Royal Navy - Brit Királyi Haditengerészet

A jó brit is holtig tanul....., most az oroszoktól. :) Soha nem voltak világelső hajóik. Régen a spanyol, majd a francia hajók is jobbak voltak, mint a britek. A haditengerészet már más téma....
Az elmúlt 100 évben biztos, hogy jobb hajóik voltak, hogy az elmúlt 30 évről ne is beszéljek vagy a jelenről.
 
Az elmúlt 100 évben biztos, hogy jobb hajóik voltak, hogy az elmúlt 30 évről ne is beszéljek vagy a jelenről.
A jó brit is holtig tanul....., most az oroszoktól. :) Soha nem voltak világelső hajóik. Régen a spanyol, majd a francia hajók is jobbak voltak, mint a britek. A haditengerészet már más téma....
Mivan?
Nemár!
Miről beszéltek??
Konkrét példákkal gyertek, mert ez a mind ilyen, meg olyan volt, ez nem kategória csak puffogás.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Mivan?
Nemár!
Miről beszéltek??
Konkrét példákkal gyertek, mert ez a mind ilyen, meg olyan volt, ez nem kategória csak puffogás.
Pedig egyáltalán nem ment ritkaságszámba, hogy egy-egy brit hajó rosszabb lett volna, mint valamelyik rivális, közvetlen kortársa. Nem azért lettek a tengerek urai egy bő évszázadra, mert mindig övék volt a legjobb, legnagyobb, legerősebb hajó.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Pedig egyáltalán nem ment ritkaságszámba, hogy egy-egy brit hajó rosszabb lett volna, mint valamelyik rivális, közvetlen kortársa. Nem azért lettek a tengerek urai egy bő évszázadra, mert mindig övék volt a legjobb, legnagyobb, legerősebb hajó.
Egy-egy. Az OK.
De miért is?
Talán mert a brit volt a legnagyobb flotta, akit mindenki más másolt.
Így a fejlesztéseket is. Amik nagy része a Royal Navy kezdeményezésére történtek.
Nyilván a sok kísérletezgetésben volt selejt/tévút is.

És igen, voltak máshol is kísérletezgetések, de nem ekkora mértékben.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Egy-egy. Az OK.
De miért is?
Talán mert a brit volt a legnagyobb flotta, akit mindenki más másolt.
Így a fejlesztéseket is. Amik nagy része a Royal Navy kezdeményezésére történtek.
Nyilván a sok kísérletezgetésben volt selejt/tévút is.

És igen, voltak máshol is kísérletezgetések, de nem ekkora mértékben.
Tűzerőben, sebességben, páncélvédelemben, mikot hogy. Nem tíz évente egyszer fordult elő.
A "mindenki a briteket másolta" azért elég erős csúsztatás, a britek folyamatosan figyelték a többieket, és nem volt ritka, hogy ők reagáltak egy fejlesztésre, ha úgy tetszik, ők másoltak. Az akkoriban fölényes iparukkal gyakran már első példányokban tökéletesítve, ez nem kérdés.
 
Tűzerőben, sebességben, páncélvédelemben, mikot hogy. Nem tíz évente egyszer fordult elő.
A "mindenki a briteket másolta" azért elég erős csúsztatás, a britek folyamatosan figyelték a többieket, és nem volt ritka, hogy ők reagáltak egy fejlesztésre, ha úgy tetszik, ők másoltak. Az akkoriban fölényes iparukkal gyakran már első példányokban tökéletesítve, ez nem kérdés.
Persze, bele lehet kötni egy mondataba, de feltételeztem tartjuk egymást annyira a dologhoz értőnek, hogy nem kell:
Általánosságban és többségében a RN-t másolták. A fejlesztések meg úgy adódtak, ahogy hadd ne kelljen már
kiszaszerolnom, hogy hány évente milyen újításokkal mennyi hajót bocsátott és kicsoda vízre...
+1: lehet, hogy pl a franciák lövöldöztek össze-vissza az invenciókkal, 1-2 bejött, 1-2 nem. De a világ legnagyobb
flottája csak kiforrott dolgokat rendszeresíthetett nagy számban. Pl a 4 löveges tornyok is mutatósak, meg volt
ami működött, de azért többségében inkább nem. stb
 
