• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Marhára nem hasonló képességűek. Vannak mikben egyik vagy másik jobb, de összességében a nyugati harckocsik jobbak, mert egyértelűen modernebb az elektronikájuk és a tűzerejük. A T-90M legmodernebb lőszere a 3BM60 (a modernebb orosz lőszerek mint a Vacuum nem férnek a töltőgépbe) annak az átütőereje pedig nem éri el sem az M829A3 sem pedig a DM63 átütőképességét, úgy, hogy nem is ezek ma már nyugaton a top lőszerek.
Az elektronikát meg gondolom nem kell magyarázni.
A görög tesztelők nem értettek egyet veled. Ahogy a svédek se.
Hallgatom az érveid. Ha nincsenek, akkor illene csendben maradni sokkal kisebb arccal és hagyni azokat akik bár nem velem értenek egyet de érveik vannak.
Nincsenek érveim. A nyugati harckocsik 10 az egyben verik az oroszt. Ez most is nagyon jól látszik a szomszédban.
Igazad van.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Hát,az IDF értékelése szerint a T55 az amerikai hajtáslánccal jobb mozgékonyságú,mint az eredeti orosszal.
És a T90 is még mindig azzal a 30as évekbeli Hispano-Suzi alapú motorral van felszerelve,ami már a T34est is hajtotta.Persze,már jócskán továbbfejlesztve,de még mindig az az alapkonstrukció van továbbfejlesztve.
Ez ennél sokkal összetettebb kérdés. Melyik hajtáslánccal?
Milyen körülmények között?
Melyik orosz motor?
Stb.
Félreértések elkerülése véget: előfordulhat, hogy ez így igaz. De még mindig ott az irak iráni háború, ahol a T-55 4:1hez verte a hasonló erejű, és képzettségű Iráni csapatokat.
Másik oldalról az IDF meg fordítva csinálta. Igaz ott a képzettség ég és föld volt.
A görög tesztet ebből a szempontból nagyon szeretem. Ott nagyon jól kijött minden konstrukció előnye és hátránya. És mindegyik megfelelt. Nyilván, ha épp egy iptr elől kell hátrálni, és T-72esben ülsz megszoptad.
Ha egy mérsékelten sáros emelkedőn állsz, és nem kéne lecsúsznod, akkor meg a leoban és az abramsban szoptad meg.
Ha leclercben ülsz, és nyélgázon kéne elpucolnod, akkor megint csak megszoptad, mert biztos lehetsz a túlmelegedésben.
Stb.
Nem egyszerű ez így, és nem is egysíkú.
De nem is mondtam olyat, hogy a T széria az isten. Igaz nem is esek hasra nyálcsorgatva a nyugati előtt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 696
34 488
113
A görög tesztelők nem értettek egyet veled. Ahogy a svédek se.

Nincsenek érveim. A nyugati harckocsik 10 az egyben verik az oroszt. Ez most is nagyon jól látszik a szomszédban.
Igazad van.
A-görögök nem vettek orosz hk-t,Leot vettek.Svédek is.
B-nem történt még Ukrajnában érdemi nyugati vs keleti hk harc.Aknára futás nem bizonyiték semmire.Illetve annyi,hogy eddig egyik Leo sem robbant fel az aknára futástol.
C-a tényleges harcokban,mindkét oldalt használók szerint a nyugati technológia jobb az orosznál.
 
  • Vicces
Reactions: fip7 and cirqle

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
A-görögök nem vettek orosz hk-t,Leot vettek.Svédek is.
A, a görög tesztelők adtak egy értékelést. A svédek is.

B-nem történt még Ukrajnában érdemi nyugati vs keleti hk harc.Aknára futás nem bizonyiték semmire.Illetve annyi,hogy eddig egyik Leo sem robbant fel az aknára futástol.
B, a modern orosz vs ukrán hk párbajok döbbenetesen egyoldalúak. Bár nem volt sok. Aknára ezek szerint ugyanúgy érzékenyek a leok is. Mondjuk ez kit lep meg? Engem nem.
Ahogy az IPTRekre is. De ez sem meglepő.

