[HUN] Vadászgépek beszerzése

Aztán azt mond már meg, hogy miért is volt "MUSZÁJ" a 7 éves Migeket cserélni? Egy nagyjavítás és a német modernizáció kellett volna, és kb mostanában kellene csak gondolkodni, hogy miket szerezzünk be helyette.
Mert kb. nulla harcértéke van a MiG-29-esnek?!
Csomó beszámoló volt ukrán pilótákkal mennyire semmire nem mennek a MiG-29-esekkel! R-27-est indítani esélyük sincs szinte semmire, mert szinte minden ellenfelük messzebbről rájuk indít. Volt hogy szabad szemmel látta a Shahed drónt, de MiG radarja nem látta még mindig.
Ezek a gépek már akkor sem értek sokat amikor rendszerbe álltak nálunk! Max légi rendőrködés - eztán ennyi!
 
Aztán azt mond már meg, hogy miért is volt "MUSZÁJ" a 7 éves Migeket cserélni? Egy nagyjavítás és a német modernizáció kellett volna, és kb mostanában kellene csak gondolkodni, hogy miket szerezzünk be helyette.
Nagyon rossz állapotban voltak a végére a gépek. Alig maradt repülőképes. Korábban is folyamatos volt az alkatrészhány. Pedig ugye lehetett volna akkor még honnan szerezni, aztán mégis alig maradt ép gép a tervezett/hirtelen felindulásból elkövetett kannibalizáció miatt.
A hajtóművek élettartama miatt csak öntötték volna bele a lóvét. Semmi másra nem voltak jók, mint villogni a figurákkal a különböző repnapokon.
Ezzel persze rohamosan ették is a gépekben lévő üzemidőt.
Ha valamire sikerült ostobán elkölteni az orosz államadósságot, akkor az a BTR-80, meg a Mig-29-es volt. Már a rendszerváltáskor nyilvánvaló volt, hogy a Mig-29-esek csak átmeneti megoldások leszenek. Úgy is kezelték őket.
 
Mert kb. nulla harcértéke van a MiG-29-esnek?!
Csomó beszámoló volt ukrán pilótákkal mennyire semmire nem mennek a MiG-29-esekkel! R-27-est indítani esélyük sincs szinte semmire, mert szinte minden ellenfelük messzebbről rájuk indít. Volt hogy szabad szemmel látta a Shahed drónt, de MiG radarja nem látta még mindig.
Ezek a gépek már akkor sem értek sokat amikor rendszerbe álltak nálunk! Max légi rendőrködés - eztán ennyi!


Max légi rendőrködés - eztán ennyi!

Mire is használjuk a Gripeneket 99 százalékban? Mit is csináltak a Gripenek kb 2015-ig? Ugyanúgy légirendészkedtek, keszit adtak csak, mint a 29-esek.... A modernizáció javított volna a harcértéken. Óriási balf@szság volt kb 7 év alatt lerohasztani a 29-eseket
 
Mire is használjuk a Gripeneket 99 százalékban? Mit is csináltak a Gripenek kb 2015-ig? Ugyanúgy légirendészkedtek, keszit adtak csak, mint a 29-esek.... A modernizáció javított volna a harcértéken. Óriási balf@szság volt kb 7 év alatt lerohasztani a 29-eseket
Ami azt illeti,nem csak a MiG21Bisekre,hanem a MiG29re is volt izraeli modernizációs ajánlat.Meg egy másik a németektől.
 
Ami azt illeti,nem csak a MiG21Bisekre,hanem a MiG29re is volt izraeli modernizációs ajánlat.Meg egy másik a németektől.
A román 21-sek hadrafoghatóságán , nem kicsit javított az izraeli modernizáció , de azért amennyire lehet tudni ott sem sikerült mindent , az elképzelések szerint végigvinni.!
 
A cikk értelme nem sok ill. elég pointless, viszont nekünk nagyon hasznos infókkal van tele, kosszepen! :cool:

Nabízí přitom Česku 24 strojů Gripen E údajně za zhruba 2,5 až 3 miliardy dolarů (v přepočtu tedy asi 56 až 67 miliard korun). Nezahrnuje ale náklady na životní cyklus, respektive provoz.

24 Gripen Et kínálnak $2.5-$3B körül, ez support cost nélkül - azaz igen pontos volt az én becslésem (még a finn ajánlatból spekulálva), hogy 30-32 Gripen E fegyverekkel es 10 év supporttal $4-$4.5B körül megállna.

A v jiné variantě, při nákupu jen 12 nových strojů Gripen E za přibližně 1,1 miliardy amerických dolarů (tedy přibližně 25 miliard korun), pak chce „zdarma přihodit“ všech dosavadních 14 strojů Gripen varianty C/D, které si Česko dosud pronajímá za přibližně 1,7 miliardy korun ročně.

Ez is érdekes: tehat egy század Gripen E már $1.1B elhozható úgy, hogy bedobnak melle a jelenlegi 14 C/D-t, amit evi $75M lizingelnek most.

Ennek alapján a MH, amelyiknek sajátja lesz a jelenlegi 14 magyar C/D, minimum egy század Gripen E-t be tudna szerezni ugyanennyiert, de már fegyverzettel és supporttal az összes gépre... ha ezt 4-5 év alatt kell kifizetni, akkor az $200-300M/év, nem is egy komoly tétel. (Tudjuk, MLRS és tüzérség, meg BTR csere, tudjuk, minden is kell, ne rángassuk ide.)
 
