[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

Nem voltak benne: az tisztán finn fejlesztés amit sokan átvettek.
A Patria volt az A terv.

Az észt védelmi minisztérium 2020. április 6-án bejelentette , hogy a minisztérium főtitkára, Christian Prikk műszaki kutatás-fejlesztési megállapodást írt alá Finnországgal és Lettországgal egy ígéretes kerekes páncélozott platform közös fejlesztéséről. A finn Patria csoport üdvözölte Észtország csatlakozását a 2020 januárjában megalakult lett-finn partnerséghez, amely egy új típusú páncélozott szállítóeszköz létrehozását foglalja magában ezen országok hadseregei számára a Patria páncélozott platformon, 6x6-os változatban.

A finn Patria csoport páncélozott járművének prototípusa 6x6-os változatban, amelyet Finnország, Lettország és Észtország közös megállapodása keretében egy ígéretes páncélozott platform alapjául terveztek (c) Patria

"Egy olyan projektben, amelyben sok fél vesz részt, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy számunkra a megállapodás fő célja egy olyan platform megszerzése, amely megfelel az észt védelmi erők követelményeinek és igényeinek a legjobb áron. Nagy potenciált látunk abban, hogy a megállapodást, különösen azért, mert már a fejlesztési szakaszban is megvan a megfelelő hang, ami a legjobb módja annak, hogy az igényeinknek leginkább megfelelő technológiákat alkalmazzák” – mondta Christian Prikk.

"Számunkra fontos, hogy folytatódjon a nemzetközi védelmi együttműködés, amelynek nagyon egyértelmű gazdasági dimenziója van. A jelenlegi válságban fontos, hogy továbbra is erősíthessük védelmi képességeinket, és lehetőség szerint új munkahelyeket teremtsünk vagy fenntartani a meglévőket az észt védelmi ágazatban” – tette hozzá Prikk.

Az észt védelmi minisztérium közleménye szerint „Az aláírt megállapodás részeként Finnország, Lettország és Észtország megállapodott a fejlesztés alatt álló páncélozott járművek közös műszaki követelményeiről és egy prototípus fejlesztéséről, a tervek szerint az első eredmények a A megállapodás értelmében az országok szabadon választhatnak saját vállalkozókat a járművek karbantartására, a személyzet képzésére és az alkatrészellátásra. A potenciált tekintve Észtország szükséglete a következő tíz évben több mint 100 járműre tehető. Jelenleg az észt fegyveres erők csaknem 140 páncélozott járművet használnak, amelyek közül a régebbi generációs Pasi sorozatú páncélosok 2024-ben érik el élettartamuk végét."


Most vagy a török ár volt nagyon kedvező vagy a gazdasági ajánlat.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
"Felvételen, ahogy az ukrán csapatszállító harcjármű áthajt a saját katonáján Artyomovszk/Bahmut közelében."
https://t.me/oroszhirek/17858
Emiatt, és például a határ menti járőrözés miatt is javaslom a BTR megtartását.
Határ menti járőrözésnél ugyanis a befelé néző oldalon védetten lehet ki- és beszállni.
és most megadtad a választ (az eredetileg belügyi csapatoknak határőrizetre szánt btr deszantajtajainak elhelyezésének miértjére a választ amit sokszor sokan kiemeltek már itt a forumon de a hangadók elintézték azzal hogy nem is a belügyeseknek tervezték (pedig eredetileg de)
 
"Felvételen, ahogy az ukrán csapatszállító harcjármű áthajt a saját katonáján Artyomovszk/Bahmut közelében."
https://t.me/oroszhirek/17858
Emiatt, és például a határ menti járőrözés miatt is javaslom a BTR megtartását.
Határ menti járőrözésnél ugyanis a befelé néző oldalon védetten lehet ki- és beszállni.
Ja, es ugy 3x akkora a tamadasi felulet, amit raadasul egy geppuskaval atlonek. Szuper otlet.