C-a tényleges harcokban,mindkét oldalt használók szerint a nyugati technológia jobb az orosznál.
Nagyon jó, akkor már csak meg kellene magyarázni azt a végére 5:1et az irak iráni háborúban.
De nyilván menni fog, mert a nyugatiazjobb.

De pont ezen van @fip7 is kiakadva. Nézd, az ellenség lenézéséről mit is mond szun-ce?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 696
34 488
113
Ez ennél sokkal összetettebb kérdés. Melyik hajtáslánccal?
IDF Detroid Diesel és Continental dizelmotorokkal használta a T55-t,Allison majd saját Ashot váltókkal.
Egyébként az etiópok ukrán 6TD motorokat rakattak a 72eikbe,és a pakik is azzal gyártják a tankjukat.Pakik csináltak egy összehasonlitó vizsgálatot,amiben a német MTU lett az első,de azt nem kapták megh.Igy a 2. helyezett ukrán motort vállasztották.
De még mindig ott az irak iráni háború, ahol a T-55 4:1hez verte a hasonló erejű, és képzettségű Iráni csapatokat.
Egyrészt valójában főleg T62ek ellen vesztettek a sokat idézett csatában (most nem jut eszembe a hely neve),ahol előkészoitett állásokban védelemben lévő iraki hk-k lőtték ki a mocsaras nyilt terepen kinlódó irániakat.
Másrészt valójában az iráni hk állomány nagyobb része elavult volt,liszenszgyártott M47 nem igazán volt a T55/62/72 ellenfele.Plusz elég gyorsan többszörös lett az iraki mennyiségi fölény is hk-k terén.
Ha leclercben ülsz, és nyélgázon kéne elpucolnod, akkor megint csak megszoptad, mert biztos lehetsz a túlmelegedésben.
Ez az eredeti V8Hyperbar motorra igaz-nem is tudták eladni vele sehová.A késöbbi MTU hajtásláncos változatra ez már nem igaz.
De nem is mondtam olyat, hogy a T széria az isten. Igaz nem is esek hasra nyálcsorgatva a nyugati előtt.
Mig a T széria egységes sorozat,a nyugati hk-k között nem kicsi különbség van.
Meg aztán hol melyik jobb?Japán Type10 prima lehet a japán viszonyok között-de nem való az ukrán viszonyok közé.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Egyrészt valójában főleg T62ek ellen vesztettek a sokat idézett csatában (most nem jut eszembe a hely neve),ahol előkészoitett állásokban védelemben lévő iraki hk-k lőtték ki a mocsaras nyilt terepen kinlódó irániakat.
Az egész háború aránya volt 4:1 5:1 nem a "sokat emlegetett csata"

amiben a német MTU lett az első,de azt nem kapták megh.Igy a 2. helyezett ukrán motort vállasztották.
Melyik MTU?
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 696
34 488
113
Az egész háború aránya volt 4:1 5:1 nem a "sokat emlegetett csata"
Irániak már nem kapták meg a korszerűbb nyugati tankokat,50es évek szintjén lévő gépekkel,durva mennyiségi hátrányban harcoltak végig,alkatrészhiánnyal küszködve.Plusz az irakiak erős pct eszközállománnyal is rendelkeztek,nyugati és orosz technikával vegyesen (egyébként iraki értékelés szerint a Gazelle heli+HOT sokkal jobb tankvadász,mint a Mihu)
883
 
  • Vicces
Reactions: fip7
W

Wilson

Guest
,és a pakik is azzal gyártják a tankjukat.Pakik csináltak egy összehasonlitó vizsgálatot,amiben a német MTU lett az első,de azt nem kapták megh.Igy a 2. helyezett ukrán motort vállasztották.
Részben igaz de igazából az export változatba szánták az MTU-t...