Ennek alapján a MH, amelyiknek sajátja lesz a jelenlegi 14 magyar C/D, minimum egy század Gripen E-t be tudna szerezni ugyanennyiert, de már fegyverzettel és supporttal az összes gépre... ha ezt 4-5 év alatt kell kifizetni, akkor az $200-300M/év, nem is egy komoly tétel. (Tudjuk, MLRS és tüzérség, meg BTR csere, tudjuk, minden is kell, ne rángassuk ide.)

Ja, de valamit lépni kell.
Eddig abszolút minőségi fölényben voltunk, de ez szépen lassan elkopik.
Marhára kellene az a beígért +4 darab.
Meg meteor.
Meg IRIS-T.
Meg bunkerek.
 
...adhatnák?
Te ilyenkor álmodozol?
Attól, hogy valamit kamuból megvizsgálnak, az még nem válik reális eséllyé. Mert ilyenkor szoktak jönni az ilyen elsőkézből jött nyilatkozatok.
Az általad berakott cikk semmi más, mint politkai nyomásgyakorlás. Lehozta a Reuters, meg az RFE is. Nem gondolom, hogy a svédek olyan ostobák lennének (mint a dánok vagy a hollandok), hogy úgy adnak át modernek mondható gépeket, mielőtt az amerikaiak a sajátjaikat nem adják.
De az általad berakott cikk is nyilvánvalóvá teszi, hogy a "vizsgálatnak" csak novemberben lesz eredménye. És még csak akkor fog kiderülni, hogy milyen gyorsan fognak tudni rájuk ukrán pilótát képezni. És tekintve, hogy már a folyó F-16-os képzési programra is alig sikerült embert összekaparni, így nem gondolom, hogy ennek reális esélye lenne.
Majd évvégén jövő év elején visszatérünk erre, hogy adnak vagy nem adnak...

Egyfelől kíváncsi lennék mire jut a Gripen élesben (pl. a sokat dicsért EW-képessége), másfelől motváció lehet magyar kormánynak, hogy lépjen már vadászlégierő fejlesztése ügyében. A 2021 őszén elvileg aláírt upgrade-ből sem látszik semmi, a +4 gépről nem is beszélve.
Pár éven belül szinte minden szomszédnak jobb gépei lesznek mint nekünk.

Sokkal masszívabb upgrade kellene, hogy még 10-15 évig kihúzzák ezek e gépek, amikor talán lenne esély Tempestre vagy más korszerű típusra.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Pár éven belül szinte minden szomszédnak jobb gépei lesznek mint nekünk.

Sokkal masszívabb upgrade kellene, hogy még 10-15 évig kihúzzák ezek e gépek, amikor talán lenne esély Tempestre vagy más korszerű típusra.
Ez egy igen káros, és makacs tévképzet, amit holmi unatkozó kamionsofőrök terjesztenek a Fórumon. :oops:
Te meg benyeled. ....meg wiki szócikket gyártasz belőle.:rolleyes:
 
Majd évvégén jövő év elején visszatérünk erre, hogy adnak vagy nem adnak...

Egyfelől kíváncsi lennék mire jut a Gripen élesben (pl. a sokat dicsért EW-képessége), másfelől motváció lehet magyar kormánynak, hogy lépjen már vadászlégierő fejlesztése ügyében. A 2021 őszén elvileg aláírt upgrade-ből sem látszik semmi, a +4 gépről nem is beszélve.
Pár éven belül szinte minden szomszédnak jobb gépei lesznek mint nekünk.

Sokkal masszívabb upgrade kellene, hogy még 10-15 évig kihúzzák ezek e gépek, amikor talán lenne esély Tempestre vagy más korszerű típusra.
Úgy írtok a tempest projektről, mint ha biztosan lenne is majd belőle valami.
 
Úgy írtok a tempest projektről, mint ha biztosan lenne is majd belőle valami.
Inkább lesz belőle valami, mint a német-franica projektből! :D

Ha nem akar a magyar kormány F-35-öt venni, akkor igen szűkek a lehetőségek 5+ generációs gépek terén...
Talán KF-21, bár képességben az egy gyengébb típus lenne mint az F-35...
 
  • Tetszik
Reactions: Vipera kapitány
Nagyon rossz állapotban voltak a végére a gépek. Alig maradt repülőképes. Korábban is folyamatos volt az alkatrészhány. Pedig ugye lehetett volna akkor még honnan szerezni, aztán mégis alig maradt ép gép a tervezett/hirtelen felindulásból elkövetett kannibalizáció miatt.
A hajtóművek élettartama miatt csak öntötték volna bele a lóvét. Semmi másra nem voltak jók, mint villogni a figurákkal a különböző repnapokon.
Ezzel persze rohamosan ették is a gépekben lévő üzemidőt.
Ha valamire sikerült ostobán elkölteni az orosz államadósságot, akkor az a BTR-80, meg a Mig-29-es volt. Már a rendszerváltáskor nyilvánvaló volt, hogy a Mig-29-esek csak átmeneti megoldások leszenek. Úgy is kezelték őket.
Emlékszem a '90-es évek elején mikor bejelentették hogy az adósság fejében Mig-29 A-t fogunk kapni (Népszabadság, híradó, Új Magyarország felületein)...még az egyszerű vidéki ember is felfogta és beszélték mindenhol, hogy már akkor elavult és felesleges ezeket elfogadni. A BTR-80 is értelmetlen volt. Lehetett volna potenciál a másban más területen kiegyenliteni a számlát, ez inkább az oroszoknak volt kedvező és át is lettünk verve a palánkon.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby