[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Ismerkedjünk meg a színvilággal:
339756458_241442248356946_2806465137930417863_n.jpg
A szürke alapszínre azt mondom tökéletes! Szerintem nappal jobb egy ilyen világosabb árnyalat a H-145M-hez képest, de éjszaka sem fog "rikítani" az égen azért, mert túl világos lenne.
De a felségjelzést miért a farokrotor alá kellett tenni??? Eddig minden magyar helikopternek, és szerintem helyesen, a faroktartón (hirtelen nem tudom helyesem írom-e) helyezkedett el, lásd Mi-24. Igaz, a H-145M-nek is a farka csúcsán van, de annak vékony a faroktartója, és nincs felette félszárny ami árnyékolná.
 
Nekem pl a cseh vagy svájci kamo jobban tetszene, mint ez a sötét szürke, de a sokak által használt világos szürke is jobb lenne. A szárazföldi cuccoknál volt probléma a festésekkel eleinte ugye, lehet, hogy féltek tőle, hogy megint becsúszik valami hiba, inkább legyen egyszín, abból nagy baj nem lehet :D
 
Bocs, ha ez közismert, de tudjuk, hogy mennyi lesz szenzortornyos? Gondolom ezek is mind H-force előkészítéssel jönnek.

Itthon az ilyesmit pontosan sose lehet tudni, titkolva van minden is. Pl H145-höz van elvileg 5 HForce készlet, de hogy az 5 tornyot is jelent, vagy a SAR változatokhoz is van/lesz e az passz.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Itthon az ilyesmit pontosan sose lehet tudni, titkolva van minden is. Pl H145-höz van elvileg 5 HForce készlet, de hogy az 5 tornyot is jelent, vagy a SAR változatokhoz is van/lesz e az passz.
Bocs, ha ez közismert, de tudjuk, hogy mennyi lesz szenzortornyos? Gondolom ezek is mind H-force előkészítéssel jönnek.

Azt hiszem olyasmit mondtak valamelyik riportban vagy interjúban, hogy a "kommandós" (SOF) 225-ösök teljes HForce-ot kapnak vagyis EOS toronnyal, mindennel. Ott éjszakai föld közlei belopakodás fontos feladat, szóval kell is az infra-torony az orrba mag a fegyverzet támogatásához.
A legutóbbi infók szerint 8 darab SOF 225-ös lesz (korábban 6-ról volt szó), a többi taktikai szállító. A "taktikai szállítók" (TTH) várhatóan minimálisan lesznek "HForce-ozva": géppuska az ajtóban/ablakban - ennyi a fegyverzete lesz.
 
A most bemutatott szürke magyar jelzésű H225M SOF vagyis "kommandós taxi" kialakítású lehet az Wescam torony alapján: ezekből idén elvileg kettő érkezik.

(A hírek szerint első hat H225M 2023 közepén vagy második felében érkezik 4 szállító és 2 SOF helikopter, a tervek szerint ezt 2024-ben követi újabb 4 szállító és 2 SOF helikopter helikopter, 2025 első felében pedig újabb négy SOF gép.)

Nagyon úgy tűnik, hogy a MG által belengetett légiutántöltést elvetették: a jobban felszerelt SOF gépeken lett volna igazán értelme, de a fotó alapján ez végül nem valósult meg.
Mondjuk "taktikai hatótávra" 200 tengeri mérföldet (370 km) mond az Airbus, ami tök elég a Kárpát-medencében.
Ismerkedjünk meg a színvilággal:
339756458_241442248356946_2806465137930417863_n.jpg
 
Last edited by a moderator:
Valószínűleg ez lehet az egyik helikopter amit idén majd át is adnak...
 
A most bemutatott szürke magyar jelzésű H225M SOF vagyis "kommandós taxi" kialakítású lehet az Wescam torony alapján: ezekből idén elvileg kettő érkezik.

(A hírek szerint első hat H225M 2023 közepén vagy második felében érkezik 4 szállító és 2 SOF helikopter, a tervek szerint ezt 2024-ben követi újabb 4 szállító és 2 SOF helikopter helikopter, 2025 első felében pedig újabb négy SOF gép.)

Nagyon úgy tűnik, hogy a MG által belengetett légiutántöltést elvetették: a jobban felszerelt SOF gépeken lett volna igazán értelme, de a fotó alapján ez végül nem valósult meg.
Mondjuk "taktikai hatótávra" 200 tengeri mérföldet (370 km) mond az Airbus, ami tök elég a Kárpát-medencében.

Amikor kint voltak, és szóba került a légi utántöltés, ez a két gép már végszerelésen volt, ha meg is állapodtak róla, ezeknek a gépeknek már késő volt. De hosszabb távot mondott anno, új tervezés, szerződés kell, szerintem ha lesz/lett is belőle valami, a csonk beépítés csak az első franciaországi nagyobb szervíz esetén lesz.