Royal Navy - Brit Királyi Haditengerészet

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 047
113
A jó brit is holtig tanul....., most az oroszoktól. :) Soha nem voltak világelső hajóik. Régen a spanyol, majd a francia hajók is jobbak voltak, mint a britek. A haditengerészet már más téma....
Az elmúlt 100 évben biztos, hogy jobb hajóik voltak, hogy az elmúlt 30 évről ne is beszéljek vagy a jelenről.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Az elmúlt 100 évben biztos, hogy jobb hajóik voltak, hogy az elmúlt 30 évről ne is beszéljek vagy a jelenről.
A jó brit is holtig tanul....., most az oroszoktól. :) Soha nem voltak világelső hajóik. Régen a spanyol, majd a francia hajók is jobbak voltak, mint a britek. A haditengerészet már más téma....
Mivan?
Nemár!
Miről beszéltek??
Konkrét példákkal gyertek, mert ez a mind ilyen, meg olyan volt, ez nem kategória csak puffogás.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 325
17 466
113
Mivan?
Nemár!
Miről beszéltek??
Konkrét példákkal gyertek, mert ez a mind ilyen, meg olyan volt, ez nem kategória csak puffogás.
Pedig egyáltalán nem ment ritkaságszámba, hogy egy-egy brit hajó rosszabb lett volna, mint valamelyik rivális, közvetlen kortársa. Nem azért lettek a tengerek urai egy bő évszázadra, mert mindig övék volt a legjobb, legnagyobb, legerősebb hajó.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Pedig egyáltalán nem ment ritkaságszámba, hogy egy-egy brit hajó rosszabb lett volna, mint valamelyik rivális, közvetlen kortársa. Nem azért lettek a tengerek urai egy bő évszázadra, mert mindig övék volt a legjobb, legnagyobb, legerősebb hajó.
Egy-egy. Az OK.
De miért is?
Talán mert a brit volt a legnagyobb flotta, akit mindenki más másolt.
Így a fejlesztéseket is. Amik nagy része a Royal Navy kezdeményezésére történtek.
Nyilván a sok kísérletezgetésben volt selejt/tévút is.

És igen, voltak máshol is kísérletezgetések, de nem ekkora mértékben.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 325
17 466
113
Egy-egy. Az OK.
De miért is?
Talán mert a brit volt a legnagyobb flotta, akit mindenki más másolt.
Így a fejlesztéseket is. Amik nagy része a Royal Navy kezdeményezésére történtek.
Nyilván a sok kísérletezgetésben volt selejt/tévút is.

