[HUN] Huszár, díszelgő, hagyományörző egységek

Petőfi nem volt nacionalista. Kevés megnyilvánulása a nemzetiségekről a nacionalista törekvések vádja leginkább.
Nem internacionalista dal annak a bizonyos versnek a címe... És bármilyen hihetetlen de a nacionalista nem negatív tartalmú kifejezés!

Az a baj, hogy te nagyon jól ehitted azt a hazugsácunamit amit a komcsi történetírás talalt ki Petőfiről és amit itthon oktattak majd 50 évig. De segítek kb annyi alapja van min a dákoromán elméletnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Hát abban igazat lehet adni blogennek, hogy Petőfit leginkább a francia forradalom ihlette meg és a nemzeti eszme erősen hátrébb sorolódott a forradalmi gondolatokhoz képest, csak abban az időszakban ez valamennyire összefonódott.
Az ő forradalmisága egyenlő volt a nemzeti eszmével, a kettő elválaszthatatlan egymástól 1848-ban és utána a szabadságharc folyamán.
 
Nem internacionalista dal annak a bizonyos versnek a címe... És bármilyen hihetetlen de a nacionalista nem negatív tartalmú kifejezés!

Az a baj, hogy te nagyon jól ehitted azt a hazugsácunamit amit a komcsi történetírás talalt ki Petőfiről és amit itthon oktattak majd 50 évig. De segítek kb annyi alapja van min a dákoromán elméletnek.
Dehát az a baj, hogy a kommunista történetírásnak pont Petőfiről nem kellett hazudnia. Még Lukácsot se tudták igazán azzal vádolni, hogy bármit eltúlzott Petőfi kapcsán!
Az ő forradalmisága egyenlő volt a nemzeti eszmével, a kettő elválaszthatatlan egymástól 1848-ban és utána a szabadságharc folyamán.
Igen, ez így van. Az ő nemzetében nem volt helye a liberális/kapitalista világnak, azt ő egy kisiklásnak tekintette és egy utópiába vezette volna inkább a népet, hogy megkímélje a liberális/kapitalista világ nehézségeitől. Neki a nemes és a burzsoá egyformán ellenség volt. A választásokon végül azok a módosabb parasztok kergették el kis eufemizmussal, akik ráeszméltek, hogy az ő bőrükre megy itt a játék!
 
Dehát az a baj, hogy a kommunista történetírásnak pont Petőfiről nem kellett hazudnia. Még Lukácsot se tudták igazán azzal vádolni, hogy bármit eltúlzott Petőfi kapcsán!
De hazudott róla, mert az amit te fejtegetsz (és a komcsik) az áll annyira távol a iazsától, hogy ferdítésnek már sok.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
De hazudott róla, mert az amit te fejtegetsz (és a komcsik) az áll annyira távol a iazsától, hogy ferdítésnek már sok.
De nem én fejtegetem, hanem maga Pándi Pál nyesegeti le ezeket a túlzásokat. Az a Pándi Pál, aki amúgy baloldai volt, de szakterülete volt a korszak és jól látta, hogy még a kevés túlzás is értelmetlen, mert Petőfi az volt aki: egy erősen baloldai, a korai szocialista eszméktől is áthatott forradalmár. Teljes joggal írom feljebb azt amit, mert ez volt a valóság.

Vannak olyan történelmi szereplőink, akiket nem lehet nacionalizálni, annyira tisztára mosni, hogy nemzeti hősök lehessenek, mert ellenségei voltak mindannak, amit ma nemzetinek, jobboldalinak, konzervatívnak nevezünk.

Ezzel pedig nincs mit kezdeni, a kommunista hazugságokra nem a nemzeti hazugságok új rendszere a helyes válasz, hanem az egyenes beszéd és egyes jelenségek, személyek "kezének elengedése". Petőfi nem alkalmas arra, hogy nemzeti hős legyen, mert jobboldali szemszögből csak egy veszélyes felforgató volt. Egyet lehet érteni az őt elkergető parasztokkal.

