Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 619
3 284
113
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 440
10 244
113
Hmm, tipikus történet, tipikus magyar mentalitás, tele van ellentmondásokkal mert az emberek azt hiszik az ő helyzetük különleges. Azt hiszik az emberek még mindig a szocializmus van a zárt belső piaccal, és pár exporttermékkel, csak hát azóta kinyílt a világ és megszületett sok milliárd földlakó kevésbé szerencsés területeken.

Például itt van az első történet a nem túl régi 10 milliós gép eladása az ócskavasba 80 ezerért, na ehhez már veretes ökörnek kell lenni, ha lenne nyelvtudás és kis utánajárási készség, akkor felveszi a kapcsolatot etióp vagy más afrikai ipari szervezetekkel, vállalkozásokkal, és kilehet passzolni az egész sorokat Afrikába mert ha megvan a kapcsolat akkor nem csak a sajátját tudja eladni, ott meg ez érték, és kell mert millióan varrnak nevetséges fizetésért.

Itt a másik dolog, említi a cikk hogy kinyírta az ipart a minimálbéremelés, de ugyan akkor az a baj hogy nem vonzó a szakma, hát nem is, Ázsiával meg most már inkább Afrikával akarnak versenyezni, ahol jobb helyeken mint Kenya egy 60 ezer forintos havi bérre több száz vagy ezer jelentkező lesz, ha minden 10. jó akkor is következő körben betoboroznak megint annyit. Csúnyán fogalmazok, de rabszolgamunka sosem fog vezérigazgatói fizetést kitermelni hanem rabszolgafizetést fog kitermelni.

Jó példának hozza fel azokat a cégeket akik a prémium minőség felé mentek el, pl a bútorszövet gyártás, arabok a cigányrokokkóért bármennyi pénzt kiadnak, folyamatos óriási piac, de ha nem az arabok, akkor bárki, nagy pénz mindig a prémiumban van, nem a szegények kiszolgálásban, az nyűg.

Itt meg ezt akarják csinálni, versenyezni az ázsiai meg afrikai melós havi 40-60 ( néha van az 20 is) ezres fizetésével, és siránkozni hogy nem veszi meg az állami megrendelő sem a 3-4x os árú terméket, mikor azonos minőségben megveheti az importáltat, Afrikában nem kell fűteni az üzemcsarnokot "télen", stb.... ott a probléma az infrastruktúra hiány, de ez egy nagy önámítás hogy azok az emberek ott szart érnek, azt amit a magyar átlag vagy alatta lévő sori melós tud ők is tudják, de ha nem is akkor is sokkal nagyobb a választék.

Nem szocializmus van ahol az állam megveszi az amúgy világpiacon is jó ér értékű terméket egy növekvő fogyasztói bázissal rendelkező országban.....csökken a piac és nő a konkurencia, ideje lenne felnőni, és nyelveket tanulni, szétnézni a világban, és ha van vízió és jó terv akkor összefogni a tőkével és megvalósítani, kimenni afrikába vagy máshová és megszervezni ott a gyártást és milliárdokat csinálni dollárban.

Na itt segíthetne az állam de nem azzal hogy fenntart egy struktúrát ami sosem fogja kielégíteni a benne dolgozókat és a vállalkozókat, aki satnya az elhullik, ez olyan mint a buszgyártás, mindenki nosztalgiázik, és nem értik meg hogy ennek vége, van lehetőség építeni de bizony le kell hozzá nyomni a konkurenciát az egész világból, már nincs kgst ahol te ezt gyártod és mindet megveszik és ha úgy van még jó is a termék.

