T929 ATAK 2 (TAI, Törökország)

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 712
93 155
113
1711788_-_main.jpg


TAI begins development of ATAK 2 heavy attack helicopter

"Turkish Aerospace Industries (TAI) announced on 31 October that it has begun domestic development of the ATAK 2 attack helicopter.

TAI began the project to build the six-tonne ATAK 2 domestically without foreign help based on technical knowledge and operational experience gained with the T129 attack helicopter currently produced under licence from Leonardo, the company said on its website.

The ATAK 2 will be bigger and heavier than the T129."


Forrás: http://www.janes.com/article/75400/tai-begins-development-of-atak-2-heavy-attack-helicopter
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Motor Sich motorokat szállít a török ATAK-II harci helikopterekhez


A szerződés aláírásáról szóló információt Temel Kotil, a TAI (Turkish Aerospace Industries) vezérigazgatója megerősítette.

A török nehéz harci helikopter (Ağır Sınıf Taarruz Helikopter - ATAK 2) ukrán hajtóműveket kap. Ezt a TUSAŞ repülőgépgyártó vállalat vezérigazgatója, Tenil Kotil jelentette be - számol be a savunmasanayist.com török portál.


A főigazgató szerint az új török harci helikopter ukrán gyártmányú motorokat kap. Kotil azonban nem közölt más részleteket a meghajtási rendszerekkel kapcsolatban, csak erre a kijelentésre szorítkozott.

Az ATAK 2 "nehéz" csapásmérő helikoptert a török Aerospace Industries (TAI) a török fegyveres erők érdekében hozta létre. A fejlesztésről szóló szerződést a török védelmi minisztérium hivatalosan 2019-ben írta alá.

A rendelkezésre álló adatok szerint az új helikopter az amerikai AH-64 Apache és az orosz Mi-28NM Night Hunter típusokkal lesz azonos osztályba sorolható. Az állítólagos felszállótömeg 10 tonna, a hasznos teher pedig "több mint 1200 kg". A helikoptert 30 mm-es ágyúval, a T129-es legújabb változatának rakétafegyverzetével és modern avionikával szerelik fel. A török gyártású rendszerek és berendezések legszélesebb körű alkalmazását jelentették be.

A helikoptert a Szíriában szerzett harci tapasztalatok alapján fejlesztik ki. A jármű előnyei között a törökök a pilóta jobb védelmét, a jobb páncélzatot, a fejlettebb elektronikát és a külső fegyverzet széles választékát emelik ki. A helikopter végül a könnyebb T129 ATAK harci helikopter helyébe lép. A "nehéz"helikopter első repülése a tervek szerint 2024-2025-ben lesz.

Újságírói kérdésekre válaszolva a török vállalat vezetője "testvéri országnak" nevezte Ukrajnát, és megjegyezte, hogy az embargó és a szankciók miatt nem lesznek problémáik az ukrán vállalatokkal.
 
A Turksih Aerospace Industries és a Motor Sich szerződést kötött 14 hajtómű szállítására a T929 helikopterhez

125149.jpg


A török Turksih Aerospace Industries (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.) ma szerződést írt alá az ukrán Motor Sich PJSC-vel a T929 ATAK-II többcélú "nehéz" harci helikopter 14 hajtóművének szállításáról.


125150.jpg


Az első két hajtóművet 2022 szeptemberében szállítják le a TUSAS-nak. A szállítások 2025-ben fejeződnek be - áll a TUSAS közleményében.


DSC_0833C-1.jpg


"Ahogy ígértük, újabb fontos és kritikus mérföldkőhöz érkeztünk a harci helikopterünkkel kapcsolatban, amely 2023-ban fog repülni. Elindítottuk a projektet, amelyet a védelmi iparért felelős elnökünk vezetésével 2019-ben írtunk alá, és 2 évvel később újabb szerződést kötöttünk. Remélhetőleg ambiciózusan lépünk be 2023-ban, köztársaságunk 100. évfordulóján" - mondta Prof. Dr. Temel Kotil, a TUSAŞ vezérigazgatója.
A helikopter első repülését 2023-ra tervezik. Felszállósúlya körülbelül kétszerese lesz az ATAK helikopterének.
 
Az ukrán eredetű motorok miatt tervváltozás történt.

fasfasfs.png


zvzvzvz-780x470.png


Az utolsó üzenetben megosztott makett nem a T929-hez, hanem a 6 tonnás T629-hez tartozik, amelynek infrastruktúrája megegyezik a T625-ével. Ezek a hazai TS1400 Turboshaft motort fogják használni.

125149.jpg

gokbey-4.jpeg
 
Az Atak 2-nek már +100 HOLY DAMAGE van, mielőtt még megkezdte volna a gyártást.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

FbgZ9DcXEAc0z3K

Agir-Sinif-Taarruz-Helikopteri-780x470.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Fu-Dp-EG4-Xg-AA5mfo.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
És akkor ezt a jó kis modern harci helikopter ukrán TV3-assal szerelik? A Motor Szicset szétverték az oroszok. Ha ez így megy tovább, a végén célszerű lesz Klimov VK-2500-ast belerakni, vagy keresni valami kínai erőforrást.
 
És akkor ezt a jó kis modern harci helikopter ukrán TV3-assal szerelik? A Motor Szicset szétverték az oroszok. Ha ez így megy tovább, a végén célszerű lesz Klimov VK-2500-ast belerakni, vagy keresni valami kínai erőforrást.
Vagy francia Makila (esetleg Atlas Topáz,ami a liszensze némileg módositva),angol RTM322,amcsi T700,