Leopard 2

Azt gondolom ha van bàrmiféle robbanószergyàrtó tapasztalatuk, a nyújtott töltetek szakmànyban gyàrtàsa nem lenne annyira nagy kihívàs, hogy akàr szàzadonként legyen egy indítódoboz sima hk-n is. Szóval nem értem ôket. Ezer darab ilyen lett volna kb. 100-200 tonna robbanóanyag.
Az a gond, hogy egy MICLIC töltet kb. 100 x 8 méteres területet képes megtisztítani, egy Meteorite csak 6 x 90 méteres sávot. Ha van a támadó csapatai előtt 500 méter az ellenséget rejtő fasorig, az rögtön 5 darab line charge, ráadásul nem lesz nagy meglepetés az ellenfélnek, hogy pontosan honnan várható valami próbálkozás. Jó lenne nyitni még pár átjárót a környéken, legalább elterelésnek, amivel megosztható a védekező fél fegyverzete. És még így is csak 8 méter szélessége van a támadó félnek, ha beüt a baj nincs lehetőség szétbontakozni, egy keresztbe fordult gép vagy 2 egymás mellett kilőtt jármű már rá is kényszeríti a többi gépet az aknamezőre. Nincs az a mennyiségű line charge, amit ne lehetne elhasználni és azt is érdemes figyelembe venni, hogy nagyon nem is lehet elszórakozni az időt az átjáró megnyitása után, mert tüzérséggel kiszórni pár tucat aknát nem egy nagy kaland.
 
Az a gond, hogy egy MICLIC töltet kb. 100 x 8 méteres területet képes megtisztítani, egy Meteorite csak 6 x 90 méteres sávot. Ha van a támadó csapatai előtt 500 méter az ellenséget rejtő fasorig, az rögtön 5 darab line charge, ráadásul nem lesz nagy meglepetés az ellenfélnek, hogy pontosan honnan várható valami próbálkozás. Jó lenne nyitni még pár átjárót a környéken, legalább elterelésnek, amivel megosztható a védekező fél fegyverzete. És még így is csak 8 méter szélessége van a támadó félnek, ha beüt a baj nincs lehetőség szétbontakozni, egy keresztbe fordult gép vagy 2 egymás mellett kilőtt jármű már rá is kényszeríti a többi gépet az aknamezőre. Nincs az a mennyiségű line charge, amit ne lehetne elhasználni és azt is érdemes figyelembe venni, hogy nagyon nem is lehet elszórakozni az időt az átjáró megnyitása után, mert tüzérséggel kiszórni pár tucat aknát nem egy nagy kaland.

... a fotelből: 4-5 MICLIC, és van egy 40m széles sáv.

Amikor vége, lehet(ne) Y-t csinálni belőle 3-3 MICLIC-el.

... de ez még csak 200(-) méter az 500-ból: valóban a világ minden eszköze kell: pénz, pénz, pénz !!!
+ Ami kell még: Stromfeld is a logisztikával nyert, amikor a teljes alakulatát épségben hazahozta Olaszból, meg után is a felvidéken, amíg a Politika el nem árulta!

Mindennek még így sincs értelme --esélye sikerre, katonai szempontból-- mert nincs meg helyileg sem a tüzérségi háttér a kapor oldalon, csapatlégvédelem meg nyomokban sem elég!


Mennyi a mostanra 70(+) Tonnás Leók fajlagos talajnyomása?

.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fip7
A jóval kisebb védendő felületű lengyel T-72utód a PT-91Twardy 4(+)t azaz valamivel több. mint 4 Tonna Erawa II-t kapott a "full"-os változatban.

Akna nélkül is mozgásképtelen lesz, el fog süllyedni az első eső után.
Ez taktikailag kicsit behatárolja az alkalmazhatóságot => használhatatlan közeli státusz a képességek jelenlegi felállásban.

Nálunk ez ügyben van válasz az ezzel megegyező problémára???
...vagy továbbra is fejek a homokban, +vetítés???
... természetesen "szaktanácsadóinkhoz" szól a (költői)kérdés. :oops:


A Leo 2 futómű nagyon "örülhet" a plusz 5-6(+) Tonnának!

.
Ha annyira akarnák, 10 centivel szélesebb lanctalpat tennének rá, és máris megoldodott a plussz súly miatti talajnyomáskérdés. Teljesen más oka lehet, hogy nem mennek utána lánctalpszélesseggel a plussz súlynak. Még akkor is gyerekjáték lenne a megoldása, ha más "ET" - számú felnik kellenének a lánctalpakhoz. Vagy egyszerűen szarnak bele, vagy nem számít annyit mint gondoljátok.
 
Mennyi a mostanra 70(+) Tonnás Leók fajlagos talajnyomása?

1 kg/négyzetcentiméter fölötti érték.
Vagyis elég magas.

Ha annyira akarnák, 10 centivel szélesebb lanctalpat tennének rá, és máris megoldodott a plussz súly miatti talajnyomáskérdés.

Biztos nem lenne az amúgy is széles tank még szélesebb. Gondolom jót tenne a közúti és vasúti szállításnak.
További súly, további hajtási veszteség a láncot, még nagyobb futómű terhelés az amúgy is túlterhelt futóműnek.
 
... a fotelből: 4-5 MICLIC, és van egy 40m széles sáv.

Amikor vége, lehet(ne) Y-t csinálni belőle 3-3 MICLIC-el.

... de ez még csak 200(-) méter az 500-ból: valóban a világ minden eszköze kell: pénz, pénz, pénz !!!
+ Ami kell még: Stromfeld is a logisztikával nyert, amikor a teljes alakulatát épségben hazahozta Olaszból, meg után is a felvidéken, amíg a Politika el nem árulta!

