[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Azért géppuskával a migránosok vélhetőleg nem rendelkeznek.
Meg aztán fel lehet páncélozni az elképzelésem alapján.
Mihez lépest és hol 3*-os a támadási felület?
Most komolyan.
Egy szarul vègrehajtott műveletből következtetsz.

Ha a csókak a gèpből szallnának, akkor nem megy át rajtuk. Mert kb mire kinyitja az ajtót elindul a fasz sofőr hátra.
Így a gèpen belül lennènek.

Ha a btr tetejèről ugrálnának le, ès fasz a sofőr esetleg alátekeri a kormányt ugyanúgy átmehet a leugrált emberen.


Amúgy nálunk 2 duda jelezte hogy desszantolni kell.
Itt nem tudom mi volt a cèl.
De a sofőr/pk/állomany nem volt egy hullámhosszon.


Ja ès volt hogy a menet közben desszantolásnal elszakadt az ajtót tartó fèm kötèl.
Így aki èpp rajta volt szèpet perecelt.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Most komolyan.
Egy szarul vègrehajtott műveletből következtetsz.

Ha a csókak a gèpből szallnának, akkor nem megy át rajtuk. Mert kb mire kinyitja az ajtót elindul a fasz sofőr hátra.
Így a gèpen belül lennènek.

Ha a btr tetejèről ugrálnának le, ès fasz a sofőr esetleg alátekeri a kormányt ugyanúgy átmehet a leugrált emberen.


Amúgy nálunk 2 duda jelezte hogy desszantolni kell.
Itt nem tudom mi volt a cèl.
De a sofőr/pk/állomany nem volt egy hullámhosszon.

Persze. Szimplan lehet, hogy egy idiota sofor megijedt valamitol, es rosszul kezelte a valtot stb. Szornyu, de a hadsereg egy veszelyes uzem, ezt azert az elso heten mindenki megerti...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
"Felvételen, ahogy az ukrán csapatszállító harcjármű áthajt a saját katonáján Artyomovszk/Bahmut közelében."
https://t.me/oroszhirek/17858
Emiatt, és például a határ menti járőrözés miatt is javaslom a BTR megtartását.
Határ menti járőrözésnél ugyanis a befelé néző oldalon védetten lehet ki- és beszállni.
Ne legyél már "dehogyisnem"!
Mi köze van ennek az esetnek bármihez is?
Ez egy bepánikolt sofőr ordas nagy balféksége volt. Ráadásul, a nem is rendeltetésszerűen alkalmazott, kívül csüngő gyalogság tagjan sikerült rükvercben áthaladni.
Ugyan ez a sofőr ha BTRben panikol be és nem rükvercben indul el, hanem szűken fordulva valamelyik irányban, akkor szintén letarolja a fél rajt.
Egy BTR-ből hogyan szállnak ki, majd vonulnak fedezékbe a jármű möge támadásban?
Nálunk pl. tiltották a menet közbeni deszantolást, a produkció veszélyessége miatt. A menet közben fel le mozgó oldalajtó pallója, esetleg egy sáros bakancs miatt megcsúszik a lába a bakának pillanatok alatt becsúszhat a lába a mellette pörgő kerekek alá. Esetleg megtámaszkodik estében a hatalmas keréken. A végeredmény ugyan az.
Persze az oroszok gyakorolták.
Aztán rájöttek, hogy faszságot csináltak az oldalajtókkal.
Valahogy azóta sem erősködnek ilyennel az újabb típusaikon.
és most megadtad a választ (az eredetileg belügyi csapatoknak határőrizetre szánt btr deszantajtajainak elhelyezésének miértjére a választ amit sokszor sokan kiemeltek már itt a forumon de a hangadók elintézték azzal hogy nem is a belügyeseknek tervezték (pedig eredetileg de)
Ki ne találd már, hogy a belügyi feladatok miatt lett oldalt az ajtaja, mert összekarmolom magam! :)
Azért került oldalra, mert a motor hátul van. Az meg azért van ott, mert máshogy cseszhették volna a test egyensúlyat. Ha előre rakják a motort, meg a tornyot is, akkor olyan tengeralattjárót csinálnak belőle, mint a pinty.
A legfontosabb tervezési preferencia az úszóképesség volt, mert a középső és szibériai területeken mai napig is gyakran járhatatlan utakkal vannak ellátva, gyakran csak gázlókkal.
Márpedig a belügynek oda is el kell jutnia, ha a muzsik beszól a párttitkárnak.
A pancélozása is ezt tükrözi.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Most komolyan.
Egy szarul vègrehajtott műveletből következtetsz.

