Igen, es mivel nem az, keptelenseg lesz leszedni.

Ez a MAD lenyege. Ne fenyegess, mert ha inditok, biztosan megdoglesz te is.



Hogyne lenne: nem lehet kivedeni. Plane Amerikaban, ahol objektumvedelem hagyomanyosan minimalis van csak. Mondjuk ketto televagja Whiteman AFBt, ketto Guamot, es annyi a strategiai bombazoeronek. Viszont mivel nem nuklearis, nehez lenne meggyozni a katonakat, hogy azzal valaszoljanak...
Lehet ellene vedekezni.
1-2 tonna hagyomanyos robbanoanyaggal komoly kart nem tud okozni.
Mivel egy ICBM ortan van,az inditasat siman jelzik s muholdak
Meg feluton se jar,mar indul a valaszcsapas.....No ezert nem lehet bevetni.
De ha tortenetesen minden ugy menne,ahogy hamukazzatok (de nincs ugy),akkor is mennenek az SSBN Trident rakétái valaszcsapaskent.
Avangard wgy ertelmetlen hulyeseg .Ruszki B70.
 
Mint írtam, egy pl. 60G-s manőverre képes R-73-as légiharc rakétának a cél limitje 12 G. ;)
Szép szám a 60G, de max. akkor. ha még megy a hajtómű és vektorálja a tolóerejét. De amúgy van itt olyan, aki úgy nagyjából megmondja, hogy mekkora szögű forduló alatt veszti el a sebességét 3M-ről 1M-re 60G mellet? Gyanítom erősen 360 alatt. Ezért repülnek a rakéták többnyire egy számított elfogási pont felé.
 
Igen, es mivel nem az, keptelenseg lesz leszedni.

Ez a MAD lenyege. Ne fenyegess, mert ha inditok, biztosan megdoglesz te is.



Hogyne lenne: nem lehet kivedeni. Plane Amerikaban, ahol objektumvedelem hagyomanyosan minimalis van csak. Mondjuk ketto televagja Whiteman AFBt, ketto Guamot, es annyi a strategiai bombazoeronek. Viszont mivel nem nuklearis, nehez lenne meggyozni a katonakat, hogy azzal valaszoljanak...
Juj,de nem ertesz hozza.
Avangard eppen hogy konnyebben elháríthato,mint egy MIRV fejes ICBM.Avangard egy celpont,MIRV fejben meg 6-10 vidszatero fej van,amik szinten manovwreznek,hamis celokat bocsajtanak ki.Valojaban a MIRV fej sokkal konnyebben attori az ABM vedelmet,mint az Avangard..
Es meg olcsobb is.
No,akkor mi ertelme van az Avangardnak? Semmi.
 
Juj,de nem ertesz hozza.
Avangard eppen hogy konnyebben elháríthato,mint egy MIRV fejes ICBM.Avangard egy celpont,MIRV fejben meg 6-10 vidszatero fej van,amik szinten manovwreznek,hamis celokat bocsajtanak ki.Valojaban a MIRV fej sokkal konnyebben attori az ABM vedelmet,mint az Avangard..
Es meg olcsobb is.
No,akkor mi ertelme van az Avangardnak? Semmi.
Hun van ABM védelem amit át kell törni? Moszkva körül? Jaj, az hazai.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Még mindig ott tartunk, hogy a G szám, a sebesség és a forduló sugár értékéből jön ki :rolleyes:
Bármekkora sebességgel el lehet érni adott G számot. ;)
Én tegnap a hiperszónikus V1-en röhögtem egy jót, de hát kinek mi a vicces :D
Akor szamold mar ki,hogy 15M sebessegnel mekkora fordulosugar jon ki 60 G terhelessel ( amit egy Avangard méretű és jellegű eszkoz csak a meseben bir ki)?
Meseben fogja kimanoverezni az elfogot.Egy nulla parameteres beérkező celpont.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Juj,de nem ertesz hozza.
Avangard eppen hogy konnyebben elháríthato,mint egy MIRV fejes ICBM.Avangard egy celpont,MIRV fejben meg 6-10 vidszatero fej van,amik szinten manovwreznek,hamis celokat bocsajtanak ki.Valojaban a MIRV fej sokkal konnyebben attori az ABM vedelmet,mint az Avangard..
Es meg olcsobb is.
No,akkor mi ertelme van az Avangardnak? Semmi.
Mmmivaaaan?

