Máshonnan, drágán fog valahogyan jönni az olaj.Mit tudunk tenni, ha az ukránok elzárják a csapot?
Van B terv?
Meg megkapja az ország cserébe a mi Kláránkat.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Máshonnan, drágán fog valahogyan jönni az olaj.Mit tudunk tenni, ha az ukránok elzárják a csapot?
Van B terv?
Szénből benzint? Nem mintha szenünk lenne...Mit tudunk tenni, ha az ukránok elzárják a csapot?
Van B terv?
1. van stratégiai tartalék, egy időre elég, talán egy hónapra, azt hiszem, majd egy szakértő pontosítjaMit tudunk tenni, ha az ukránok elzárják a csapot?
Van B terv?
Majd valamelyik arab ország vagy az amerikaiak "palaolajjal"lenyúlják szépen-lassan ezt a piacot is.Blokkolás is max addig lessz amíg "alkotna" valami kompromisszumot amit Orbán eladhat a szavazóinak és megy tovább a pénz Ukrajnába.Ahogy eddig is a szankcióknál amiket mi is megszavaztunk megoldották.Hirtelen most is a "semmiből" jött a megállapodás a Horvátokkal az Adriáról.Költői kérdés: milyen országból származó olaj fog érkezni a terminálra?
Ukrajnának kitartó munkával hány millió dollártól sikerült megszabadítania magát?
Vajjon Mo. ezt az olajat is tovább küldi Ukrajnának?
Az az olaj nincs. Nincs rá szállítókapacitás, nem tudjuk feldolgozni, és nincs rá kitermelési kapacitás.tolni" az arab,amerikai stb olajat
Számoljunk együtt; 90 napnyi amúgy a tartalék. 8 millió tonna körül jön ukrajnából nekünk. A linkelt cikk 2,9 milliót tartalmaz (kb. az Adria vezeték volumene). Ez kevés.Majd valamelyik arab ország vagy az amerikaiak "palaolajjal"lenyúlják szépen-lassan ezt a piacot is.Blokkolás is max addig lessz amíg "alkotna" valami kompromisszumot amit Orbán eladhat a szavazóinak és megy tovább a pénz Ukrajnába.Ahogy eddig is a szankcióknál amiket mi is megszavaztunk megoldották.Hirtelen most is a "semmiből" jött a megállapodás a Horvátokkal az Adriáról.
Eddig viszont még azt a "csak"közel 3 millió tonnát se használta ki a mol amire most leszerződtek az Horvátokkal.Maga az adria vezeték kapacitása már ha nem hülyeség van feltöltve wikipediára 10 millió köbméter/év de ettől még teljesen nem válthatja ki teljesen a barátságot onnan az látja el a szlovákokat,cseheket is.Friss hír Mol megkapta az engedélyt a Szlovéniai OMV Slovenija szlovén olajipari vállalator az Eu-tól!Mekkora "véletlen hogy pont most terjeszkedik délre a mol.Ez a mennyiség baromi kevés, csak a százhalombattai finomító évente 8 millió tonnát használ fel. Az a 150 000 köbméter letárolt olaj is baromi kevés, google segítségével az is csak kb 127 000 tonnára jön ki.
Úgyhogy ettől függetlenül ugyanúgy beledöglenénk, ha az ukránok elzárnák az olajat
Azaz semmire se elég.nem válthatja ki teljesen a barátságot
Én mondjuk nem a Shellnek, hanem a Slovnaft-nak ajánlottam volna fel azt a 39 kutat!Én amennyire jól tudom(itt lakok a finomító mellett).Nem kellenek ehez hatalmas átalakítások.Mellékesen most jönnek nyáron az üzem leállások,karbantartások akár el is végezhetik ezeknek az átalakításoknak egy részét.Már linkeltem egész "véletlenül" a Horvát megegyezés mellet erre is most "bólintott" rá "Brüsszel":
Ha nincs Barátság vezeték, akkor csak az Adria az opció Magyarország, Szlovákia és Csehország számára. A három ország finomítói jelenleg főleg a Barátság-vezeték déli ágán kapják a kőolajat, a csehországi litvinovi finomító kapacitásának a felét pedig Triesztből hozza be a finomítót tulajdonló lengyel Unipetrol. A három ország kőolajigénye a következő:Azaz semmire se elég.
