Szerintem is jól nézd meg, mert több T-80BVM és T-90M van ott, mint nyugati harckocsi.
És akkor ebből mit szerettél volna kihozni? Hogy ha több T-90M van Ukrajnában, mint nyugati hk, akkor már rögtön nem lesz igaz az, hogy a szovjet/keleti MBT-k zöme nem az általad példaként felhozott T-80BVM, hanem bizony a T-62 és a T-72 lesz?
Jó lenne előbb tudni számodra, hogy mivel vitatkozol, mielőtt megint kiragadott példákat hozol.
Jelenleg úgy tűnik számomra, hogy be akarod bizonyítani, hogy nem jól tudjuk és hogy a keleti vasakra inkább jellemzőbb a nagy talajnyomás és a nyugati tankokra inkább jellemző a kis lóerő. Ami vicces próbálkozás.
Legyen világos! Valahonnan elindult a Leo2 sorozat és valahonnan a T-72. Mégpedig a Leo2 1500 LE-vel indított. Nagyobb páncéltömeggel, de még így is nagyobb LE/t aránnyal. A T-72-nek meg más előnyös tulajdonságai voltak.
Ha legalább egy kimondott tétel mondatot akarnál bizonyítani és
nem csak példák random felhozásával mindent cáfolni és annak az ellenkezőjét, akkor végre megtudnánk, hogy mi a fasz bajod van a német gépekkel. Kontextus nélkül csupán mindenre hozni egy ellenpéldát, mert van egy olyan típus is, nem véletlen alakítja ki rólad azt a képet, hogy csupán vagdalkozva próbálod becsmérelni a német csodát, és igazából nem tudja meg senki, hogy mi a bajod vele.
Ha azt fogalmazod meg tétel mondatként, hogy
igen, az oroszok látták, hogy a legnagyobb hiányosságuk a kevés energia és ezért a motorerőt próbálták meg fejleszteni, miközben az évtizedek alatt a felfüggesztés hiányosságai miatt páncélozottságban alig haladtak, akkor azt mondom, hogy igen, ebben igazad van, mi is így tudtuk, hogy ez így történt. De szintén a
futómű elmaradt átalakítása miatt romlott ezeknek is a legendásan jó terepjáró képességük a kis páncél ellenére. (Kisebb erősítéseket csináltak az oroszok, de ez össze sem mérhető azzal, ami futómű különbség az A4 és az A6-7 között van.)
De ez még mindig nem mondana meg nekünk semmit a német tankokkal szemben érzett ellenszenvedről.
Azt is mindenki elfogadná tőled kiinduló állításként, hogy mind az amerikai csoda, mind a német párja megléte óta nem sokat erőlködött az 1500 LE-s motor tovább turbózásán, viszont ők az egyébként is jóval nagyobb tömegüket tovább növelték, és a felfüggesztést is alkalmassá tették a további növekedésre. Ha nem csak random példákkal próbálnád meg bebizonyítani, hogy úgy szar, ahogy van, mert tudsz egy darab példát hozni arra, ahol a keleti valamelyik altípus abban jobb, mint amit összefüggéseiből kiragadva te hozol egy random kiemelt típust a Leo2 sorozatból, aminek nem sok értelme van, ha nem ezt csinálnád, akkor még versenyezhetnél is arra, hogy valaki egyet értsen veled.
Ha megnézed, hogy a német mit tett le az asztalra és a szovjet-orosz mit tett le, akkor a főbb paraméterekben meg lehet állapodni, hogy van a germánnak egy megbízható 1500 pacis motorja, amivel indult és bármilyen szépen is fejlődött az eltelt évtizedekben a ruszki, azt nem tudta elérni, amivel a náci kapásból kezdett. Felfüggesztésben mint mondtam, nem is törte össze magát nagyon, hogy tartsa a versenyt.
Következésképen
a német bármikor tervezett volna egy MBT-t, ami ugyan akkora páncéltömeggel és ugyan akkora talajnyomással rendelkezik, de az ágyú miatt sokkal jobb tűzerővel és sokkal jobb LE/t-val, mint a T-80-as. Azt, hogy ő nem tette, lehet szeretni vagy nem szeretni. Ő nem a saját terepén verte meg az oroszt, nagyobb páncélozottsággal, a klasszikus német iskola jegyeivel versengett a nemzetközi beszerzésekért. És azokat az Abramsnél alacsonyabb fenntartási költséggel és az oroszokénál messze nagyobb páncéltömeggel, tűzerővel és
a legtöbb típust tekintve nagyobb mozgékonysággal győzte le a versenyekben. (A II. vh. német hadseregben is a Párduccal szemben megfogalmazódó követelmény, hogy a páncél-tűzerő-mobilitás szentháromságának ideális kombinációját keresték.)
És ebben a győzelemben javarészt benne volt, hogy a muszka szívesen épített volna 60 tonnás tankokat, csak ő nem tudott. És ezek a fő paraméterek. (Egyébként nem rossz az orosz, messze sokkal jobbak tanképítésben, mint amilyenek mi magyarok vagyunk.)
Minden nagyjából ez után jön. Hogy a páncélból egy csipetnyit lecsípnék itt, inkább oda vastagítanék. Hogy a német bele fektetett energiát abba, hogy a lőszer ne repítse le gyakran a tornyot, ez szemlátomást nekik összejött.
Amikor erősebb felfüggesztést terveztek, vastagíthatták volna befelé a lánctalpat a hasa alá és akkor jobb lenne a talajnyomás. Ezt az állításodat mindenki el tudta volna fogadni, max megszólják, hogy ezzel sok mindent valszeg át kellett volna pakolniuk.
Nem tették meg eddig.
De te nagyjából azzal az érvvel támadsz, mintha azt mondanád, hogy Negan kamionja szar, mert van egy kisteherautó, ami pirosnál simán legyorsulja. És csodálkozol, amikor mindenki úgy reagál erre, hogy te lehet lesprinteled Negant, de mégis csak ő szállítja az 5 tonnás acél gerendákat és te összecsinálnád magad, ha felraknák rád.
Még egyszer mondom, ha megfogalmazol tételmondatokat, hogy mit szeretnél bizonyítani és utána kezed a bizonyítást, legalább a lehetőséget meghagyod, hogy valaki egyetértsen. De csupán csak venni egy példát a keleti altípusok dzsungeléből, aminek a talajnyomása
rosszabb, mint a Leo2A4-nek és
jobb, mind a Leo2A6-nak, miközben az összes többi szovjet típusnak megint más a talajnyomása, az pusztán értelmetlen. És ezzel cáfolni, hogy általában a nyugati típusok milyenek és általában a keleti típusok.