[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Nekem a 4 felborított gidrános sztori jobban tetszik. :D
Minden ilyen magas páncélozott jármű borulékony. Ezt tudomásul kellene venni. Még akkor is, ha jobb a terepen, mint az MRAP. Szóval a vezetéstechnikát kellene jobban oktatni, és ismerni a jármű korlátait.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66
SzVSz ha az 50 eddigi Gidránnál megállunk az kisebb baj, mintha nem jönnek Nomad-ok, főképp a Spike-os változat. Szerintem az jobban kellene.
 
Minden ilyen magas páncélozott jármű borulékony. Ezt tudomásul kellene venni. Még akkor is, ha jobb a terepen, mint az MRAP. Szóval a vezetéstechnikát kellene jobban oktatni, és ismerni a jármű korlátait.
Tudomásul van vève.

A magyar katonák lassan 15 ève vezetnek ilyen kategóriájú járműveket.
Cougart/maxxprot. (MATV azèrt más)

Egy sofőrnek ez jobban az eszèbe van mint bármely fórum nèpènek.

Nèmetbe is jártak csomóan borulási trèningre.

Még akkor is, ha jobb a terepen, mint az MRAP.
Ez is egy mrap.

Ami egy kategória.

Nincs ilyen hogy "az MRAP".



Szóval èvtizedek alatt nem borítgatták fel külszolgálatban ezeket a járműveket százezer kilómèterek alatt.(prt9 defekt miatt borult egy jármű/2 halott, az egyik a toronylövèsz/ a másik a pk aki ha be lett volna kötve,valószínű megússza mint a többiek a gèpben)

De most 10-ből 4 már meg lett borítva.

Ki az a kretèn aki ezt leírja/elhiszi?
 
Tudomásul van vève.

A magyar katonák lassan 15 ève vezetnek ilyen kategóriájú járműveket.
Cougart/maxxprot. (MATV azèrt más)

Egy sofőrnek ez jobban az eszèbe van mint bármely fórum nèpènek.

Nèmetbe is jártak csomóan borulási trèningre.


Ez is egy mrap.

Ami egy kategória.

Nincs ilyen hogy "az MRAP".



Szóval èvtizedek alatt nem borítgatták fel külszolgálatban ezeket a járműveket százezer kilómèterek alatt.(prt9 defekt miatt borult egy jármű/2 halott, az egyik a toronylövèsz/ a másik a pk aki ha be lett volna kötve,valószínű megússza mint a többiek a gèpben)

De most 10-ből 4 már meg lett borítva.

Ki az a kretèn aki ezt leírja/elhiszi?
Rába teherautót is felboritották.Ami azt illeti,mikor katona voltam,Taszáron az üzemanyagos MAZokat szokták boritgatni.
 
Rába teherautót is felboritották.Ami azt illeti,mikor katona voltam,Taszáron az üzemanyagos MAZokat szokták boritgatni.
Az arányokat nèzd.

10 ből 4.

Kecskemèten is borítottak rábát.

Prt-ban 270es mercit.

De nem a gèpek 40 százalèkát 1-2 èv alatt.

Pedig prt-ban kb tankolni jöttek a táborba a gèpek. Folyton úton voltak.
Ès nem keveset terepen.

A nèmetek sem borítgatták a dingókat körülöttünk.

De krisss már amúgy is leírta, hogy nem volt ilyen.


Pont a gèp magassága miatt a legtöbb esetben nagyon óvatosak a sofőrök/pk-k az oldaldölèst tekintve.

Nem tudom a gidránban van e, de maxxproban/cougarban volt egy mutató a sofőr elött. Ami jelezte neki mennyire dől a gèp.
 
De egy se borult fel még.

Eddig egy tengelytörés volt az egyiknél a max.
Szóval ez egy álhír az idézett fórumból?
"A katonák annyira szeretik, hogy már négyszer sikerült felborítani, valószínűleg a magas géppuskatorony miatt. Így azért annyira nem rajonganak értük."
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen
"A katonák annyira szeretik, hogy már négyszer sikerült felborítani, valószínűleg a magas géppuskatorony miatt. Így azért annyira nem rajonganak értük."
Ezt valami k. nagy tudású "szakértő" írhatta! :D
Van egy ürsen 14, megpakolva akár 18 tonnás jármű - ezt "felborítja" a kb. 200 kilós RCWS-torony. Ezt ízlelgessük, emésztgessük kicsit! ;)
 
Én azon gondolkozom, hogy ha felborulna egy ilyen, annak lenne-e látható nyoma? Csak behorpadna itt-ott kicsit, nem?
10 kilós akna robbanását kibírja - biztos nem horpadna be egy borulástól. Max a tükör törik le, meg lejön a festék esetleg.

Én inkább @krisss -nek hiszek meg a gyártónak, mint a fizika alpjait nem ismerő huhogónak egy fórumról.

gidran-mobility-hun.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra and beat
Azért kérdeztem, mert nem tudom. A tag amúgy elég régi indexes motoros, az omnibusz blog gazdája, Hehe164 is veterán, ő asszem volt katona, KLMNO pedig asszem Kovács Gyulaezredes, akit DK szimpatizáns mivolta miatt szokás nem szeretni, és sajnos igenelfogult, de ettől még sok érdekes dolog tudója.
A Kovacs nyugger konkrétan szerintem nem szazas, szóval lehet esetleg "érdekes", de semmiképpen sem hiteles. Meg mikor is járt utoljára aktív alegyseg környékén is...?
 