De tegyünk egy próbát. Mostantól egy hónapig csak napi 3 deci vizet igyál, hiszen oké, hogy nem teljesen elég, de több mint a semmi.
Újra leírom, igyál napi 3 deci vizet, hisz a semminél jobb. Mondjuk 2 hétig. Ja de nem fog menni.Ha nincs Barátság vezeték, akkor csak az Adria az opció Magyarország, Szlovákia és Csehország számára. A három ország finomítói jelenleg főleg a Barátság-vezeték déli ágán kapják a kőolajat, a csehországi litvinovi finomító kapacitásának a felét pedig Triesztből hozza be a finomítót tulajdonló lengyel Unipetrol. A három ország kőolajigénye a következő:
Az Adria-vezeték kapacitása: 11,8 millió tonna/év.
- Magyarország 7,5 millió tonna/év,
- Szlovákia 6 millió tonna/év,
- Csehország 8 millió tonna/év.
Magyarul mivel rajunk keresztül megy mi igényeinket ki tudná elégíteni viszont Cseheknek,Szlovákoknak már nem jutna elég.Nem feltétlenül mi járnánk vele.legrosszabbul ha valami "történne" a barátság vezetékkel.
Itt lakom a Battai finomító mellett 40 éve nem kell bemutatni.Jelenleg 35 százalékot tud nem Orosz eredetű olajat feldolgozni a finomító.Viszont mivel most jö a szokásos évi üzemek leállása karbantartása megfelelő pénz befektetésével leállas alatt karbantartással párhuzamosan alakalmassá lehet őket tenni nagyobb arányban más forrásból származó olaj feldolgozására.Több szempontból se véletlen az időzítés hogy pont most vannak "problémák" a barátság vezetékkel.Újra leírom, igyál napi 3 deci vizet, hisz a semminél jobb. Mondjuk 2 hétig. Ja de nem fog menni.
Nem tudja kielégíteni az igényeinket, mert Batta nem tudja fogadni.
Nem lesz bele olaj, mert NINCS.
Nekünk nincs alternatív forrás. A földrajz nem barát. Ez van. Ilyenek ezek a természettudományok
Igen, csak az Adria vezeték nem csak a mi szerződéseinknek van fenntartva. Ha egyik napról a másikra nem jönne olaj, akkor máshol leszerződött kapacitás nélkül honnan szereznénk olajat?Ha nincs Barátság vezeték, akkor csak az Adria az opció Magyarország, Szlovákia és Csehország számára. A három ország finomítói jelenleg főleg a Barátság-vezeték déli ágán kapják a kőolajat, a csehországi litvinovi finomító kapacitásának a felét pedig Triesztből hozza be a finomítót tulajdonló lengyel Unipetrol. A három ország kőolajigénye a következő:
Az Adria-vezeték kapacitása: 11,8 millió tonna/év.
- Magyarország 7,5 millió tonna/év,
- Szlovákia 6 millió tonna/év,
- Csehország 8 millió tonna/év.
Magyarul mivel rajunk keresztül megy mi igényeinket ki tudná elégíteni viszont Cseheknek,Szlovákoknak már nem jutna elég.Nem feltétlenül mi járnánk vele.legrosszabbul ha valami "történne" a barátság vezetékkel.
Ezt hogy gondolod? Gyorsan átépítik a készülékeket? Oda megy Herri Plotter, és azt mondja vingardium petroleum?megfelelő pénz befektetésével leállas alatt karbantartással párhuzamosan alakalmassá lehet őket tenni nagyobb arányban más forrásból származó olaj feldolgozására.
