A linken középtájon van egy jó ábra, szépen látszik belőle, hogy pl. az ománi olaj nagyon hasonló sűrűségű és kéntartalmú mint az ural.
úgy imádlak titeket. nem akartok jönni hozzánk vegyésznek? Nekem fél évembe és számolatlan munkaórámba kerül egy egy anyag kiváltása (amiket ugye a fenséges eu az orosz szankciókkal kiütött, mert már nem éri meg gyártani, vagy nincs hozzá anyag, vagy közvetlenül oroszországból jött minden egyes természetesen európai gyártóhoz, vagy kínából jött, de most leesett a minősége vagy...)
de ti ezt így megoldjátok 5 perc alatt.
És hozzá felmerül a többi kérdés:
Hol a szállítókapacitás? Mi kb minden szomszédunkkal oda vissza csővezetékkel rendelkezünk, de viszonylag kis ráhatásunk van az osztrákokra, hogy bővítsék a csőrendszerüket, olaszokra, hogy a kikötői kapacitást, termelőkre, hogy a szállítókapacitást.
Mennyibe kerülne?
Mert az olaj és gáz árának még a legnagyobb ár mellett is, csak kb fele volt maga a gáz ára, a többi a szállítási költség, kezelési költség, feldolgozási költség, tranzitdíj stb.
Mennyire tenne jót a magyar/eu iparnak, ha az amúgy is éppen versenyképes termékeinek az alapanyagára sokszorosra nőne?
(huh váárjunk, pont látom, egyre több termék szállítási ideje lesz véletlenül pont annyi, mint amennyi idő alatt Kínából/indiából ideér)
Akkor visszakérdezek ha "kiesik a barátságon át érkező olaj" mi a teendő, kétségbe esünk, hangosabbra vesszük a propit, letérdelünk zselé előtt, vagy hadat úzenünk ?
Erről és a többi kérdésemről talán az eu vezetésének kellett volna elkezdenie gondolkodni, mielőtt a lakosság farkával kezdte verni a csalánt.
Tudod még jogos is lehetne a kérdés, ha mindenhol pont a magyar határ előtti utolsó elosztóig jönnének a kiépített csővezetékek akkora kapacitásfelesleggel, hogy csak rá kelljen csatlakozni a csőre, és már mehet is a rock and roll.
Csakhogy ilyesmiről szó nincs, valójában az orosz csövek nélkül egész Európa van bajban, és még azok az országok is kapacitás tartalék nélkül állnak, akik eddig se jellemzően azokon a vezetékeken szerezték az olajat.
Szóval jelenleg arról van szó, hogy a németek, és az egész sajtó veri a seggét örömébe a földhöz, hogy 2025-től a német fogyasztás 1 %-val tudja növelni Katar az LNG behozatalt. Természetesen arany áron. Az olaj se jobb. Csak valamivel könnyebben szállítható, és persze, ha Indiából jön az indiai. Még akkor is, ha amúgy ciril betűs tartájkocsikban érkezik...