• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 071
40 233
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ukrán Leopard 2A4 ERA blokkokkal
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 071
40 233
113
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 433
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A "demokratikusan-objektív" Tweeter:

"Valami hiba történt. Próbáld meg újra betölteni!" :( :(





Csak a képet nem tudod esetleg betenni vhogy?
Érdekelne, hogy a korábban többünk által is logikusnak tartott "ERA-csempézést" a Leo-ra hogyan oldották meg a gyakorlatban!

... főleg a kritikus súly-többlet miatt érdekelne! Az eddigi képek alapján --ukrán talajviszonyok--, alapban is reménytelen a 62(+) tonnával, és ha az ERAWA fullos védelem esetén +4t-t mázsált a T-72nél, akkor a sokkal nagyobb védendő felületű német gépnél nehéz ezt win-win-re kihozni a terepjárás/védelem kettősre nézve!!! :oops:
Nem finomkodva, a "fotelemből", de logikusan LMezve: lehetetlen! Erős kompromisszum lesz vmelyik oldalra, vagy mindkét tulajdonság rosszabb lesz a szükségesnél!

.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 071
40 233
113
A "demokratikusan-objektív" Tweeter:

"Valami hiba történt. Próbáld meg újra betölteni!" :( :(





Csak a képet nem tudod esetleg betenni vhogy?
Érdekelne, hogy a korábban többünk által is logikusnak tartott "ERA-csempézést" a Leo-ra hogyan oldották meg a gyakorlatban!

... főleg a kritikus súly-többlet miatt érdekelne! Az eddigi képek alapján --ukrán talajviszonyok--, alapban is reménytelen a 62(+) tonnával, és ha az ERAWA fullos védelem esetén +4t-t mázsált a T-72nél, akkor a sokkal nagyobb védendő felületű német gépnél nehéz ezt win-win-re kihozni a terepjárás/védelem kettősre nézve!!! :oops:
Nem finomkodva, a "fotelemből", de logikusan LMezve: lehetetlen! Erős kompromisszum lesz vmelyik oldalra, vagy mindkét tulajdonság rosszabb lesz a szükségesnél!

.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Remélem ez működik
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 433
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Remélem ez működik

:) + :hadonaszos:

Igen! Köszzz!!! ;)

.

Ha jól láttam/vettem észre a részleteket, akkor "nem-pehelysúlyú" lett az upgrade:
  • aszem' az eredeti A4-eken nem volt kötény(oldalvédelem), tanultak a görgök között betaláló drón-esetből, amit ha jól írtam, akkor oldalanként 1 Tonnából ússzák meg legkevesebb: összesen 2t-s tétellel "indulunk"(de inkább három lesz az: hosszú a Leo)
  • "Vicceek a fiúk": az ágyú előtt megerősítették egy sok-centis(4-8 ?) lemezzel a --gondolom szerintük már elegendőre az újabb orosz "nyilak" (APFSD...) ellen: 500 ??? (kg),
  • ERA-k elöl a tornyon + oldalt(nem látszik ezen a videón, hogy mennyi): , nagyon sok nem lehet, mert akkor rakni kell súlyt hátra, kiegyensúlyozni a torony-koszorúra jutó terhelést, 1t(onna, de az is inkább bőven a becslésem)!

Mindezek "kb/Saci" 4 t(onna) nehezedik pluszban: Hoppáááá... :oops:




... ami miatt nagyon-nagyon-nagyon "harmatos"/sérülékeny továbbra is:
  • felül a tornyon SEMMI plusz-védelem nem látszik,
  • mivel nem mutatták, ezért a korábbi mellébeszéléseikből és kommunikációjukból esélyesen következtethető: hátul-oldalt is SEMMI
  • ugyanezért: hátul is SEMMI,
  • motor-védelem hátul/oldalt: nincs mutatva=> legfeljebb csirke-rács, szerencsés esetben elég csak...
  • motor felül: SEMMI (oda nem is lehet igazán tenni kiegészítő védelmet: nincs/alig-van szabad hely)

Összegzés a "fotelből, logikusan LMezve:
  • B@szott, nagy alapban,
  • b@szott nehéz alapban
  • kap még "szegény" 3(de inkább 4 tonnát), hááát ... :eek:
  • nem is lehet jól/a szükséges-szintre megcsinálni --mindkét életbe vágó kettős szempontból: védelem/mozgékonyság-- az ukrán terepviszonyokra!
  • ... +: szerintem!

U.I: ... a magyar terepviszonyok az ország bő 70%-án hasonlók!!! :oops: Hmmm ...