A magyar jobboldalon beindult egy folyamat, egy történelmi szembenézésé. Ennek egyik következménye ez a laktanya átkeresztelés is. Előre szólok, hogy ötvenhat is egyre inkább a szuverenizmus kerül majd kihangsúlyozásra, míg 48-49 egyre komolyabb viták össztüzében lesz számos részletkérdésében és szereplője megítélésében. Az se biztos, hogy a túlságosan is Petőfihez kötődő helyszín tartósan központi eleme lesz a megemlékezéseknek, vagy ha lesz is ott komolyabb esemény akkor csak azért, hogy a forradalmi Petőfi ne váljon teljesen a baloldal játékszerévé addig, amíg tömegeknek nem lesz egyértelmű, hogy az volt mindig is. Elég távol vagyunk már a kommunista korszaktól, hogy túlzásoktól mentesen, egyre több mindent a realitások, tények talajára szállítsunk le és ott ítéljük meg.
 

A HONVÉD​



Isten után legszebb és a legszentebb név
A honvéd-nevezet!
Hogy ne iparkodnám hát megérdemelni
Ezt a szép nagy nevet?
Iparkodom teljes szivembül, oh hazám,
Megvédeni téged,
Védni, fölemelni téged, s lesujtani
A te ellenséged!

Sokat lesujtottunk mi már, de meglehet,
Hogy még sok van hátra;
Hadd legyen, mit bánjuk? akárki, akárhány,
Karunk készen várja.
Jőjetek, szabadság hóhérlegényei,
Nem jöttök egyébért,
Csak hogy elvegyétek, amit érdemeltek,
A véres halálbért.

Ti vagytok, zsiványok, kik országunk földét
Kipusztítottátok,
Fekvén rajta háromszáz esztendeig mint
Nehéz istenátok.
Hanem hiszen ezt a földet ti teszitek
Ujra termékennyé:
Véreteket issza most, mint eddig itta
Saját népe könnyét!

Jőjetek! ismerjük már egymást, ti futtok,
Mi űzünk titeket,
Űzünk, mint a szélvész a széjjelszaggatott
Rongyos fellegeket.
Jőjetek, hadd szúrjuk szíveiteket a
Szuronyunk hegyére,
Emlékezzetek a másvilágon is a
Honvédek nevére!

Honvéd vagyok; mikor nevemet kimondom
- Mi tagadás benne? -
Egy kis büszkeségnek ragyogó szikrája
Szökken a szemembe,
Egy vagyok a végre föltámadt magyar nép
Győző seregébül,
Én is segítettem koronát leütni
A király fejérül!

Hej te király, hol van régi szép sereged,
Hol van régi fényed?
Hej be tönkretették a szegény honvédek,
E rongyos legények.
Rongyos vagyok, mint az ágrulszakadt, csak hogy
Mezítláb nem járok,
De több becsületem van mégis, mint nektek,
Cifra uraságok.

Van bizony énnékem becsületem, de nagy,
Ország-világ előtt,
Még azok előtt is, kit szuronyom leszúrt,
Kit fegyverem lelőtt;
Még az ellenség is, akit csak magasztal
Egy szívvel, egy szájjal,
Hogyne becsülné azt tulajdon nemzete,
Tulajdon hazája?

Rajta is leszek, hogy jó hírem-nevemet
Megtartsam halálig.
Vagy ha visszamék majd az otthonvalókhoz,
Elvigyem hazáig.
Az lesz ám az öröm, ha majd visszatérek
Az én enyéimhez,
És ideszorítom rendre valamennyit
Dobogó szivemhez!

Hej az lesz ám a nap!... és mégse tudom, hogy
Mit szeretnék jobban:
Hazamenni-e majd a harc végén vagy itt
Elesni a harcban?
Társaim arcáról, akik elhullanak,
Én arról azt látom:
A hazáért halni legnagyobb boldogság
Ezen a világon!
 