Te, tényleg azt sem érted, mi a bánat az Avangard...?? :eek:
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7 and Negan
Juj,de nem ertesz hozza.
Avangard eppen hogy konnyebben elháríthato,mint egy MIRV fejes ICBM.Avangard egy celpont,MIRV fejben meg 6-10 vidszatero fej van,amik szinten manovwreznek,hamis celokat bocsajtanak ki.Valojaban a MIRV fej sokkal konnyebben attori az ABM vedelmet,mint az Avangard..
Es meg olcsobb is.
No,akkor mi ertelme van az Avangardnak? Semmi.
Látom azt sem tudod mi az Avangard...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy az átlagnál nagyobb mértékben manőverező warhead nagy orosz ICBM-re. Javíts ki nyugdtan, ha tévedek.
Majdnem. Egy HGV (w/o propulsion) 25 mach körüli MIRV-hez hasonlo (besorolasra szerintem HGV) manoverezo glider warhead, amibol 20+ fer fel egyetlen Satanra.

Akkora hülyeséget írt Negan, hogy egyből kiderult, fogalma nincs az Avangardrol.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Majdnem. Egy HGV (w/o propulsion) 25 mach körüli MIRV-hez hasonlo (besorolasra szerintem HGV) manoverezo glider warhead, amibol 20+ fer fel egyetlen Satanra.

Akkora hülyeséget írt Negan, hogy egyből kiderult, fogalma nincs az Avangardrol.
Akkor ez olyan X-20 Dyna Soar-szerűség?
 
Most akkor ezen a hyperszonikus 60G-n sírni kéne vagy röhögni?

Ezt a képsorozatott most beteszem ide nektek, némi okulásul, hiszen sírni vagy röhögni kellene....
Aztán a valóság meg ez:
bgrv-and-indian-missiles-arun-vishwakarma-rev-1-c-29-2048.jpg

Nyugodtan olvassátok le a táblázatból a "G" számokat.
Pershing II pl. 80G ;)

S manőver:
bgrv-and-indian-missiles-arun-vishwakarma-rev-1-c-18-2048.jpg


És a kedvenc képem. Már többször is betettem:
Maneuverable-Reentry-Vehicle-477x420.png

De persze ezek nem tudnak "komoly manővereket" végrehajtani, by Negan.
A képen azt látod, ahogyan megtöri a pályáját, ráadásul a visszatérő egység szétválik két részre. Könnyű az ilyet lelőni :rolleyes:
 
Ez is túl szépnek tűnik nekem, hogy igaz legyen. De lehet, az oroszok gigantikus áttörést értek el.
A videó némileg együgyű, de volt már egy hiperszónikus, manőverező űrjármű, a Space Shuttle Orbiter. Ott arra használták a "kígyózó" trajektóriát, hogy optimálisan veszítsenek a sebességből úgy, hogy se a legénységnek ne kelljen túl sok pozitív G-t elviselnie, se a gépnek túl nagy hőterhelést. Illetve ugye a végcél az volt, hogy totál kontrollált és viszonylag alacsony sebességű süllyedéssé változzon a trajektória, hogy végül épségben lehozzák a gépet és a rajta ülőket.
Nagyon szűk rezsimben, nagyon pontosan kellett tudni változtatni a repülési paramétereket (állásszög, bedöntés) ahhoz, hogy különböző magasságokon mindig pont jól jöjjön ki a pálya, és ne legyen se túl nagy, se túl kicsi a légellenállás.

Ez egy több percen keresztül tartó folyamat volt, és orbitális sebességről indult - oda akarok ezzel kilyukadni, hogy még egy olyan eszköznél is viszonylag sokáig tart leépíteni a sebességet, amit direkt arra terveztek, hogy leépítse a sebességét, ahogy belép az atmoszférába.

Az Avangard (meg úgy általában a HGV-k) személyzet nélkül repül (jóval komolyabb terhelésnek lehet kitenni), egyszer használatos (a vállalható hőterhelés is máshogy alakul), és a pályája nagy részén úgy kell repülnie, hogy kvázi "pattog" az atmoszféra tetején.
A manőverezés nem az atmoszféra sűrűbb rétegeiben történik, az már nagyon a végfázis.
 