.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Miről beszélsz? o_O
Olvass már utána! A Leopárd 2A4 alváz még a KWSII-est se bírta el, a Leopárd 2A5/6 alvázakat gyakorlatilag újraépítették XD



Nem igaz, lásd fentebb. Kiszámoltam újra. Nem kell a maszatolás. Az orosz tankoknak jobb a talajnyomása, és ugyan olyan a teljesítmény tömeg aránya. Kivéve a T-80BVM-et, mert az mindent lenyom ezen a téren.

A görög tenderes írást meg elő kellene keresni, amit anno lefordítottam. Minden benne van amit e téren tudni kell.
A Leo2 A6 talajnyomása 0,91 atm. A T72 B3é 0,90.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
@fip7 , tudod mit? Neked van igazad. Az orosz tényleg nem akart soha 1500 LE-s motort. Tényleg hülye ebből a tekintetből a német és az amerikai is. Egy fele ekkorát kellett volna a Leo2A4-be és az Abramsbe is tenni. És menet közben mindig buherálni, hogy egyre nagyobb és nagyobb teljesítményű legyen. Tényleg nem azért kísérletezett ő is gázturbinával az imádott T-80U-dnál, csak soha nem érte el az 1500 LE-t, ez az orosz önmérséklet jele volt, nem annak, hogy megpróbálta, de nem érte el.
Lehet ragaszkodni az olyanokhoz, hogy hát ő nem is akarta, sem a motorban, a súlyban is ő 55tonnát tartott.

Szerintem ezek után mindenki el tudja dönteni, hogy szerinte a 0,95 az jó, de az 1 már használhatatlan. Főleg úgy, hogy az A4 még alatta is van a kedvencednek. De húzol egy határt, amitől már nem jó, hanem használhatatlan. Tömegben, talajnyomásban, LE-ben.

Ezek után felőlem lehet mantráznod, hogy vak az, aki nem látja, csak az Abrams és az orosz az, ami jó. A Leo2 meg szar. És szegény oroszok nem is értik a korrupciót, csupán ezért veszítenek a görög és a svéd esetben. Nem tudom a továbbiakban komolyan venni, hogy te magad is elismered, hogy folyamatosan közelíti az orosz érték az amerikai és német értékeket mind LE/t-ban (amivel valóban kezdi ledolgozni a hátrányát), mind talajnyomásban (amit leront nagyjából az ő értékükre, hogy más paraméterekben felzárkózzon), de megrögzötten hajtogatod, hogy amúgy ez csak azért van, mert az orosz az jó, húzol egy vonalat, hogy eddig jó, a német meg szar, hiszen az pont kiesett.

És én abszolút nem sztárolom a németet. Az orosz már a '80-as években kidolgozott kész rendszereket csinált APS-ből. Amit a német és amcsi most nézeget csak, hogy jó lenne neki is. (Csak közben ő is smuci volt, hogy felrakja.) A döntött páncél jóval korábban tömeggyártásba került náluk a T-34-gyel, mint a németeknél (akik a Párducnál és a Tigris II-nél elkezdték alkalmazni) vagy akár annál az Egyesült Államoknál, akitől ezt igazából megvásárolták. És az Armatánál is én nem csodálkoznék műszaki okokból, ha úgy vonulna be a történelemben, mint az első jelentős és kész MBT unmaned toronnyal.
Az orosz tanképítő iskola nem rossz. De meg kell nézni, hogy milyen motort vettek át a koreaiak a K2-höz! Hogy a török először kihez ment és utána hogy próbálja most a koreait átvenni. (Valahogy nem azt mondták hegyvidéki terepen, hogy nekik 750-1000 LE teljesen elég, mert így a legoptimálisabb.) Ahogy még a szintén 1500 LE-s amerikai Abrams sem tudja utolérni a mennyi üzemanyagból mennyi pacit csinálunk mutatóban.

Rajtad kívül mindenki német rajongó és csupán ezért látja úgy, hogy Európában, Koreában és Törökországban, amik nem olajban bővelkedő helyek, ott komoly szempont a fogyasztás, a karbantartás költsége. És csak te éles szemed látja, hogy Svédországban és Görögországban, ahol 90% hegy, ott ezek használhatatlanok. Csak mégis megvették és azóta is használják. Csak elvakult német rajongó LM is amiatt, hogy a T-72-t ő is úgy kezdte upgradelni, hogy plusz motorerő. Csak te látod, hogy ez egy teljesen elvetélt, szánalmas erőlködés a németektől, amit csinálnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 072
73 264
113
biztos hogy egy leo2 de annyira elcsapta meg olyan kevés az idő hogy nem ismerem fel hogy tényleg A6-e , nekem elsőre inkább tűnt A4/5-nek
A6. Hosszú csô, az L44 arànyosan a borítóképen véget érne. Rajta a standard kiegészítô pàncél. Ha valaki kellôen ki tudja nagyítani, a periszkóp dobozànak formàjàból is megerôsítheti.