A Motor Sich motorokat szállít a török ATAK-II harci helikopterekhez
A szerződés aláírásáról szóló információt Temel Kotil, a TAI (Turkish Aerospace Industries) vezérigazgatója megerősítette.
A török nehéz harci helikopter (Ağır Sınıf Taarruz Helikopter - ATAK 2) ukrán hajtóműveket kap. Ezt a TUSAŞ repülőgépgyártó vállalat vezérigazgatója, Tenil Kotil jelentette be - számol be a savunmasanayist.com török portál.
A főigazgató szerint az új török harci helikopter ukrán gyártmányú motorokat kap. Kotil azonban nem közölt más részleteket a meghajtási rendszerekkel kapcsolatban, csak erre a kijelentésre szorítkozott.
Az ATAK 2 "nehéz" csapásmérő helikoptert a török Aerospace Industries (TAI) a török fegyveres erők érdekében hozta létre. A fejlesztésről szóló szerződést a török védelmi minisztérium hivatalosan 2019-ben írta alá.
A rendelkezésre álló adatok szerint az új helikopter az amerikai AH-64 Apache és az orosz Mi-28NM Night Hunter típusokkal lesz azonos osztályba sorolható. Az állítólagos felszállótömeg 10 tonna, a hasznos teher pedig "több mint 1200 kg". A helikoptert 30 mm-es ágyúval, a T129-es legújabb változatának rakétafegyverzetével és modern avionikával szerelik fel. A török gyártású rendszerek és berendezések legszélesebb körű alkalmazását jelentették be.
A helikoptert a Szíriában szerzett harci tapasztalatok alapján fejlesztik ki. A jármű előnyei között a törökök a pilóta jobb védelmét, a jobb páncélzatot, a fejlettebb elektronikát és a külső fegyverzet széles választékát emelik ki. A helikopter végül a könnyebb T129 ATAK harci helikopter helyébe lép. A "nehéz"helikopter első repülése a tervek szerint 2024-2025-ben lesz.
Újságírói kérdésekre válaszolva a török vállalat vezetője "testvéri országnak" nevezte Ukrajnát, és megjegyezte, hogy az embargó és a szankciók miatt nem lesznek problémáik az ukrán vállalatokkal.