Ha a csókak a gèpből szallnának, akkor nem megy át rajtuk. Mert kb mire kinyitja az ajtót elindul a fasz sofőr hátra.
Így a gèpen belül lennènek.

Ha a btr tetejèről ugrálnának le, ès fasz a sofőr esetleg alátekeri a kormányt ugyanúgy átmehet a leugrált emberen.


Amúgy nálunk 2 duda jelezte hogy desszantolni kell.
Itt nem tudom mi volt a cèl.
De a sofőr/pk/állomany nem volt egy hullámhosszon.


Ja ès volt hogy a menet közben desszantolásnal elszakadt az ajtót tartó fèm kötèl.
Így aki èpp rajta volt szèpet perecelt.
Na most jutottam el idáig. Szerintem mondhatjuk, hogy te is, meg én is deszantoltunk már BTR-ből.
Te lényegesen többet, mint én, de az a kevés is elég volt hogy az oldalajtós gyalogsági jármű koncepcióját egy hatalmas műbránerre tekerném, és a kitalálójának javasolnék biztos helyet neki!
:cool:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Persze. Szimplan lehet, hogy egy idiota sofor megijedt valamitol, es rosszul kezelte a valtot stb. Szornyu, de a hadsereg egy veszelyes uzem, ezt azert az elso heten mindenki megerti...
Pánikba esett, mert szemből elkezdték megszórni, és amikor elkezdenek egy BMP-n szemből a nehézgéppuska golyók kopogni, akkor azért valahol megérted a nyomorultat. Rükverc, 'oszt gó! Érdekli is őt, hogy a szerencsétlen kívül csüngő gyalogság merre van.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Na most jutottam el idáig. Szerintem mondhatjuk, hogy te is, meg én is deszantoltunk már BTR-ből.
Te lényegesen többet, mint én, de az a kevés is elég volt hogy az oldalajtós gyalogsági jármű koncepcióját egy hatalmas műbránerre tekerném, és a kitalálójának javasolnék biztos helyet neki!
:cool:
Hát az az ajtó egy katasztrófa.
Jól illeszkedik a jarmű többi rèszletèhez. :D
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Pánikba esett, mert szemből elkezdték megszórni, és amikor elkezdenek egy BMP-n szemből a nehézgéppuska golyók kopogni, akkor azért valahol megérted a nyomorultat. Rükverc, 'oszt gó! Érdekli is őt, hogy a szerencsétlen kívül csüngő gyalogság merre van.
Hát illene hogy èrdekelje.:rolleyes:

De nem vagyok benne biztos hogy tudta, hogy azok leugráltak.

Szerintem amikor megállt, a desszant menet a gèpről autómatice.
Márcsak mert jó cèlpont is.

De a sofőr meg lehet csak menekülni akart.
Satufèk. Rükverc. Tolatás.
Csak szarul sült el.o_O
Mire elindult hátra azok már lent voltak.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ne legyél már "dehogyisnem"!
Mi köze van ennek az esetnek bármihez is?
Ez egy bepánikolt sofőr ordas nagy balféksége volt. Ráadásul, a nem is rendeltetésszerűen alkalmazott, kívül csüngő gyalogság tagjan sikerült rükvercben áthaladni.
Ugyan ez a sofőr ha BTRben panikol be és nem rükvercben indul el, hanem szűken fordulva valamelyik irányban, akkor szintén letarolja a fél rajt.
Egy BTR-ből hogyan szállnak ki, majd vonulnak fedezékbe a jármű möge támadásban?
Nálunk pl. tiltották a menet közbeni deszantolást, a produkció veszélyessége miatt. A menet közben fel le mozgó oldalajtó pallója, esetleg egy sáros bakancs miatt megcsúszik a lába a bakának pillanatok alatt becsúszhat a lába a mellette pörgő kerekek alá. Esetleg megtámaszkodik estében a hatalmas keréken. A végeredmény ugyan az.
Persze az oroszok gyakorolták.
Aztán rájöttek, hogy faszságot csináltak az oldalajtókkal.
Valahogy azóta sem erősködnek ilyennel az újabb típusaikon.