És igen, voltak máshol is kísérletezgetések, de nem ekkora mértékben.
Tűzerőben, sebességben, páncélvédelemben, mikot hogy. Nem tíz évente egyszer fordult elő.
A "mindenki a briteket másolta" azért elég erős csúsztatás, a britek folyamatosan figyelték a többieket, és nem volt ritka, hogy ők reagáltak egy fejlesztésre, ha úgy tetszik, ők másoltak. Az akkoriban fölényes iparukkal gyakran már első példányokban tökéletesítve, ez nem kérdés.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Tűzerőben, sebességben, páncélvédelemben, mikot hogy. Nem tíz évente egyszer fordult elő.
A "mindenki a briteket másolta" azért elég erős csúsztatás, a britek folyamatosan figyelték a többieket, és nem volt ritka, hogy ők reagáltak egy fejlesztésre, ha úgy tetszik, ők másoltak. Az akkoriban fölényes iparukkal gyakran már első példányokban tökéletesítve, ez nem kérdés.
Persze, bele lehet kötni egy mondataba, de feltételeztem tartjuk egymást annyira a dologhoz értőnek, hogy nem kell:
Általánosságban és többségében a RN-t másolták. A fejlesztések meg úgy adódtak, ahogy hadd ne kelljen már
kiszaszerolnom, hogy hány évente milyen újításokkal mennyi hajót bocsátott és kicsoda vízre...
+1: lehet, hogy pl a franciák lövöldöztek össze-vissza az invenciókkal, 1-2 bejött, 1-2 nem. De a világ legnagyobb
flottája csak kiforrott dolgokat rendszeresíthetett nagy számban. Pl a 4 löveges tornyok is mutatósak, meg volt
ami működött, de azért többségében inkább nem. stb
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 325
17 466
113
Persze, bele lehet kötni egy mondataba, de feltételeztem tartjuk egymást annyira a dologhoz értőnek, hogy nem kell:
Általánosságban és többségében a RN-t másolták. A fejlesztések meg úgy adódtak, ahogy hadd ne kelljen már
kiszaszerolnom, hogy hány évente milyen újításokkal mennyi hajót bocsátott és kicsoda vízre...
+1: lehet, hogy pl a franciák lövöldöztek össze-vissza az invenciókkal, 1-2 bejött, 1-2 nem. De a világ legnagyobb
flottája csak kiforrott dolgokat rendszeresíthetett nagy számban. Pl a 4 löveges tornyok is mutatósak, meg volt
ami működött, de azért többségében inkább nem. stb
Nem mondatodba kötöttem bele, hanem az átalános mondandójával nem értek egyet. Pont az innovácó volt az a terület, ahol gyakran az RN reagált más újítására. Az érem másik fele az, amit korábban is írtam, hogy mennyiségben (és nem ritkán minődégben is) rendszeresen bőven ráverve. Valaki csinált egy hajót valamilyen új technológiával, az RN fél-egy éven belül megépítette a saját verzióját, csak mindjárt ötöt-tizet.
Az egész vita innen indult, hogy gyakran nem az RN-nek voltak a legjobb hajói. Ez szerintem is így van, viszont az érem másik fele itt is az, hogy x darab jobban sikerült rivális hajóra a briteknek 5x hajója jutott. Nincs is ezzel szerintem semmi gond, ezért, és a (ha tetszik valakinek, ha nem) Nelsoni mentalitásnak köszönhatően ért el annyi sikert az RN, amennyit, és tartottak tőle a többiek, mint a tűztől.
Érdekes, hogy pont a négy löveges tornyot hozod példának, ami az RN legfontosabb 2. VH-s csatahajó osztálya tűzerejének javát adta, végig nagyon problémásan, amíg szolgálatban álltak.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Nem mondatodba kötöttem bele, hanem az átalános mondandójával nem értek egyet. Pont az innovácó volt az a terület, ahol gyakran az RN reagált más újítására. Az érem másik fele az, amit korábban is írtam, hogy mennyiségben (és nem ritkán minődégben is) rendszeresen bőven ráverve. Valaki csinált egy hajót valamilyen új technológiával, az RN fél-egy éven belül megépítette a saját verzióját, csak mindjárt ötöt-tizet.
Az egész vita innen indult, hogy gyakran nem az RN-nek voltak a legjobb hajói. Ez szerintem is így van, viszont az érem másik fele itt is az, hogy x darab jobban sikerült rivális hajóra a briteknek 5x hajója jutott. Nincs is ezzel szerintem semmi gond, ezért, és a (ha tetszik valakinek, ha nem) Nelsoni mentalitásnak köszönhatően ért el annyi sikert az RN, amennyit, és tartottak tőle a többiek, mint a tűztől.
Érdekes, hogy pont a négy löveges tornyot hozod példának, ami az RN legfontosabb 2. VH-s csatahajó osztálya tűzerejének javát adta, végig nagyon problémásan, amíg szolgálatban álltak.
Nekem mindazonáltal nem annyira ugrik be, hogy melyik lehetett az a komplett hajó/osztály, amit a RN lemásolt volna.
Mert fordítva számos ilyen volt.
Az hogy egy-egy 'alkatrészt' alkalmaztak, az meg ilyen kor volt. Mindenki házalt a termékével és eladta annak az
országnak ,aki megfizette.
A KGV meg a háború miatti félig kényszermegoldás volt.