Persze, bele lehet kötni egy mondataba, de feltételeztem tartjuk egymást annyira a dologhoz értőnek, hogy nem kell:
Általánosságban és többségében a RN-t másolták. A fejlesztések meg úgy adódtak, ahogy hadd ne kelljen már
kiszaszerolnom, hogy hány évente milyen újításokkal mennyi hajót bocsátott és kicsoda vízre...
+1: lehet, hogy pl a franciák lövöldöztek össze-vissza az invenciókkal, 1-2 bejött, 1-2 nem. De a világ legnagyobb
flottája csak kiforrott dolgokat rendszeresíthetett nagy számban. Pl a 4 löveges tornyok is mutatósak, meg volt
ami működött, de azért többségében inkább nem. stb
Nem mondatodba kötöttem bele, hanem az átalános mondandójával nem értek egyet. Pont az innovácó volt az a terület, ahol gyakran az RN reagált más újítására. Az érem másik fele az, amit korábban is írtam, hogy mennyiségben (és nem ritkán minődégben is) rendszeresen bőven ráverve. Valaki csinált egy hajót valamilyen új technológiával, az RN fél-egy éven belül megépítette a saját verzióját, csak mindjárt ötöt-tizet.
Az egész vita innen indult, hogy gyakran nem az RN-nek voltak a legjobb hajói. Ez szerintem is így van, viszont az érem másik fele itt is az, hogy x darab jobban sikerült rivális hajóra a briteknek 5x hajója jutott. Nincs is ezzel szerintem semmi gond, ezért, és a (ha tetszik valakinek, ha nem) Nelsoni mentalitásnak köszönhatően ért el annyi sikert az RN, amennyit, és tartottak tőle a többiek, mint a tűztől.
Érdekes, hogy pont a négy löveges tornyot hozod példának, ami az RN legfontosabb 2. VH-s csatahajó osztálya tűzerejének javát adta, végig nagyon problémásan, amíg szolgálatban álltak.
 
Nem mondatodba kötöttem bele, hanem az átalános mondandójával nem értek egyet. Pont az innovácó volt az a terület, ahol gyakran az RN reagált más újítására. Az érem másik fele az, amit korábban is írtam, hogy mennyiségben (és nem ritkán minődégben is) rendszeresen bőven ráverve. Valaki csinált egy hajót valamilyen új technológiával, az RN fél-egy éven belül megépítette a saját verzióját, csak mindjárt ötöt-tizet.
Az egész vita innen indult, hogy gyakran nem az RN-nek voltak a legjobb hajói. Ez szerintem is így van, viszont az érem másik fele itt is az, hogy x darab jobban sikerült rivális hajóra a briteknek 5x hajója jutott. Nincs is ezzel szerintem semmi gond, ezért, és a (ha tetszik valakinek, ha nem) Nelsoni mentalitásnak köszönhatően ért el annyi sikert az RN, amennyit, és tartottak tőle a többiek, mint a tűztől.
Érdekes, hogy pont a négy löveges tornyot hozod példának, ami az RN legfontosabb 2. VH-s csatahajó osztálya tűzerejének javát adta, végig nagyon problémásan, amíg szolgálatban álltak.
Nekem mindazonáltal nem annyira ugrik be, hogy melyik lehetett az a komplett hajó/osztály, amit a RN lemásolt volna.
Mert fordítva számos ilyen volt.
Az hogy egy-egy 'alkatrészt' alkalmaztak, az meg ilyen kor volt. Mindenki házalt a termékével és eladta annak az
országnak ,aki megfizette.
A KGV meg a háború miatti félig kényszermegoldás volt.

edit: spanyol és francia hajókról volt szó. Ezt meg nem értem melyikek lehettek.
 