Ki ne találd már, hogy a belügyi feladatok miatt lett oldalt az ajtaja, mert összekarmolom magam! :)
Azért került oldalra, mert a motor hátul van. Az meg azért van ott, mert máshogy cseszhették volna a test egyensúlyat. Ha előre rakják a motort, meg a tornyot is, akkor olyan tengeralattjárót csinálnak belőle, mint a pinty.
A legfontosabb tervezési preferencia az úszóképesség volt, mert a középső és szibériai területeken mai napig is gyakran járhatatlan utakkal vannak ellátva, gyakran csak gázlókkal.
Márpedig a belügynek oda is el kell jutnia, ha a muzsik beszól a párttitkárnak.
A pancélozása is ezt tükrözi.
egész biztos hogy közrejátszott az is amiket felsoróltál. de azt tudni kell hogy a hagyományos szovjet desszantolás a fellülről desszantolás ez a btr 60 ason is meglátszik ott a 2 kisméretú deszantajtó a jármű mindkét oldalán azt a célt szolgálja hogyha a járművet bármilyen irányból támadás érné és a fellülről történő desszantolás lehetetlené vállik (csemből a torony védte vollna a deszantot szerintük kellő mértékben) akkor is biztonságba eltudják hagyni a járművet és ezért kerültek oldal ajók (belügyi kérésre történt mind ez) ha akkor a belügyesek nem okoskodnak bele lehet a mai napig tetődesszant lenne a btr minden szériáján mint egyedüli ipció.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Nálunk pl. tiltották a menet közbeni deszantolást, a produkció veszélyessége miatt. A menet közben fel le mozgó oldalajtó pallója, esetleg egy sáros bakancs miatt megcsúszik a lába a bakának pillanatok alatt becsúszhat a lába a mellette pörgő kerekek alá. Esetleg megtámaszkodik estében a hatalmas keréken. A végeredmény ugyan az.

Hat, nalunk nem, csak ugye a PSZHbol eleve lehetetlen volt normalisan kimaszni, igy nem is eroltette senki.

Persze az oroszok gyakorolták.
Aztán rájöttek, hogy faszságot csináltak az oldalajtókkal.
Valahogy azóta sem erősködnek ilyennel az újabb típusaikon.

Pontosan.

Ki ne találd már, hogy a belügyi feladatok miatt lett oldalt az ajtaja, mert összekarmolom magam! :)
Azért került oldalra, mert a motor hátul van. Az meg azért van ott, mert máshogy cseszhették volna a test egyensúlyat. Ha előre rakják a motort, meg a tornyot is, akkor olyan tengeralattjárót csinálnak belőle, mint a pinty.

Errol egybol eszembe jutott a roman halacska... :D :D



A legfontosabb tervezési preferencia az úszóképesség volt, mert a középső és szibériai területeken mai napig is gyakran járhatatlan utakkal vannak ellátva, gyakran csak gázlókkal.
Márpedig a belügynek oda is el kell jutnia, ha a muzsik beszól a párttitkárnak.
A pancélozása is ezt tükrözi.

Igen, az egesz BTR egy tipikus belugyes-karhatalmista mentalitast tukroz, meg az eloero vedelmenek huszadrangu mivoltat.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Nos, ha az országba befelé néző oldalfelületet nézed, akkor konkrétan 0 cm2 a támadásnak kitett felület. ;)

???

Ha a hataron elore all meg, mert hatul masznak ki jarmubol, akkor annak biztosan joval kisebb lesz a felulete az ellen felol nezve, mintha a hatarral parhuzamosan parkol le, mert a a belso oldalajtokon masznak ki.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nálunk pl. tiltották a menet közbeni deszantolást, a produkció veszélyessége miatt. A menet közben fel le mozgó oldalajtó pallója, esetleg egy sáros bakancs miatt megcsúszik a lába a bakának pillanatok alatt becsúszhat a lába a mellette pörgő kerekek alá. Esetleg megtámaszkodik estében a hatalmas keréken. A végeredmény ugyan az.
Mi csináltuk.

A menetközben leszakadó ajtó volt ami után nem.
Sok èrtelme nem is volt.