edit: spanyol és francia hajókról volt szó. Ezt meg nem értem melyikek lehettek.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 325
17 466
113
Nekem mindazonáltal nem annyira ugrik be, hogy melyik lehetett az a komplett hajó/osztály, amit a RN lemásolt volna.
Mert fordítva számos ilyen volt.
Az hogy egy-egy 'alkatrészt' alkalmaztak, az meg ilyen kor volt. Mindenki házalt a termékével és eladta annak az
országnak ,aki megfizette.
A KGV meg a háború miatti félig kényszermegoldás volt.
Nem egy az egyben komplett hajóosztályokat, hanem újításokat, amiket először mások vezettek be. Ami hirtelen eszembe jut, páncélozott hadihajó, zárt, forgó lövegtorony, hátultöltő hajólöveg, Makarov sapka. Ez nem azt jelenti, hogy a britektől messze állt volna az újítás, a páncéllemezek korai cementálási eljárása, az első lőelemeket kidolgozó számítógépek pl brit fejlesztések voltak.
A KGV nem a háború miatt volt kényszermegoldás, hanem a britek görcsös ragaszkodása a Londoni Egyezményhez. Legjobb példa a North Carolina-osztály, fél év eltéréssel kortársak, csak az amerikaiak hagytak maguknak kiskaput.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Nem egy az egyben komplett hajóosztályokat, hanem újításokat, amiket először mások vezettek be. Ami hirtelen eszembe jut, páncélozott hadihajó, zárt, forgó lövegtorony, hátultöltő hajólöveg, Makarov sapka. Ez nem azt jelenti, hogy a britektől messze állt volna az újítás, a páncéllemezek korai cementálási eljárása, az első lőelemeket kidolgozó számítógépek pl brit fejlesztések voltak.
A KGV nem a háború miatt volt kényszermegoldás, hanem a britek görcsös ragaszkodása a Londoni Egyezményhez. Legjobb példa a North Carolina-osztály, fél év eltéréssel kortársak, csak az amerikaiak hagytak maguknak kiskaput.
Stimmt, én is így gondolom, de a kolléga azt írta, hogy a spanyoloknak és franciáknak jobb hajóik voltak.
Páncélos... elvileg valóban a Gloire, de pl a Nemesis 20 évvel megelőzte /Birkenhead-ben építették a Kelet Indiai Trs-nak.../.

Igen az Egyezmény, de ezért gondolnám kényszernek. Egyébként marhára nem használták volna a 4 lövegest,
nem is voltak oda érte túlzottan az Admiralitáson a tervezése alatt.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 325
17 466
113
Stimmt, én is így gondolom, de a kolléga azt írta, hogy a spanyoloknak és franciáknak jobb hajóik voltak.
Páncélos... elvileg valóban a Gloire, de pl a Nemesis 20 évvel megelőzte /Birkenhead-ben építették a Kelet Indiai Trs-nak.../.

Igen az Egyezmény, de ezért gondolnám kényszernek. Egyébként marhára nem használták volna a 4 lövegest,
nem is voltak oda érte túlzottan az Admiralitáson a tervezése alatt.
A Nemesisről nem tudtam, utánaolvasok.
Kényszernek kényszer volt, persze, mint minden "treaty battleship". A britek viszont túlzottan bekorlátozták magukat, még a meglévő lehetőségekhez képest is. A négy ágyús tornyok meg... hát mindegyik szar volt. Az amerikaiak is örültek, amikor dobhatták őket a kukába.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Persze, bele lehet kötni egy mondataba, de feltételeztem tartjuk egymást annyira a dologhoz értőnek, hogy nem kell:
Általánosságban és többségében a RN-t másolták. A fejlesztések meg úgy adódtak, ahogy hadd ne kelljen már
kiszaszerolnom, hogy hány évente milyen újításokkal mennyi hajót bocsátott és kicsoda vízre...
+1: lehet, hogy pl a franciák lövöldöztek össze-vissza az invenciókkal, 1-2 bejött, 1-2 nem. De a világ legnagyobb
flottája csak kiforrott dolgokat rendszeresíthetett nagy számban. Pl a 4 löveges tornyok is mutatósak, meg volt
ami működött, de azért többségében inkább nem. stb
Ja. Gőzös tengeralattjárót.