A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Napirenden az egyéni képességfejlesztés...

Az MH Haderőmodernizációs és Transzformációs Parancsnokság (MH HTP) szervezésében, szakmai egyeztetést tartottak a Magyar Honvédség kiképzési, egészségügyi és fejlesztési szakemberei, akikhez civil szakértők is csatlakoztak. A legfontosabb kérdéskörök a fizikai képességek, a felszerelés és a kognitív képesség-fejlesztés voltak. A hosszútávú cél egy olyan koncepció összeállítása, amely a témakörben fellelhető szaktudás összegzésével nyújt átfogó képet a katonák egyéni képességeinek fejlesztéséről.

6528fe0d51a00760371653.JPG
 
A közös gondolkodás a cél...

Munkacsoport megalakító egyeztető értekezletet tartott a Honvédelmi Minisztérium, valamint az Építési és Közlekedési Minisztérium, október 13-án, pénteken.

Az ülés kezdetén dr. Czermann János, a Honvédelmi Minisztérium stratégiáért és humánpolitikáért felelős helyettes államtitkára emlékeztetett: 2022 óta a kormányzat határozott szándéka, hogy a haderőfejlesztés, valamint a toborzás ütemét és intenzitását jelentősen fokozza, illetve ugyanez érvényes a védelmi ipar és beszerzések tekintetében is. „Ez magában hordozza azt is, hogy bizonyos kérdéseket, amelyeket eddig hátrébb soroltunk, előrébb hozzuk, ide tartozik a katonai mobilitásnak nevezett, a Magyar Honvédség közlekedési fejlesztését érintő témakör is” – fogalmazott a helyettes államtitkár, aki kitért arra, hogy vezérkari szinten is megkezdődött mind a vasúti, mind pedig a közúti közlekedési infrastrukturális igények összeállítása.

...a legnagyobb érintettség a vasút területén lesz.

A prezentációval kapcsolatban dr. Czermann János megjegyezte, országunk minden irányból azon a közlekedési korridoron fekszik, amely a NATO szempontjából kiemelten fontos. „Tisztában vagyunk azzal, hogy a Baltikumtól kezdve le a Balkánig, Romániától az Adriáig milyen nemzetközi gondolkodások vannak. A mi felelősségünk, hogy a szempontjaink ebben megfelelő módon szerepeljenek.”

Virág István, a MÁV ZRT. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese prezentációjában egyebek mellett kitért a honvédségi forrásból megvalósuló infrastruktúra fejlesztésekre, ezen belül a folyamatban és az előkészítés alatt lévő projektekre, a deltavágány tervezetre, a hídrekonstrukciós programokra, ugyanakkor felsorolta a MÁV azon stratégiáit, amelyek az infrastruktúra versenyképesség, valamint egyedi műtárgyak korszerűsítését célozzák.

Az elhangzottakkal kapcsolatban Kikina Artúr megjegyezte, a kormány komoly szándéka, hogy a Gubacsi híd átépítése megtörténjen, így az erre vonatkozó közbeszerzés egy-két hónapon belül megjelenik. „2026 év végére, 2027-re itt új hídnak állnia kell” – hangsúlyozta. A V0 megvalósítása egy több évtizedes történet lesz, az első és legfontosabb, hogy Dunaújváros és a 150-es vonal összekötése megtörténjen. A Duna hidat meg kell építeni.”
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Pogány
Nem nagyon fogunk "Gradozni" várhtóan, mert ahhoz tényleg kevés lenne egy osztály.Böröndi is végig következetesen preciziós mélységi csapásmérésről beszél. Ehhez kell mérni az egy osztályt!
20-26 indíóval inkább az lesz a "probléma", hogy tudjuk őket célpontokkal "etetni". A felderítő képességet kellene ehhez megtolni.
Messzebre mélyebbre kellene látni, mint az a 100 km ameddig a Skylark-3 berepülhet. (Aztán lehet hogy van egy GlobalHawk flottánk amit jól eldugtak! :D )
lehet hogy van
 
Magyar-szerb katonai kapcsolatok...

Magyarországra érkezett Milan Mojsilović vezérezredes október 13-án, pénteken. A szerb hadsereg vezérkari főnökét dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke fogadta a Hősök terén.

Dr. Böröndi Gábor vezérezredes tájékoztatta szerb kollégáját a Magyar Honvédség fejlesztését célzó folyamatokról, majd áttekintették a két nemzet hadseregének együttműködésében rejlő lehetőségeket.


65295a58ca6e5328827198.jpg


A plenáris üléseken szó esett a régió jelenlegi biztonsági helyzetéről, továbbá a szerb-magyar katonai együttműködésről. Külön kiemelték a Magyar Honvédség szerepvállalását a KFOR egységeiben, amely célja a koszovói biztonsági helyzet biztosítása. Arról is szó esett, hogy a két fél együttműködése intenzív, folyamatosan előrehalad, és az elkövetkező időszakban még inkább bővítenék.