Nekem mindazonáltal nem annyira ugrik be, hogy melyik lehetett az a komplett hajó/osztály, amit a RN lemásolt volna.
Mert fordítva számos ilyen volt.
Az hogy egy-egy 'alkatrészt' alkalmaztak, az meg ilyen kor volt. Mindenki házalt a termékével és eladta annak az
országnak ,aki megfizette.
A KGV meg a háború miatti félig kényszermegoldás volt.
Nem egy az egyben komplett hajóosztályokat, hanem újításokat, amiket először mások vezettek be. Ami hirtelen eszembe jut, páncélozott hadihajó, zárt, forgó lövegtorony, hátultöltő hajólöveg, Makarov sapka. Ez nem azt jelenti, hogy a britektől messze állt volna az újítás, a páncéllemezek korai cementálási eljárása, az első lőelemeket kidolgozó számítógépek pl brit fejlesztések voltak.
A KGV nem a háború miatt volt kényszermegoldás, hanem a britek görcsös ragaszkodása a Londoni Egyezményhez. Legjobb példa a North Carolina-osztály, fél év eltéréssel kortársak, csak az amerikaiak hagytak maguknak kiskaput.
 
Nem egy az egyben komplett hajóosztályokat, hanem újításokat, amiket először mások vezettek be. Ami hirtelen eszembe jut, páncélozott hadihajó, zárt, forgó lövegtorony, hátultöltő hajólöveg, Makarov sapka. Ez nem azt jelenti, hogy a britektől messze állt volna az újítás, a páncéllemezek korai cementálási eljárása, az első lőelemeket kidolgozó számítógépek pl brit fejlesztések voltak.
A KGV nem a háború miatt volt kényszermegoldás, hanem a britek görcsös ragaszkodása a Londoni Egyezményhez. Legjobb példa a North Carolina-osztály, fél év eltéréssel kortársak, csak az amerikaiak hagytak maguknak kiskaput.
Stimmt, én is így gondolom, de a kolléga azt írta, hogy a spanyoloknak és franciáknak jobb hajóik voltak.
Páncélos... elvileg valóban a Gloire, de pl a Nemesis 20 évvel megelőzte /Birkenhead-ben építették a Kelet Indiai Trs-nak.../.

Igen az Egyezmény, de ezért gondolnám kényszernek. Egyébként marhára nem használták volna a 4 lövegest,
nem is voltak oda érte túlzottan az Admiralitáson a tervezése alatt.
 
Stimmt, én is így gondolom, de a kolléga azt írta, hogy a spanyoloknak és franciáknak jobb hajóik voltak.
Páncélos... elvileg valóban a Gloire, de pl a Nemesis 20 évvel megelőzte /Birkenhead-ben építették a Kelet Indiai Trs-nak.../.

Igen az Egyezmény, de ezért gondolnám kényszernek. Egyébként marhára nem használták volna a 4 lövegest,
nem is voltak oda érte túlzottan az Admiralitáson a tervezése alatt.
A Nemesisről nem tudtam, utánaolvasok.
Kényszernek kényszer volt, persze, mint minden "treaty battleship". A britek viszont túlzottan bekorlátozták magukat, még a meglévő lehetőségekhez képest is. A négy ágyús tornyok meg... hát mindegyik szar volt. Az amerikaiak is örültek, amikor dobhatták őket a kukába.
 
Persze, bele lehet kötni egy mondataba, de feltételeztem tartjuk egymást annyira a dologhoz értőnek, hogy nem kell:
Általánosságban és többségében a RN-t másolták. A fejlesztések meg úgy adódtak, ahogy hadd ne kelljen már
kiszaszerolnom, hogy hány évente milyen újításokkal mennyi hajót bocsátott és kicsoda vízre...
+1: lehet, hogy pl a franciák lövöldöztek össze-vissza az invenciókkal, 1-2 bejött, 1-2 nem. De a világ legnagyobb
flottája csak kiforrott dolgokat rendszeresíthetett nagy számban. Pl a 4 löveges tornyok is mutatósak, meg volt
ami működött, de azért többségében inkább nem. stb
Ja. Gőzös tengeralattjárót.
 
Parádés
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.