A kínaiak már olyan sorokat visznek az usa ba ahol 2-3 kínai melós van és az egész sor magának dolgozik, leadja a vevő a megrendelést a weboldalon és 3 nap múlva nála van az addig még nem is létező termék, így nincs felesleg gyártás és vám, és szállítási költség, bérköltség, csak a gépek egyszeri drága beszerzése. Ezzel sosem fog egy 30 éve egy helyben toporgó magyar szakterület versenyezni, de a másik vonallal az afrikaival sem. Csak a sírás megy de a munka és a tanulás és a bátor döntések azok nem, ezért tartunk ott ahol, és nem azért mert a világ az ellenség... jobban mondva igen a világ ellenség de nem legyőzhetetlen.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 710
55 626
113
Kb egy éve huzattam át egy fotelt. Kiválasztottuk az anyagot. Honnan kellett rendelni? Sziriából!
És itt is volt 3 hét alatt.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Csak a sírás megy de a munka és a tanulás és a bátor döntések azok nem, ezért tartunk ott ahol, és nem azért mert a világ az ellenség... jobban mondva igen a világ ellenség de nem legyőzhetetlen.
Igen, lőjünk is agyon mindenkit, aki varrni tud, nem muciológus közgazdász.
Hiszen ez a jövő, mindent kiszervezni afrikába, a maradék embert meg, nos rájuk már nincs szükség.
Mi lenne, ha inkább millió százalékos vámot vetünk ki minden olyan késztermékre, ami nem Európában készült, de elkészíthető?
Igen a kínaira is.
Mi lenne, ha bevezetnénk, h ide nem európai cég be sem teheti a gyárát?
Ja hogy akkor nem lehetne könyvelési trükkökből élni?
Az lehet, de munkából igen.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 277
27 911
113

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 575
11 177
113
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 957
30 795
113
Hmm, tipikus történet, tipikus magyar mentalitás, tele van ellentmondásokkal mert az emberek azt hiszik az ő helyzetük különleges. Azt hiszik az emberek még mindig a szocializmus van a zárt belső piaccal, és pár exporttermékkel, csak hát azóta kinyílt a világ és megszületett sok milliárd földlakó kevésbé szerencsés területeken.

Például itt van az első történet a nem túl régi 10 milliós gép eladása az ócskavasba 80 ezerért, na ehhez már veretes ökörnek kell lenni, ha lenne nyelvtudás és kis utánajárási készség, akkor felveszi a kapcsolatot etióp vagy más afrikai ipari szervezetekkel, vállalkozásokkal, és kilehet passzolni az egész sorokat Afrikába mert ha megvan a kapcsolat akkor nem csak a sajátját tudja eladni, ott meg ez érték, és kell mert millióan varrnak nevetséges fizetésért.

Itt a másik dolog, említi a cikk hogy kinyírta az ipart a minimálbéremelés, de ugyan akkor az a baj hogy nem vonzó a szakma, hát nem is, Ázsiával meg most már inkább Afrikával akarnak versenyezni, ahol jobb helyeken mint Kenya egy 60 ezer forintos havi bérre több száz vagy ezer jelentkező lesz, ha minden 10. jó akkor is következő körben betoboroznak megint annyit. Csúnyán fogalmazok, de rabszolgamunka sosem fog vezérigazgatói fizetést kitermelni hanem rabszolgafizetést fog kitermelni.

Jó példának hozza fel azokat a cégeket akik a prémium minőség felé mentek el, pl a bútorszövet gyártás, arabok a cigányrokokkóért bármennyi pénzt kiadnak, folyamatos óriási piac, de ha nem az arabok, akkor bárki, nagy pénz mindig a prémiumban van, nem a szegények kiszolgálásban, az nyűg.

Itt meg ezt akarják csinálni, versenyezni az ázsiai meg afrikai melós havi 40-60 ( néha van az 20 is) ezres fizetésével, és siránkozni hogy nem veszi meg az állami megrendelő sem a 3-4x os árú terméket, mikor azonos minőségben megveheti az importáltat, Afrikában nem kell fűteni az üzemcsarnokot "télen", stb.... ott a probléma az infrastruktúra hiány, de ez egy nagy önámítás hogy azok az emberek ott szart érnek, azt amit a magyar átlag vagy alatta lévő sori melós tud ők is tudják, de ha nem is akkor is sokkal nagyobb a választék.

Nem szocializmus van ahol az állam megveszi az amúgy világpiacon is jó ér értékű terméket egy növekvő fogyasztói bázissal rendelkező országban.....csökken a piac és nő a konkurencia, ideje lenne felnőni, és nyelveket tanulni, szétnézni a világban, és ha van vízió és jó terv akkor összefogni a tőkével és megvalósítani, kimenni afrikába vagy máshová és megszervezni ott a gyártást és milliárdokat csinálni dollárban.