és most megadtad a választ (az eredetileg belügyi csapatoknak határőrizetre szánt btr deszantajtajainak elhelyezésének miértjére a választ amit sokszor sokan kiemeltek már itt a forumon de a hangadók elintézték azzal hogy nem is a belügyeseknek tervezték (pedig eredetileg de)

Tulmisztifikalod. A PSZH ugyanugy oldalajtos volt.
Az keleti-azsiai orosz metodika szerint egyszeruen nem volt szempont az evakualas peldaul talalat eseten, nemigen szamitott az eloero.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Azért géppuskával a migránosok vélhetőleg nem rendelkeznek.
Meg aztán fel lehet páncélozni az elképzelésem alapján.
Mihez lépest és hol 3*-os a támadási felület?
Most komolyan.
Egy szarul vègrehajtott műveletből következtetsz.

Ha a csókak a gèpből szallnának, akkor nem megy át rajtuk. Mert kb mire kinyitja az ajtót elindul a fasz sofőr hátra.
Így a gèpen belül lennènek.

Ha a btr tetejèről ugrálnának le, ès fasz a sofőr esetleg alátekeri a kormányt ugyanúgy átmehet a leugrált emberen.


Amúgy nálunk 2 duda jelezte hogy desszantolni kell.
Itt nem tudom mi volt a cèl.
De a sofőr/pk/állomany nem volt egy hullámhosszon.


Ja ès volt hogy a menet közben desszantolásnal elszakadt az ajtót tartó fèm kötèl.
Így aki èpp rajta volt szèpet perecelt.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron
Most komolyan.
Egy szarul vègrehajtott műveletből következtetsz.

Ha a csókak a gèpből szallnának, akkor nem megy át rajtuk. Mert kb mire kinyitja az ajtót elindul a fasz sofőr hátra.
Így a gèpen belül lennènek.

Ha a btr tetejèről ugrálnának le, ès fasz a sofőr esetleg alátekeri a kormányt ugyanúgy átmehet a leugrált emberen.


Amúgy nálunk 2 duda jelezte hogy desszantolni kell.
Itt nem tudom mi volt a cèl.
De a sofőr/pk/állomany nem volt egy hullámhosszon.

Persze. Szimplan lehet, hogy egy idiota sofor megijedt valamitol, es rosszul kezelte a valtot stb. Szornyu, de a hadsereg egy veszelyes uzem, ezt azert az elso heten mindenki megerti...
 
"Felvételen, ahogy az ukrán csapatszállító harcjármű áthajt a saját katonáján Artyomovszk/Bahmut közelében."
https://t.me/oroszhirek/17858
Emiatt, és például a határ menti járőrözés miatt is javaslom a BTR megtartását.
Határ menti járőrözésnél ugyanis a befelé néző oldalon védetten lehet ki- és beszállni.
Ne legyél már "dehogyisnem"!
Mi köze van ennek az esetnek bármihez is?
Ez egy bepánikolt sofőr ordas nagy balféksége volt. Ráadásul, a nem is rendeltetésszerűen alkalmazott, kívül csüngő gyalogság tagjan sikerült rükvercben áthaladni.
Ugyan ez a sofőr ha BTRben panikol be és nem rükvercben indul el, hanem szűken fordulva valamelyik irányban, akkor szintén letarolja a fél rajt.
Egy BTR-ből hogyan szállnak ki, majd vonulnak fedezékbe a jármű möge támadásban?
Nálunk pl. tiltották a menet közbeni deszantolást, a produkció veszélyessége miatt. A menet közben fel le mozgó oldalajtó pallója, esetleg egy sáros bakancs miatt megcsúszik a lába a bakának pillanatok alatt becsúszhat a lába a mellette pörgő kerekek alá. Esetleg megtámaszkodik estében a hatalmas keréken. A végeredmény ugyan az.
Persze az oroszok gyakorolták.
Aztán rájöttek, hogy faszságot csináltak az oldalajtókkal.
Valahogy azóta sem erősködnek ilyennel az újabb típusaikon.
és most megadtad a választ (az eredetileg belügyi csapatoknak határőrizetre szánt btr deszantajtajainak elhelyezésének miértjére a választ amit sokszor sokan kiemeltek már itt a forumon de a hangadók elintézték azzal hogy nem is a belügyeseknek tervezték (pedig eredetileg de)
Ki ne találd már, hogy a belügyi feladatok miatt lett oldalt az ajtaja, mert összekarmolom magam! :)
Azért került oldalra, mert a motor hátul van. Az meg azért van ott, mert máshogy cseszhették volna a test egyensúlyat. Ha előre rakják a motort, meg a tornyot is, akkor olyan tengeralattjárót csinálnak belőle, mint a pinty.
A legfontosabb tervezési preferencia az úszóképesség volt, mert a középső és szibériai területeken mai napig is gyakran járhatatlan utakkal vannak ellátva, gyakran csak gázlókkal.
Márpedig a belügynek oda is el kell jutnia, ha a muzsik beszól a párttitkárnak.
A pancélozása is ezt tükrözi.
 