Most akkor nagyon hülye leszek és elmondom a felfogásomat, ami távol áll a szentírástól.
1. Kiterjedt interkontinentális atomtámadás elleni védekezés nincs sehol. Egyedül az oroszok üzemeltetnek Moszkva körül egy rendszert, az USA meg Észak-Korea ellen próbálkozik, de onnan egyenlőre tömeges támadás nem várható. Most nem tudom, hogy az orosz rendszer atomtöltetű fejekkel operál, vagy az amerikaihoz hasonlóan "mechanikus"-ra váltottak ők is. Ha nincs védelem, azt akkor most hogyan lehet/kell kijátszani? Na meg ha jön a kiterjedt nukleáris háború, akkor már mindegy minden.
2. Harcászati alkalmazás hagyományos robbanófejekkel. Szerintem állati drága emiatt nagy tömegben nem fog rendelkezésre állni soha. Még az Iszkander is. És néhány sz@ros VW motoros drónnak kiváltható ha jól használják. A stealth kivitelű olcsó drón még nem jutott eszébe senkinek amúgy?
És lehet, rosszul gondolom, nem vagyon én mérnök sem katona.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A videó némileg együgyű, de volt már egy hiperszónikus, manőverező űrjármű, a Space Shuttle Orbiter. Ott arra használták a "kígyózó" trajektóriát, hogy optimálisan veszítsenek a sebességből úgy, hogy se a legénységnek ne kelljen túl sok pozitív G-t elviselnie, se a gépnek túl nagy hőterhelést. Illetve ugye a végcél az volt, hogy totál kontrollált és viszonylag alacsony sebességű süllyedéssé változzon a trajektória, hogy végül épségben lehozzák a gépet és a rajta ülőket.
Nagyon szűk rezsimben, nagyon pontosan kellett tudni változtatni a repülési paramétereket (állásszög, bedöntés) ahhoz, hogy különböző magasságokon mindig pont jól jöjjön ki a pálya, és ne legyen se túl nagy, se túl kicsi a légellenállás.

Ez egy több percen keresztül tartó folyamat volt, és orbitális sebességről indult - oda akarok ezzel kilyukadni, hogy még egy olyan eszköznél is viszonylag sokáig tart leépíteni a sebességet, amit direkt arra terveztek, hogy leépítse a sebességét, ahogy belép az atmoszférába.

Az Avangard (meg úgy általában a HGV-k) személyzet nélkül repül (jóval komolyabb terhelésnek lehet kitenni), egyszer használatos (a vállalható hőterhelés is máshogy alakul), és a pályája nagy részén úgy kell repülnie, hogy kvázi "pattog" az atmoszféra tetején.
A manőverezés nem az atmoszféra sűrűbb rétegeiben történik, az már nagyon a végfázis.
Gondolom 60G-nél kissé hamarabb elveszik a sebesség és nagyobb a felmelegedés is.
 
Most akkor nagyon hülye leszek és elmondom a felfogásomat, ami távol áll a szentírástól.
1. Kiterjedt interkontinentális atomtámadás elleni védekezés nincs sehol. Egyedül az oroszok üzemeltetnek Moszkva körül egy rendszert, az USA meg Észak-Korea ellen próbálkozik, de onnan egyenlőre tömeges támadás nem várható. Most nem tudom, hogy az orosz rendszer atomtöltetű fejekkel operál, vagy az amerikaihoz hasonlóan "mechanikus"-ra váltottak ők is. Ha nincs védelem, azt akkor most hogyan lehet/kell kijátszani? Na meg ha jön a kiterjedt nukleáris háború, akkor már mindegy minden.
2. Harcászati alkalmazás hagyományos robbanófejekkel. Szerintem állati drága emiatt nagy tömegben nem fog rendelkezésre állni soha. Még az Iszkander is. És néhány sz@ros VW motoros drónnak kiváltható ha jól használják. A stealth kivitelű olcsó drón még nem jutott eszébe senkinek amúgy?
És lehet, rosszul gondolom, nem vagyon én mérnök sem katona.
Én úgy értelmezem, a Szarmat meg az Avangard kombinációja abban ad stratégiai előnyt, hogy ezek alkalmazásakor már végképp lehetetlen előre megjósolni, hogy milyen célpontot választottak nekik. A Szarmattal jött el a képesség, hogy már a Déli-sark fölött is képesek hajlítani a pályát, az Avangard erre még rátesz egy lapáttal, mert még azt se fogják előre tudni, hogy dél felől mit akarnak kiszedni az oroszok - hiába látják akár a HGV-t is műholdon/radaron/valamilyen földi infrás követőrendszerrel, csak azt fogják látni, hogy jön és kanyarog.