Mondjuk a ruszkikról láttam felvètelt, ahol tigrisbukfencben desszantoltak. :rolleyes:
Mondjuk ezt a mai felszerelèsben nem tudom, mennyire lehetsèges.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 829
5 959
113
Mi csináltuk.

A menetközben leszakadó ajtó volt ami után nem.
Sok èrtelme nem is volt.


Mondjuk a ruszkikról láttam felvètelt, ahol tigrisbukfencben desszantoltak. :rolleyes:
Mondjuk ezt a mai felszerelèsben nem tudom, mennyire lehetsèges.
A BMP-ből is menet közben kellett kiszállni. Ott csak arra kellett vigyázni, hogy az ajtó rendesen rögzítve legyen, és a lábad jó helyre tedd a kilépéskor. Ha erre figyeltél, akkor nem volt veszélyes.

Én csak azt nem értem, hogy ha a BMP-t meg tudták tervezni normálisan, akkor ugyanez miért nem sikerült a BTR-nél?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A BMP-ből is menet közben kellett kiszállni. Ott csak arra kellett vigyázni, hogy az ajtó rendesen rögzítve legyen, és a lábad jó helyre tedd a kilépéskor. Ha erre figyeltél, akkor nem volt veszélyes.

Én csak azt nem értem, hogy ha a BMP-t meg tudták tervezni normálisan, akkor ugyanez miért nem sikerült a BTR-nél?
szerintem erre a válaszra a teljes fejlődési folyamatot át kell tekinteni.
kezdetekben teherautó majd jött a btr 40 és a btr 152. a 40 es (a 40 est itt el is engedném az a mai páncélozott 4x4 ek nagyon korai előfutára)
a 152 inkább még csak egy páncélozott teherautó. majd lefedik ez súlytöbblet amit az alapból éppen hogy csak elbíró motor váltó stb nem hálál meg. áttervezik kap erősebbet mindenből de a fedés miatti beltér szűkösségét is orvosolni akarják ezért emelnek rajta ami miatt a súlytöblet miatt ugyan ott vannak mint korábban cserébe insatbilabbá vált a szerkezet. minden hibája ellenére a mai napig üzemeltetik elég sok helyen.
ekkor megszületett az igény valami jobbra. ez lett a btr 60 as gyárilag zárt küzdőtér erős toronyfegvyer (kpvt) jó terpjáró képesség úszóképes stb. deszant számára az ideális deszantolásnak a tetőn keresztül történőt tartották a szovjetek(mint már említettem kapott két menekülőajtót amit szerettek csak épp málházási szempontból) igazából a kor színvonalának teljsesen megfelelt rengeteg újítást tartalmazott nagy tűzerő az elődők csapatszállító változataihoz képest abv védelem jobb rádió éjellátó ment vizen földön mint a meszes a korának egy igen jó konstruktciójának számított (ne feledjük nemrég még teherautó ált rendelkezésre azelött megy gyalogoltak a kiskatonák apjai.)
az idő telt és a bmp sikerei miatt nagyobbfokú azonosságot akartak elérni a 2 eszköznél elkezdték hát összefésűlni (hogy csökentsék a bmpk költségeit) megszületett a 70 es ami külső elrendezésre nem sokban tért el a 60 astol a felszerelés ekkro már növekedésnek indult úgy döntöttek hogy ezt a konstruktciót át kell tervezni mert a kor szinvonalának nem megfelelő a kor harcászatához nem alkalmazkodik (a test kb még mindig 60 as) áttervezték ami hiányosságot tudtak megszüntették megszületett a 80 as.

tehát a btr 80 legnagyobb problémája hogy valójában egy továbbfejlesztett btr 60. a 80 as egyébként a maga korában nem volt egy rossz konstruktció de az idő elszált felette ha az időrendiséget nézzük 90 be jönniekelett volna valaminek majd 2000 be... bár megpróbálkoztak oroszok ukránok is a konstruktció továbbfejlesztésével majd annak a továbbfejlesztésével is nem igazán jött össze túl idős az alapja. igazából az alap egy rohamsisakra egy akra egy tartaskára és egy kulacsra kenyérzsákra lett tervezve (a gyalásó és a gázálarc csak késöbb jött be a gk egységeknél mint harcászati )