"1990 januárjában fejlesztési megállapodást írtak alá Pakisztánnal. Az első, kínai gyártású prototípusokat 1991 augusztusában tesztelték Pakisztánban. Pakisztán a következő tíz évben több mint 20 millió dollárt költött a saját igényeinek megfelelő modell közös fejlesztésére és a helyi gyártás képességének megteremtésére Mohammad Asaad dandártábornok (ma vezérőrnagy) irányítása alatt. A tervezőcsoport módosította a harckocsit úgy, hogy külföldi gyártmányú erőforrást fogadjon be. Számos különböző prototípust értékeltek ki.

Egy korai változat kínai löveggel és tűzvezető rendszerrel volt felfegyverezve, de német tervezésű MTU-396 dízelmotorral, amelyet Kínában licenc alapján gyártottak. Egy másik változatot fejlettebb nyugati digitális tűzvezető rendszerrel szereltek fel, és egy Perkins 1200 lóerős Condor dízelmotorral (mint a brit Challengerben) és ESM-500 automata sebességváltóval (mint a francia Leclercben). Ezt a változatot túl drágának és a dél-pakisztáni extrém hőségben alulteljesítőnek tartották. Végül egy olyan változatot teszteltek, amely az ukrán 6TD-2 1200 lóerős dízelmotorral volt szerelve (Ukrajna T-80UD harckocsikat is szállított Pakisztánnak, amelyeket hasonló kompakt dízelmotor hajtott). Ezt a konfigurációt választották a harckocsi sorozatgyártású változatának, és Al-Khalid néven vált ismertté.

Egy másik változatot - amely nyugati technológiát alkalmaz - Pakisztán számára exporttermékként terveztek. A prototípus egy 1200 lóerős német MTU-871/TCM AVDS-1790 dízelmotorral és LSG-3000 sebességváltóval rendelkezett. Ezt az elképzelést azonban az 1998-as pakisztáni atomkísérletek után Pakisztánnal szemben bevezetett fegyverembargó miatt elvetették."
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 940
72 763
113
Ha annyira akarnák, 10 centivel szélesebb lanctalpat tennének rá, és máris megoldodott a plussz súly miatti talajnyomáskérdés. Teljesen más oka lehet, hogy nem mennek utána lánctalpszélesseggel a plussz súlynak. Még akkor is gyerekjáték lenne a megoldása, ha más "ET" - számú felnik kellenének a lánctalpakhoz. Vagy egyszerűen szarnak bele, vagy nem számít annyit mint gondoljátok.
Vasúti szàllítàs a titok nyitja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 912
85 510
113
Ez ennél sokkal összetettebb kérdés. Melyik hajtáslánccal?
Milyen körülmények között?
Melyik orosz motor?
Stb.
Félreértések elkerülése véget: előfordulhat, hogy ez így igaz. De még mindig ott az irak iráni háború, ahol a T-55 4:1hez verte a hasonló erejű, és képzettségű Iráni csapatokat.
Másik oldalról az IDF meg fordítva csinálta. Igaz ott a képzettség ég és föld volt.
A görög tesztet ebből a szempontból nagyon szeretem. Ott nagyon jól kijött minden konstrukció előnye és hátránya. És mindegyik megfelelt. Nyilván, ha épp egy iptr elől kell hátrálni, és T-72esben ülsz megszoptad.
Ha egy mérsékelten sáros emelkedőn állsz, és nem kéne lecsúsznod, akkor meg a leoban és az abramsban szoptad meg.
Ha leclercben ülsz, és nyélgázon kéne elpucolnod, akkor megint csak megszoptad, mert biztos lehetsz a túlmelegedésben.
Stb.
Nem egyszerű ez így, és nem is egysíkú.
De nem is mondtam olyat, hogy a T széria az isten. Igaz nem is esek hasra nyálcsorgatva a nyugati előtt.
Van egy rossz hírem, mind a görög, mind a svéd teszten (ezeken volt szovjet/orosz harckocsi is) a Leopard nyert, mint ahogy nemrég a norvégon is.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: bel and fip7
W