Na itt segíthetne az állam de nem azzal hogy fenntart egy struktúrát ami sosem fogja kielégíteni a benne dolgozókat és a vállalkozókat, aki satnya az elhullik, ez olyan mint a buszgyártás, mindenki nosztalgiázik, és nem értik meg hogy ennek vége, van lehetőség építeni de bizony le kell hozzá nyomni a konkurenciát az egész világból, már nincs kgst ahol te ezt gyártod és mindet megveszik és ha úgy van még jó is a termék.

A kínaiak már olyan sorokat visznek az usa ba ahol 2-3 kínai melós van és az egész sor magának dolgozik, leadja a vevő a megrendelést a weboldalon és 3 nap múlva nála van az addig még nem is létező termék, így nincs felesleg gyártás és vám, és szállítási költség, bérköltség, csak a gépek egyszeri drága beszerzése. Ezzel sosem fog egy 30 éve egy helyben toporgó magyar szakterület versenyezni, de a másik vonallal az afrikaival sem. Csak a sírás megy de a munka és a tanulás és a bátor döntések azok nem, ezért tartunk ott ahol, és nem azért mert a világ az ellenség... jobban mondva igen a világ ellenség de nem legyőzhetetlen.
A textiliparban Törökország a legközelebbi nagyhatalom. Lehetne velük bizniszelni.
 
