A pénz világa

Egyrészt tüntethetett el nyereséget
Másrész stratégiai fontosságú
Harmadrész úgy tudom, hogy gátolták a vasúti megálló létrehozását, amivel be lehetne kötni a tömegközlekedésbe

Mondjuk én előbb szétadóztattam volna és amikor már szabadultak volna tőle, akkor vettem volna meg.
Valószínüleg tüntet el nyereséget. És ha állami tulajdon lesz, akkor is megy el a nyereség, csak más zsebekbe. (És nem az államéba.)

A vasutat szerintem nem ők akadályozták. Nekik érdekük lenne.
 
Ekkora profitért érdemes befektetni 1500 milliárd forintot? Ez 2%-os hozam. Miközben az EUR államadósságra 4-5 %-ot fizetünk?
Nem ennyi lesz beletolva, mivel partnerrel lesz vélhetően nyélbe ütve az ügylet. És ahogy írtam, jelenleg folyamatosan emelkedik az utaslétszám. 2024-re érheti el a járvány előtti szintet. De ez bőven fejleszthető tovább.
Ráadásul a Cargo üzletág is folyamatosan növekedni fog. Továbbra sem tettünk le róla, hogy Kína kapuja legyünk. Erről szól pl. a saját A330-as üzemeltetése is.
Cargo szállítás Kína-EU viszonylatban, ami a csövön kifér.
 
Találtaok olyan részletes üzleti beszámolót a reptérről, amiből látszik az hogy a bevételük miből származik és melyik terület milyen arányban járul hozzá az összbevételhez?
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Nem ennyi lesz beletolva, mivel partnerrel lesz vélhetően nyélbe ütve az ügylet. És ahogy írtam, jelenleg folyamatosan emelkedik az utaslétszám. 2024-re érheti el a járvány előtti szintet. De ez bőven fejleszthető tovább.
Ráadásul a Cargo üzletág is folyamatosan növekedni fog. Továbbra sem tettünk le róla, hogy Kína kapuja legyünk. Erről szól pl. a saját A330-as üzemeltetése is.
Cargo szállítás Kína-EU viszonylatban, ami a csövön kifér.
Nekem csak az a bajom ezzel, hogy a magyar állam keveset költ azokra a feladatokra, ami egyértelműen állami feladat (hadsereg, rendőrség, oktatás) miközben sokat olyanokra, amit nem feltétlenül kellene csinálnia. Például a profi sport támogatása, cég felvásárlások stb.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen and fishbed
Hja, csak nem ott.
A Budapesti reptér irgalmatlan pénzt kezdett el fialni az üzemeltetőnek.
A Covid előtti utolsó teljes évben (2019) 29,1Mrd HUF adózott nyeresége volt.
Mindezt úgy, hogy ugyan költöttek rá valamennyit, de a bővülés nem a saját eredményük volt, hanem az ország nemzetközi turizmust erősítő költései generálnak egyre több utazót. És még mindig van benne potenciál. És érthetően a Magyar Kormánynak nem tetszik, hogy a hazai befektetés gyümölcsét külföldi befektetők lapátolják ki az országból.
Tehát ez egy "kihagyni vétek" üzlet.
Most sincs rá elegendő pénzünk, de legalább így már turizmusba fektetett milliárdok nagyobb része (valamint az irányítói jogok) hazai kézbe kerülnek.
Hát.


Remènykedtem benne hogy nem a legendás optimizmusod szól belőled. :rolleyes:

De nem igazán győztèl meg.


A magyar kormány(ok) ezt a repteret nem is olyan règen eladták.
Kezdte fletó(szigorúan kis betüvel).
Folytatta vityesz(ne kivètelezzünk:D).


Ugye 12 ève 36 milliárdèrt adták el a 25 százalèkát.
Most ezt a százalèkot 384 milliárdèrt veszik vissza.:D

12 èv alatt a tízszeresèt èri?


Szóval azt hiszem ez tènyleg megèri majd valakinek. Csak az nem biztos, hogy az ország lessz.

Vègülis a Vodafone is eddig mekkora siker üzletileg.
Mègha több összetevős az a potom èvi 50 milliárd vesztesèg. :oops:
 
Ugye 12 ève 36 milliárdèrt adták el a 25 százalèkát.
Most ezt a százalèkot 384 milliárdèrt veszik vissza.:D

12 èv alatt a tízszeresèt èri?

Online inflációkalkulátor szerint az a 2005-ös 36 milliárd ma olyan 85 milliárd forintot ér. Persze azóta történhettek értéknövelő beruházások is, ezt nehéz kitalálni.

Mellesleg van mellette egy üzemeltetési jog, azt még 2005-ben 464 milliárd (!) forintért vette meg a BA.

Kérdés pontosan most mit is veszünk. Én gyanítom benne van az üzemeltetési jog is.

Szóval azt hiszem ez tènyleg megèri majd valakinek. Csak az nem biztos, hogy az ország lessz.

Vègülis a Vodafone is eddig mekkora siker üzletileg.
Mègha több összetevős az a potom èvi 50 milliárd vesztesèg. :oops:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha és amennyiben van alapja ennek az előrejelzésnek, akkor az azt jelenti, hogy a gáz ára télen jelentősen magasabb lehet, mint a mostani szintek.

Akinek lenne bármilyen kétsége afelől, hogy az amerikai időjárás jelentős hatást gyakorolhat a TTF árra, akkor néhány link a közelmúltból, hogy miként is befolyásolta az árakat az ausztrál (!) LNG sztrájk:
 
€13B = 5044728000000.00 HUF

Otezer-negyvennegymilliard-hetszazhuszonnyolcmillio forint.


Lesz itt HX3 MLRS es SPH is, meg GIdranok is karira... :cool:

Ez inkább a költségvetési lyukak tömködésére kéne a kormánynak:

 
  • Vicces
Reactions: megazez
Ez inkább a költségvetési lyukak tömködésére kéne a kormánynak:

Több, mint a duplája érkezik.
 
Ez inkább a költségvetési lyukak tömködésére kéne a kormánynak:

Igen, így lehet hangulatot kelteni. Te mit szűrtél le ezekből a számokból?
Mond, hogy nem adtad össze 6,3-at, meg a 3,1-et! :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: megazez
Hát nem csak ez a 2ezer milliárd a probléma az államháztatásban...



Egy propagandával átmosott világban bizony a tények közlése sokszor hangulatkeltésnek tűnhet.
Ezért kérdeztem rá nálad, hogy szerinted milyen tényeket tudtunk meg a linkről!
Tehát akkor elmondhatjuk hogy nem érted az általad belinkelt cikkben leírt számokat, és azok jelentését?
Most akkor mennyi is a hiány?
Hány százaléka a GDP-nek? Melyik GDP-nek?
Fejtsd ki részletesen, és akkor megértjük, hogy milyen "költségvetési lyukakról" beszélsz! Mert addig így ez is csak propagandának tűnik!