Strategic Planning Department delegation visits Hungarian Ministry of Defence...

 
  • Hűha
Reactions: vasszekely
V4 logisztikai vezetők találkozója Budapesten...

Október 10-11. között Budapesten találkoztak a Visegrádi Négyek (V4) országai logisztikai vezetői.

Az egyeztetésen megvitatták a 2023. évi V4 EU Harccsoport készenlét logisztikai vonatkozású tapasztalatait, valamint a V4 JLSG HQ képesség fenntartásával, illetve az állomány folyamatos felkészítésével és szinten tartásával kapcsolatos kérdéseket. Ez utóbbi kapcsán kiemelt figyelmet kapott a JLSG BS HQ és a V4 JLSG HQ közötti együttműködés jövőbeni kiterjesztésének fontossága és annak lehetséges irányai is.

A Bundeswehr Logisztikai Parancsnokság képviselői előadásukban bemutatták a SPIL-program keretében folyó tevékenységet és az elért eredményeket – azzal a nem titkolt szándékkal, hogy kaput nyissanak a többi V4 nemzet részére is a csatlakozásra.

65296729345b8317776424.jpg
 
A rakétatüzérség szerintem meg lesz rendelve 1 éves távlatban, mert az top-prioritás a miniszter meg a vezérkari főnök szerint is. Maga az indító nem nagy pénz, a rakéták beszállítását meg el lehet kenni 4-5 évre is akár.
Mást szerintem se nagyon várjuk 2025 végéig, 2026-ig...talán még a török 4x4-esekből jöhet valamennyi, bár a Gidrán-projekt kimúlni látszik. NMS attól még jöhet. A Gestamen még legalább 1-2 évet el fog pöcsölni a kézifegyvereivel, mire az sorozatban gyártható lesz...

bi baj is történhet a következő 4-5 évben.

Még a határkerítés védelmére sem szánnak elég pénzt.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Valószínűleg nem hiába nem írom le ha minden igaz e hónapban át adásra kerül olyan amire várunk egy ideje :oops:
A nyav csinálja a technika vámkezelést vagy honnan tudsz te ilyeneket? :)

Amúgy NASAMS és/vagy ELTA radarra tippelek - mindkettő nagyon esedékes lenne már...
ELTA radar EU-n kívüli szóval biztos el kell vámolni! :)
 
A nyav csinálja a technika vámkezelést vagy honnan tudsz te ilyeneket? :)

Amúgy NASAMS és/vagy ELTA radarra tippelek - mindkettő nagyon esedékes lenne már...
ELTA radar EU-n kívüli szóval biztos el kell vámolni! :)
Az ELTAK nagyon csusznak. A NASAMSnak mikorra kellett volna jonnie, az is esedekes lenne mar, nem...?
 
Az ELTAK nagyon csusznak. A NASAMSnak mikorra kellett volna jonnie, az is esedekes lenne mar, nem...?
timeline.jpg

Nagyon nagy csúszás van a tavaly évvégi Bobo-preziben mutatottakhoz képest!
A csíkokon látszik hogy legalább negyedév pontossággal lettek megadva, bár az is lehet hogy havi.
(A piros csík 2022 novemberét jelöli)

NASAMS-ből a beltéri kiképző "szimulátor" jött még csak meg. Az ELTA radarok egy éves csúszásban vannak.

(disclaimer: publikusan elérhető infók szerint...lehet hogy több minden van itt csak kussolnak róla, pedig a légvédelmet PR szempontból is érdemes reklámozni - ideáig ezt tették: "vaskupla radarja", stb.)
 
timeline.jpg

Nagyon nagy csúszás van a tavaly évvégi Bobo-preziben mutatottakhoz képest!
A csíkokon látszik hogy legalább negyedév pontossággal lettek megadva, bár az is lehet hogy havi.
(A piros csík 2022 novemberét jelöli)

NASAMS-ből a beltéri kiképző "szimulátor" jött még csak meg. Az ELTA radarok egy éves csúszásban vannak.

(disclaimer: publikusan elérhető infók szerint...lehet hogy több minden van itt csak kussolnak róla, pedig a légvédelmet PR szempontból is érdemes reklámozni - ideáig ezt tették: "vaskupla radarja", stb.)
Ja, a radarok nagyon durvan csusznak. Kivancsi vagyok, megkapjuk-e oket a jelenlegi cirkusz alatt, ha ez elhuzodik (marpedig szerintem el fog, eszakon es vegul keleten is haboruba fognak keveredni az izraeliek)...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby