hogy motorblokkoknal volumetrikus szoftverrel volt megtamogatva a QA mar 20+ evvel ezelott is a nemeteknel.
ezt hívják folyamatos gyártási minőség ellenőrzésnek..... aluminium konkrétan: MINDEN legyártott tételből (1-1 db aluminium előtermék tekercs tömege 4-10 tonna, amiből egyféle készanyag lesz) kötelező roncsolásos anyagvizsgálati teszt készül, amit a cégnek MINDEN esetben műbizonylatolni is kell..... az ehhez felhasznált öntött aluminium tuskók (ebből hengerlődik le a késztermék) MINDEN, cca 50tonnás folyékony betétjéről elemzés készül 0,05%-os összetevőkig ledokumentálva, amit a cégnek szintén műbizonylatolni kell a kiszállított késztemék esetéban..... ráadásul a kiszállított késztermék amennyiben gépjármű, egészségügyi célú, esetleg nyomástartó edény lesz majd belőle, akkor a mi műbizonylatainkra kötelező 15 év megőrzés van..... rep.gép ipari felhasználás esetében ez még szigorúbb!! összefoglalva elég homályosak az elképzeléseid a nagyipari gyártás esetében.... nálunk 200 000tonna/év öntött előtermék készül, az cca 4000 adag..... MIND elemezve műbizonylatolva..... a hengerelt részen 60 000 tonna készenyag, amiről 10 000 nél több műbizonylat születik...... jó reggelt, köszönt az ipari minőség biztosítás !!!
 
Nem mehet másként, Ki már csak olyan termék kerülhet a kereskedelembe, ami kompletten kész, tökéletes. Önmagában a képletes rajzasztalon nem elég megrajzolni valamit. Az legyártva, nagyon sok mindenben nem az lesz, mint amit megálmodtak, mert egy rakás mindenféle probléma előjön. Ezeket helyre kell hozni. Ez idő. Tesztüzemről jut eszembe, egy régi történet. Amikor az Opelnél dolgoztam, a hengerfejgyár indulásakor, hetekig, de lehet hónapokig, napi szinten, kamionos konténerekben ment hulladékba, a legyártott aluminium blokkos hengerfej. Mert tesztüzem volt, nem éles gyártás. Lehet hogy a zöme jó volt, de akkor is kidobták. Mert az nem mehetett kereskedelmi forgalomba, vagy az új gyártású motorokba. Eladták hulladék fémnek az Alcufernek. Ahol aztán a helyi élelmes Alcufer főnök, felfogadott cigányokkal verette ki a szelepeket, a hengerfejekből. Ami Úgy már akkor színesfém lett egyből, a szelepek nélküli alu hengerfej blokk. :)
Tehát Lynx terén ne várjatok idén sokat. Jövőre indul inkább majd az erősebb menet, itthon. Elvileg a németeknek viszont szállítaniuk kellene az általuk készített harcjárműveket. Na erről nem tudunk, hogy mikor, hol, mennyit.
Volt egy makett, techdemó, lövészettel, stb. Sok elem meglévô technológia benne. Újabb elemek, pl. APS sokàig faragva, tesztelve, fejlesztve. Aztàn alig csak egy ausztràl tender, amire prototípusok épültek és pàr eltérô rendszer összehangolàsàn kívül az eddig amúgy is meglévô és reklàmozott, tesztelt, beépített, összehangolt rendszeren felül irtózatos eltérés nincs ehhez tenderhez képest. Lynx KF41. Olyan tapasztalatanyag volt tehàt az önàlló részleges és teljes kísérleti példànyok, illetve a figyelj, kifogàstalanul mûködni kényszerûen kénytelen ausztràl protók àltal, hogy azért felvetôdik, hogy mi nem kerek azon a nyomorult tényen felül, hogy tükrözték a tornyot az ausztràlhoz képest és így szopó a sofôr búvónyílàs fedele? Mert itt màr elteltek az évek amit te most elôlegeznél nekik nagy kedéllyel, de az a helyzet a valósàgban, hogy màr jó ideje kötbérezôs a történet. Mire ez az optimizmus -44 db protón túli, csak mondjuk elôszériàs darabnàl, amikor màr 46 kurvàra mûködônek kellene itt lennie aminek a hiànyàban konkrétan àll a teljes haderôszervezeti kialakítàs és egységek összekovàcsolàsa, aminek a csúszàsàval egyre messzebbre kerülnek a speciàlis verziók kialakítàsai amikbek az ilyen szintû csúszàsai ettôl a brigàdtól ennek a csúszàsai utàn vàrhatók ezàltal? Ezek lennének a szàrazföldi honvédelmünk központi gépei, optimizmussal mennyire làtod behelyettesíthetônek?
 
Volt egy makett, techdemó, lövészettel, stb. Sok elem meglévô technológia benne. Újabb elemek, pl. APS sokàig faragva, tesztelve, fejlesztve. Aztàn alig csak egy ausztràl tender, amire prototípusok épültek és pàr eltérô rendszer összehangolàsàn kívül az eddig amúgy is meglévô és reklàmozott, tesztelt, beépített, összehangolt rendszeren felül irtózatos eltérés nincs ehhez tenderhez képest. Lynx KF41. Olyan tapasztalatanyag volt tehàt az önàlló részleges és teljes kísérleti példànyok, illetve a figyelj, kifogàstalanul mûködni kényszerûen kénytelen ausztràl protók àltal, hogy azért felvetôdik, hogy mi nem kerek azon a nyomorult tényen felül, hogy tükrözték a tornyot az ausztràlhoz képest és így szopó a sofôr búvónyílàs fedele? Mert itt màr elteltek az évek amit te most elôlegeznél nekik nagy kedéllyel, de az a helyzet a valósàgban, hogy màr jó ideje kötbérezôs a történet. Mire ez az optimizmus -44 db protón túli, csak mondjuk elôszériàs darabnàl, amikor màr 46 kurvàra mûködônek kellene itt lennie aminek a hiànyàban konkrétan àll a teljes haderôszervezeti kialakítàs és egységek összekovàcsolàsa, aminek a csúszàsàval egyre messzebbre kerülnek a speciàlis verziók kialakítàsai amikbek az ilyen szintû csúszàsai ettôl a brigàdtól ennek a csúszàsai utàn vàrhatók ezàltal? Ezek lennének a szàrazföldi honvédelmünk központi gépei, optimizmussal mennyire làtod behelyettesíthetônek?
Sajna de ez van, már rég készen kellene lenni a különböző protóknak minden verzióból és már csapatpróbán kellene lenniük.
Azért ennyi beleférhetne a RM nek.
Na és a BW nek is lehetne mutogatni a mentő verziótól a lynx 120 át az aknavetős verzióig mindent is. Valamire el kell vernie a bw nek a német adófizetők pénzét. :D