Most komolyan.
Egy szarul vègrehajtott műveletből következtetsz.

Ha a csókak a gèpből szallnának, akkor nem megy át rajtuk. Mert kb mire kinyitja az ajtót elindul a fasz sofőr hátra.
Így a gèpen belül lennènek.

Ha a btr tetejèről ugrálnának le, ès fasz a sofőr esetleg alátekeri a kormányt ugyanúgy átmehet a leugrált emberen.


Amúgy nálunk 2 duda jelezte hogy desszantolni kell.
Itt nem tudom mi volt a cèl.
De a sofőr/pk/állomany nem volt egy hullámhosszon.


Ja ès volt hogy a menet közben desszantolásnal elszakadt az ajtót tartó fèm kötèl.
Így aki èpp rajta volt szèpet perecelt.
Na most jutottam el idáig. Szerintem mondhatjuk, hogy te is, meg én is deszantoltunk már BTR-ből.
Te lényegesen többet, mint én, de az a kevés is elég volt hogy az oldalajtós gyalogsági jármű koncepcióját egy hatalmas műbránerre tekerném, és a kitalálójának javasolnék biztos helyet neki!
:cool:
 
Persze. Szimplan lehet, hogy egy idiota sofor megijedt valamitol, es rosszul kezelte a valtot stb. Szornyu, de a hadsereg egy veszelyes uzem, ezt azert az elso heten mindenki megerti...
Pánikba esett, mert szemből elkezdték megszórni, és amikor elkezdenek egy BMP-n szemből a nehézgéppuska golyók kopogni, akkor azért valahol megérted a nyomorultat. Rükverc, 'oszt gó! Érdekli is őt, hogy a szerencsétlen kívül csüngő gyalogság merre van.
 
Na most jutottam el idáig. Szerintem mondhatjuk, hogy te is, meg én is deszantoltunk már BTR-ből.
Te lényegesen többet, mint én, de az a kevés is elég volt hogy az oldalajtós gyalogsági jármű koncepcióját egy hatalmas műbránerre tekerném, és a kitalálójának javasolnék biztos helyet neki!
:cool:
Hát az az ajtó egy katasztrófa.
Jól illeszkedik a jarmű többi rèszletèhez. :D
 
Pánikba esett, mert szemből elkezdték megszórni, és amikor elkezdenek egy BMP-n szemből a nehézgéppuska golyók kopogni, akkor azért valahol megérted a nyomorultat. Rükverc, 'oszt gó! Érdekli is őt, hogy a szerencsétlen kívül csüngő gyalogság merre van.
Hát illene hogy èrdekelje.:rolleyes:

De nem vagyok benne biztos hogy tudta, hogy azok leugráltak.

Szerintem amikor megállt, a desszant menet a gèpről autómatice.
Márcsak mert jó cèlpont is.

De a sofőr meg lehet csak menekülni akart.
Satufèk. Rükverc. Tolatás.
Csak szarul sült el.o_O
Mire elindult hátra azok már lent voltak.
 
Ne legyél már "dehogyisnem"!
Mi köze van ennek az esetnek bármihez is?
Ez egy bepánikolt sofőr ordas nagy balféksége volt. Ráadásul, a nem is rendeltetésszerűen alkalmazott, kívül csüngő gyalogság tagjan sikerült rükvercben áthaladni.
Ugyan ez a sofőr ha BTRben panikol be és nem rükvercben indul el, hanem szűken fordulva valamelyik irányban, akkor szintén letarolja a fél rajt.
Egy BTR-ből hogyan szállnak ki, majd vonulnak fedezékbe a jármű möge támadásban?
Nálunk pl. tiltották a menet közbeni deszantolást, a produkció veszélyessége miatt. A menet közben fel le mozgó oldalajtó pallója, esetleg egy sáros bakancs miatt megcsúszik a lába a bakának pillanatok alatt becsúszhat a lába a mellette pörgő kerekek alá. Esetleg megtámaszkodik estében a hatalmas keréken. A végeredmény ugyan az.
Persze az oroszok gyakorolták.
Aztán rájöttek, hogy faszságot csináltak az oldalajtókkal.
Valahogy azóta sem erősködnek ilyennel az újabb típusaikon.

Ki ne találd már, hogy a belügyi feladatok miatt lett oldalt az ajtaja, mert összekarmolom magam! :)
Azért került oldalra, mert a motor hátul van. Az meg azért van ott, mert máshogy cseszhették volna a test egyensúlyat. Ha előre rakják a motort, meg a tornyot is, akkor olyan tengeralattjárót csinálnak belőle, mint a pinty.
A legfontosabb tervezési preferencia az úszóképesség volt, mert a középső és szibériai területeken mai napig is gyakran járhatatlan utakkal vannak ellátva, gyakran csak gázlókkal.
Márpedig a belügynek oda is el kell jutnia, ha a muzsik beszól a párttitkárnak.
A pancélozása is ezt tükrözi.
egész biztos hogy közrejátszott az is amiket felsoróltál. de azt tudni kell hogy a hagyományos szovjet desszantolás a fellülről desszantolás ez a btr 60 ason is meglátszik ott a 2 kisméretú deszantajtó a jármű mindkét oldalán azt a célt szolgálja hogyha a járművet bármilyen irányból támadás érné és a fellülről történő desszantolás lehetetlené vállik (csemből a torony védte vollna a deszantot szerintük kellő mértékben) akkor is biztonságba eltudják hagyni a járművet és ezért kerültek oldal ajók (belügyi kérésre történt mind ez) ha akkor a belügyesek nem okoskodnak bele lehet a mai napig tetődesszant lenne a btr minden szériáján mint egyedüli ipció.
 
Nálunk pl. tiltották a menet közbeni deszantolást, a produkció veszélyessége miatt. A menet közben fel le mozgó oldalajtó pallója, esetleg egy sáros bakancs miatt megcsúszik a lába a bakának pillanatok alatt becsúszhat a lába a mellette pörgő kerekek alá. Esetleg megtámaszkodik estében a hatalmas keréken. A végeredmény ugyan az.

Hat, nalunk nem, csak ugye a PSZHbol eleve lehetetlen volt normalisan kimaszni, igy nem is eroltette senki.

Persze az oroszok gyakorolták.
Aztán rájöttek, hogy faszságot csináltak az oldalajtókkal.
Valahogy azóta sem erősködnek ilyennel az újabb típusaikon.

Pontosan.

Ki ne találd már, hogy a belügyi feladatok miatt lett oldalt az ajtaja, mert összekarmolom magam! :)
Azért került oldalra, mert a motor hátul van. Az meg azért van ott, mert máshogy cseszhették volna a test egyensúlyat. Ha előre rakják a motort, meg a tornyot is, akkor olyan tengeralattjárót csinálnak belőle, mint a pinty.

Errol egybol eszembe jutott a roman halacska... :D :D



A legfontosabb tervezési preferencia az úszóképesség volt, mert a középső és szibériai területeken mai napig is gyakran járhatatlan utakkal vannak ellátva, gyakran csak gázlókkal.
Márpedig a belügynek oda is el kell jutnia, ha a muzsik beszól a párttitkárnak.
A pancélozása is ezt tükrözi.

Igen, az egesz BTR egy tipikus belugyes-karhatalmista mentalitast tukroz, meg az eloero vedelmenek huszadrangu mivoltat.
 
Nos, ha az országba befelé néző oldalfelületet nézed, akkor konkrétan 0 cm2 a támadásnak kitett felület. ;)

???

Ha a hataron elore all meg, mert hatul masznak ki jarmubol, akkor annak biztosan joval kisebb lesz a felulete az ellen felol nezve, mintha a hatarral parhuzamosan parkol le, mert a a belso oldalajtokon masznak ki.