Wilson

Guest
Ha annyira akarnák, 10 centivel szélesebb lanctalpat tennének rá, és máris megoldodott a plussz súly miatti talajnyomáskérdés. Teljesen más oka lehet, hogy nem mennek utána lánctalpszélesseggel a plussz súlynak. Még akkor is gyerekjáték lenne a megoldása, ha más "ET" - számú felnik kellenének a lánctalpakhoz. Vagy egyszerűen szarnak bele, vagy nem számít annyit mint gondoljátok.
Vasúti szàllítàs a titok nyitja.
Pontosan, amúgy a Tigriseknél ez komoly logisztikai problémát okozott a nagy tömeg és az oroszországi tapasztalatok miatt a Tigris széles lánctalpakat kapott, viszont emiatt nem lehetett a vasúton szállítani és ezért minden vasúti szállításnál le kellett cserélni a lánctalpat a vasúttal kompatibilis lánctalpakra majd ezt a lánctalp cserét vissza fele is meg kellett ejteni amikor megérkeztek,,,
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 889
113
De tegyük hozzá, hogy a nyugati tankoknak nagyobb a LE/t arányuk, ami a mozgást minden szinten meghatározza.

Ez csak a T-72B-k esetén igaz.
A T-90M-ek 1130 LE-s dízellel futnak és 50 tonna alatti súllyal....
A T-80BVM-ek 1250 LE-s gázturbinás szörnyek, kb. 46 tonnás tömeggel.
Hol van a T-80BVM-hez képest egy 65 tonnás Leopárd 2A6os az 1500 LE-s motorjával XD

Az egyiknek valamivel jobb a talajnyomása, a másiknak viszont nagyobb erő áll rendelkezésére az akadályok leküzdésére és nagyobb a tolató sebessége.

Lásd fentebb. Egy nyugati nehézvas sem versenyképes egy T-80BVM-el szemben terepjárás tekintetében. Semmilyen téren.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 889
113
Azokkal a nyugati harckocsikkal összehasonlítva amik 70tonna körül mozognak, nem létezik modern orosz harckocsi (a T-14 még bizosan nincs rendszerben olyan formában, hogy valamelyik harcoló alegység azt használja). A T-90 modernitásban meg sem közelít egy Leopard 2A7+-ot vagy egy M1A2SEPv3-at, ezt láhattuk a zsákmányolt harckocsikon.

Azért sikerült Roni-val egy szintre kerülni. "A súly a modernség jele" by dudi :D
LOL

A-görögök nem vettek orosz hk-t,Leot vettek.Svédek is.

A svédek esetén olvasd el, hogy mit írt a kiértékelő bizottság vezetője....
Ha rajta múlik akkor bizony T-80U-t is vesznek!
Páncélzatban, és mobilitásban topligásnak minősítette a tankot.
A tűzerő nem tetszett nekik, de tegyük hozzá, hogy csak 3BM22-est kaptak, ami a 70's évekből származott.
A görög teszten a T-80U agyonverte a mezőnyt mobiliásban. Az egyetlen tank volt, aminek nem lett műszaki gondja a hegyi menetből, a legmagasabb pontszámmal vitte végig az akadálypályás tesztet.
Persze lassú a tolatási sebesség, de a T-80U a két tank egyike volt amelyik tolatva is, hiba nélkül megcsinálta a szlalom pályát... :rolleyes:

Ez az eredeti V8Hyperbar motorra igaz-nem is tudták eladni vele sehová.A késöbbi MTU hajtásláncos változatra ez már nem igaz.