Rába teherautót is felboritották.Ami azt illeti,mikor katona voltam,Taszáron az üzemanyagos MAZokat szokták boritgatni.
Anno en soha semmit nem láttam borulni, se pk UAZt, se hatos ifat, sem PSZHt (se Krazt, se Uralt vagy mit, amivel néha a nyulak bukkantak fel a közelünkben), pedig mi a susnyasban ill terepen mozogtunk nonstop.
 
Én azon gondolkozom, hogy ha felborulna egy ilyen, annak lenne-e látható nyoma? Csak behorpadna itt-ott kicsit, nem?
Az attól függ.

Hol,hogy borul föl.
Mennyivel megy.

A prt 9es gèpről láttam fotókat.
Az nagyon gatyán nèzett ki.
Mint amit elrobbantottak.

Minden le ès kiszakadt belőle.
Torony,kerekek.
Csak a váza maradt.

De ott nagy volt a sebessèg. Ès megpördült a jármű a tengelye körül.


De ha terepen az oldalára dől mint egy büdösbogár lassú menetben, az más.

Èn azèrt pont a nagy súly miatt, nem vagyok biztos benne hogy max a tükör törne le.
Lehet nagy látható jelei nem lennènek, de azèrt a páncèlt nem arra terveztèk, hogy 18t becsapódása jól essen neki.
Arra ott van a futómű.

Èn azèrt átnèzetnèm a hegesztèseket.
Az ajtók zsanèrjainak sem biztos, hogy jót tesz ha egy sziklának csapódik.
Az ablakoknak sem.


10 kilós akna robbanását kibírja - biztos nem horpadna be egy borulástól. Max a tükör törik le, meg lejön a festék esetleg.
Ugye ezèrt ilyen magasak ezek a járművek.
A V alakú haspáncèl tereli el az iszonyat energia nagy rèszèt.

Így nem kell mindent kibírnia.

De lehet kicsit túlpörögjük ezt a kretèn állítást.:rolleyes:

Hisz ha felborult volna valamelyik, azon a festès ha más nem is biztos sèrülne.

Az meg a fórum elött nem maradna rejtve.:D
 
Anno en soha semmit nem láttam borulni, se pk UAZt, se hatos ifat, sem PSZHt (se Krazt, se Uralt vagy mit, amivel néha a nyulak bukkantak fel a közelünkben), pedig mi a susnyasban ill terepen mozogtunk nonstop
Èn láttam uralt is az oldalán.

Nagyon szèpen forognak a kerekei úgy is.:D

De ott elment a fèk.

Szerpentinen lefelè ezèrt a sofőr ráhúzta a falra, hogy valahogy lassítsa a gèpet.
Amitől felborult.
Csúszott jópár mètert.

Nagy baja nem lett.

Igen. A visszapillantó az letört.:D
 
Szóval ez egy álhír az idézett fórumból?
"A katonák annyira szeretik, hogy már négyszer sikerült felborítani, valószínűleg a magas géppuskatorony miatt. Így azért annyira nem rajonganak értük."
Az.

A legjobb amit mostanában hallottam hogy a kék villám alatt elsüllyedt egy btr a Dunában amikor átúsztattak vele és 2-en kómàban vannak.

A probléma ott kezdődik, hogy 2 nappal azelőtt hallottam, hogy a műszaki helyszínfelmérő csoporton kívül bárki a víz közelében járt volna és BTR nem volt úsztatva csak pontonoztatva..
 
Az.

A legjobb amit mostanában hallottam hogy a kék villám alatt elsüllyedt egy btr a Dunában amikor átúsztattak vele és 2-en kómàban vannak.

A probléma ott kezdődik, hogy 2 nappal azelőtt hallottam, hogy a műszaki helyszínfelmérő csoporton kívül bárki a víz közelében járt volna és BTR nem volt úsztatva csak pontonoztatva..
Osszekevertek a romanokkal. :D
 
Anno en soha semmit nem láttam borulni, se pk UAZt, se hatos ifat, sem PSZHt (se Krazt, se Uralt vagy mit, amivel néha a nyulak bukkantak fel a közelünkben), pedig mi a susnyasban ill terepen mozogtunk nonstop.
Üzemanyagos MAZ fejnehéz volt,de nagyon.Ráadásul lotyogott bent a nafta.Belengett,és már borult is.
 
10 kilós akna robbanását kibírja - biztos nem horpadna be egy borulástól. Max a tükör törik le, meg lejön a festék esetleg.

Én inkább @krisss -nek hiszek meg a gyártónak, mint a fizika alpjait nem ismerő huhogónak egy fórumról.

gidran-mobility-hun.jpg
A személyzet túléli (és azt hiszem,kisebb a limitje,de fejböl nemtom),de a gép az mehet nagyjavitásra.Már ha érdemes