De nem én fejtegetem, hanem maga Pándi Pál nyesegeti le ezeket a túlzásokat. Az a Pándi Pál, aki amúgy baloldai volt, de szakterülete volt a korszak és jól látta, hogy még a kevés túlzás is értelmetlen, mert Petőfi az volt aki: egy erősen baloldai, a korai szocialista eszméktől is áthatott forradalmár. Teljes joggal írom feljebb azt amit, mert ez volt a valóság.

Vannak olyan történelmi szereplőink, akiket nem lehet nacionalizálni, annyira tisztára mosni, hogy nemzeti hősök lehessenek, mert ellenségei voltak mindannak, amit ma nemzetinek, jobboldalinak, konzervatívnak nevezünk.

Ezzel pedig nincs mit kezdeni, a kommunista hazugságokra nem a nemzeti hazugságok új rendszere a helyes válasz, hanem az egyenes beszéd és egyes jelenségek, személyek "kezének elengedése". Petőfi nem alkalmas arra, hogy nemzeti hős legyen, mert jobboldali szemszögből csak egy veszélyes felforgató volt. Egyet lehet érteni az őt elkergető parasztokkal.

A magyar jobboldalon beindult egy folyamat, egy történelmi szembenézésé. Ennek egyik következménye ez a laktanya átkeresztelés is. Előre szólok, hogy ötvenhat is egyre inkább a szuverenizmus kerül majd kihangsúlyozásra, míg 48-49 egyre komolyabb viták össztüzében lesz számos részletkérdésében és szereplője megítélésében. Az se biztos, hogy a túlságosan is Petőfihez kötődő helyszín tartósan központi eleme lesz a megemlékezéseknek, vagy ha lesz is ott komolyabb esemény akkor csak azért, hogy a forradalmi Petőfi ne váljon teljesen a baloldal játékszerévé addig, amíg tömegeknek nem lesz egyértelmű, hogy az volt mindig is. Elég távol vagyunk már a kommunista korszaktól, hogy túlzásoktól mentesen, egyre több mindent a realitások, tények talajára szállítsunk le és ott ítéljük meg.
Ha Petőfit megkérdezed arról, hogy mi a véleménye a világ proletárjai egyesüljetek dologról, akkor kiröhög. Márpedig ez eléggé ideolóiai alapja az egész kommumizmus dolognak. Petőfi nemzetben gondolkozott nem pedig valami világot egyesítő felsőbb eszmében. Szóval Petőfi pont ugyanolyan messze volt a kommunizmustól mint a jelenkori szélső/radikális/nemzti jobboldaltól.
 
Ha Petőfit megkérdezed arról, hogy mi a véleménye a világ proletárjai egyesüljetek dologról, akkor kiröhög. Márpedig ez eléggé ideolóiai alapja az egész kommumizmus dolognak. Petőfi nemzetben gondolkozott nem pedig valami világot egyesítő felsőbb eszmében. Szóval Petőfi pont ugyanolyan messze volt a kommunizmustól mint a jelenkori szélső/radikális/nemzti jobboldaltól.
A kommunista kiáltvány csak 1847-ben jelent meg. Annak alapját képező a szegények mint rend, osztály, mint egységes csoport, mint olyan csoport, ami többet érdemel és többet ér, minden minden más csoport, mag az osztálygondolat viszont teljes egészében ott van Petőfi gondolatvilágában. A fentebbi honvédvers is erről szól részben. Az ideológiai alap teljesen megvan Petőfinél, erről büszkén verselt is.

Petőfi nem számolt magyar társadalommal, őneki csak a szegények jelentettek valamit. Ott kezdődött és ott ért véget az ő nemzete, a jövőképe. Az ő felemelésük a többiek kárára volt a politikai programja. Egy nagy és boldog nemzetet akart a létező egy részéből faragni.

Nincs értelme azon gondolkodni hová fajult volna ez, ha megéri. Annyi tragédia viszont van benne, hogy a jobboldali történelemhazugság oltárára fel lehet helyezni életműve kilencven százalékának letagadása, elhazudása árán. Namost én nem tagadom le, a nemzet ellenségét látom csak benne, aki egységes nemzet és fejlődés helyett társadalmi forradalmat akart és akinek verseiből árad az osztálygondolat. Ez nem az a nemzet, amiben te szeretnél élni, hanem az a vöröszászlós amit túléltünk.
 
