Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

A Mol komoly pénzeket fordított a finomítók technológiai fejlesztésére , hogy sokkal könnyebben lehessen őket átállítani más típusú olaj feldolgozására...
Most is tudna bármilyen olajat feldolgozni a MOL,max kicsit kisebb hatékonysággal.
Plusz az Ural egy keverékolaj,amit le lehet utánozni más forrásbol származó olajok keverésével.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Akkor fognak vezeték kapacitást kiépíteni, ha az megtérül. Vagyis ez pénzünkbe fog kerülni.

Mert ez nem így megy ám, hogy minden ország a saját érdekét nézi, csak mi bocsánat, hogy élünk.
2000 óta (de inkább régebb óta) minden egyes olyan projektben benne volt az ország, ami segíthetett volna a függőség megszüntetésén. Nem csak a mi függőségünkön egyébként, mert horvát érdek is lenne, hogy legyen alternatív olajforrása, meg román is, meg bolgár is. Mindegyik megbukott, nem rajtunk, hanem a többi ország kekeckedésén.
Nálunk kiépült hozzá az infrastruktúra.
Onnantól kezdve meg tessenek szépen olyan ajánlatot adni, ami jobb mint az orosz, és lekötjük a kapacitást. Mondjuk az Adriára mondanak egy olyan árat, amivel az oroszok versenyképtelenek, és minden onnan jött volna, nem győzték volna építeni az adria 2-őt 3-at 4-et.
Ilyen valahogy soha nem történt, és a csövek se épültek ki hozzá, hogy egyáltalán ajánlatot tudjanak adni, és mint fent is említve lett, nem azért mert mi nem akartuk, hanem mert ŐK nem akarták. Pedig fizettük volna a részünket a projektekben.
Ha csak a fele megvalósul az összes ilyennek, ma teljesen nyugodtak lehetnénk, de nem valósult meg, akkor most miről is van szó?
Direkt versenyképtelenné kellett volna tenni a magyar gazdaságot, nyomorba dönteni az országot? Vagy mit akarsz?
Hódítsuk meg Szlovéniát és Horvátországot, hogy legyen tengeri kapcsolatunk, és mi tudjuk építeni a vezetéket?
 
Éééés igen: bement 30€ alá a gáz ára! Azt hiszem erre nem sokan fogadtak volna, még az év elején sem. Forrás.
Vélhetően ez már az alja, ennél már nem igazán megy majd lejjebb.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66
Ha többet gondolunk bele a robbantásos ötletbe mint felindulásból való ötletelést, akkor nyilvánvaló, hogy a vezeték azon szakaszát semmisítik meg, amely a Mo. felé történő leágazás után van. A cseh és szlovák szakasz változatlan formában tovább tud működni.
A vezeték közös szakasza értelemszerűen elbírja a 3 ország igényét. Amit nem tudunk, vagy én nem tudom, hogy a két ország felé szóló szakasz kapacitása megegyezik-e a közös szakaszéval, mert akkor Szlovákián keresztül is lehet hozzájutni az olajhoz.
Sajnos nem tudom hogy olajvezeté csatlakozás van-e kiépítve, mert azt tudom hogy gáz van.
 
Tudom hogy nem korrekt, de találtam egy 2012-es olvezeték hálozati térképet, és eszerint van Szlovákia felé csatlakozás.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber
Ellátásra még marad a drága közút, tartálykamionokkal, illetve a vasút, szintén tartályos tehervagonokkal. Már ha minden kötél szakad és csővezetéken senki nem enged nekünk olajat venni, mert annyira felemeli a tranzitdíjat, hogy nem tudjuk megfizetni. Akkor marad a nyugati irány, Ausztria felől.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Mol: kivételesen magas árazással kínálták a horvátok a szerződést, de nem volt más választás
Forrás: https://kuruc.info/r/2/259248/
Magyarul van egy 1 éves szerződése a MOL-nak, hogy a szankciók miatt tudjon nem orosz olajat finomítani Pozsonyban a cseh/lengyel/osztrák piacra... És akkor vissza is térhetünk a tegnapi gondolatmenethez, hogy mi lenne a Barátság nélkül.
 
Most is tudna bármilyen olajat feldolgozni a MOL,max kicsit kisebb hatékonysággal.
Plusz az Ural egy keverékolaj,amit le lehet utánozni más forrásbol származó olajok keverésével.
Ideig óráig
A katalizátorok nem random vannak kiválasztva
Aki benne volt az emlékszik hgy milyen káoszt hozott az arab olaj feldolgozása (korr.hatások)
Ez nem 10perc, nem is 2-3hónap.
A 2-3év is nagyon erőltetett menet átállni.
 