Van 1 20-30km-es szakasz, aminek kisebb a kapacitása, de a fő gond, hogy ezt mind hajón kellene szállítani, illetve megfelelő minőségű arab olajból lehetne kikeverni a Battának ideális arányt. De ugyanígy Pozsonyi és egy másik cseh finomítót is innen kellene ellátni a Barátság helyett. Pozsony a hazai diesel ellátás miatt fontos.1. van stratégiai tartalék, egy időre elég, talán egy hónapra, azt hiszem, majd egy szakértő pontosítja
2. ott van az adriai vezeték, bár kicsi a kapacitása, de ha ott zavartalanul jön a nafta, akor a stratégiai tartalék lassabban fogy le
Talán a vasút is játszik még.3. nem autózunk annyit, ritkítjuk a tömegközlekedést, csak telekocsi engedélyezett, visszaveszünk a felesleges dolgok szállításából, #maradjotthon, és kezdj edzeni. Kerékpározunk. Ezekkel is időt nyerünk.
4. ipart visszanyessük (a sok nagy csinnadrattás bejelentés közben voltak gyárbezárások is ám, amiknél a drága energia tette be a kaput)
5. nyugatról nagyon drágán kis mennyiséget importálunk vasúton, dunai hajón? Ezek is csak elnyújtják az agóniát
Azt hiszem a szerb vezeték inkább a szerbeknek fontos, mi tőlük nem tudunk hozni olajat.6. nem küldünk több segélyt, üzemanyagot, a katonáik nem gyógyítjuk, csak ha dezertálnak, menekült státuszt kérnek, és nem mennek vissza harcolni?
7. középtávon a szerb vezeték építését felgyorsítjuk, a horvát vezeték kapacitásbővítését felgyorsítjuk
Khm. Mivel nem vagyok olajipari szaki, így nem tudok. Mások is megoldották valahogy, mert nem igazán olvasni sehol, hogy nem tudnak közlekedni a népek.Sorold fel az alternatív forrásokat.
Nem az elvi sík érdekel. A gyakorlatban, hol vannak azok a források.
Tételesen kérem, szabad kapacitással. ABC sorrendben jó lesz.
Leállások alatt karbantartás,felújítás mellett hajtják végre a technológiai fejlesztéseket is.Minden évben nyári időszakban a battai finomítóban természetesen nem egyszerre álnak le de elvégzik ezeket az üzemeken.Ezt hogy gondolod? Gyorsan átépítik a készülékeket? Oda megy Herri Plotter, és azt mondja vingardium petroleum?
Én a molnak hiszekLeválás az orosz olajról: a levegőben átépíteni a repülőt
A Mol Nyrt. már intenzíven dolgozik az esetleges leválás forgatókönyvein, 15 elemből álló projektmix áll előkészítés alatt, a világ különböző részeiről származó nyersolajmintákat pedig folyamatosan vizsgálják a laborjukban.telex.hu
Ugyan már! Hol lesz Ukrajna mire elérjük 2.9 millió tonnát!Számoljunk együtt; 90 napnyi amúgy a tartalék. 8 millió tonna körül jön ukrajnából nekünk. A linkelt cikk 2,9 milliót tartalmaz (kb. az Adria vezeték volumene). Ez kevés.
A kapacitásbővítés kb. 2-4 év. Ez késő.
Bár emlékeim szerint az Adria tudna többet, de olyat nekünk úgysem lehet, h azon keresztül csak mi kapjunk.
11.8 millió tonna a kapcitása!Egyenlőre nincs kihasználva viszont a barátság teljes kiesése esetén ezen keresztül kéne "kiszolgálni" a szlovák,cseh finomitókat ahoz meg kevés.Ugyan már! Hol lesz Ukrajna mire elérjük 2.9 millió tonnát!