A kommunista kiáltvány csak 1847-ben jelent meg. Annak alapját képező a szegények mint rend, osztály, mint egységes csoport, mint olyan csoport, ami többet érdemel és többet ér, minden minden más csoport, mag az osztálygondolat viszont teljes egészében ott van Petőfi gondolatvilágában. A fentebbi honvédvers is erről szól részben. Az ideológiai alap teljesen megvan Petőfinél, erről büszkén verselt is.

Petőfi nem számolt magyar társadalommal, őneki csak a szegények jelentettek valamit. Ott kezdődött és ott ért véget az ő nemzete, a jövőképe. Az ő felemelésük a többiek kárára volt a politikai programja. Egy nagy és boldog nemzetet akart a létező egy részéből faragni.

Nincs értelme azon gondolkodni hová fajult volna ez, ha megéri. Annyi tragédia viszont van benne, hogy a jobboldali történelemhazugság oltárára fel lehet helyezni életműve kilencven százalékának letagadása, elhazudása árán. Namost én nem tagadom le, a nemzet ellenségét látom csak benne, aki egységes nemzet és fejlődés helyett társadalmi forradalmat akart és akinek verseiből árad az osztálygondolat. Ez nem az a nemzet, amiben te szeretnél élni, hanem az a vöröszászlós amit túléltünk.
Na ez aztán úgy hülyeség ahogy van.
 
Legfontosabb dolgokkal foglalkozik...

Hozzátette: azzal, hogy Mária Terézia királynőről nevezték el a laktanyát, üzennek „minden anyának és feleségnek” is, akik ma is azzal a „féltő szeretettel” engedik a haza védelmére gyermeküket, férjüket, ahogy azt Mária Terézia annak idején a testőreivel és a katonáival tette. Mint mondta, „szükségünk van erre a féltő és gondoskodó szeretetre a haza védelméhez”.

Hát ja, Mária Terézia és a testőrei iránt érzett féltő szeretete elég híres, vagy inkább hírhedt.
 
Vajon mikor derül ki, hogy Marx csak plagizált és Petőfi a kommunizmus szellemi atyja?

Blogen mindig a végletek embere volt társadalomtudományi tekintetben, szóval nem értem mit csodálkoztok :D

Hát abban igazat lehet adni blogennek, hogy Petőfit leginkább a francia forradalom ihlette meg és a nemzeti eszme erősen hátrébb sorolódott a forradalmi gondolatokhoz képest, csak abban az időszakban ez valamennyire összefonódott.
A legelején kijelentve, hogy nincs sok értelme ennek az átnevezésnek sem, de tény, hogy a kommunisták alakították ki a Petőfi körüli hazai "határtalan" kultuszt.
Nem szeretnék odáig elmenni, mint ameddig - szokás szerint - @blogen elgurított a pöttyös labdát, de igen, van halovány alapja egy kicsit a kultusz fakításának.
Egyes költeményei a hazai kommunizmus himnuszaként lettek felhasználva, mint például a Föltámadott a tenger...
Ezzel együtt, persze a Mária Terézia sem kimondottan a magyar hadi történelem nagy alakja.
Ez amolyan "szarva közt a tőgyit" névválasztás lett...
 
A legelején kijelentve, hogy nincs sok értelme ennek az átnevezésnek sem, de tény, hogy a kommunisták alakították ki a Petőfi körüli hazai "határtalan" kultuszt.
Nem szeretnék odáig elmenni, mint ameddig - szokás szerint - @blogen elgurított a pöttyös labdát, de igen, van halovány alapja egy kicsit a kultusz fakításának.
Egyes költeményei a hazai kommunizmus himnuszaként lettek felhasználva, mint például a Föltámadott a tenger...
Ezzel együtt, persze a Mária Terézia sem kimondottan a magyar hadi történelem nagy alakja.
Ez amolyan "szarva közt a tőgyit" névválasztás lett...
Annyi történelmi hősünk van, mit művel ez a holdkóros dzsentri?