Ideig óráig
A katalizátorok nem random vannak kiválasztva
Aki benne volt az emlékszik hgy milyen káoszt hozott az arab olaj feldolgozása (korr.hatások)
Ez nem 10perc, nem is 2-3hónap.
A 2-3év is nagyon erőltetett menet átállni.
15 hónapja megy a háború. Akkor már 1 éven belül reális hogy átállunk. Hiszen azóta mindenki ezen dolgozik gőzerővel. :)
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Éééés igen: bement 30€ alá a gáz ára! Azt hiszem erre nem sokan fogadtak volna, még az év elején sem. Forrás.
Vélhetően ez már az alja, ennél már nem igazán megy majd lejjebb.
Van egy vicc. Pista bemegy a boltba banánt venni. Az árán felháborodik. De a szemben levő bolt kirakatában a banán ára csak negyede ennek. Jah, mondja a boltos, ha elfogy a banánom én is leviszem az árát.

Szóval mi lenne, ha esetleg az előjegyzett árakat is betennéd. 2023 november 46€.

 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Van egy vicc. Pista bemegy a boltba banánt venni. Az árán felháborodik. De a szemben levő bolt kirakatában a banán ára csak negyede ennek. Jah, mondja a boltos, ha elfogy a banánom én is leviszem az árát.

Szóval mi lenne, ha esetleg az előjegyzett árakat is betennéd. 2023 november 46€.

Az előjegyzett árakban is hasonló arányú árcsökkenés jelentkezett az elmúlt hónapokban. Egyébként a betárolás április óta folyamatosan megy az EU-ban, kb. 2 hónappal vagyunk előrébb, mint tavaly, tehát most van olyan szinten a töltöttség, mint 2022. július közepén.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Mostanában egyébként azt látjuk, hogy ezen a belépési ponton keresztül ismét a napi szokásos közel 10 millió köbméternyi nettó gázimport jön be az országba, így tehát az április közepi időszakban csak átmeneti megugrás volt napi 15 millió köbméter körülre. Amint megírtuk: éppen azutáni naptól ugrott meg itt az import, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Moszkvában plusz gázvásárlásokról állapodott meg, és amint szintén megírtuk: ez olyan napokon-időszakokban történik, amikor a másnapi gázár a holland TTF, illetve a bécsi VTP gáztőzsdén olcsóbb, mint a legközelebbi havi határidős ár, azaz megéri kereskedelmi célból megvenni, majd eladni a gázt.


kiskundorozsmai-belepesi-pont230519-602498.jpg
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag 1711
Mostanában egyébként azt látjuk, hogy ezen a belépési ponton keresztül ismét a napi szokásos közel 10 millió köbméternyi nettó gázimport jön be az országba, így tehát az április közepi időszakban csak átmeneti megugrás volt napi 15 millió köbméter körülre. Amint megírtuk: éppen azutáni naptól ugrott meg itt az import, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Moszkvában plusz gázvásárlásokról állapodott meg, és amint szintén megírtuk: ez olyan napokon-időszakokban történik, amikor a másnapi gázár a holland TTF, illetve a bécsi VTP gáztőzsdén olcsóbb, mint a legközelebbi havi határidős ár, azaz megéri kereskedelmi célból megvenni, majd eladni a gázt.


kiskundorozsmai-belepesi-pont230519-602498.jpg
ket-belepesi-pont-egyutt230519-602494.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Mostanában egyébként azt látjuk, hogy ezen a belépési ponton keresztül ismét a napi szokásos közel 10 millió köbméternyi nettó gázimport jön be az országba, így tehát az április közepi időszakban csak átmeneti megugrás volt napi 15 millió köbméter körülre. Amint megírtuk: éppen azutáni naptól ugrott meg itt az import, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Moszkvában plusz gázvásárlásokról állapodott meg, és amint szintén megírtuk: ez olyan napokon-időszakokban történik, amikor a másnapi gázár a holland TTF, illetve a bécsi VTP gáztőzsdén olcsóbb, mint a legközelebbi havi határidős ár, azaz megéri kereskedelmi célból megvenni, majd eladni a gázt.


kiskundorozsmai-belepesi-pont230519-602498.jpg
Nyomjuk a mostani olcsó gázt a tárolókba veszettül ezzel higítjuk az árakat na meg mire felmegy újra az ár augusztus környékén addig fel leszünk töltve tökig. A tározók töltöttségét kell nyomon követni és az árakat kell párhuzamba állítani.
 
Én ezt nem értem azaz igen. Folyamatosan játsszák a hülyét a baloldali újságírók gázárügyben. Mivel a magyar importgáz ára 2 hónap késéssel követi a holland tőzsdei árát, így csökkenő gázárnál mindig drágább az azonnali magyar gázbeszerzés, de növekvőnél meg alacsonyabb. Tavaly augusztusig nem tették fel a kérdést, miért volt Európában legolcsóbb a magyar beszerzési ár!

És mint látjuk, amikor a másnapi gázár a holland TTF, illetve a bécsi VTP gáztőzsdén olcsóbb, mint a legközelebbi havi határidős ár van többletbeszerzés.