A görög teszten az MTU motoros Leclerc főtt meg. Ahogyan az MTU motoros Challenger 2-es.
Saját motorokkal el se mertek indulni a teszten XD

Irániak már nem kapták meg a korszerűbb nyugati tankokat,50es évek szintjén lévő gépekkel,durva mennyiségi hátrányban harcoltak

Már bocsi, de ez egy nagy lóf@szt!
Az Iráni hadsereg lényegében Chieftain MK5-ből és M60-as harckocsikból állt.
Irán még az L15-ös APDS-t is megkapta a Chieftainokhoz, ami legmodernebb nyugati lőszer volt a típushoz.
Az M60-asok pedig az L52-essel harcoltak ami a háború kirobbanásakor a legmodernebb nyugati lőszer volt a 105-ös ágyúhoz.
Ehhez képest a T-62-esek az Iraki oldalon acél nyilakkal lövöldöztek... :rolleyes:

Az a helyzet, hogy a háború a 80's években zajlott, de mind két fél a 70's évek technikájával harcolt. Ebből az Irániak konkrétan a csúcstechnikával. Mert nem volt jobb annál nyugaton, mint amivel ők bírtak.
Ehhez képest Irak 100 fapados T-72-vel ment be a háborúba, amit évekig be se vetettek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 912
85 510
113
Azért sikerült Roni-val egy szintre kerülni. "A súly a modernség jele" by dudi :D
LOL



A svédek esetén olvasd el, hogy mit írt a kiértékelő bizottság vezetője....
Ha rajta múlik akkor bizony T-80U-t is vesznek!
Páncélzatban, és mobilitásban topligásnak minősítette a tankot.
A tűzerő nem tetszett nekik, de tegyük hozzá, hogy csak 3BM22-est kaptak, ami a 70's évekből származott.
A görög teszten a T-80U agyonverte a mezőnyt mobiliásban. Az egyetlen tank volt, aminek nem lett műszaki gondja a hegyi menetből, a legmagasabb pontszámmal vitte végig az akadálypályás tesztet.
Persze lassú a tolatási sebesség, de a T-80U a két tank egyike volt amelyik tolatva is, hiba nélkül megcsinálta a szlalom pályát... :rolleyes:



A görög teszten az MTU motoros Leclerc főtt meg. Ahogyan az MTU motoros Challenger 2-es.
Saját motorokkal el se mertek indulni a teszten XD



Már bocsi, de ez egy nagy lóf@szt!
Az Iráni hadsereg lényegében Chieftain MK5-ből és M60-as harckocsikból állt.
Irán még az L15-ös APDS-t is megkapta a Chieftainokhoz, ami legmodernebb nyugati lőszer volt a típushoz.
Az M60-asok pedig az L52-essel harcoltak ami a háború kirobbanásakor a legmodernebb nyugati lőszer volt a 105-ös ágyúhoz.
Ehhez képest a T-62-esek az Iraki oldalon acél nyilakkal lövöldöztek... :rolleyes:

Az a helyzet, hogy a háború a 80's években zajlott, de mind két fél a 70's évek technikájával harcolt. Ebből az Irániak konkrétan a csúcstechnikával. Mert nem volt jobb annál nyugaton, mint amivel ők bírtak.
Ehhez képest Irak 100 fapados T-72-vel ment be a háborúba, amit évekig be se vetettek.
Olvasd vévig...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 889
113
Van egy rossz hírem, mind a görög, mind a svéd teszten (ezeken volt szovjet/orosz harckocsi is) a Leopard nyert,

Tegyük hozzá, hogy a Svéd esetén csak a licenc gyártás miatt, ahogyan a görög esetén is német hitelből lett német harckocsi.
Az M1-et mind két esetben hasonlóan jóra értékelték.
A svéd esetben javasolta a bizottság a T-80U párhuzamos beszerzését, de a politika lesöpörte.... Ennyit erről ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 912
85 510
113
Tegyük hozzá, hogy a Svéd esetén csak a licenc gyártás miatt, ahogyan a görög esetén is német hitelből lett német harckocsi.
Az M1-et mind két esetben hasonlóan jóra értékelték.
A svéd esetben javasolta a bizottság a T-80U párhuzamos beszerzését, de a politika lesöpörte.... Ennyit erről ;)
Valahogy folyton megmagyarázzátok, hogy bárhol indul a Leopard ott nyer, ami minden miatt van csak azért nem mert jó, hisz tudjuk, hogy egy raklap fos. Kicsit szánalmas ez.