[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Te úgy gondolod hogy az összes felmerülő próblémát mondjuk az elkövetkező 3 hónap alatt megoldjâk és úgy fordulunk rá az év második felére hogy júliustól gyártjuk.......?
Ennyi erovel a Pumabol is max 5 darab letezne. :p :D

Azt meg mondjuk hogy peldaul bankod IT rendszere hany darab (critical) hibat tartalmaz (sok ev utan is) meg ne akard tudni. :D

Ezek egyszeruen annyira komplex rendszerek hogy arra varni hogy az osszes hiba ki legyen javitva, kezdhetned a kovetkezo verziot tervezni.
 
Ebben az évben ne várjatok sokat az egerszegi gyártól. Dolgoznak, nem üresen áll. De az általatok is felsoroltak okán és az alkatrészek bizonyos késése folytán, nem lesz nagy darabszám év végére, ami hazai. Jövőre elvileg már más lesz a helyzet. Így is az volt az eredeti terv, hogy a németek adják az 1. zlj anyagát. Most meg már mi is gyártjuk.
 
Ennyi erovel a Pumabol is max 5 darab letezne. :p :D

Azt meg mondjuk hogy peldaul bankod IT rendszere hany darab (critical) hibat tartalmaz (sok ev utan is) meg ne akard tudni. :D

Ezek egyszeruen annyira komplex rendszerek hogy arra varni hogy az osszes hiba ki legyen javitva, kezdhetned a kovetkezo verziot tervezni.
A Puma lebőgött!
 
A Puma lebőgött!
Igen teljesen...:-)

Erre a kábeltűzre kíváncsi leszek., mi áll majd a jelentésben.

Egyébként a nagyi decemberre ígérte a nyilvános vizsgálatot, azért verik az asztalt, hol van.
Lehet kicsit kellemetlen lesz.

Pl.
Hiba: a kiegészítő fűtés nem működik.
A hiba oka:cool:: a kapcsoló ki állásban volt.
Javítás: a kapcsolót be állásba kell kapcsolni.
Hibaanalizis: a kiegészítő fűtés csak be kapcsolóállásnál működik.
Tanulság: hülyék voltunk
.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Semmi baj , álljunk neki csinálni!Ha felmerül/ előjön bármilyen müködöképességet veszélyeztető próbléma akkor , az nem fontos?
Per pillanat nem látszik olyan jellegű, a működőképességet alapvetően befolyásoló hiba, ami miatt ne lehetne elkezdeni gyártani. (AJAX szintű)
Ne feledjük, hogy majdnem 1 évig tesztelték a gépet az ausztrálok
Igen vannak hiányzó funkciók, képessegek de ezek nem totálkárt veszélyeztető dolgok.
A sofőr búvónyílásának problémája pl. nem befolyásolja a teknő egyéb funkcióit.
A torony már más kérdés, de ott meg, egy már működő konstrukciónak a módosított variánsa kerül gyártásba.
 
A megnövekedett energiaárak és az ezzel együtt járó acélgyártási problémák mennyire befolyásolják a Hiúz gyártását, a csipeken kívül?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A megnövekedett energiaárak és az ezzel együtt járó acélgyártási problémák mennyire befolyásolják a Hiúz gyártását, a csipeken kívül?
Le volt írva a telekonferencia kapcsan, hogy a RM olyan szerződést készít mindig, ami ezen költségnövekményeket a vevőre hárítja.
Ugyanakkor:
- Lynx annyira "kurv@drága", hogy az acél árának elszállása is csak minimális drágulást okoz a teljes csomagon.
(Abból indulok ki hogy mennyire kis értékűek szoktak lenni az egyes beszállítók szerződései egy teljes projektre)
- per pillanat szerintem inkább a kötbér elszállása jobban fenyegeti a programot, mint az alapanyag árak elszabadfulása. :cool:
 
Le volt írva a telekonferencia kapcsan, hogy a RM olyan szerződést készít mindig, ami ezen költségnövekményeket a vevőre hárítja.
Ugyanakkor:
- Lynx annyira "kurv@drága", hogy az acél árának elszállása is csak minimális drágulást okoz a teljes csomagon.
(Abból indulok ki hogy mennyire kis értékűek szoktak lenni az egyes beszállítók szerződései egy teljes projektre)
- per pillanat szerintem inkább a kötbér elszállása jobban fenyegeti a programot, mint az alapanyag árak elszabadfulása. :cool:
Egy modern harcjármű árában az acél nem tétel.
 
2f7.jpg

Van már neve ennek a két árvának, amiket nyüstöltök? Valami becenév?
Mondjuk Jancsi és Juliska vagy Aladár és Béla vagy Hosszúpuska és Ülő Bölény?
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Ocses and Nemerson
Na ez úgy működött eddig is mindenhol.

Kijön az előszéria rommá teszteled. A gyártásban lèvő következő szeriàba beleteszed a tapasztalatokat és ahogy kijön a következő a rommá tesztelt darabok retrofit keretein belül megkapják a következő széria javított fukcióit. És ez így megy amíg ki nem fut a gyártás és kiforr a gép.