  • Tetszik
Reactions: Morishima

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 277
27 911
113

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 904
12 502
113
  1. TSM - Taiwan Semiconductor Manufacturing Company
  2. BID - Baidu Inc. (China)
  3. NEC - Nippon Electric Company (Japan)
  4. HUA - Huawei Technologies Co. Ltd. (China)
  5. NTT - Nippon Telegraph and Telephone Corporation (Japan)
  6. LGD - LG Display Co., Ltd. (South Korea)
  7. HTC - High Tech Computer Corporation (Taiwan)
  8. BYD - BYD Company Limited (China)
  9. SKY - SK Hynix Inc. (South Korea)
  10. SBI - SBI Holdings Inc. (Japan)
  11. TME - Tencent Music Entertainment Group (China)
  12. ZTE - ZTE Corporation (China)
  13. MHI - Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (Japan)
  14. KDD - KDDI Corporation (Japan)
  15. HIT - Hitachi, Ltd. (Japan)
  16. LGE - LG Electronics Inc. (South Korea)
  17. JVC - JVC Kenwood Holdings, Inc. (Japan)
  18. WIP - Wipro Limited (India)
  19. TTK - TTK Group (India)
  20. MPT - Myanmar Post and Telecommunication (Myanmar)
  21. TTK - TTK Group (India)
  22. HMC - Hyundai Motor Company (South Korea)
  23. NXP - NXP Semiconductors N.V. (formerly Philips Semiconductors, Netherlands/Asia)
  24. KYE - KYE Systems Corp. (Taiwan)
  25. PTC - PTC Inc. (formerly Parametric Technology Corporation, United States/Asia)
  26. GPC - GPC Asia Pacific Limited (Australia/Asia)
  27. SIN - Singapore Telecommunications Limited (Singapore)
  28. CSN - China Southern Airlines Company Limited (China)
  29. CNC - China National Chemical Corporation (ChemChina, China)
  30. TOT - Thai Oil Public Company Limited (Thailand)
  31. TEL - Tokyo Electron Limited (Japan)
  32. CHA - China Aerospace Corporation (CASC, China)
  33. AAX - AirAsia X Berhad (Malaysia)
  34. TIF - Tokyo Tatemono Co., Ltd. (Japan)
  35. ANA - All Nippon Airways Co., Ltd. (Japan)
  36. JAL - Japan Airlines Co., Ltd. (Japan)
  37. MAS - Malaysia Airlines Berhad (Malaysia)
  38. EVA - EVA Airways Corporation (Taiwan)
  39. SIA - Singapore Airlines Limited (Singapore)
  40. DAE - Dubai Aerospace Enterprise (United Arab Emirates)
  41. JET - Japan Exchange Group, Inc. (Japan)
  42. CIC - China Investment Corporation (China)
  43. AID - Air India Limited (India)
  44. SMC - SMC Corporation (Japan)
  45. UMC - United Microelectronics Corporation (Taiwan)
  46. KEC - Korea Electric Power Corporation (KEPCO, South Korea)
  47. SPC - Singapore Petroleum Company Limited (Singapore)
  48. ANS - ANSYS, Inc. (United States/Asia)
  49. DSO - DSO National Laboratories (Singapore)
  50. CAE - China Aerospace Engineering Corporation (China)
Ezek kozul valamelyik? :p :D
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
987
2 810
93
  1. TSM - Taiwan Semiconductor Manufacturing Company
  2. BID - Baidu Inc. (China)
  3. NEC - Nippon Electric Company (Japan)
  4. HUA - Huawei Technologies Co. Ltd. (China)
  5. NTT - Nippon Telegraph and Telephone Corporation (Japan)
  6. LGD - LG Display Co., Ltd. (South Korea)
  7. HTC - High Tech Computer Corporation (Taiwan)
  8. BYD - BYD Company Limited (China)
  9. SKY - SK Hynix Inc. (South Korea)
  10. SBI - SBI Holdings Inc. (Japan)
  11. TME - Tencent Music Entertainment Group (China)
  12. ZTE - ZTE Corporation (China)
  13. MHI - Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (Japan)
  14. KDD - KDDI Corporation (Japan)
  15. HIT - Hitachi, Ltd. (Japan)
  16. LGE - LG Electronics Inc. (South Korea)
  17. JVC - JVC Kenwood Holdings, Inc. (Japan)
  18. WIP - Wipro Limited (India)
  19. TTK - TTK Group (India)
  20. MPT - Myanmar Post and Telecommunication (Myanmar)
  21. TTK - TTK Group (India)
  22. HMC - Hyundai Motor Company (South Korea)
  23. NXP - NXP Semiconductors N.V. (formerly Philips Semiconductors, Netherlands/Asia)
  24. KYE - KYE Systems Corp. (Taiwan)
  25. PTC - PTC Inc. (formerly Parametric Technology Corporation, United States/Asia)
  26. GPC - GPC Asia Pacific Limited (Australia/Asia)
  27. SIN - Singapore Telecommunications Limited (Singapore)
  28. CSN - China Southern Airlines Company Limited (China)
  29. CNC - China National Chemical Corporation (ChemChina, China)
  30. TOT - Thai Oil Public Company Limited (Thailand)
  31. TEL - Tokyo Electron Limited (Japan)
  32. CHA - China Aerospace Corporation (CASC, China)
  33. AAX - AirAsia X Berhad (Malaysia)
  34. TIF - Tokyo Tatemono Co., Ltd. (Japan)
  35. ANA - All Nippon Airways Co., Ltd. (Japan)
  36. JAL - Japan Airlines Co., Ltd. (Japan)
  37. MAS - Malaysia Airlines Berhad (Malaysia)
  38. EVA - EVA Airways Corporation (Taiwan)
  39. SIA - Singapore Airlines Limited (Singapore)
  40. DAE - Dubai Aerospace Enterprise (United Arab Emirates)
  41. JET - Japan Exchange Group, Inc. (Japan)
  42. CIC - China Investment Corporation (China)
  43. AID - Air India Limited (India)
  44. SMC - SMC Corporation (Japan)
  45. UMC - United Microelectronics Corporation (Taiwan)
  46. KEC - Korea Electric Power Corporation (KEPCO, South Korea)
  47. SPC - Singapore Petroleum Company Limited (Singapore)
  48. ANS - ANSYS, Inc. (United States/Asia)
  49. DSO - DSO National Laboratories (Singapore)
  50. CAE - China Aerospace Engineering Corporation (China)
Ezek kozul valamelyik? :p :D
Igen
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 277
27 911
113
Egyébként a lézerkutató központ megvalósult már? Még 18-20-ban volt valami EU-s projekt
Szerintem igen, mert az RM keresett már embert Szegedre.
a vasuti terminál épitésére emlékszem igy, ha Szegedre gondolok ipar szempontjából.
Azt egy vasúti magán cég építi, de nem tudom, hogy mi lesz belőle, mert a céget éppen most vásárolja gel a Waberer's