[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

A tömeges chiphiány a múlt. De speciális chipek esetén még mindig előfordul hiány. Ezek a főleg csak Tajvanon gyártott legmodernebb chipek.
A Siemens vagy más német chipgyártó nem képes olyan modern chipeket gyártani mint amiket Tajvanon vagy az USA-ban gyártanak?
 
A Siemens vagy más német chipgyártó nem képes olyan modern chipeket gyártani mint amiket Tajvanon vagy az USA-ban gyártanak?
Tajvan olyan chippeket gyárt amire még az USA sem képes - bár dolgoznak rajta, hogy ez ne így legyen...
Európa meg még jobba le van maradva gyártásban, ami azért is érdekes, mert ASML meg európai (holland) cég. Ők gyártják a chippeket gyártó gépeket - világ elsők, ha nem is az egyetlenek...
 
A tömeges chiphiány a múlt. De speciális chipek esetén még mindig előfordul hiány. Ezek a főleg csak Tajvanon gyártott legmodernebb chipek.

Több alkatrész is hiányozhat, illetve lassan érkezik a gyártóhoz. Ez nem csak chip kérdés. Az alkatrészek hiánya okozza a késést, nincs más oka.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Esetleg egy másik toronnyal , mert azt a nyílást csak úgy nem pakolod arrébb , max. áttervezed!
Én nem értem a torony tükrözésének a miértjét.
Arra tudok gondolni, hogy az ausztrálok boxer crv-nek az elrendezését vették át, hogy maguknak egységesítsék.
Szerintetek mi indokolta a változtatást?
 
Amúgy ez mièrt olyan nagy baj, hogy nem egyenesen áll a torony?
Ahogy nèztem kèpeket, a teknő síkjából nem lóg ki a cső/torony.
Így nem szèlesebb a jármű.
Nyitott búvóval amúgyis csak adminisztratív menetben megy.
Ilyenkor a pk úgyis kint van a toronyból.
Fegyverzet nincs használva, gondolom a torony berögzítve.

Az esztètikumon kívül van ezzel más baj?
Ha az baj egy harcjárműnèl. o_O
 
Esetleg egy másik toronnyal , mert azt a nyílást csak úgy nem pakolod arrébb , max. áttervezed!
Nem is arról volt szó, hanem hogy máshogy fog nyílni a sofőr búvónyílása.
Tehát pontosan, hogy az áttervezésen dolgoznak.
Szerintem az lesz a megoldás, hogy az üveges szélvédőt és az ajtót szátválasztják. Azaz fel lehet nyitni majd a szélvédő részt. Ha meg teljesen ki akarsz bújni, akkor visszahúzod a szélvédővel együtt a fedelet, majd az alap pozícióban kireteszelve, kicsit megemelve kifordítható lesz a nyílásfedő.
Ez azért nem egy hatalmas mechanikai probléma. Ráadásul valamivel biztonságosabb is, mert a hátrafelnyitott páncélozott fedél még "odafigyelősebb" is, mert ott biztosítani kell, hogy ne csapódjon le a fedél soha. Mert akkor komoly fejsérülések, vagy leszakadt ujjak "röpködhetnének".
A kifordítós módszert szokták alkalmazni a deszanttér tetején lévő búvóknál is.
Vagy ezt, mint a PUMA-nál, hogy üvegestül eltolják:
e8b005cb-e86d-4f85-8a25-79667eda7b9e_w948_r1.778_fpx30.37_fpy50.png

Szerintem a kinyitott szélvédőtől még elférne a torony. A probléma a teljesen nyitott fedéllel van.
 
Nem is arról volt szó, hanem hogy máshogy fog nyílni a sofőr búvónyílása.
Tehát pontosan, hogy az áttervezésen dolgoznak.
Szerintem az lesz a megoldás, hogy az üveges szélvédőt és az ajtót szátválasztják. Azaz fel lehet nyitni majd a szélvédő részt. Ha meg teljesen ki akarsz bújni, akkor visszahúzod a szélvédővel együtt a fedelet, majd az alap pozícióban kireteszelve, kicsit megemelve kifordítható lesz a nyílásfedő.
Ez azért nem egy hatalmas mechanikai probléma. Ráadásul valamivel biztonságosabb is, mert a hátrafelnyitott páncélozott fedél még "odafigyelősebb" is, mert ott biztosítani kell, hogy ne csapódjon le a fedél soha. Mert akkor komoly fejsérülések, vagy leszakadt ujjak "röpködhetnének".
A kifordítós módszert szokták alkalmazni a deszanttér tetején lévő búvóknál is.
Vagy ezt, mint a PUMA-nál, hogy üvegestül eltolják:
e8b005cb-e86d-4f85-8a25-79667eda7b9e_w948_r1.778_fpx30.37_fpy50.png

Szerintem a kinyitott szélvédőtől még elférne a torony. A probléma a teljesen nyitott fedéllel van.
Legyen igazad hogy megoldható.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Legyen igazad hogy megoldható.
Igazándiból a kutyát nem zavarna mivel a csak 12 óránál álló toronnyal nem nyílik fel a búvó és a sofőr hàtul is ki tud mászni.

Azért van sokat nyitva a videókon a torony mivel a kezdő sofőröknél az első x kilométer és vezetési feladat soràn szabadszemes nyitott búvós játèk van. Utána kameràból képernyőn és végül periszkópon keresztül.

Ettől függetlenül mondtak olyat, hogy a búvó át lesz alakítva.