Mindennek még így sincs értelme --esélye sikerre, katonai szempontból-- mert nincs meg helyileg sem a tüzérségi háttér a kapor oldalon, csapatlégvédelem meg nyomokban sem elég!


Mennyi a mostanra 70(+) Tonnás Leók fajlagos talajnyomása?

.
Mondj egy 70+ tonnás Leopard 2 változtot.
 
Leopárd 2A7 a kiegészítő páncéllal, teljesen feltöltve. :)
Ebben nem vagyok biztos, az A7V 65 tonna (és a sima A7 sem nehezebb ennél) pótpáncél nélkül, de az A7+ is csak 67,5 (a qatari változat). Tehát maximum az A7+, pótpáncéllal.
 
De amelyik nehezebb is (kizárólag az A7+ felpáncélozva) az sem haladja meg a 72,6tonnát, mert a MLC 80 szabványnak megfelel a tömege ami lánctalpas járműveknél maximálisan 72,6tonnát jelent (kerekseknél 83,5tonna). Ez számunkra azt jelenti, hogy a pótpáncél tömege nem haladhatja meg az 5 tonnát.
 
De amelyik nehezebb is (kizárólag az A7+ felpáncélozva) az sem haladja meg a 72,6tonnát, mert a MLC 80 szabványnak megfelel a tömege ami lánctalpas járműveknél maximálisan 72,6tonnát jelent (kerekseknél 83,5tonna). Ez számunkra azt jelenti, hogy a pótpáncél tömege nem haladhatja meg az 5 tonnát.

Arányosítással te is ki tudod számolni, hogyha a Leopárd 2A4 talajnyomása 0.85, akkor mekkora a 70 tonnás Leopárdé.
Annó megtettem, 1 fölötti érték. Az sok.
 
Arányosítással te is ki tudod számolni, hogyha a Leopárd 2A4 talajnyomása 0.85, akkor mekkora a 70 tonnás Leopárdé.
Annó megtettem, 1 fölötti érték. Az sok.
Nem mondtam, hogy kevés, de ha valamit agyonpáncélozol annak nőni foga talajnyomása, nincs ez másként az orosz harckocsiknál sem amik tömegesen vették magukra a páncélt az elmúlt másfél évben.
 
Nem mondtam, hogy kevés, de ha valamit agyonpáncélozol annak nőni foga talajnyomása, nincs ez másként az orosz harckocsiknál sem amik tömegesen vették magukra a páncélt az elmúlt másfél évben.
Azok 1 alatt vannak. De azoknak is 0.9 fölé nőtt. Talán tavaly beszélgettünk erről akkor mindnek kiszámoltam.
Nem kezdem el újra. De arányosan nem híztak annyit az orosz tankok, mint pl az M1 vagy a Leopárd 2.
Igazából minden érték ami nem 0.8-al kezdődik, szerintem sok. De az 1 fölötti már nagyon.
 
1 kg/négyzetcentiméter fölötti érték.
Vagyis elég magas.



Biztos nem lenne az amúgy is széles tank még szélesebb. Gondolom jót tenne a közúti és vasúti szállításnak.
További súly, további hajtási veszteség a láncot, még nagyobb futómű terhelés az amúgy is túlterhelt futóműnek.
Az elsüllyedt tanknál jobb a széles, és túlterhelt. Az elmúlt 80 évben kibirta volna az a pár tank azt a túlterhelés amikor élesben fel kellett volna tenni a széles láncot.....
 
Simán nem kaptak szerintem elég műszaki eszközt. De az is tuti, hogy 2-3 hónap alatt nem képzel jó katonát.
Szükség nagy úr.
Viszont most láttam videót, amin tuti ukránok szedik össze a robot...valami környéki aknamezos ideiglenes műszaki tárolót.
Persze, elvileg azt, de szedik össze.
 
Azok 1 alatt vannak. De azoknak is 0.9 fölé nőtt. Talán tavaly beszélgettünk erről akkor mindnek kiszámoltam.
Nem kezdem el újra. De arányosan nem híztak annyit az orosz tankok, mint pl az M1 vagy a Leopárd 2.
Igazából minden érték ami nem 0.8-al kezdődik, szerintem sok. De az 1 fölötti már nagyon.
Igen valóban nem jó sem a 0,9 sem az 1,0 ez tény.
 
Nem mondtam, hogy kevés, de ha valamit agyonpáncélozol annak nőni foga talajnyomása, nincs ez másként az orosz harckocsiknál sem amik tömegesen vették magukra a páncélt az elmúlt másfél évben.
Megvilágosodtál ?

de ha valamit agyonpáncélozol annak nőni foga talajnyomása,

Hát ezt próbáljuk már sok sok hónapja megértetni veled ! Az Orosz tanknak is nőni fog a súlya csak nem mindegy mi lesz a vége ! 55 tonna vagy 70+ ! Mert az 55t bárhol elfog tudni menni míg a 70+ tonnás monstrum (bármilyen NATO szabványra fogsz hivatkozni ) már sok helyen NEM ! És ez a gáz ! Saját magad korlátozod ! Nem lesz jobban védet a tank se legfeljebb kényelmesebb a méretei miatt !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0
Az elsüllyedt tanknál jobb a széles, és túlterhelt. Az elmúlt 80 évben kibirta volna az a pár tank azt a túlterhelés amikor élesben fel kellett volna tenni a széles láncot.....
Talán sok II. VH-s könyvet olvastál ! Már a Tigris I. is csak vagonírozáskor használta a vékony lánc szettet ! Egy lánc csere nem úgy zajlik mint egy kerékcsere az F1-ben !