Pl ajaxból le van gyártva a külöböző kivitelekből 200 feletti darab.
Konkretan ez megy minden amerikai fighter jetnel is, pl ez a jelenlegi program az F-35-re is (felteve, hogy egyszer valoban eleri a normalis gyartast meg harckeszultseget)...
 
Nem vitatom hogy a eredményényszer hatalmas , fel kell mutatni vmit és a project nem bukhat el!De nem úgy kellene elkezdeni a gyártást hogy hogy minden ki van javítva és rendben van? Szerintem legalábbis!
Nagyon keves iparagban mukodik ilyesmi. Esetleg egy cementgyarban, vagy kohokban, meg mondjuk a vendeglatasban. :cool: Meg a mai, teljesen robotizalt autogyarak is hetekig tesztuzemben nyomjak, amikor atallnak egy uj modellre, majd utana is folyamatosan igazitanak futoszalagon...
 
Nagyon keves iparagban mukodik ilyesmi. Esetleg egy cementgyarban, vagy kohokban, meg mondjuk a vendeglatasban. :cool: Meg a mai, teljesen robotizalt autogyarak is hetekig tesztuzemben nyomjak, amikor atallnak egy uj modellre, majd utana is folyamatosan igazitanak futoszalagon...
Így építeném a hàzaikat. A 20. màr tuti jó lesz. Lenne hisztike a nagy gyàrosok részérôl.
 
Na ez úgy működött eddig is mindenhol.

Kijön az előszéria rommá teszteled. A gyártásban lèvő következő szeriàba beleteszed a tapasztalatokat és ahogy kijön a következő a rommá tesztelt darabok retrofit keretein belül megkapják a következő széria javított fukcióit. És ez így megy amíg ki nem fut a gyártás és kiforr a gép.

Pl ajaxból le van gyártva a külöböző kivitelekből 200 feletti darab.
Így működik. o_O
Tyűh gyerekek 18 év az FOC-hez, úgy látoma britek is megszülték a maguk Pumáját.
Nagyon remélem, hogy mi nem járunk így.
Vagy így?

Az nem mindegy!

Hogy ez mennyire normális az más kèrdès.

Ez inkább arról szól, egyik cèg sem akar belefeccölni ennyi pènzt,egy olyan projectbe, ami lehet nem tèrül meg.

Kicsit ez olyan mintha elmennèl egy ètterembe, ott rendelnèl valamit, amin èpp a szakács kísèrletezik.

Kihozzák.
Jól nèz ki.
De kicsit büdös.
Íztelen.
Meg hányingeered van tőle.

Elmondod a pincèrnek.

A szakács változtat rajta.

Mostmár csak büdös ès íztelen.

Na legközelebb már csak íztelen.

Jóesetben, ha kifizetsz egy csomó lóvèt kapsz egy jó kaját, rossz esetben nem. o_O

Jóesetben? minden ötödik szar kaját ingyen kapod.
Jó üzlet?
Ha szart eszel?

Persze ezt úgy írom nem tudom mi van a kötbèrben.

Amúgy ha a cèg csinálna 5 prototípust.
Azokat szarrá nyüstölnè 2-3 èv alatt, máris jóval előrèbb lenne a megrendelő.

Vagy minimum egy olyan teszten mint a kenguruzabálóknál, biztos előjön pár problèma.
Nem tudom azt ki fizette.
Az ausztrálok, vagy a cègek az üzlet re
mènyèben.

Ezután ezeket a hibákat orvosolva lehet gyártani.

Nem azt várnám el, hogy tökèletesen guruljon le egy gèp a gyártószalagról, az gyártás elejèn.

De ne is azt vegyük már normálisnak, hogy egy gèp esetleg töredèkèt tudja annak amit a gyártó beígèrt.
Ezèrt csúszik a gyártás.
Rosszabb esetben èvtized múlva sem használható a gèpek nagy százalèka.o_O

Vagy nem tudja az ígèreteket teljesíteni.

Nem fogom sem a pumát,sem az ajaxot bírálni hisz nem vagyunk teljesen tisztába a problèmákkal.

Az viszont biztos, hogy vannak.

Le van gyártva 200 ajax aminek majd vissza kell menni a gyárba?
Az fasza.

Látjuk nálunk 40 gidrán "átrádiózása" is milyen gyorsan halad.

Gondolom valami nagyobb javítás zegen milyen gyorsan menne, megy majd.


Más.
Győrben a MAN szervízben megint vagy 12 honvèdsègi új nyerges vontató áll.
Pár hete ez lefogyott 15-ről 5 kontènerszállítóra.
Lehet ezek a jövendőbeli Lynxeinkhez lesznek.
 
Így építeném a hàzaikat. A 20. màr tuti jó lesz. Lenne hisztike a nagy gyàrosok részérôl.
Hat @ozymandias mnajd kijavit, de szerintem meg a kohoknal is csak odaig igaz, hogy addig nem kezdenek szallitani, amig nem biztos az eljaras, de utana is nonstop merik mindenfele tesztelessel a kesz anyagot - konkretan tudom, hogy motorblokkoknal volumetrikus szoftverrel volt megtamogatva a QA mar 20+ evvel ezelott is a nemeteknel.
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin and Venom85